Skuteczne pozycjonowanie stron Suwałki
Suwałki są znane głównie z tego, że to najzimniejszy zakątek Polski. Z drugiej strony to atrakcyjne, rozwijające się miasto zamieszkiwane przez około 70 tys. osób. Działa tam blisko 7,5 tys. firm(1). Prowadzisz działalność w Suwałkach? Kierujesz ofertę do mieszkańców tego miasta i okolicznych miejscowości? Możesz do nich dotrzeć różnymi kanałami. My proponujemy Ci działania marketingowe, które nasi klienci wybierają ze względu na skuteczność. Postaw na lokalne pozycjonowanie stron WWW w Suwałkach i dowiedz się, ile możesz zyskać dzięki takiej reklamie.
Pozycjonowanie Suwałki – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Jeśli inwestujesz w reklamę, stawiaj przede wszystkim na te działania, które przynoszą najwyższy zwrot z inwestycji. Pozycjonowanie stron internetowych w Google to sposób na szybką i efektywną promocję firmy. Według analizy BrightEdge 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki (2). To oznacza, że internauta, który ma określony problem, szuka rozwiązania przeważnie w Google. Tutaj pojawia się rola pozycjonowania, czyli działań, dzięki którym witryna może znajdować się na wysokich pozycjach w Google na frazy, najlepiej opisujące Twój biznes. Przeprowadzamy analizę słów kluczowych i wybieramy do kampanii takie, które mogą przynieść Twojej działalności nie tylko ruch, ale przede wszystkim klientów.
Skuteczność pozycjonowania stron internetowych w Suwałkach wynika przede wszystkim ze sposobu dotarcia do witryny. Internauta znajduje ją, gdyż szuka tego, co oferujesz. Załóżmy, że pilnie potrzebujesz usług elektryka. W takim przypadku, jeśli nie masz żadnego sprawdzonego i polecanego fachowca, zapewne wyszukasz frazę "usługi elektryczne Suwałki" lub podobną. Zatem internauta trafi na Twoją stronę dlatego, że na niej znajduje się rozwiązanie jego problemu. Oczywiście, nie zawsze tak będzie. Cześć ruchu może być przypadkowa i wynikać z tego, że internauta użył nieodpowiednich słów kluczowych. Jednak przeważnie dotrzesz w ten sposób do zainteresowanych ofertą.
Pozycjonowanie stron internetowych Suwałki czy tradycyjna reklama?
Możesz również zdecydować się na standardową reklamę zewnętrzną, np. zainwestować w banery w różnych częściach Suwałk. Jednak jaką masz gwarancję, że dotrzesz do zainteresowanych ofertą? Problemem standardowej reklamy jest tzw. ślepota banerowa. Odbiorcy mają do czynienia z tak dużą liczbą przekazów marketingowych, że przestają na nie zwracać uwagę. Dotyczy to nie tylko reklam outdoorowych, ale również w sieci. Na poniższej grafice możesz zobaczyć wynik analizy dotyczącej tego, na czym internauta skupia wzrok podczas przeglądania serwisu. W zielonych ramkach znajdują się reklamy, a na czerwono oznaczone są miejsca, na których użytkownicy się koncentrowali. Jak widzisz, w ogóle nie zwracali uwagi na reklamy.
Ten problem w ogóle nie dotyczy pozycjonowania stron i sklepów internetowych. Kiedy internauta wyszukuje frazę w Google i widzi wyniki wyszukiwania, zwraca uwagę przede wszystkim na rezultaty organiczne, nazywane również naturalnymi. Uważamy, że Google umieszcza na najwyższych pozycjach w wynikach te strony, które są najbardziej wartościowe.
Tylko dlaczego mówimy wyłącznie o pozycjonowaniu sklepów internetowych i stron WWW w Google? Gdyż ta wyszukiwarka ma zdecydowanie największy udział w rynku w Polsce - powyżej 95%. Być może nie każdy z odbiorców Twojej oferty w Suwałkach korzysta z Google, ale zdecydowana większość - jak najbardziej.
Udział może niewiele mówić, więc ilu użytkowników z Polski używa tej wyszukiwarki? Według badania Mediapanel, w czerwcu 2024 roku z serwisów i usług Grupy Google skorzystało blisko 29 mln Polaków. Właśnie dlatego nasza agencja SEO koncentruje się na pozycjonowania stron właśnie w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie stron Suwałki – postaw na widoczność, która popłaca
Decydując się na pozycjonowanie w Google, możesz nastawić się na osiągnięcie wysokiego zwrotu z inwestycji, ale to niejedyny argument, który przemawia za wyborem takich działań marketingowych. Dzięki wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania zwiększysz rozpoznawalność marki. Firma będzie bardziej znana w Suwałkach i okolicy. Wielu klientów szuka wykonawcy najpierw online, a później udaje się do jego stacjonarnego oddziału. Mogą trafić na Twoją markę w sieci, zapamiętać ją, a później nawet przy okazji odwiedzić sklep czy biuro, przejeżdżając w okolicy.
