Pozycjonowanie stron Słupsk
Słupsk ma blisko 90 tys. mieszkańców. To średniej wielkości miasto, w którym znajduje się neogotycki ratusz, jeden z najstarszych młynów w Polsce czy Zamek Książąt Pomorskich. Jednak Słupsk to nie tylko turystyka. W mieście działa wiele różnych biznesów, w tym znane marki. Prowadzisz tam działalność albo dopiero chcesz wejść na rynek? Aby dotrzeć do klientów w Słupsku, postaw na lokalne pozycjonowanie stron WWW. Zobacz, dlaczego warto.
Pozycjonowanie Słupsk – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Celem pozycjonowania stron WWW jest osiągnięcie wysokich pozycji w Google na frazy kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes. Załóżmy, że prowadzisz biuro rachunkowe w Słupsku. W takim przypadku przykładowe frazy, na które będziemy pozycjonować Twoją stronę, są następujące:
- księgowość Słupsk;
- biuro rachunkowe Słupsk;
- pełna księgowość Słupsk.
Frazy zawsze dobieramy indywidualnie, biorąc pod uwagę ich popularność oraz profil Twojej działalności. Czy wiesz, że 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki? Kiedy internauta ma do rozwiązania określony problem, przeważnie szuka odpowiedzi w Google.
Skuteczność ruchu, który pozyskasz poprzez pozycjonowanie stron internetowych w Słupsku i okolicach, wynika z tego, że nie jest on przypadkowy. Internauta prawdopodobnie szuka tego, co masz w ofercie. Skoro zajmujesz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, to jest w stanie Ci zaufać. Dlatego stosunkowo duży odsetek odwiedzin na stronie może się zakończyć zdobyciem nowego klienta lub złożeniem zamówienia.
Dlaczego jednak mówimy wyłącznie o Google? Gdyż to właśnie ta wyszukiwarka ma zdecydowanie największy udział w rynku w Polsce. Korzysta z niej ponad 95% internautów.
Zastanawiasz się, czy Twoi klienci ze Słupska korzystają z Google? Bez względu na to, co oferujesz, niemal na pewno tak. Oczywiście, nie wszyscy, ale jeśli Twoja witryna będzie zajmować wysokie pozycje, dotrzesz do większości z nich.
Pozycjonowanie stron internetowych Słupsk – postaw na widoczność, która popłaca
Działania marketingowe online mogą przynieść wysoki zwrot z inwestycji. Pozycjonowanie stron WWW w Słupsku wyróżnia się na tle innych form reklamy wysokim wskaźnikiem konwersji. Możesz znaleźć wiele badań, w których analizowano efekty działań. W poniższej tabeli znajdują się wyniki jednego z nich. Jak widzisz, SEO w branży B2C osiągnęło jeden z lepszych rezultatów, a w B2B – najlepszy. To oczywiście nie oznacza, że identyczne będą wyniki w każdej działalności. Są takie branże, w których optymalny jest nietypowy zestaw działań. Natomiast SEO przeważnie okazuje się tym kanałem, który zapewnia najwyższy wskaźnik konwersji.
Poniższy wykres pokazuje wyniki z podziałem na różne branże. To tylko część z analizowanych w tym badaniu, ale na pewno uwagę zwracają rezultaty osiągnięte przez SEO, które najwięcej razy zajęło pierwszą pozycję.
Zastanawiasz się, czy w przypadku Twojego sklepu internetowego lub witryny firmowej możliwe są podobne rezultaty? Skontaktuj się z nami, a sprawdzimy to. Jednak niewiele jest branż, w których usługi SEO się nie sprawdzą.
Uwaga: 92,96% globalnego ruchu w sieci pochodzi z wyszukiwarki Google, Google Grafika i Map Google. Decydując się na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, wykorzystujesz źródło ruchu z ogromnym potencjałem. Nie pomijaj go w działaniach marketingowych.
Pozycjonowanie w Słupsku – kto na tym skorzysta?
Dzięki SEO zyska przede wszystkim Twój biznes. Możesz zdobywać więcej klientów, witryna będzie zoptymalizowana pod algorytm Google oraz wymagania internautów. Na początek naszej współpracy przeprowadzamy audyt SEO. Na tej podstawie ustalamy, jakiej inwestycji będzie wymagać osiągnięcie wysokich pozycji w Google. Sprawdzamy stan Twojej strony, analizujemy witryny konkurencji. Po tym kroku przygotowujemy plan prac. Dzięki optymalizacji Twoja strona będzie nie tylko spełniać wymagania algorytmu Google, ale również użytkowników. W wielu aspektach te oczekiwania są spójne m.in.:
- Wdrożenie szyfrowanego połączenia, czyli certyfikatu SSL – dzięki temu połączenie między urządzeniem użytkownika a stroną jest szyfrowane, tzn. bezpieczne. Adres strony zaczyna się wtedy od https://.
