Pozycjonowanie stron Rzeszów
Rzeszów zamieszkuje około 200 tys. osób. To 14. miasto w Polsce pod względem liczby ludności. Branżami, które tu dominują, są: lotnictwo, motoryzacja i informatyka. Do największych pracodawców w Rzeszowie należą PRATT & WHITNEY Rzeszów S.A (produkcja silników samolotowych), ASSECO Poland S.A. (oprogramowanie) oraz PGE Obrót S.A. (energetyka). Niezależnie, w jakiej branży działasz, z pewnością znajdziesz odbiorców swoich produktów lub usług. Mamy dla Ciebie działania marketingowe, dzięki którym zainteresowani dowiedzą się o Twojej działalności. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie stron WWW.
Pozycjonowanie Rzeszów — wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Jeśli inwestujesz w reklamę, to oczywiście zależy Ci na osiągnięciu jak największego zwrotu — leadów, zapytań i zamówień. Możesz skorzystać z reklamy zewnętrznej w formie, np. popularnych banerów, zlokalizowanych w najczęściej uczęszczanych miejscach w Rzeszowie. Pojawia się jednak pytanie — jak dużo musisz zainwestować, aby dotrzeć do choćby części potencjalnych odbiorców? I jaką masz pewność, że będą zwracać uwagę na ten baner, skoro zobaczą ich dziesiątki, często w jednej lokalizacji?
Według różnych szacunków każdego dnia jesteśmy narażeni na od 4 do 10 tys. reklam. Mowa o wszystkich kreacjach — zewnętrznych, wewnętrznych, online, w prasie, radio czy TV. Przy tak dużej liczbie, jesteśmy w stanie zwrócić uwagę na niewielką część z nich. Pomijamy je wzrokiem — to tzw. ślepota banerowa. Doskonale pokazuje to jedno z przeprowadzonych badań:
Miejsca, na które internauci patrzyli najdłużej, oznaczone są kolorem czerwonym. Te mniej zwracające uwagę — żółtym, a niebieskim — oglądane najrzadziej. Na obszary szare w ogóle nie zwracali uwagi. Zielonymi ramkami oznaczone są reklamy. Jak widzisz, znajdują się właśnie tam, gdzie internauci nie patrzyli. Właśnie z tego względu tradycyjne reklamy są mało skuteczne — internauci w ogóle nie zwracają na nie uwagi.
Skuteczność pozycjonowania stron WWW wynika z tego, że docierasz do odbiorcy na zupełnie innych zasadach niż za pomocą tradycyjnej reklamy. Polega to na osiągnięciu wysokich pozycji w Google na frazy kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes. Jeśli prowadzisz salon fryzjerski w Rzeszowie, kampania będzie zapewne obejmować takie słowa kluczowe jak:
- salon fryzjerski Rzeszów,
- fryzjer Rzeszów,
- fryzjer męski Rzeszów,
- fryzjer Rzeszów [nazwa części miasta].
Kiedy użytkownik wyszuka dane zapytanie i trafi na Twoją stronę, bardzo prawdopodobne, że zdobędziesz klienta. Jaka jest kluczowa różnica między pozycjonowaniem stron internetowych w Rzeszowie a inwestowaniem w tradycyjną reklamę? Użytkownik prawdopodobnie trafia na Twoją stronę dlatego, że szuka tego, co oferujesz. Google wyświetliło mu Twoją stronę, więc sprawdza ofertę. Nie jest to przypadkowe kliknięcie. Właśnie to jest jeden z kluczowych elementów, z których wynika skuteczność pozycjonowania.
Tylko dlaczego akurat Google? Gdyż to właśnie ta wyszukiwarka jest zdecydowanym liderem na rynku wyszukiwarek. Jej udział w Polsce wynosi ponad 90%. Z badania Mediapanel wynika, że google.com jest najczęściej odwiedzaną stroną w naszym kraju z wynikiem około 27 mln unikatowych wejść.
Do tego warto dodać, że 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. To oznacza, że internauta, który szuka produktu, usługi lub odpowiedzi na pytanie, poszukiwania rozpoczyna od Google. Ufa wynikom wyszukiwania i uważa, że skoro dany materiał znalazł się na wysokiej pozycji, to oznacza, że jest wartościowy. Dlatego to strony na pierwszej pozycji w wynikach organicznych uzyskują największą klikalność.
Pozycjonowanie stron Rzeszów — postaw na widoczność, która popłaca
Inwestycja w lokale SEO jest zdecydowanie trafionym rozwiązaniem. Oto największe zalety pozycjonowania stron WWW w Rzeszowie:
- Pozyskasz wysokiej jakości ruch na stronę — przekierowania z wyników organicznych Google charakteryzują się wysokim wskaźnikiem konwersji. W wielu branżach SEO jest zdecydowanie skuteczniejsze niż wszystkie inne popularne formy działań marketingowych online. Co ciekawe, SEO generuje ponad 1000% więcej ruchu niż organiczne media społecznościowe.
