Pozycjonowanie stron Szczecin
Szczecin to miasto zamieszkiwane przez ponad 400 tys. osób. Jego lokalizacja powoduje, że jest odwiedzane przez wielu Niemców, Duńczyków czy Szwedów. To miejsce atrakcyjne turystycznie i stwarzające dobre warunki do rozwoju biznesu. Chcesz dotrzeć do mieszkańców Szczecina z ofertą? Możesz postawić na tradycyjne formy reklamy, ale to wymaga dużej inwestycji, która być może nie przyniesie oczekiwanych efektów. Mamy dla Ciebie usługę, dzięki której możesz zdobyć wielu klientów i dużo niższym kosztem dotrzeć do internautów ze Szczecina i okolic. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych pozwoli Ci rozwinąć biznes i zbudować tożsamość marki. A to nie jedyne korzyści, jakie odniesiesz dzięki tej usłudze!
Pozycjonowanie Szczecin – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Inwestując w reklamę, postaw na działania, które charakteryzują się najwyższą skutecznością. Możesz zainwestować w billboardy w różnych częściach miasta, ale tym sposobem dotrzesz tylko do niewielkiej części swojej grupy docelowej. Wszystko m.in. przez ślepotę banerową. Na co dzień widzimy tak dużo reklam, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Z pewnością kojarzysz takie miejsca w Szczecinie, gdzie jedna znajduje się przy drugiej.
Według badania przeprowadzonego przez Infolinks 86% konsumentów doświadcza ślepoty banerowej (1). Zaczynają traktować reklamy jako irytujące i bezwartościowe. Tymczasem dzięki profesjonalnemu pozycjonowaniu strony internetowej w Google, odbiorcy mogą trafiać na Twoją ofertę wtedy, kiedy rzeczywiście potrzebują danego produktu czy usługi. Jak to działa?
Pozycjonowanie stron WWW w Szczecinie polega na osiągnięciu wysokich pozycji w Google na zapytania, które najlepiej opisują Twój biznes. Załóżmy, że oferujesz usługi księgowe. W takim przypadku jednym z celów kampanii SEO będzie osiągnięcie wysokiej pozycji na frazę "biuro rachunkowe Szczecin" i podobne.
Duża skuteczność pozycjonowania wynika z tego, że internauta nie ma tutaj do czynienia z nachalną reklamą. Trafi na Twoją witrynę w Google dlatego, że szuka tego, co oferujesz. Aby jednak do tego doszło, najpierw musisz osiągnąć oczekiwaną widoczność w Google. Im wyższa pozycja, tym większe szanse na odwiedziny na stronie i zdobycie klienta.
Różnice w zależności od pozycji są znaczące. Zerknij na poniższy wykres. Witryna, która zajmuje pozycję top 1, uzyskuje przeciętnie około 30% kliknięć w stosunku do liczby wysłanych zapytań. Oczywiście, zależy to od wielu czynników, a przede wszystkim od tego, co dokładnie wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google na daną frazę kluczową. Mogą to być zdjęcia, filmy, wizytówki Google Maps, fragmenty z odpowiedzią i inne. Im niższa pozycja, tym mniejsza liczba kliknięć. Dlatego nie wystarczy zdobycie top 10 na daną frazę. W naszych kampaniach SEO koncentrujemy się na maksymalizacji efektu dla klienta - dążymy do osiągnięcia jak najwyższych pozycji.
Wiesz już, dlaczego działania SEO są tak skuteczne i mogą przynosić imponujące efekty. Zobacz, jak pozycjonowanie sklepu internetowego i strony WWW wypada na tle innych działań marketingowych pod względem konwersji. W przypadku branży B2C (business-to-customer) osiąga jeden z najlepszych wyników, natomiast w B2B (business-to-business) - najlepszy. Właśnie dlatego zdecydowanie warto uwzględnić SEO w działaniach marketingowych.
Skuteczność pozycjonowania potwierdzają liczne badania i zrealizowane przez nas projekty. SEO generuje ponad 1000% więcej ruchu niż organiczne media społecznościowe (2). 92,96% globalnych odwiedzin na stronach WWW pochodzi z wyszukiwarki Google, Google Grafika i Map Google (3). Poza tym współczynnik zamknięcia leadów w SEO wynosi 14,6% (4). To tylko kilka ważnych argumentów, które przemawiają za postawieniem na pozycjonowanie Twojej strony. Już nawet po kilku tygodniach działań przekonasz się, że to słuszny wybór. Z miesiąca na miesiąc będziesz obserwować, jak rezultaty narastają. A to nie wszystkie korzyści, jakie odniesiesz.
Pozycjonowanie stron Szczecin – postaw na widoczność, która popłaca
Zainwestowanie w usługi SEO jest opłacalne, ale właściwie czemu kampanię prowadzimy pod algorytm wyszukiwarki Google? Gdyż jest ona zdecydowanym liderem światowego rynku, a nie inaczej sytuacja wygląda w Polsce. W naszym kraju Google ma około 95% udziałów, co oznacza, że z tej wyszukiwarki korzysta ok. 28 mln mieszkańców. Za jej pośrednictwem możesz dotrzeć do odbiorcy niemal każdego produktu lub usługi.
Zanim nasza agencja SEO przyjmie zlecenie kampanii, najpierw specjaliści przeanalizują, czy pozycjonowanie w Szczecinie przyniesie zwrot z inwestycji Twojemu biznesowi. W zdecydowanej większości przypadków tak się właśnie dzieje.
Internauci nie tylko przeglądają strony WWW, ale również robią zakupy online. Z roku na rok użytkownicy sieci z Polski coraz chętniej zamawiają przez internet. Z raportu „E-commerce w Polsce 2023” wynika, że 79% internautów kiedykolwiek dokonało zakupów online. 75% zamawia w witrynach polskich, a 30% - w zagranicznych. 19% kupuje za pośrednictwem serwisów social media. Tylko nieliczni obawiają się zamawiania w sieci. Nawet jeśli jednak nie zdecydują się na zakup przez Twoją stronę, to dzięki jej odnalezieniu dowiedzą się, gdzie w Szczecinie znajduje się oddział firmy. Być może zdecydują się na zakupy stacjonarnie.
Uwaga: 97% wszystkich konsumentów wyszukuje lokalne firmy w internecie (5)! Jeśli Twoja strona nie jest wypozycjonowana w Google, niewielkie są szanse, że klienci dotrą do niej przez wyszukiwarkę.
Widoczność w Google się opłaca. Poprzez pozycjonowanie stron w Szczecinie, a dokładnie witryn marek z tego miasta, możesz wiele zyskać. Oto korzyści, które niesie dobrze zrealizowana strategia SEO:
- Wzrost ruchu organicznego z wyszukiwarki - osoby zainteresowane Twoimi usługami lub produktami w Szczecinie i okolicy dowiedzą się o nich.
- Pozyskiwanie klientów - część odwiedzin z Google zakończy się zamówieniami.
- Witryna będzie spełniać wymagania algorytmu Google i jednocześnie użytkowników - pod wieloma względami optymalizacja pod SEO jest spójna z dostosowaniem serwisu do oczekiwań internautów.
- Większa znajomość marki - dzięki zajmowaniu wysokich pozycji w Google na kluczowe frazy więcej mieszkańców Szczecina i okolicy będzie świadomych istnienia Twojej firmy, zapamiętają ją, być może odwiedzą oddział stacjonarny albo bez obaw złożą zamówienie online.
- Wizerunek eksperta - nasza optymalizacja stron pod Google obejmuje m.in. dodawanie wartościowego contentu. Dzięki niemu możesz kształtować wizerunek eksperta w oczach lokalnych odbiorców.
Efekty pozycjonowanie stron w Szczecinie są widoczne gołym okiem. Aby jednak możliwe było ich osiągnięcie, kampania musi być przeprowadzona profesjonalnie i kompleksowo. Nasi specjaliści SEO podchodzą do każdego klienta indywidualnie. Przeprowadzają kompleksową analizę słów kluczowych, aby wytypować frazy, które po zajęciu wysokich pozycji mogą Ci przynieść klientów. Optymalizacja obejmuje wszystkie elementy, które mają wpływ na widoczność - poprawa wielu z nich przekłada się jednocześnie na wzrost konwersji.
Szczecin: pozycjonowanie lokalne – kto na tym skorzysta?
Korzyści odniesie przede wszystkim Twój biznes. Pamiętaj, że kampania SEO nie oznacza, że Twoja strona zostanie zoptymalizowana pod kątem algorytmu Google bez uwzględnienia w tym wszystkim użytkownika serwisu. Oczekiwania wyszukiwarki w dużej mierze pokrywają się z tym, na czym zależy internautom. Lokalne pozycjonowanie w Google obejmuje zazwyczaj standardowy zestaw działań, ale to nie oznacza, że nie ma między nimi różnic. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie. Na początku przeprowadzamy audyt SEO. Ocenimy, jakie zmiany musimy wprowadzić w serwisie, aby był w stanie pokonać konkurencję. Analizujemy witryny innych firm. Po przeprowadzeniu audytu strony internetowej, przygotowujemy listę działań optymalizacyjnych, które są konieczne do wdrożenia. Po ich przeprowadzeniu serwis będzie zgodny z aktualnymi wymaganiami Google.
Algorytm się jednak zmienia, dlatego optymalizacja nie jest wyłącznie działaniem jednorazowym. Poniżej znajduje się lista aktualizacji, które wyszukiwarka przeprowadziła w ciągu kilku miesięcy. Wiele witryn w tym czasie wymagało diametralnej przebudowy, aby utrzymać widoczność.
Skuteczne pozycjonowanie stron WWW przynosi korzyści Twojemu biznesowi i użytkownikom strony. Witryna jednocześnie będzie spełniać oczekiwania internautów i wyszukiwarki Google, a to z tego względu, że pod wieloma aspektami są one spójne. Oto, w jakim zakresie te oczekiwania się łączą:
-
Responsywna wersja strony - obecnie więcej użytkowników korzysta z sieci na urządzeniach przenośnych niż na komputerach, dlatego trudno sobie wyobrazić, aby witryna nie była dostosowana do wyświetlania na ekranach różnych urządzeń. Dla Google to od dawna jeden z czynników rankingowych. A jak to wygląda z perspektywy internautów? Otóż, jeśli serwis nie działa poprawnie, np. na smartfonach, prawdopodobnie go wyłączą i mogą już więcej nie wrócić.
- Wydajność witryny - internautom zależy, aby serwis działał szybko. Ma to duży wpływ na konwersję - im dłużej użytkownik czeka na załadowanie strony, tym większe ryzyko, że ją opuści. Tymczasem Google docenia witryny, które działają ekspresowo i mają bardzo dobre wyniki wskaźników Core Web Vitals.
- Wartościowy content - jeśli internauta odwiedza dany serwis, to jego celem jest uzyskanie określonych informacji. Zależy mu, żeby jak najszybciej znalazł odpowiedź na swoje zapytanie. Nie chce przeglądać dziesiątek witryn, aby je odnaleźć. Natomiast Google od lat sugeruje, aby webmasterzy stawiali na jakość contentu, a nie dodawanie jak największej ilości treści, która nie jest wartościowa dla użytkownika.
- Wewnętrzne linkowanie - układ strony powinien być przemyślany, aby internauta bez problemów docierał do interesujących go materiałów. Duże znaczenie ma opracowanie domyślnego drzewa kategorii i podkategorii, a także zastosowanie odpowiedniego nazewnictwa - to kluczowe dla użytkowników witryny. Linkowanie wewnętrzne jest jednym z czynników, które wpływają na widoczność w Google, umożliwiają robotom wyszukiwarki docieranie do materiałów w serwisie, a tym samym ich indeksowanie i przekazywanie mocy SEO.
- Bezpieczeństwo witryny - Google od lat zaleca, aby witryny korzystały z certyfikatu SSL, tzn. szyfrowanego połączenia, które zabezpiecza dane przesyłane między stroną a urządzeniem internauty. Tymczasem dla użytkowników witryn bezpieczeństwo odgrywa kluczową rolę - mało prawdopodobne, że złożą zamówienie w serwisie oznaczonym przez przeglądarkę Chrome jako niezabezpieczona. Webmasterzy w dużej mierze realizują oczekiwania internautów i Google, gdyż z szyfrowanego połączenia korzysta ok. 85% witryn.
To nie wszystko, co łączy oczekiwania Google i internautów. Pozycjonowanie to proces, w którym nasi specjaliści wykonują kolejne kroki zmierzające do optymalizacji witryny. Możesz mieć pewność, że docelowo serwis będzie w pełni zgodny z wymaganiami Google.
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych – Szczecin: czym różni się od ogólnego SEO?
Pozyskamy dla Twojej witryny ruch z wyników organicznych Google. Pozycjonowanie stron i sklepów w Szczecinie nieznacznie różni się od ogólnego SEO. Widoczność strony buduje się poprzez podobne działania, ale jednak w poszczególnych krokach występują pewne różnice. Lokalne pozycjonowanie stron wymaga podjęcia następujących kroków:
- Optymalizacja techniczna - obejmuje takie działania jak usunięcie błędów związanych z indeksowaniem, wprowadzenie poprawnych linków kanonicznych, wdrożenie hreflangów, dodanie mapy witryny, dodanie szyfrowanego połączenia w witrynie, wyeliminowanie wewnętrznej duplikacji treści, zmniejszenie rozmiaru plików graficznych czy optymalizację pod wskaźniki Core Web Vitals. To często realizowane działania, ale prace do wykonania w danym przypadku zależą od stanu witryny.
- Content marketing - pozycjonowanie stron to proces, który wymaga optymalizacji treści. Oznacza to usuwanie niskiej jakości contentu, aktualizowanie informacji, wprowadzenie poprawnych formatowań, dodanie spisu treści z kotwicami, wprowadzenie do tekstów infografik i ogólną poprawę jakości contentu. W przypadku pozycjonowania lokalnego ważne jest używanie fraz związanych z lokalizacją, czyli miasta Szczecin, ewentualnie nazw jego części albo okolicznych miejscowości. Dla każdej możesz przygotować odrębne landing pages.
- Link building - inwestycja w pozycjonowanie wymaga również uwzględnienia środków na odnośniki prowadzące do witryny. W przypadku firmy ze Szczecina lub okolicy, postaw na odsyłacze z serwisów lokalnych, np. informacyjnych, ogłoszeniowych czy for. Poza tym pozyskuj linki z witryn powiązanych tematycznie.
Pozycjonowanie dla firm lokalnych obejmuje zatem podobne działania jak w przypadku fraz ogólnych. Jednak w organicznych wynikach wyszukiwania na tę samą frazę Twoja marka może zaistnieć więcej niż tylko raz. Kiedy wyślesz dane zapytanie lokalne do Google, prawdopodobnie zobaczysz podobny trzypak wizytówek z Google Maps jak na poniższej grafice. Aby Twoja marka była w nim widoczna, musisz podjąć zupełnie inne działania niż dla strony WWW.
W trzypaku mogą się znaleźć wyłącznie te witryny, które mają założony Profil Firmy w Google. Możesz go dodać bezpłatnie, następnie zweryfikować i po tym kroku będzie on widoczny w Google Maps. Aby jednak zajmował wysokie pozycje i pojawił się we wspomnianym trzypaku, musisz go wypozycjonować. W tym przypadku potrzebne są zupełnie inne działania. Czy to się w ogóle opłaca? Zdecydowanie tak. Blisko 49% wszystkich profili uzyskuje ponad 1000 wyświetleń miesięcznie. 16% firm otrzymuje w takim okresie ponad 100 połączeń telefonicznych. Dla wielu biznesów to kluczowe źródło ruchu (6). Oto, co musisz zrobić, aby wypozycjonować wizytówkę:
- Wypełnij profil danymi - wprowadź wszystkie informacje, które dotyczą Twojej marki. Dodaj produkty, usługi, godziny otwarcia i koniecznie dbaj o to, aby były aktualne. Jeśli nie są, a trafi na nie potencjalny klient, zniechęcisz go do Twojej oferty.
- Zoptymalizuj nazwę i opis - to miejsce, w którym możesz użyć najważniejszego słowa kluczowego, ale tylko naturalnie, np. Biuro rachunkowe NajRach. Na opis masz 750 zzs, a istotną frazę umieść w pierwszych 250 zzs. Jeśli nazwa będzie się składać wyłącznie ze słowa kluczowego, profil może zostać zablokowany.
- Zachęcaj do wystawiania opinii - najlepiej, aby pojawiały się regularnie, były długie i zawierały najważniejsze słowa kluczowe. Koniecznie na nie odpowiadaj, ale nie używaj za każdym razem tego samego zdania; staraj się to robić inaczej.
- Regularnie dodawaj wpisy, zdjęcia, informacje o promocjach.
- Pozyskuj wizytówki NAP w cenionych serwisach - wyglądają jak wpisy w katalogach, zawierające dane adresowe i kontaktowe.
- Umieść mapę prowadzącą do siedziby przedsiębiorstwa np. na podstronie kontakt w serwisie Twojej firmy.
Zatem poprzez pozycjonowanie stron internetowych w Szczecinie Twoja marka może być widoczna na dwóch pozycjach w top 10, z czego raz w trzypaku z Google Maps.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Szczecinie?
Wiesz już, ile możesz zyskać dzięki SEO, a jaki jest cennik pozycjonowania? To usługa, w przypadku której nie jesteśmy w stanie określić kosztu realizacji bez sprawdzenia Twojej strony. Cena pozycjonowania zależy od wielu czynników, takich jak:
- Konkurencyjność - są takie branże w Szczecinie, w których działa mnóstwo firm, ale też i niszowe, gdzie liczba podmiotów jest niewielka. Konkurencyjność jest bardzo istotnym czynnikiem przy wycenie pozycjonowania.
- Historia Twojej domeny - każdy adres WWW ma określoną reputację w Google. Jeśli domena była wykorzystywana do działań niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarki, np. do generowania spamu, jej historia może utrudniać pozycjonowanie. Za każdym razem bardzo dokładnie analizujemy witrynę, którą mają objąć działania.
- Stan serwisu - strona może wymagać wręcz symbolicznej optymalizacji technicznej, ale też - całkowitej przebudowy, a nawet zaprojektowania serwisu od nowa. To znaczenie wpływa na czas i koszt realizacji usługi.
Na jaki wydatek musisz się przygotować? Przede wszystkim podejdź do pozycjonowania jako inwestycji, która przyniesie Ci klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile będziesz kosztować usługa, skontaktuj się z nami. Nasza agencja SEO w Szczecinie przeanalizuje Twój serwis i przygotuje ofertę. Jeśli jednak chcesz wiedzieć, jakie są przykładowe koszty kampanii, zerknij na poniższą grafikę. Wprawdzie nie dotyczy polskiego rynku, ale pokazuje średnie stawki.
42,8% respondentów, którzy udzielili odpowiedzi w badaniu przeprowadzonym przez Ahrefs, pobiera opłaty w wysokości od 501 do 2000 USD miesięcznie. 68,8% 2000 USD miesięcznie lub mniej. Tylko 31,2% otrzymuje wynagrodzenie w wysokości ponad 2001 USD. Nie traktuj jednak tych cen jako jakiegokolwiek wyznacznika. To tylko przykładowe stawki.
Możemy Cię zapewnić, że zaproponujemy atrakcyjne warunki, które umożliwią szybkie osiągnięcie zwrotu z inwestycji. Nie zawieramy długoterminowych umów bez możliwości wypowiedzenia. Przekonujemy naszych klientów do dalszej współpracy przede wszystkim efektami naszych realizacji i doskonałymi wynikami. Czekamy na kontakt - wykorzystaj potencjał ruchu z wyszukiwarki Google, zanim zrobi to konkurencja.
Gdzie jeszcze działamy?
Źródła:
- http://www.adotas.com/2013/03/study-86-of-consumers-suffer-from-banner-blindness/
- https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
- https://sparktoro.com/blog/2018-search-market-share-myths-vs-realities-of-google-bing-amazon-facebook-duckduckgo-more/
- https://cdn2.hubspot.net/hub/53/blog/docs/ebooks/the_2012_state_of_inbound_marketing.pdf
- https://www.linkedin.com/pulse/know-where-you-stand-97-all-consumers-search-local-online-little/
- https://wifitalents.com/statistic/google-my-business/