Skuteczne pozycjonowanie stron Ostrowiec Świętokrzyski
Ostrowiec Świętokrzyski to miasto mające ponad 60 tys. mieszkańców, które jest znane z przemysłu metalurgicznego. Rozwijają się tam również przedsiębiorstwa z innych branż, takich jak: mięsna, mleczarska, owocowo-warzywna czy młynarska. W Ostrowcu Świętokrzyskim działa blisko 5 tys. firm. Prowadzisz działalność gospodarczą w tym mieście albo chcesz dotrzeć do jego mieszkańców? Mamy dla Ciebie rozwiązanie, dzięki któremu zdobędziesz nowych klientów. Zobacz, ile zyskasz dzięki wdrożeniu strategii SEO.
Pozycjonowanie Ostrowiec Świętokrzyski – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Inwestując w działania z zakresu marketingu internetowego, chcesz osiągnąć jak najlepsze wyniki. To wymaga opracowania strategii. Formą reklamy, która działa w zdecydowanej większości przypadków, jest pozycjonowanie stron. Cel takich działań stanowi osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. Załóżmy, że oferujesz usługi krawieckie. W takim przypadku przykładowe słowa, na które będziemy pozycjonować Twoją stronę, to:
- usługi krawieckie Ostrowiec Świętokrzyski,
- krawiec Ostrowiec Świętokrzyski,
- pogotowie krawieckie Ostrowiec Świętokrzyski.
To oczywiście tylko przykłady, gdyż kampania może obejmować bardzo dużą liczbę fraz kluczowych. Bierzemy pod uwagę wszystkie, które mogą Ci przynieść nie tylko ruch, ale przede wszystkim klientów.
Zapewne i Tobie zdarzyło się rozpocząć kiedyś poszukiwania produktu lub usługi od Google. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż 68% doświadczeń online zaczyna się właśnie od tej wyszukiwarki (1). Niektórych usług możesz potrzebować pilnie, np. holowania. Inne nie wymagają takiego pośpiechu. Z czego się bierze wspomniana skuteczność pozycjonowania stron WWW? Z tego, że internauta wyszukał daną frazę, bo potrzebował tego, co aktualnie oferujesz. Nie są to przypadkowe odwiedziny. Jeśli rzeczywiście jego oczekiwania są spójne z tym, co proponujesz, rosną szanse na zdobycie klienta.
Tylko dlaczego Google? Czemu nie inne wyszukiwarki? Nasze działania skupiają się na niej ze względu na stale rosnącą popularność. Google ma w Polsce ponad 90% udziału w rynku, co potwierdza poniższa grafika.
Bez względu na to, co oferujesz, niemal na pewno odbiorcy Twojej oferty korzystają z Google. Być może nie wszyscy, ale na pewno zdecydowana większość. Zerknij na poniższe dane. W sierpniu 2024 roku google.com było najpopularniejszą stroną WWW w Polsce. Odwiedziło ją blisko 27 mln użytkowników – dużo więcej niż w przypadku jakiejkolwiek innej witryny. Dlatego też możesz mieć pewność, że zainteresowani Twoją ofertą korzystają z Google. Musisz tylko do nich dotrzeć.
Pozycjonowanie stron Ostrowiec Świętokrzyski – postaw na widoczność, która popłaca
Wysokie pozycje na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes, przynoszą Ci wyłącznie korzyści. Budujesz ruch na stronie, marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna, a część odwiedzin może się przekładać na pozyskanie klientów. To jednak nie wszystkie korzyści. Stawiając na pozycjonowanie stron w Ostrowcu Świętokrzyskim, wybierasz działania marketingowe, które charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji – wyższym niż w przypadku pozostałych form reklamy online, czego dowodzi wiele badań. Wyniki jednego z nich znajdziesz poniżej. W tym przypadku okazało się, że w branży B2B SEO osiągnęło najlepszy rezultat, a w B2C – jeden z najlepszych.
Oczywiście, znaczenie ma również branża. Są takie, w których poszczególne działania mają inną skuteczność. Jednak w zdecydowanej większości przypadków usługi SEO przyniosą Twojej firmie wyłącznie korzyści. Poniższa grafika pokazuje, jaką skuteczność osiągają w różnych działalnościach.
Jak widzisz, SEO aż 5 razy osiągało najwyższą konwersję. Oczywiście, to nie oznacza, że w Twojej branży również wypracuje takie rezultaty. Zanim zaproponujemy Ci działania, sprawdzimy, jakie mogą być realne efekty. W zdecydowanej większości branż lokalne pozycjonowanie stron przynosi znakomite rezultaty, ale nie przesądzamy tego – każdą stronę i działalność sprawdzamy indywidualnie.
W naszych kampaniach przywiązujemy szczególną uwagę do tego, aby Twoja witryna osiągała jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google na najważniejsze frazy kluczowe związane z Twoją działalnością. Wszystko ze względu na bardzo duże różnice w klikalności poszczególnych wyników. Użytkownicy wybierają strony, które znajdują się na najwyższych pozycjach, gdyż uważają, że właśnie na nich Google umieszcza najbardziej wartościowe materiały. Przekłada się to na klikalność poszczególnych rezultatów. Na poniższej grafice możesz sprawdzić, jak to wygląda. Witryna, która zajmuje pierwszą pozycję, jest klikana przez co 3. użytkownika. Znajdująca się na pozycji 10. może natomiast liczyć na ponad 10 razy mniej przekierowań. Zatem różnica jest ogromna – dlatego nie wystarczy zdobycie top 10. W naszych kampaniach celujemy w pokonanie wszystkich konkurentów, aby Twoja witryna znalazła się na kluczowe frazy na pozycji 1.
Pozycjonowanie na dużą liczbę fraz daje potencjał pozyskiwania klientów i budowania dużej znajomości marki.
Pozycjonowanie stron internetowych Ostrowiec Świętokrzyski – kto na tym skorzysta?
Korzyści z kampanii SEO jest wiele. Poprzez optymalizację Twojej strony internetowej doprowadzimy ją do stanu, w którym nie tylko będzie spełniać wymagania algorytmu Google, ale także użytkowników. W ramach pozycjonowania stron internetowych w Ostrowcu Świętokrzyskim, jak i w innych miastach, działania zaczynamy od audytu SEO. Dzięki temu wiemy, jakich zmian wymaga witryna. W których aspektach zauważalna jest spójność pomiędzy optymalizacją strony pod wymagania algorytmu i użytkowników Google?
Korzystanie z szyfrowanego połączenia
Internauci oczekują, że strony WWW są bezpieczne. Tymczasem Google od lat sugeruje, aby witryny korzystały z certyfikatu SSL, czyli szyfrowanego połączenia. To jeden z czynników rankingowych. Adres strony, która ma wdrożone to rozwiązanie, zaczyna się od https:// zamiast http://. Dzięki SSL dane przesyłane między stroną a urządzeniem użytkownika są bezpieczne. Nie mogą być przejęte ani zmienione przez nieuprawionego internautę. Raczej trudno Ci będzie znaleźć na wysokich pozycjach w Google jakąkolwiek stronę bez SSL. Z tego rozwiązania korzysta około 85% witryn.
Wewnętrzne linkowanie na stronie
Dzięki takim odnośnikom użytkownik łatwiej może poruszać się po serwisie. Dociera do tych treści, na których mu zależy i są związane z jego intencjami. Przykładowo, z poradnika dotyczącego zasad kupowania danej rzeczy trafia na podstronę, gdzie może zamówić interesujące go produkty. To bardzo ważne dla internautów. Ma również znaczenie dla Google, gdyż dzięki linkom wewnętrznym robot wyszukiwarki łatwiej dociera do istotnych materiałów na stronie – optymalnie wykorzystuje swoje zasoby.
Szybkość i wydajność strony
To, jak działa witryna, ma kluczowe znaczenie dla użytkownika. Im szybciej serwis się ładuje, tym większa szansa na konwersję. Z analizy HubSpot wynika, że najlepsze wyniki pod tym względem osiągają strony, którym zajmuje to od 0 do 4 sekund. Serwis musi być wydajny i działać niezawodnie. Jeśli jest inaczej, to negatywnie wpływa na wyniki osiągane przez witrynę. Szybkość strony jest również kluczowa dla Google – to czynnik rankingowy. Algorytm sprawdza m.in. wskaźniki Core Web Vitals witryny, które dotyczą wydajności serwisu.
Responsywność
Obecnie większość użytkowników przegląda strony WWW na urządzeniach przenośnych. Dlatego koniecznością jest, aby realizować witryny, które poprawnie wyświetlają się na różnych ekranach. Jeśli jest inaczej, nie ma szans, aby użytkownik dokonał jakiegokolwiek zamówienia. Dla internautów to kluczowe, aby serwis działał bez błędów. Jeśli witryna nie wyświetla się poprawnie, może nie mieć szans na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron WWW Ostrowiec Świętokrzyski – czym różni się od ogólnego SEO?
Pozycjonowanie ogólne w dużej mierze jest bardzo podobne do kampanii, która obejmuje frazy lokalne. Do osiągnięcia wysokich pozycji prowadzą te same działania, czyli: optymalizacja techniczna, content marketing i link building. Przeważnie frazy ogólne są bardziej konkurencyjne, ale zarówno one, jak i lokalne, dają okazję do widoczności w top 10 Google – wszystko dzięki reklamie w ramach Google Ads. Jednak to kampanie na zapytania regionalne dają możliwość trzykrotnego zaistnienia w wynikach – dzięki Profilowi Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma). W przypadku rezultatów wyświetlanych na frazy lokalne znajdziesz taki trzypak rezultatów z Google Maps jak poniżej.
Pierwszym krokiem jest założenie Profilu Firmy w Google. To jednak dopiero początek drogi. Proces pozycjonowania wizytówki wymaga podjęcia innych działań niż w przypadku strony WWW. Aby mieć szansę na osiągnięcie oczekiwanej widoczności:
- Zoptymalizuj nazwę i opis firmy – możesz w nich użyć najważniejsze dla Twojej działalności słowo kluczowe, ale tylko naturalnie, np. Skup Aut CoolAuto. Nie upychaj fraz! Google może za to zawiesić Twoją wizytówkę!
- Zachęcaj klientów do wystawiania opinii w profilu – najlepiej, jeśli pojawiają się one regularnie, są długie i zawierają istotne dla Twojej działalności słowa kluczowe.
- Wypełnij wszystkie informacje w wizytówce – uzupełnij pola, które dotyczą Twojej działalności, a w szczególności pamiętaj o dodaniu produktów, usług i godzin otwarcia.
- Regularnie aktualizuj profil – dodawaj zdjęcia, informacje o promocjach i inne treści, które mogą być atrakcyjne dla odbiorcy.
- Umieść mapę Google na stronie firmy – dobrym miejscem na to jest, np. podstrona O nas czy Kontakt.
- Pozyskuj wizytówki NAP – wpisy w katalogach, które zawierają dane dotyczące Twojej firmy.
To część kroków, które musisz podjąć, jeśli chcesz uzyskać oczekiwaną widoczność wizytówki w Google. Nasza strategia działań w ramach lokalnego SEO zawsze obejmuje pozycjonowanie tego profilu. Rezygnując z tego, tracisz źródło ruchu, mające ogromny potencjał.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne SEO Ostrowiec Świętokrzyski?
Wiesz już, że SEO to te działania, które mogą przynieść oczekiwane wyniki, ale zastanawiasz się, z jaką to się będzie wiązać inwestycją? Nie jesteśmy w stanie z góry określić, ile będzie kosztować kompleksowe pozycjonowanie w Ostrowcu Świętokrzyskim i okolicach, gdyż wycena zależy od wielu czynników. Jako agencja SEO zawsze indywidualnie przygotowujemy wycenę działań dla sklepu internetowego, witryny firmowej czy innego serwisu. Jako ciekawostkę pokażemy Ci dane dotyczące zagranicznego rynku. Okazuje się, że najczęściej budżet na SEO wynosi 500-1000 dolarów.
Są i takie firmy, które płacą wielokrotnie więcej, natomiast w przypadku pozycjonowania lokalnego, to przeważnie dużo niższe kwoty niż dla fraz ogólnych. Oto, jakie czynniki wpływają na wycenę usługi:
- Stan Twojej strony – trafiamy na bardzo różne witryny. Niektóre wymagają jedynie drobnych poprawek, ale są i takie serwisy, których nie aktualizowano od lat i wymagają przygotowania zupełnie nowej strony.
- Konkurencja – możliwe, że w Twojej branży działa wiele firm, które się pozycjonują, ale też nie brakuje działalności mało popularnych, gdzie firmy nie inwestują w SEO albo robi to tylko niewielka część z nich. Im mniejsza konkurencja, tym niższy może być koszt pozycjonowania.
- Historia Twojej domeny – jeśli była masowo linkowana niskiej jakości odnośnikami, umieszczano na niej spam, to jej pozycjonowanie staje się trudniejsze, a zdarzają się i takie przypadki, gdzie jest wręcz nieopłacalne.
Z powyższych powodów nie jesteśmy w stanie ustalić z góry, ile będzie kosztować kampania SEO Twojej witryny. Wypełnij formularz albo zadzwoń do nas. Podaj nam adres strony, a wtedy sprawdzimy ją i w ciągu kilku dni przygotujemy wycenę. Z oferty dowiedz się, co będą obejmować działania i po jakim czasie możesz uzyskać efekty. Niczego przed Tobą nie ukrywamy. Nie wymagamy wieloletnich umów bez możliwości wypowiedzenia. Przekonamy Cię do kontynuowania współpracy jakością i efektami naszych działań. Masz pytania? Nasi specjaliści z przyjemnością na nie odpowiedzą i rozwieją wszelkie wątpliwości.
Źródła:
1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
Gdzie jeszcze działamy?