- Wewnętrzne linkowanie – dopracowanie struktury menu głównego, odpowiednie nazewnictwo, umieszczenie odnośników w treściach blogowych czy w opisach kategorii.
- Responsywność – witryna musi się prawidłowo wyświetlać na różnych urządzeniach przenośnych. Obecnie zdecydowana większość internautów korzysta z sieci na smartfonach – zerknij na poniższy wykres.
- Przyspieszenie witryny – serwis powinien się ładować szybko i niezawodnie. Od tego zależą dobre wyniki Core Web Vitals.
- Optymalizacja contentu – nie tylko pod kątem słów kluczowych, ale przede wszystkim jakości.
To wszystko czynniki ważne dla widoczności witryny w Google oraz użytkowników. Jak widzisz, SEO oznacza nie tylko wyższe pozycje, ale także witrynę zapewniającą internautom pozytywne doświadczenia.
Pozycjonowanie lokalne stron w Słupsku – czym różni się od ogólnego SEO?
Działania z zakresu SEO wyglądają bardzo podobnie w przypadku fraz ogólnych oraz zapytań lokalnych. Różnice są tak naprawdę niewielkie.
Jeśli chodzi o optymalizację strony, nie ma żadnych poza ewentualnie skalą zmian. W przypadku sklepów WWW pracy może być znacznie więcej niż w ramach małej strony Twojej firmy. Natomiast optymalizacja obejmuje te same działania, takie jak: usunięcie błędów indeksowania, wdrożenie szyfrowanego połączenia, poprawienie linków kanonicznych, dodanie mapy witryny. W przypadku każdego serwisu ilość pracy może być inna.
Kolejnym ważnym elementem SEO jest content. Jako agencja SEO tworzymy treści zoptymalizowane pod słowa kluczowe związane z lokalizacją – w tym przypadku ze Słupskiem i okolicznymi miejscowościami. I na tym polega różnica w stosunku do optymalizacji pod zapytania ogólne. Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych w Słupsku, zwracamy uwagę na nie tylko nazwę tego miasta, ale również jego części. Poza tym tworzymy landing page dla pobliskich miejscowości czy gmin, których mieszkańcy mogą być zainteresowani Twoją ofertą.
Na proces pozycjonowania stron składa się również pozyskiwanie linków. Tutaj różnica tkwi w tym, że zdobywamy jak najwięcej odnośników z witryn powiązanych ze Słupskiem, ale nie ograniczamy się wyłącznie do nich.
Google daje Ci jednak więcej możliwości zaistnienia w wynikach wyszukiwania. Kolejną jest Google Ads, czyli skorzystanie z reklamy, dzięki której możesz pozyskiwać ruch na stronie WWW z płatnością za każde przekierowanie. Do tego dochodzi trzypak wyników z Google Maps, które wyświetlają się na zapytania lokalne, tak jak poniżej.
Najpierw musisz założyć Profil Firmy w Google (Google Moja Firma), a następnie go zoptymalizować. Wypełnij go danymi, dodaj produkty lub usługi, zachęcaj klientów do wystawiania opinii o Twojej marce. Oczywiście, możemy się również zająć pozycjonowaniem wizytówki pod kątem SEO i wręcz rekomendujemy, aby działania obejmowały stronę i Profil Firmy w Google.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Słupsku?
Jak widzisz, taki marketing może przynieść Twojej firmie wiele korzyści. To nie tylko ruch na stronie, ale przede wszystkim potencjał pozyskiwania klientów. Zastanawiasz się, ile kosztuje pozycjonowanie stron w Słupsku? Nie odpowiemy Ci jednoznacznie na to pytanie. Nie mamy ustalonego stałego kosztu pozycjonowania – wycena wymaga przyjrzenia się Twojej stronie i konkurencji.
Cena za pozycjonowanie stron w Słupsku zależy od historii Twojej domeny. Jeśli była wykorzystywana do działań niezgodnych z zaleceniami Google, możliwe że inwestowanie w nią się nie zwróci. Znaczenie ma stan serwisu. Witryna może wymagać zarówno drobnych zmian optymalizacyjnych, jak i diametralnej przebudowy. Kolejna kwestia to konkurencja – im większa, tym wyższe koszty. W niektórych branżach działa mało firm, a w innych – mnóstwo, przy czym większość inwestuje w pozycjonowanie lokalne w Słupsku.
Czekamy na kontakt. Sprawdzimy Twoją stronę pod kątem SEO, zaprezentujemy cennik pozycjonowania i pokażemy Ci, jak będzie przebiegać współpraca. Zadzwoń, a dowiesz się więcej o korzyściach, które odniesiesz.
Źródła:
1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
2. https://sparktoro.com/blog/2018-search-market-share-myths-vs-realities-of-google-bing-amazon-facebook-duckduckgo-more/
Gdzie jeszcze działamy?