Pozycjonowanie sklepu internetowego – dobór fraz

28 sierpnia 2018

 

Zgodnie z regułą pareto 20% fraz generuje 80% sprzedaży i to właśnie należy mieć w pamięci przygotowując listę fraz kluczowych używanych i pozycjonowanych w sklepie internetowym.

 

W pierwszej kolejności należy pamiętać, że dla sklepu internetowego nie zawsze frazy ogólne (w rodzaju internetowy sklep meblowy) będą najbardziej wartościowe. Pomimo tego, że takie frazy mogą generować mniejszy lub większy ruch, to nie będzie to ruch konwertujący, a więc przekładający się na zwiększoną sprzedaż.

 

Jeśli więc pozycjonujemy np. sklep z damskimi ubraniami, to wybór fraz sklep z odzieżą damską, czy sklep online z ubraniami nie będzie korzystny i efektywny.

 

Po pierwsze tego typu frazy najczęściej są obstawione przez dużych graczy i przebicie się do czołówki będzie bardzo trudne (chyba, że klient jest w stanie przeznaczyć naprawdę duży budżet na działania), a po drugie generują pusty ruch, czyli mamy sporo wejść, ale mało sprzedaży.

 

Pozycjonowanie sklepu na kilka fraz i to tych głównych/ogólnych, całkowicie mija się z celem – nie przyniesie to po prostu zadowalających efektów w postaci ruchu, który będzie zwiększał sprzedaż na której tak bardzo nam zależy.

 

Długi Ogon i jeszcze raz długi ogon

 

Jeśli konwersja oraz sprzedaż w sklepie ma być jak największa, musimy stosować jak najwięcej fraz z długiego ogona, czyli takich, które konkretnie określają dane produkty.

 

Frazy te po prostu idealnie odpowiadają temu, czego szukają użytkownicy, którzy są zdecydowani coś zakupić i szukają jedynie najlepszej oferty, czy ceny. Frazy te dodatkowo precyzyjnie określają, co użytkownicy mogą znaleźć w sklepie.

 

Nie dodajemy fraz kluczowych, które w ogóle nie występują w sklepie – bo może za jakiś czas dany produkt pojawi się w sklepie, bo klient chce taką frazę, gdyż konkurencja także ją ma, ale może konkurencja ma w ofercie ten produkt (my nie) i czego byśmy nie robili i tak nie zdołamy jej wyprzedzić.

 

Każda fraza kluczowa (produkt) musi występować na stronie i nie ma wyjątków od tej reguły.

 

Przy doborze fraz kluczowych dla sklepu internetowego dobrze jest podzielić frazy na trzy grupy:

 

  • Grupa pierwsza obejmuje frazy najbardziej ogólne, np. internetowy sklep z odzieżą ciążową, sklep online z biżuterią, odzież ciążowa sklep internetowy, sklep internetowy z obuwiem, sklep online z butami, obuwie sklep internetowy itd.
  • Grupa druga to frazy bazujące na kategoriach – to bardzo prosty i efektywny sposób na dobranie większej ilości fraz kluczowych.
  • Trzecia grupa to frazy z długiego ogona, czyli obejmujące już konkretne produkty: 

 

Przykład sklepu z akcesoriami dla dzieci: kolorowe dziecięce obrazki na ścianę, naklejki na okno dla chłopców, naklejki na okno dla dziewczynek, fototapety dla chłopców z samochodami, fototapeta dla dziewczynek z misiami itd.

 

Przykład sklepu z obuwiem: obuwie męskie new balance, buty sportowe adidas dla mężczyzn, buty męskie adidas trampki (plus np. kolor), trampki młodzieżowe converse czarne, damskie skórzane botki tommy hilfiger, czarne skórzane buty wizytowe dla mężczyzn, buty jesienno zimowe męskie, ocieplane buty na zimę dla dziecka, buty męskie zimowe rozmiar 43 itd.

 

Chodzi o frazy rozbudowane, precyzyjnie określające dany produkt. Frazy z długiego ogona wpisują użytkownicy, którzy są już praktycznie zdecydowani na zakup i szukają jedynie najlepszej oferty.

 

Uruchomienie gwiazdek ocen i ich wpływ na klikalność strony Uruchomienie gwiazdek ocen i ich wpływ na klikalność strony »   W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy, czym są i jak wykorzystać fragmenty rozszerzone - Fragmenty... czytaj więcej

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy » Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z powodzeniem... czytaj więcej

Reklamy produktowe dla sklepów online » Szukając w Internecie interesujących Cię produktów z pewnością trafiłeś na reklamę w postaci zdjęcia i ceny pokazanej... czytaj więcej

Fragmenty rozszerzone
Czym są i jak je wykorzystać?
»
Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc lepiej... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę,... czytaj więcej

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Szybsza strona Szybsza strona, to szybsze wyniki w Google?   Czy prędkość działania witryny może mieć realne przełożenie na wyniki pozycjonowania? Czy bycie o 5 milisekund... czytaj więcej
Marketing Szeptany Marketing Szeptany Marketing szeptany znacząco wpłynąć na sposób postrzegania Twojej firmy oraz produktów i usług. Klienci coraz chętniej... czytaj więcej
3 korzyści dla SEO, które możesz osiągnąć dzięki współpracy z blogerami Bloger może upiec wiele marketingowych pieczeni na jednym ogniu   Byłoby zbrodnią, gdybyśmy nie napomknęli... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę

Zamawiam Wycenę
Zamknij okno
Wyślij