Pozycjonowanie sklepów internetowych

5
(2)


Dobra widoczność sklepu online w wyszukiwarce Google jest tym samym, co dobra lokalizacja dla sklepu stacjonarnego

Pozycjonowanie sklepów internetowych nie różni się zbytnio od działań, jakie podejmowane są na “zwykłych stronach”. Są jednak elementy, które w całym procesie optymalizacyjnym powinny bezwzględnie zostać zaimplementowane w sklepie.

Ponadto należy zastanowić się nad opcjami zewnętrznymi, które mogą wpłynąć na poprawę pozycji, jak i zwiększenie ruchu na stronę, czyli wysokiej jakości link building, Content Marketing, a także wykorzystanie Social Media. E-commerce na stałe zadomowił się w Google i z tego miejsca pozyskuje większą część ruchu, co przekłada się na większe zyski.

Działaj kompleksowo, a efekty będą się kumulować

Przy sklepach online kompleksowa optymalizacja strony ma niebagatelne znaczenie. Dzięki dobrze przemyślanej optymalizacji Twój sklep naprawdę może skutecznie rywalizować z silną konkurencją. Profesjonalna optymalizacja (pamiętaj, że działania SEO są ciągłe, muszą być doglądane i ciągle udoskonalane) powoduje, że zainwestowane pieniądze będą się zwracać w sposób systematyczny i stały.

Oprócz tego, że sklep musi być funkcjonalny, czyli np. ścieżka zakupowa nie może posiadać żadnych błędów, dane kontaktowe powinny być wyeksponowane (jak i wiele innych elementów), to istnieje kilka podstawowych, wręcz fundamentalnych, działań, które powinny zostać wdrożone:

On-site (działania podejmowane na stronie)

  • unikalne opisy produktów – w większości przypadków opisy te są takie same w wielu sklepach. Są z reguły pobierane z baz producentów, więc siłą rzeczy niczym się nie różnią. I o ile w przypadku danych “technicznych”, np. rozmiarów (obuwia, ubrań itp.), koloru, przeznaczenia i rodzaju (sportowe, letnie, zimowe, trekkingowe) są one niezmienialne, to już sam opis może być na nowo stworzony przez nas. I taki unikalny, rozbudowany tekst automatycznie spowoduje, że Twój sklep zacznie się wyróżniać na tle konkurencji.
  • opisy kategorii i subkategorii – powinien to być standard, szczególnie jeśli naprawdę, na poważnie i skutecznie chcesz walczyć z konkurencją.
  • blog/baza wiedzy/aktualności – dostarczanie wartościowego i ciekawego contentu użytkownikom oraz robotom Google może Ci przynieść tylko same korzyści. Traktowanie tego rozwiązania z lekceważeniem (kiedy na wielu stronach konkurencji funkcjonują ciągle rozwijane blogi, działy aktualności, czy baza wiedzy) spowoduje, że już na wstępie ustawiasz się na gorszej pozycji.
  • wersja mobilna (RWD) – dopracowana w najmniejszych szczegółach wersja mobilna strony musi być i tyle. Google wprowadziło nowy sposób indeksowania, czyli “mobile-first-indexing”, który w skrócie polega na tym, że przy określaniu pozycji są brane pod uwagę obie wersje strony – mobilna i desktopowa (z naciskiem na wersję mobilną) i w momencie gdy Twoja strona nie będzie spełniać tych warunków, po prostu będzie miała obniżony ranking, co w konsekwencji spowoduje, że pozycje ulegną pogorszeniu.
  • prędkość ładowania się sklepu – Google samo rekomenduje i kładzie nacisk na to, aby wszystkie strony były jak najlżejsze i szybko się ładowały, niezależnie od urządzenia, z którego aktualnie korzysta użytkownik. Oprócz faktu, że witryny wolne mają obniżony ranking, co może się przekładać na gorsze pozycje, to w ten sposób możesz tracić potencjalnych klientów, którzy zirytowani długim czasu ładowania się Twojego sklepu, po prostu będą z niego wychodzić.
  • social proof, czyli opinie o produktach – skuteczna metoda na wyróżnienie Twojego sklepu na tle innych. Widoczne gwiazdki powodują, że użytkownicy w pierwszej kolejności będą klikać w odnośnik do Twojego sklepu (ludzie są wzrokowcami i jakikolwiek element, który się wyróżnia, automatycznie będzie przyciągał uwagę), co w naturalny sposób przełoży się na większy ruch na Twoją stronę.

Off-site (działania podejmowane poza stroną)

  • profesjonalny i wysokiej jakości link building – przemyślane, naturalne linkowanie, może znacząco wpłynąć zarówno na wizerunek Twojej marki, jak i na ranking Twojej strony. Ponadto może zwiększyć ruch na stronę oraz mieć wpływ na lepsze pozycje.
  • content marketing – dostarczanie użytkownikom ciekawej i wartościowej treści poprzez różne kanały (blogi, różnego rodzaju portale, także lokalne i tematycznie związane z promowaną stroną) to także sposób na zwiększenie wartości Twojej witryny, ruchu oraz poprawę pozycji.
  • social media – w czasie, gdy z FB, Twitter’a, Instagrama i innych portali społecznościowych, korzysta naprawdę wiele osób, nie można pomijać tych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami.

Każdy z powyższych elementów (zarówno on-site, jak i off-site) jest konkretnym miernikiem wartości strony. Zastosowanie jednego, z pominięciem innych, przyniesie albo minimalny efekt, lub też wręcz żadnego. Ocena strony dokonywana przez Google jest właśnie wypadkową bardzo wielu czynników, często wydawałoby się mało znaczących, jednak w połączeniu z innymi, bardzo skutecznymi.

Pozycjonowanie sklepu Sote internetowego to maraton, a nie sprint

Niezależnie w jakiej branży działa Twój sklep, konkurencja zawsze była, jest i będzie. Każdy z tych sklepów prowadzi działania promocyjne – mniej lub bardziej intensywnie, ale działa w kierunku pozyskania jak największego ruchu na stronę i zwiększenia konwersji.

Zwiększanie wartości rankingowej Twojego sklepu jest działaniem ciągłym i rozciągniętym w czasie. I tylko wykorzystanie oraz połączenie wielu elementów spowoduje, że Twoja strona zacznie być lepiej postrzegana i doceniania przez Google. Żadne działania jednak nie przyniosą spektakularnego efektu od razu, “minutę” po ich wdrożeniu.

Nawet Google potrzebuje czasu na zbadanie, zaindeksowanie i zweryfikowanie wszystkich zmian, jakich dokonaliśmy na stronie oraz wszystkich działań, które podjęliśmy na zewnątrz (link building, content marketing, działania w Social Media). Dlatego pozycjonowanie sklepów internetowych to całościowe i rozbudowane działania prowadzone przez cały czas dzięki czemu Google otrzymuje regularnie wartościowe dane do indeksowania.

Właśnie dlatego tak bardzo ważna jest ciągłość i kompleksowość działań – po to aby cały czas dostarczać Google argumentów, że to właśnie Twoja strona, a nie konkurencja, zasługuje na o wiele lepsze pozycje. I dlatego jest to maraton, a nie sprint, gdyż tylko cierpliwe i konsekwentne działania zaprocentują wysokimi pozycjami, zwiększonym ruchem na stronę i konwersją, a w konsekwencji większą sprzedażą.

Sklep internetowy powinien sprzedawać jak najwięcej produktów, a można to osiągnąć poprzez zastosowanie długiego ogona (ang. long tail)

Pozycjonowanie sklepu online z wykorzystaniem kilku ogólnych fraz kluczowych nigdy nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów. Dopiero pozycjonowanie szerokie, czyli właśnie long tail, wykorzystujące rozbudowane i stricte sprzedażowe frazy przyniesie efekt w postaci zwiększonej sprzedaży. Oczywiście długi ogon można swobodnie wykorzystywać nie tylko przy sklepach internetowych, ale także przy innych stronach, które na przykład oferują szeroki zakres różnych usług.

Kolejnym pozytywnym aspektem wykorzystania długiego ogona jest to, że optymalizacja sklepu będzie o wiele szersza i kompleksowa. Poprzez długi ogon będziesz mógł skutecznie wyeksponować zarówno kategorie, podkategorie, jak i konkretne produkty lub grupy produktów, na których najbardziej Ci zależy.

Pozycjonowanie szerokie sklepu internetowego to taka kula śnieżna – im więcej przestrzeni na stronie zostanie zagospodarowana, tym większe możliwości indeksowania będą miały roboty Google i więcej podstron będzie dopasowanych pod kątem wytycznych Google. A im więcej indeksowanej zawartości, tym więcej fraz będzie pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Stwarzając idealne warunki dla robotów Google sprawiamy, że cała strona będzie pracować, co może przynieść tylko i wyłącznie pozytywne efekty.

No ok, ale na co powinienem zwrócić uwagę w momencie zakładania sklepu

Każdy sklep internetowy opiera się na jakimś silniku (CMS-ie), jednak nie każdy zagwarantuje nam, że ostatecznie będzie zgodny z wytycznymi Google. Jakie więc elementy powinien posiadać odpowiedni sklepowy CMS?

  • przyjazne adresy URL – wiele dostępnych CMS-ów sklepowych nadal nie daje nam pełnej kontroli nad ustawieniem odpowiednich i przyjaznych adresów URL.
  • możliwość swobodnej modyfikacji title i description – szczególnie title (tytuł strony) ma niebagatelne znaczenie dla SEO oraz poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Z kolei description (opis danej podstrony - nie mający wpływu na pozycje) ma zachęcać użytkowników do odwiedzenia naszego sklepu.
  • content, czyli treść na stronie – dobry CMS sklepowy powinien dawać możliwość swobodnego dodawania treści na całej stronie (bez potrzeby wprowadzania jakichkolwiek modyfikacji w kodzie) oraz jego formatowania/modyfikacji.
  • wersja mobilna – wydawałoby się, że w obecnych czasach powinien to być standard i każdy sklep automatycznie jest dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Niestety tak nie jest, dlatego należy pamiętać o tym aspekcie przy wyborze CMS-a.
  • dynamiczna mapa strony – każdy sklep powinien posiadać funkcję dynamicznego generowania mapy strony w formacie XML uwzględniającego ciągłe zmiany w sklepie, a więc m.in. dodawanie nowych produktów. Mapa strony bardzo ułatwia robotom Google poruszanie się po całej witrynie oraz jej skuteczniejsze indeksowanie.
  • dostęp do plików strony – przy wielu CMS-ach sklepowych pliki strony znajdują się na wewnętrznym serwerze firmy, u której wykupiliśmy abonament i w momencie, gdy pojawi się potrzeba wprowadzenia zmian bezpośrednio w plikach, będziemy uzależnieni od pomocy technicznej dostawcy strony. Często za tego typu działania pobierane są dodatkowe opłaty. W momencie posiadania dostępu do FTP sami możemy wprowadzać wszystkie zmiany, szybko i bez dodatkowych opłat.

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO różnych typów sklepów online

Wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu i optymalizacji SEO sklepów internetowych opartych na różnych platformach e-commerce powoduje, że niezależnie od typu sklepu osiągamy konkretne efekty na kilku płaszczyznach:

  • znaczący wzrost widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania na wiele fraz związanych z ofertą
  • wysokie pozycje sprzedażowych fraz w TOP 10
  • znaczący wzrost ruchu i większa konwersja
  • ciągły wzrost sprzedaży

Posiadamy doświadczenie w pozycjonowaniu i optymalizacji sklepów opartych na platformach: PrestaShop, Shoper, Sote, IAI Shop, Woocommerce, Redcart, Shoplo, Sky-Shop, ShopGold i wielu innych typów sklepów, w tym także najróżniejszych wersji autorskich.

Pozycjonowanie sklepu Shopgold internetowego - co otrzymasz ramach pakietu usług SEO

W pakiecie usług obejmujących pozycjonowanie sklepów internetowych gwarantujemy szereg działań i korzyści dzięki którym Twój sklep zacznie osiągać wysoki poziom sprzedaży. W ramach pozycjonowania prowadzone są następujące działania:

  • kompleksowy audyt SEO przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich
  • kompleksowa optymalizacja całego sklepu
  • praca nad najbardziej marżowymi kategoriami i produktami w sklepie
  • pozycjonowanie long tail (długi ogon)
  • content marketing - publikacja na stronie wartościowej i unikalnej treści zoptymalizowanej pod kątem wytycznych Google oraz dopasowanej do potrzeb użytkowników
  • link building - publikacja artykułów z linkami w wysokiej jakości portalach i blogach oraz wartościowych katalogach
  • działania optymalizujące konwersję, ścieżkę zakupową i inne elementy poprawiające funkcjonalność sklepu pod kątem zachowania użytkowników
  • ciągłe monitorowanie osiąganych efektów
  • regularna analiza oraz przygotowywanie rekomendacji i wytycznych poprawiających funkcjonowanie sklepu
  • doradztwo na każdym etapie pozycjonowania oraz wsparcie naszych opiekunów w każdym aspekcie związanym z działaniami SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych w naszym wykonaniu to nie tylko wysokie pozycje na poszczególne frazy ale przede wszystkim wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania na wiele fraz kluczowych oraz wzrost liczby odwiedzin i sprzedaży.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Zofia Mazurowska

Sales Development Representative

Krystian Sakowicz

Sales Development Representative

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn