Pozycjonowanie sklepów internetowych

Dobra widoczność sklepu online w wyszukiwarce Google jest tym samym, co dobra lokalizacja dla sklepu stacjonarnego

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego nie różni się zbytnio od działań, jakie podejmowane są na “zwykłych stronach”. Są jednak elementy, które w całym procesie optymalizacyjnym powinny bezwzględnie zostać zaimplementowane w sklepie.

 

Ponadto należy zastanowić się nad opcjami zewnętrznymi, które mogą wpłynąć na poprawę pozycji, jak i zwiększenie ruchu na stronę, czyli wysokiej jakości link building, Content Marketing, a także wykorzystanie Social Media. E-commerce na stałe zadomowił się w Google i z tego miejsca pozyskuje większą część ruchu, co przekłada się na większe zyski.

Działaj kompleksowo, a efekty będą się kumulować

Przy sklepach online kompleksowa optymalizacja strony ma niebagatelne znaczenie. Dzięki dobrze przemyślanej optymalizacji Twój sklep naprawdę może skutecznie rywalizować z silną konkurencją. Profesjonalna optymalizacja (pamiętaj, że działania SEO są ciągłe, muszą być doglądane i ciągle udoskonalane) powoduje, że zainwestowane pieniądze będą się zwracać w sposób systematyczny i stały.

 

Oprócz tego, że sklep musi być funkcjonalny, czyli np. ścieżka zakupowa nie może posiadać żadnych błędów, dane kontaktowe powinny być wyeksponowane (jak i wiele innych elementów), to istnieje kilka podstawowych, wręcz fundamentalnych, działań, które powinny zostać wdrożone:

 

On-site (działania podejmowane na stronie)

 

  • unikalne opisy produktów – w większości przypadków opisy te są takie same w wielu sklepach. Są z reguły pobierane z baz producentów, więc siłą rzeczy niczym się nie różnią. I o ile w przypadku danych “technicznych”, np. rozmiarów (obuwia, ubrań itp.), koloru, przeznaczenia i rodzaju (sportowe, letnie, zimowe, trekkingowe) są one niezmienialne, to już sam opis może być na nowo stworzony przez nas. I taki unikalny, rozbudowany tekst automatycznie spowoduje, że Twój sklep zacznie się wyróżniać na tle konkurencji.

 

  • opisy kategorii i subkategorii – powinien to być standard, szczególnie jeśli naprawdę, na poważnie i skutecznie chcesz walczyć z konkurencją.

 

  • blog/baza wiedzy/aktualności – dostarczanie wartościowego i ciekawego contentu użytkownikom oraz robotom Google może Ci przynieść tylko same korzyści. Traktowanie tego rozwiązania z lekceważeniem (kiedy na wielu stronach konkurencji funkcjonują ciągle rozwijane blogi, działy aktualności, czy baza wiedzy) spowoduje, że już na wstępie ustawiasz się na gorszej pozycji.

 

  • wersja mobilna (RWD) – dopracowana w najmniejszych szczegółach wersja mobilna strony musi być i tyle. Google wprowadziło nowy sposób indeksowania, czyli “mobile-first-indexing”, który w skrócie polega na tym, że przy określaniu pozycji są brane pod uwagę obie wersje strony – mobilna i desktopowa (z naciskiem na wersję mobilną) i w momencie gdy Twoja strona nie będzie spełniać tych warunków, po prostu będzie miała obniżony ranking, co w konsekwencji spowoduje, że pozycje ulegną pogorszeniu.

 

  • prędkość ładowania się sklepu – Google samo rekomenduje i kładzie nacisk na to, aby wszystkie strony były jak najlżejsze i szybko się ładowały, niezależnie od urządzenia, z którego aktualnie korzysta użytkownik. Oprócz faktu, że witryny wolne mają obniżony ranking, co może się przekładać na gorsze pozycje, to w ten sposób możesz tracić potencjalnych klientów, którzy zirytowani długim czasu ładowania się Twojego sklepu, po prostu będą z niego wychodzić.

 

  • social proof, czyli opinie o produktach – skuteczna metoda na wyróżnienie Twojego sklepu na tle innych. Widoczne gwiazdki powodują, że użytkownicy w pierwszej kolejności będą klikać w odnośnik do Twojego sklepu (ludzie są wzrokowcami i jakikolwiek element, który się wyróżnia, automatycznie będzie przyciągał uwagę), co w naturalny sposób przełoży się na większy ruch na Twoją stronę.