- Google odpowiada za zdecydowaną większość ruchu w sieci — 92,96% pochodzi z wyszukiwarek Google, Google Grafika i Map Google. Rezygnując z lokalnego pozycjonowania stron, nie wykorzystujesz źródła odwiedzin o ogromnym potencjale.
- Zwiększysz znajomość marki — dzięki widoczności strony na branżowe słowa kluczowe dotrzesz do odbiorców, którzy dowiedzą się o istnieniu Twojej marki, a to niezbędne, aby zwiększyć szansę na konwersję. Mało który internauta zdecyduje się na skorzystanie z oferty firmy, której nie zna.
- Twoja strona będzie spełniać oczekiwania Google i internautów — w ramach optymalizacji pod SEO nasza agencja przeprowadza wszystkie niezbędne prace, dzięki którym witryna będzie spełniać wymagania algorytmu Google. Jednocześnie zmiany będą szły w kierunku zapewnienia internautom pozytywnych doświadczeń.
- Efekt SEO narasta bez wzrostu kosztów — najczęściej płacisz stały abonament w określonej wysokości, a z miesiąca na miesiąc przynosi Ci to coraz lepsze wyniki. W przypadku innych działań marketingowych zazwyczaj lepsze efekty wymagają zwiększenia budżetu.
To kluczowe zalety SEO, ale nie wszystkie. Na pewno szczególnie interesuje Cię kwestia konwersji. Pod tym kątem pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wypada znakomicie. Poniżej zamieszczamy wyniki jednego z badań, w którym analizowano efekty różnych form reklamy w sieci.
Jak widzisz, SEO szczególnie wyróżniło się w branży B2B, gdzie uzyskało najwyższy wynik. W B2C był on jednym z najwyższych. Oczywiście, nie jest tak, że pozycjonowanie osiąga znakomite rezultaty w każdej branży. Są takie, w których inne działania marketingowe mogą się okazać skuteczniejsze, jednak w większości przypadków to pozycjonowanie strony daje najlepsze wyniki. Poniżej możesz zobaczyć rezultaty z podziałem na branże:
Jak widzisz, to SEO zdecydowanie najczęściej zajmowało pierwszą pozycję pod względem wysokości wskaźnika konwersji. Z czego wynikają tak dobre efekty? O jednym z takich czynników już wiesz. Dzięki pozycjonowaniu na stronę trafiają użytkownicy, których faktycznie interesuje to, co oferujesz. Internauci coraz lepiej opisują swoje oczekiwania i dzięki temu Google jest w stanie im wyświetlić lepiej dopasowane do ich oczekiwań wyniki.
Ponad 90% wyszukiwanych fraz to zapytania typu long tail, czyli składające się z co najmniej 3 słów. Załóżmy, że internauta wyszuka frazę "zamki Rzeszów". Interesują go zabytkowe miejsca w okolicy, zamek do drzwi czy zamek do spodni? Dla Google nie jest to oczywiste, dlatego potrzebuje dokładniejszego zapytania, aby wyświetlić dobrze dopasowane wyniki.
Frazy typu long tail doskonale opisuje poniższa grafika. Są one łatwiejsze do pozycjonowania, ale z drugiej strony rzadziej wyszukiwane. Jednocześnie osiągają wysoki współczynnik konwersji. Zajmują ważne miejsce w prowadzonych przez nas kampaniach SEO.
Jak widzisz, SEO się opłaca. Profesjonalnie zrealizowana kampania może Ci przynieść znakomite wyniki.
Pozycjonowanie lokalne w Rzeszowie — kto na tym skorzysta?
Lokalne SEO może diametralnie odmienić sytuację Twojego biznesu. Bardzo prawdopodobne, że dzięki optymalizacji strony zdobędziesz tylu klientów, że w pełni wykorzystasz swoje moce przerobowe. Szczególnie dotyczy to działalności usługowej. Według Think With Google 28% wyszukiwań czegoś w pobliżu kończy się zakupem.
W ramach kampanii nasza agencja SEO przeprowadza audyt i wprowadza w witrynie zmiany, dzięki którym strona będzie spełniać oczekiwania algorytmu Google. To jednak nie oznacza, że serwis zadowoli roboty wyszukiwarki, ale będzie nieatrakcyjny dla odbiorców. Oczekiwania Google w dużej mierze są spójne z wymaganiami użytkowników i to w wielu aspektach.
W ramach współpracy z naszą agencją masz zapewnione comiesięczne, szczegółowe raportowanie. W każdym przypadku dowiesz się:
- jakie prace wykonaliśmy w ramach optymalizacji technicznej;
- które teksty w serwisie zoptymalizowaliśmy pod SEO i jaki dodaliśmy nowy content;
- z jakich witryn pozyskaliśmy odnośniki prowadzące do Twojej strony;
- jak zmieniła się widoczność witryny w danym okresie — otrzymasz wykres z profesjonalnego narzędzia SEO;
- jak zmieniły się pozycje zajmowane przez Twoją witrynę na najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe.
Pozycjonowanie lokalne SEO Rzeszów — czym różni się od ogólnego SEO?
Kampania SEO na frazy ogólne i lokalne w dużej mierze przebiega podobnie, ale mimo wszystko widoczne są pewne różnice. Jeśli chodzi o optymalizację techniczną, to w grę wchodzą te same działania. Zmiany dotyczą takich kwestii jak błędy związane z indeksowaniem, wdrożenie odpowiednich przekierowań i certyfikatu SSL, dodanie przyjaznych linków i mapy strony, ale nie tylko. Natomiast w przypadku witryn lokalnych ilość pracy do wykonania jest zazwyczaj dużo mniejsza niż przy sklepach WWW.
Jeśli chodzi o działania w zakresie contentu, to główna różnica polega na tym, że w SEO lokalnym dla Twojej firmy z Rzeszowa ważne miejsce zajmują frazy związane z nazwą miasta. Często tworzymy również odrębne landing page dla różnych części Rzeszowa, a nawet okolicznych miejscowości, o ile do nich również kierujesz ofertę.
W przypadku działalności lokalnej Twoja strona może być widoczna na pierwszej stronie wyników nawet na trzech pozycjach jednocześnie. Pierwszą okazję daje reklama w ramach Google Ads. Drugą — pozycjonowanie strony WWW, a trzecią — wizytówka z Google Maps. O co chodzi z tą wizytówką? W lokalnych wynikach wyszukiwania wyświetla się taki trzypak rezultatów z Google Maps, jak poniżej.
Żeby Twoja wizytówka wyświetlała się wśród nich, najpierw załóż Profil Firmy w Google (wcześniej Google Moja Firma). To jednak dopiero początek — przed Tobą pokonanie konkurencji z Rzeszowa. Aby mieć na to realną szansę:
- Zoptymalizuj nazwę i opis firmy — możesz w nich użyć słów kluczowych, ale naturalnie, to nie są miejsca do upychania fraz.
- Zachęcaj klientów do wystawiania opinii — idealnie, jeśli będą długie i bogate w słowa kluczowe. Ważne, aby pojawiały się regularnie.
- Wypełnij profil — uzupełnij wszystkie dane i dbaj o ich aktualność, szczególnie duże znaczenie mają godziny otwarcia, umieszczanie produktów i usług.
- Regularnie dodawaj wpisy i zdjęcia.
- Pozyskuj wizytówki NAP, czyli wpisy w katalogach, które zawierają nazwę firmy, dane adresowe i przeważnie stronę WWW.
- Umieść na stronie firmowej mapę Google z oznaczoną siedzibą Twojej działalności, np. na podstronie Kontakt.
Nasza oferta pozycjonowania stron w Rzeszowie może obejmować również wizytówkę. Dzięki temu optymalnie wykorzystujemy możliwości, jakie daje Ci Google. Nie zastanawiaj się! Zarówno strona WWW, jak i wizytówka mogą Ci zapewniać zapytania i klientów.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Rzeszowie?
Wiesz już, że to forma marketingu internetowego, która pomoże rozwinąć Twój biznes. Jaki budżet musisz przygotować, aby pozycjonować stronę i pozyskiwać nowych klientów? Nie istnieje uniwersalna cena za tę usługę. W każdym przypadku wyceny dokonujemy indywidualnie. Koszt realizacji zależy od:
- Konkurencji — firm w Rzeszowie, które wykonują podobną działalność, może być mało lub dużo. Mogą inwestować w SEO albo nie prowadzić działań pod tym kątem. To ma bardzo duży wpływ na cenę za usługę. Przy małej konkurencji jesteśmy w stanie często szybko zapewnić wysokie pozycje, a koszt realizacji będzie bardzo atrakcyjny.
- Stan Twojej strony — przeprowadzimy audyt SEO, aby wiedzieć, jak wielu zmian wymaga Twoja witryna. Zdarza się, że serwisy klientów od lat nie były aktualizowane i bazują na starym oprogramowaniu. Niekiedy jedynym słusznym krokiem jest zbudowanie witryny od nowa.
- Historia domeny — może działać na korzyść strony lub powodować, że osiągnięcie oczekiwanych efektów będzie bardzo trudne. Negatywny scenariusz dotyczy witryn, które były wykorzystywane do działań łamiących wytyczne Google, np. umieszczania spamu.
Skontaktuj się z nami, pokaż nam Twoją stronę, a w ciągu kilku dni otrzymasz od nas wycenę kampanii. Zapewniamy warunki umowy, które są bezpieczne dla Twojego biznesu. Nie musisz z nami zawierać wieloletnich umów bez możliwości wypowiedzenia. Do współpracy przekonamy Cię jakością i efektami naszej realizacji. Zapewniamy indywidualnego doradcę, z którym możesz się zawsze skontaktować w razie wątpliwości.
Gdzie jeszcze działamy?
Źródła:
1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
2. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
3. https://sparktoro.com/blog/2018-search-market-share-myths-vs-realities-of-google-bing-amazon-facebook-duckduckgo-more/
4. https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/mobile-search-trends-consumers-to-stores/