Pozycjonowanie stron - województwo podlaskie
Województwo podlaskie zamieszkuje ponad milion osób. Działają tam tysiące firm, a największymi miastami są Białystok, Suwałki i Łomża. Prowadzisz działalności w podlaskim albo kierujesz ofertę do mieszkańców tego województwa? Możesz dotrzeć do potencjalnych klientów dzięki pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych w Google. Postaw na działania marketingowe, dzięki którym zdobędziesz wielu klientów.
Pozycjonowanie podlaskie – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Jeśli inwestujesz w reklamę, kluczowe powinno być dla Ciebie uzyskanie wysokiego ROI. Chodzi nie tylko o pozyskanie nowych klientów, ale także zwiększoną liczbę zapytań czy zapisy do newslettera. Pozycjonowanie stron WWW w Google to działania, które przynoszą wysoki zwrot z inwestycji, a wszystko dzięki temu, że docierasz do odbiorcy w sposób naturalny i bez odczucia z jego strony, że ma do czynienia z nachalną reklamą.
Kiedy internauta potrzebuje, np. firmy, która wykonuje instalacje fotowoltaiczne, wyszuka w Google np. "fotowoltaika podlaskie". Nie trafia wówczas na przypadkową reklamę. Wchodzi na Twoją stronę, ponieważ wie, że znajdzie na niej to, czego oczekuje. Z tego wynika skuteczność takich działań. Poza tym, według BrightEdge, 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki Google (1). To oznacza, że większość internautów, mając problem, próbuje go rozwiązać poprzez znalezienie informacji w sieci.
Celem pozycjonowania stron jest uzyskanie jak najlepszej widoczności na frazy kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes. Im wyżej na dane zapytanie znajduje się witryna Twojej marki, tym lepiej. Ale dlaczego Google? I czy w ogóle odbiorcy Twojej oferty korzystają z tej wyszukiwarki? Nie wszyscy, ale większość - z pewnością tak.
Zerknij poniżej. W maju 2024 roku z witryn grupy Google skorzystało w Polsce 28,7 mln internautów, przy czym łącznie było ich w tym miesiącu 29,7 mln. To oznacza, że ledwie kilka procent nie korzystało z serwisów Google.
Do tego musimy wspomnieć o imponującym udziale Google w rynku wyszukiwania w Polsce. Zerknij na kolejną grafikę. Jak widzisz, z tej wyszukiwarki korzysta ponad 95% internautów. Zatem możesz dotrzeć przez wyszukiwarkę do zdecydowanej większości odbiorców.
Pozycjonowanie stron i sklepów - województwo podlaskie
Kampania SEO może dotyczyć strony internetowej lub wizytówki Google. Z danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland wynika, że do końca roku liczba sklepów online w Polsce wyniesie nawet 70 tys(2). Sprzedajesz wyłącznie stacjonarnie? Twoja konkurencja być może już wykorzystuje potencjał internetu. Wprowadź również ofertę online! Nie tylko prezentuj produkty w sieci, ale również daj możliwość ich zamówienia. Polacy przekonali się do kupowania online i korzystają z tego nawet, jeśli dany sklep znajduje się w tym samym mieście. Z raportu Gemius z 2023 roku wynika, że 79% internatów w Polsce dokonało kiedykolwiek zamówienia online. 30% skorzystało nawet ze sklepu zagranicznego.
Dzięki lokalnemu pozycjonowaniu sklepu WWW dotrzesz do znacznie większej liczby potencjalnych klientów. Jako agencja SEO drobiazgowo przygotowujemy się do kampanii, przeprowadzamy szczegółowy audyt SEO i na tej podstawie wykonamy skuteczną optymalizację witryny.
Jeśli posiadasz sklep online, wykorzystujesz jednocześnie dwa kanały dotarcia do klientów. Możliwe, że ten internetowy szybko okaże się głównym, zapewniającym największą sprzedaż. Z przeróżnych analiz dotyczących branży e-commerce wynika, że będzie ona osiągać z roku na rok coraz wyższe przychody. Na rynku polskim również jeszcze wiele się zmieni - wartość zamówień online będzie rosła.
Sprawdź możliwości pozycjonowania stron: podlaskie
Skontaktuj się z nami, a sprawdzimy, czy w przypadku Twojej działalności kampania SEO będzie trafioną inwestycją. Rzadkością są branże, które nie są wyszukiwane w Google. W zależności od działalności, potencjalna liczba odwiedzin może się różnić. Jednak w prawie każdym przypadku jesteśmy w stanie dostarczyć wartościowego ruchu na stronie, który będzie przekładać się na zapytania i zamówienia.
Jednym z pierwszych kroków, które podejmujemy, jest analiza słów kluczowych. Na tym etapie ustalamy, jakie zapytania mogą Twojej firmie przynieść odwiedziny z Google i klientów. Koncentrujemy się na frazach z tzw. długiego ogona, które składają się z co najmniej 3 słów. Z roku na rok internauci coraz dokładniej opisują, czego szukają. Jeśli Twoja witryna uzyska wysokie pozycje na takie zapytania, masz dużą szansę na zdobycie klienta. Są to frazy, które uzyskują średnio 2,5 razy większą konwersję niż ogólne słowa kluczowe. Dobrze opisuje je poniższy wykres.
Frazy long tail są mniej konkurencyjne, a przy tym skuteczniej konwertują, gdyż lepiej opisują intencje użytkownika Google. Z drugiej strony takie są rzadko wyszukiwane, ale możemy pozycjonować Twoją stronę nawet na tysiące takich zapytań. Łącznie to przynosi dużą liczbę odwiedzin.
Dlaczego frazy long tail lepiej opisują oczekiwania użytkownika? Załóżmy, że internauta wyśle do Google zapytanie o frazę "golf podlaskie". Algorytm nie wie, czy chodzi mu o odzież, akcesoria sportowe czy auto marki Volkswagen. Jeśli jednak będzie to "kije golf podlaskie" to już zmienia postać rzeczy. Jeszcze lepiej, gdy zapytanie będzie jeszcze dłuższe "kije golf podlaskie wysyłka 24h". Wtedy już niemal pewne, że internauta chce kupić kije do golfa w sklepie w podlaskim i zależy mu na szybkiej dostawie. Raczej nie planuje odbioru osobistego.
W działaniach kluczowe jest dla nas zapewnienie Twojej witrynie jak najwyższych pozycji. Im niższa, tym mniejsza liczba odwiedzin. Różnice są bardzo duże, co potwierdza poniższa grafika. Jak widzisz, mniej więcej co 3. internauta kliknie stronę znajdującą się na 1. pozycji, ale tylko co około 30, plasującą się na pozycji 10. Dlatego nasza współpraca zawsze koncentruje się na osiągnięciu jak najlepszej lokaty - dążymy do top 1.
Zacznijmy od Twojego podwórka, czyli pozycjonowanie lokalne - województwo podlaskie
Jeśli ofertę kierujesz przede wszystkim do mieszkańców podlaskiego, postaw w szczególności na pozycjonowanie w Białymstoku. Różnice w kampanii w stosunku do ogólnych fraz są niewielkie. W przypadku działań dla zapytań lokalnych, ważną rolę odgrywa przygotowanie treści, którą optymalizujemy pod nazwę województwa podlaskiego, jak i miast, które są w nim położone. Ważnym czynnikiem, który wpływa na widoczność jest również optymalizacja techniczna. W tym zakresie działania są jednak podobne, jak w przypadku każdej strony - głównie zależą od stanu Twojego serwisu. Do tego jeszcze trzeba wspomnieć link building, czyli pozyskiwanie odnośników prowadzących do witryny. Zdobywamy ich jak najwięcej z serwisów lokalnych, związanych z podlaskim.
W wynikach wyszukiwania Google może być widoczna nie tylko Twoja strona, ale również wizytówka. Chodzi tutaj o Profil Firmy w Google, który możesz założyć bezpłatnie. Wtedy masz szansę, że będzie widoczny w tzw. trzypaku z Google Maps, którego przykład widzisz poniżej. Takie wyniki wyświetlają się wyłącznie w przypadku zapytań lokalnych.
Jednak samo założenie profilu to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Aby uzyskać widoczność w trzypaku, musisz kompleksowo wypełnić profil i go zoptymalizować. W nazwie warto użyć słowa kluczowego, ale tylko, jeśli zrobisz to naturalnie, np. Skup Aut Szybkie-auto. Za upychanie fraz Twoja wizytówka może zostać zbanowana. Na opis firmy masz 750 zzs - użyj w nim najważniejszego dla działalności słowa kluczowego. Aby zwiększyć widoczność profilu w wynikach wyszukiwania, regularnie go aktualizuj. W profilu nie powinny być widoczne niedostępne produkty czy też podawane nieaktualne godziny otwarcia. Koniecznie zachęcaj klientów do wystawiania opinii Twojej firmie w profilu. Najlepiej, jeśli te recenzje pojawiają się regularnie, są długie i zawierają najistotniejsze dla działalności słowa kluczowe. Koniecznie umieść na stronie firmowej mapę Google, prowadzącą do siedziby Twojej firmy. Umieść ją, np. na podstronie Kontakt lub O nas. To tylko część czynników, która wpływa na widoczność wizytówki Google. Bez optymalizacji nie ma szans na oczekiwany efekt.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych podlaskie?
Nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić bez analizy stanu Twojego serwisu. Koszt usługi zależy od wielu czynników. Znaczenie ma konkurencyjność branży. Niektóre działalności w podlaskim są bardzo popularne, a w innych działa mało firm. Im większa konkurencja, tym trudniejsze jej pokonanie. Duże znaczenie ma również stan Twojego serwisu. Witryna może wymagać diametralnych zmian, ale równie dobrze - symbolicznej optymalizacji. Kolejną kwestią jest historia Twojej domeny. Jeśli jest negatywna, może to znacznie utrudniać lokalne pozycjonowanie stron WWW, a nawet powodować, że inwestowanie w domenę będzie nieopłacalne. Taka historia wynika, np. z masowego linkowania z niskiej jakości źródeł czy też umieszczania bardzo dużej ilości słabej treści lub łamania wytycznych Google w inny sposób.
Skontaktuj się z nami, podaj adres strony, a wtedy ją przeanalizujemy i wycenimy kampanię SEO. Dowiesz się, jakie działania będzie obejmować pozycjonowanie stron internetowych, oraz po jakim czasie możesz uzyskać pierwsze efekty. Nie obawiaj się długoterminowych umów - nie potrzebujemy ich, aby kontynuować współpracę. Do jej kontynuacji przekonamy Cię kolejnymi postępami kampanii. Z miesiąc na miesiąc będziesz obserwować, jak rośnie widoczność Twojej witryny. Otrzymasz od nas obszerne raporty, w których opisujemy wykonane działania i pokazujemy, jakie przyniosło to efekty. Masz pytania? Czekamy na kontakt! Dzięki SEO Twoja firma z podlaskiego może tylko zyskać.
Gdzie jeszcze działamy?
- Pozycjonowanie stron Białystok
- Pozycjonowanie stron Łomża
- Pozycjonowanie stron Suwałki
- Pozycjonowanie Warszawa
Źródła:
1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
2. https://www.rp.pl/handel/art39681271-polacy-przenosza-sie-z-zakupami-do-internetu-sklepy-powstaja-w-zawrotnym-tempie