 

Off-site (działania podejmowane poza stroną)

 

  • profesjonalny i wysokiej jakości link building – przemyślane, naturalne linkowanie, może znacząco wpłynąć zarówno na wizerunek Twojej marki, jak i na ranking Twojej strony. Ponadto może zwiększyć ruch na stronę oraz mieć wpływ na lepsze pozycje.

 

  • content marketing – dostarczanie użytkownikom ciekawej i wartościowej treści poprzez różne kanały (blogi, różnego rodzaju portale, także lokalne i tematycznie związane z promowaną stroną) to także sposób na zwiększenie wartości Twojej witryny, ruchu oraz poprawę pozycji.

 

  • social media – w czasie, gdy z FB, Twitter’a, Instagrama i innych portali społecznościowych, korzysta naprawdę wiele osób, nie można pomijać tych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami.

 

Każdy z powyższych elementów (zarówno on-site, jak i off-site) jest konkretnym miernikiem wartości strony. Zastosowanie jednego, z pominięciem innych, przyniesie albo minimalny efekt, lub też wręcz żadnego. Ocena strony dokonywana przez Google jest właśnie wypadkową bardzo wielu czynników, często wydawałoby się mało znaczących, jednak w połączeniu z innymi, bardzo skutecznymi.

 

Masz sklep internetowy? Chcesz skutecznie dotrzeć do jak największej ilości klientów? Zwiększyć ruch na stronę, konwersję i sprzedaż?

Skontaktuj się

a my powiemy Ci jaka strategia będzie dla Ciebie najlepsza i w jaki sposób osiągniemy Twój cel

Pozycjonowanie sklepu internetowego to maraton, a nie sprint

Pozycjonowanie sklepu internetowego to maraton, a nie sprint

 

Niezależnie w jakiej branży działa Twój sklep, konkurencja zawsze była, jest i będzie. Każdy z tych sklepów prowadzi działania promocyjne – mniej lub bardziej intensywnie, ale działa w kierunku pozyskania jak największego ruchu na stronę i zwiększenia konwersji.

 

Zwiększanie wartości rankingowej Twojego sklepu jest działaniem ciągłym i rozciągniętym w czasie. I tylko wykorzystanie oraz połączenie wielu elementów spowoduje, że Twoja strona zacznie być lepiej postrzegana i doceniania przez Google. Żadne działania jednak nie przyniosą spektakularnego efektu od razu, “minutę” po ich wdrożeniu.

 

Nawet Google potrzebuje czasu na zbadanie, zaindeksowanie i zweryfikowanie wszystkich zmian, jakich dokonaliśmy na stronie oraz wszystkich działań, które podjęliśmy na zewnątrz (link building, content marketing, działania w Social Media).

Wszystkie drogi prowadzą… do Twojej strony

Dlatego tak bardzo ważna jest ciągłość i kompleksowość działań – po to aby cały czas dostarczać Google argumentów, że to właśnie Twoja strona, a nie konkurencja, zasługuje na o wiele lepsze pozycje. I dlatego jest to maraton, a nie sprint, gdyż tylko cierpliwe i konsekwentne działania zaprocentują wysokimi pozycjami, zwiększonym ruchem na stronę i konwersją, a w konsekwencji większą sprzedażą.

Sklep internetowy powinien sprzedawać jak najwięcej produktów, a można to osiągnąć poprzez zastosowanie długiego ogona (ang. long tail)

 

Pozycjonowanie sklepu online z wykorzystaniem kilku ogólnych fraz kluczowych nigdy nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów. Dopiero pozycjonowanie szerokie, czyli właśnie long tail, wykorzystujące rozbudowane i stricte sprzedażowe frazy przyniesie efekt w postaci zwiększonej sprzedaży. Oczywiście długi ogon można swobodnie wykorzystywać nie tylko przy sklepach internetowych, ale także przy innych stronach, które na przykład oferują szeroki zakres różnych usług.

 

Kolejnym pozytywnym aspektem wykorzystania długiego ogona jest to, że optymalizacja sklepu będzie o wiele szersza i kompleksowa. Poprzez długi ogon będziesz mógł skutecznie wyeksponować zarówno kategorie, podkategorie, jak i konkretne produkty lub grupy produktów, na których najbardziej Ci zależy.

 

Pozycjonowanie szerokie to taka kula śnieżna – im więcej przestrzeni na stronie zostanie zagospodarowana, tym większe możliwości indeksowania będą miały roboty Google i więcej podstron będzie dopasowanych pod kątem wytycznych Google. A im więcej indeksowanej zawartości, tym więcej fraz będzie pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Stwarzając idealne warunki dla robotów Google sprawiamy, że cała strona będzie pracować, co może przynieść tylko i wyłącznie pozytywne efekty.

