Pozycjonowanie stron internetowych typu one page

8 stycznia 2020

Strony internetowe typu one page stają się coraz popularniejsze. Wynika to z ich użyteczności i atrakcyjności wizualnej. Pozycjonowanie stron internetowych typu one page jest trudniejsze niż tradycyjnych witryn, ale również i w tym wypadku można osiągnąć sukces. Jak? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.

 

SEO dla stron one page

 

Strony internetowe one page charakteryzują się brakiem konkretnych podstron i nieobecnością rozbudowanego contentu. Nadrzędną wartością, która przyświeca projektantom takich witryn, jest maksymalnie duża użyteczność, przejrzystość i kierowanie użytkownika wprost do konwersji, jakkolwiek zostanie ona zdefiniowana.

 

Strony typu one page działają na zasadzie “akcja – reakcja”. Kreatywność, wizualna atrakcyjność, zapadające w pamięć animacje i prosta nawigacja mają prowadzić internautę do jak najszybszej realizacji założonego przez twórcę strony celu, czyli np. do zakupu lub kontaktu z firmą, do której należy witryna.

 

SEO dla stron one page jest sztuką bardziej skomplikowaną niż w przypadku pełnych bogatego contentu witryn i portali, ale trzymając się pewnych zasad można osiągnąć równie spektakularne rezultaty pozycjonowania.

 

Skoro content marketing w służbie SEO one page odpada, rozbudowane linkowanie wewnętrzne jest niemożliwe, a taktyki Pillar Page nie znajdą zastosowania na naszej witrynie, to co zrobić, aby roboty Google patrzyły przychylnie na daną stronę?

 

Jak pozycjonować strony one page?

 

Pozycjonowanie strony one page wymaga precyzyjnego zaplanowania i konsekwencji działań z dbałością o szczegóły. Tylko w ten sposób Twoja strona internetowa zaprojektowana w omawianej metodologii ma szansę na równą walkę z klasycznymi witrynami.

 

  • Wydzielenie bloków w ramach strony 

 

O ile w tradycyjnych stronach każdy z elementów treści posiada osobny URL, o tyle części one page są oznaczane # i odnoszą się do danego miejsca w ramach jednej witryny. Roboty Google nie zwracają uwagi na hashtagi, więc Twoja strona, aby być przyjazna SEO, musi być podzielona na bloki o osobnych, dynamicznych adresach URL. 

 

Konstruując w ten sposób witrynę, zadbaj o odpowiedni dobór słów kluczowych w adresie oraz – wyjątkowo – stosuj wielokrotnie nagłówki H1 z pożądanymi frazami w ramach strony. Uwaga – nagłówek H1 powinien być jednokrotnie przypisany do każdego bloku.

 

  • Słowa kluczowe w strukturze one page

 

Jak wspomnieliśmy wyżej, strony typu one page mają realizować najczęściej jeden, konkretny cel i wszystkie słowa kluczowe powinny temu służyć. Oznacza to, że zanim przystąpisz do tworzenia contentu, stwórz listę fraz ściśle powiązanych ze swoim produktem lub usługą, a następnie inteligentnie rozmieść je w strukturze strony, mając na uwadze dobre praktyki copywritingu w SEO.

 

  • Rozłożenie nagłówków i odpowiednie meta description

 

Pamiętaj, aby każdy blok one page posiadał przypisany nagłówek H1. Reszta nagłówków również jest istotna i strukturyzuje treść strony. Ich liczba powinna rosnąć według zasady H1 < H2 < H3 < Hx. 

 

Zadbaj również o zgrabne meta description, czyli opis strony, który wyświetlany jest pod tytułem w wynikach wyszukiwania. Warto wykorzystać w nim słowa kluczowe oraz CTA przykuwające wzrok użytkownika i skłaniające go do wejścia na stronę.

 

  • Ponadprzeciętna jakość treści i ALT grafik

 

O tym, że jakość contentu na stronie jest ważna, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. W przypadku pozycjonowania stron one page należy zatroszczyć się o treści najwyższej jakości, czyli interesujące, pisane językiem korzyści, odpowiadające na potrzeby użytkownika, nasycone frazami kluczowymi i wykazujące się pełną unikalnością. 

 

W stronach typu one page nie ma miejsca na błędy w przygotowywaniu treści, ponieważ jest ich mniej niż w klasycznych, rozbudowanych stronach, a pamiętajmy, że content wciąż jest jednym z kluczowych czynników oceny jakości strony w oczach Google.

 

Dobrą praktyką jest również umieszczanie słów kluczowych w alternatywnych opisach grafik (atrybut ALT), co również może zostać pozytywnie odebrane przez wyszukiwarki.

 

  • Mobile friendly i szybkość ładowania

 

Ponad połowa ruchu generowana w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. Google również przychylniej patrzy na w pełni responsywne strony. Ważne jest więc, aby pozycjonowany one page odpowiednio wyświetlał się na wszystkich urządzeniach. 

 

Oprócz tego, dostęp do internetu za pośrednictwem smartfona charakteryzuje się często niższą przepustowością, niż ten wykorzystywany przez komputery stacjonarne, dlatego Twój one page powinien być “lekki”, aby szybciej się ładować. Bywa to trudne, jeżeli zakładamy wizualną atrakcyjność i spektakularne animacje, ale przygotowując swoją stronę internetową musisz pamiętać, aby nie popaść w pułapkę przerostu formy nad treścią, czego konsekwencją będzie wolne wczytywanie strony.

 

  • Linkowanie zewnętrzne

 

Ponieważ możliwości linkowania wewnętrznego na stronach typu one page jest ograniczona, musisz zatroszczyć się o wysokiej jakości linkowanie zewnętrzne, czyli z miejsc poza obrębem Twojej strony internetowej. Jak robić to dobrze możesz przeczytać tutaj

 

Pozycjonowanie one page – trudna sztuka SEO

 

Jak widzisz, pozycjonowanie stron internetowych one page nie jest najprostsze i wymaga odpowiedniej wiedzy i przywiązywania wagi do najdrobniejszych szczegółów. Sukces w wynikach wyszukiwania jest jednak osiągalny i niejednokrotnie przekonali się o tym nasi klienci. Jeżeli potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu swojego one page’a, skontaktuj się z nami już teraz!

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej

Ile kosztuje strona internetowa? Cena strony internetowej dla firmy » Od czego zależy cena strony internetowej?   Odpowiedź na powyższe pytanie nie jest prosta, ponieważ ostateczny koszt... czytaj więcej

Mobile First Index – czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych? » Aktualizacja W 2015 roku, po raz pierwszy liczba wyszukań na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google przewyższyła... czytaj więcej

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy »   Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z... czytaj więcej

Strona idealna do pozycjonowania i dla użytkowników, czyli o czym należy pamiętać przy projektowaniu witryny »   Odpowiednia i profesjonalna strona internetowa to oczywistość praktycznie dla każdej firmy. Niezależnie od tego, czy... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Filtr Google – co to jest? Nie każdy użytkownik wyszukiwarki Google zdaje sobie sprawę z mechanizmów jej działania. Często w dość bolesny sposób... czytaj więcej
Mobile First Index – czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych? Aktualizacja W 2015 roku, po raz pierwszy liczba wyszukań na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google przewyższyła... czytaj więcej
Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby Jak dystrybuować content?   Stworzenie dobrej treści wymaga pomysłu, czasu, wiedzy i umiejętności. Niemniej to... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę „za efekt”
Zamknij okno