Oczywiście, kluczowe znaczenie ma zwrot z inwestycji. Jakiego możesz się spodziewać, jeśli postawisz na pozycjonowanie stron w Suwałkach? Na poniższej grafice znajdziesz wynik jednej z takich analiz. Jak widzisz, SEO przyniosło drugi pod względem wartości zwrot z inwestycji. Z zainwestowanego dolara udało się wygenerować ponad 22 dolary.
Poniżej znajdziesz wynik innej analizy i kolejne potwierdzenie skuteczności SEO. W tym przypadku również najlepszy wynik osiągnął e-mail marketing, a drugą pozycję, ze znakomitym rezultatem, uzyskały działania SEO.
Dlatego te działania są po prostu opłacalne. Poprzez pozycjonowanie sklepów czy stron firmowych można zdobyć klientów. Opłacalność SEO wynika również z tego, że wyniki wyszukiwania są coraz lepiej dopasowane do zapytań internautów. Użytkownicy zdają sobie sprawę, że warto korzystać z długich zapytań, long tail, składających się z co najmniej 3 słów. Kiedyś używali głównie fraz ogólnych. Obecnie ponad 90% zapytań wysyłanych do Google to właśnie long tail.
Załóżmy, że użytkownik wyszuka frazę "guma Suwałki". Chodzi mu o gumę do skakania, do żucia czy do włosów? Na tej podstawie Google nie wie, jakie są intencje internauty i też może nie wyświetlić trafionej odpowiedzi. Jeśli jednak użytkownik skorzysta z frazy "guma do skakania Suwałki odbiór w sklepie", to prawdopodobnie chce kupić wspomniany produkt, ale odebrać go stacjonarnie.
Z tego powodu frazy long tail odgrywają kluczową rolę w naszych kampaniach. Uzyskujemy widoczność w Google na nawet tysiące fraz. Takie zapytania mają niewielką liczbę wyszukiwań, ale sumarycznie zapewnią Twojej witrynie duży ruch z fraz kluczowych, które przeciętnie mają 2,5 razy wyższą konwersję niż zapytania ogólne. Kolejną zaletą long tail jest to, że możemy je dosyć szybko wypozycjonować, a dzięki temu nie będziesz długo czekać na ruch na stronie.
Pozycjonowanie lokalne w Suwałkach – kto na tym skorzysta?
Korzyści z SEO odniesie Twój biznes, jak i użytkownicy strony. Jednym z pierwszych kroków, jakie podejmujemy, jest audyt SEO. To na jego podstawie dowiadujemy się, jakich zmian wymaga Twój serwis, aby mógł osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Czasami wystarczą niewielkie zmiany, aby zwiększyć klikalność strony w wynikach wyszukiwania, czyli CTR. Wynik zależy od wielu czynników. Różnice pod względem CTR w zależności od pozycji są diametralne:
Możemy je szybko poprawić. W niektórych branżach dobrze sprawdzają się emoji, czyli kolorowe ikony. Warto je umieścić w tytule i opisie SEO - jeśli Google je wyświetli, zapewne przełoży się to na wyższy CTR. Na poniższej grafice możesz zobaczyć, jakie ikony przyczyniają się do zwiększenia wskaźnika klikalności. Oczywiście, trzeba je dobierać indywidualnie i nie zawsze mają zastosowanie.
To tylko jeden z wielu sposobów na poprawienie wskaźnika CTR. Pamiętaj, że dzięki optymalizacji pod wymagania Google, budujemy serwis, który spełnia oczekiwania algorytmu i użytkowników. Są one pod wieloma względami spójne. W SEO kluczową rolę odgrywa jakość - wartościowe treści, bezpieczeństwo serwisu, wyeliminowanie błędów technicznych. Takie są również oczekiwania internautów. Zależy im na jakościowych serwisach, dopracowanych, zapewniających content, który odpowiada na ich zapytania.
Dzięki SEO Twoja witryna będzie na czasie z panującymi trendami. Według Google 15% zapytań, które codziennie są wysyłane przez internautów, nie było użyte nigdy wcześniej (3). Dlatego regularnie analizujemy trendy związane z Twoją branżą, wyszukiwane frazy, m.in. korzystając z narzędzia Google Trends.
Pozycjonowanie lokalne stron w Suwałkach – czym różni się od ogólnego SEO?
Kampanie SEO dotyczące fraz ogólnych są bardzo podobne do pozycjonowania zapytań lokalnych, jednak trochę je różni. Na pewno w przypadku tych pierwszych większa jest konkurencja, ale to nie wszystko. W ramach fraz regionalnych optymalizujemy treści pod frazy związane z Suwałkami - nazwę tego miasta i jego części, takie jak: Krzywólka, Maniówka, Szwajcaria czy Białorogi. Możemy przygotowywać odrębne landing page dla różnych usług w danej lokalizacji.
Jeśli chodzi o optymalizację techniczną, to działania są identyczne, przy czym zazwyczaj więcej pracy wymaga strona firmowa niż duży sklep internetowy. W ramach podejmowanych kroków eliminujemy błędy indeksowania, pętle przekierowań, dodajemy mapę witryny i wdrażamy certyfikat SSL. Optymalizujemy linkowanie wewnętrzne, eliminujemy duplikację treści, podejmujemy odpowiednie działania w zależności od tego, jakie prace są do wykonania.
W przypadku link buildingu ważną rolę odgrywa pozyskiwanie odnośników z lokalnych stron dotyczących Suwałk i okolicy, ale również związanych z Twoją branżą.
W wynikach lokalnych może być widoczna nie tylko Twoja strona WWW. Internauta jest w stanie trafić na Twoją markę w wynikach wyszukiwania nawet trzykrotnie - na pierwszej stronie SERP-ów (Search Engine Results Page). Pierwsza obecność to wspomniana strona. Kolejna to reklamy w ramach Google Ads, a trzecia - Profil Firmy w Google (wcześniej: Google Moja Firma). O co chodzi? W wynikach lokalnych, zazwyczaj zaraz pod reklamami Google Ads, znajdziesz trzypak z Google Maps. Wygląda, jak na poniższej grafice:
Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz najpierw założyć wspomniany, darmowy profil. Jednak to dopiero pierwszy krok. W kolejnym musisz zoptymalizować profil. Po pierwsze wypełnij go danymi. Podaj unikatową nazwę - możesz w niej naturalnie użyć słowa kluczowego, np. Wypożyczalnia aut LuxCar. Dodaj opis, wprowadź informacje o produktach i usługach. Obowiązkowo podaj godziny otwarcia. Staraj się regularnie aktualizować profil - dodawaj informacje o promocjach, zdjęcia i innego typu treści. Zachęcaj klientów do wystawienia opinii - długich i zawierających słowa kluczowe. Umieść na stronie firmowej, np. na podstronie Kontakt, mapę witryny z trasą do siedziby. Dzięki temu powiążesz profil Google ze stroną WWW. To wybrane czynniki, dzięki którym Twoja wizytówka może być coraz lepiej widoczna.
Uwaga: 97% użytkowników dowiaduje się o lokalnych firmach przede wszystkim online. W dużej mierze zależy to od widoczności Twojej wizytówki (4).
Dzięki wypozycjonowaniu profilu, zwiększy się obecność Twojej firmy w Google. Zyskasz dodatkowy sposób dotarcia do odbiorców. Dlatego nigdy nie pomijamy tych działań w przypadku kampanii dla lokalnych marek.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Suwałkach?
Nie mamy czegoś takiego, jak uniwersalny cennik pozycjonowania stron internetowych. Każda witryna jest inna, stawia inne przeszkody, wymaga mniej lub więcej pracy w zakresie optymalizacji. Jeśli chcesz wiedzieć, ile zapłacisz za SEO, skontaktuj się z nami. Wtedy sprawdzimy Twoją witrynę i ustalimy, ile będzie kosztować usługa.
Koszt zależy od stanu Twojej strony. Niektóre witryny są na bieżąco z trendami, rozwijane, korzystają z nowoczesnych rozwiązań. W przypadku innych konieczna jest całkowita przebudowa serwisu, a nawet zaprojektowanie zupełnie nowej witryny. Duże znaczenie ma również historia domeny. Jeśli była już pozycjonowana i wykorzystywano w jej przypadku nieetyczne metody, bardzo prawdopodobne, że trudno będzie w jej przypadku osiągnąć wysokie pozycje. Bardzo istotna jest również konkurencja. W niektórych branżach w Suwałkach działa wiele firm, w innych jest ich bardzo mało. To ma istotny wpływ na koszt usługi.
Dlatego, jeśli mamy wyliczyć koszt pozycjonowania w Suwałkach, w wynikach lokalnych, skontaktuj się z nami. Sprawdzimy Twoją witrynę, dowiesz się, ile zyskasz, jeśli zdecydujesz się na SEO. Nie wymagamy od Ciebie długich umów bez możliwości wypowiedzenia. Skutecznie przekonamy Cię do kontynuowania współpracy jakością realizacji i jej efektami.
Źródła:
1. https://um.suwalki.pl/storage/uzytkownicy/ksznel@um.suwalki.pl/2022/20220803ProgramPrzedsiebiorcy/Program+Rozwoju+Przedsi%C4%99biorczo%C5%9Bci+Miasta+Suwa%C5%82k+do+2030+r..pdf
2. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
3. https://www.seroundtable.com/15-percent-search-queries-google-new-32936.html
4. https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/
Gdzie jeszcze działamy?