No ok, ale na co powinienem zwrócić uwagę w momencie zakładania sklepu

Każdy sklep internetowy opiera się na jakimś silniku (CMS-ie), jednak nie każdy zagwarantuje nam, że ostatecznie będzie zgodny z wytycznymi Google. Jakie więc elementy powinien posiadać odpowiedni sklepowy CMS?

 

  • przyjazne adresy URL – wiele dostępnych CMS-ów sklepowych nadal nie daje nam pełnej kontroli nad ustawieniem odpowiednich i przyjaznych adresów URL.

 

  • możliwość swobodnej modyfikacji title i description – szczególnie title (tytuł strony) ma niebagatelne znaczenie dla SEO oraz poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Z kolei description (opis danej podstrony – nie mający wpływu na pozycje) ma zachęcać użytkowników do odwiedzenia naszego sklepu.

 

  • content, czyli treść na stronie – dobry CMS sklepowy powinien dawać możliwość swobodnego dodawania treści na całej stronie (bez potrzeby wprowadzania jakichkolwiek modyfikacji w kodzie) oraz jego formatowania/modyfikacji.

 

  • wersja mobilna – wydawałoby się, że w obecnych czasach powinien to być standard i każdy sklep automatycznie jest dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Niestety tak nie jest, dlatego należy pamiętać o tym aspekcie przy wyborze CMS-a.

 

  • dynamiczna mapa strony – każdy sklep powinien posiadać funkcję dynamicznego generowania mapy strony w formacie XML uwzględniającego ciągłe zmiany w sklepie, a więc m.in. dodawanie nowych produktów. Mapa strony bardzo ułatwia robotom Google poruszanie się po całej witrynie oraz jej skuteczniejsze indeksowanie.

 

  • dostęp do plików strony – przy wielu CMS-ach sklepowych pliki strony znajdują się na wewnętrznym serwerze firmy, u której wykupiliśmy abonament i w momencie, gdy pojawi się potrzeba wprowadzenia zmian bezpośrednio w plikach, będziemy uzależnieni od pomocy technicznej dostawcy strony. Często za tego typu działania pobierane są dodatkowe opłaty. W momencie posiadania dostępu do FTP sami możemy wprowadzać wszystkie zmiany, szybko i bez dodatkowych opłat.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami

Ocena
Ilość ocen: 0 Średnia ocena: 0

10 zasad dobrego sklepu mobilnego »   Na naszych oczach sektor handlu rozwija się bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Jeszcze kilka lat temu,... czytaj więcej

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Jak ponownie przyciągnąć do e-sklepu klientów, którzy od dawna nic nie kupili? » Zadbaj o klienta już w czasie zakupów – Cross-selling i up selling   Zacznijmy od momentu, kiedy udało Ci się... czytaj więcej

Pozycjonowanie Long Tail SEO – czym jest i dlaczego musisz o nie zadbać Pozycjonowanie Long Tail SEO – czym jest i dlaczego musisz o nie zadbać? »   Wraz z rozwojem internetu, ewoluowały również nasze zachowania w sieci. Wszyscy mamy nieco większą świadomość na... czytaj więcej

Klikalny numer telefonu na stronie – więcej połączeń ze smartfonów Klikalny numer telefonu na stronie – więcej połączeń ze smartfonów »   Click-to-call - dlaczego warto umieścić klikalny numer telefonu na swojej witrynie?   Ile razy w przeciągu... czytaj więcej

Płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu internetowego »   Rosnąca popularność zakupów online zachęca do aktywnej promocji w Internecie. Wiele opcji, mających na celu... czytaj więcej

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy »   Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Jak wybrać dobrą nazwę domeny dla swojej strony internetowej? Nazwa domeny - element wizerunku i tożsamości marki   O ile bez większego problemu możesz zmienić adres swojego... czytaj więcej
Pozycjonowanie a SEO POZYCJONOWANIE a SEO
Czy mowa o dwóch różnych pojęciach?
  W mowie potocznej często wykorzystujemy podobne pojęcia jako synonimy, nie zwracając uwagi na różnice znaczeniowe.... czytaj więcej
Co to jest zaplecze SEO i czy wciąż warto w nie inwestować Co to jest zaplecze SEO i czy wciąż warto w nie inwestować? Zaplecze SEO - definicja opisowa   Można powiedzieć, że zaplecza pozycjonerskie posiadają dwie definicje - szeroką... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno