Pozycjonowanie Opole

Pozycjonowanie stron Opole

Opole jest stolicą województwa opolskiego, a zarazem jego głównym ośrodkiem gospodarczym, naukowym i kulturalnym. Ma powyżej 100 tys. mieszkańców. W mieście działa około 20 tys. firm. Jeśli i Ty prowadzisz działalność w Opolu, albo kierujesz ofertę do mieszkańców tego miasta, z pewnością szukasz sposobu dotarcia do klientów. Możesz inwestować w tradycyjną reklamę zewnętrzną, co jednak często jest drogie i nieefektywne. Mamy dla Ciebie działania, których potencjał jest dużo większy. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie stron i sklepów internetowych, oraz co zyskasz, jeśli zdecydujesz się docierać do klientów przez wyszukiwarkę Google.



Pozycjonowanie Opole – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności

Kiedy potrzebujesz jakiegoś produktu lub usługi, być może poszukiwania rozpoczynasz od wyszukiwarki internetowej. Nie ma w tym nic zaskakującego, gdyż obecnie robi to praktycznie każdy. Badania potwierdzają, że aż 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. Kolejna ważna informacja - 68% całego wygenerowanego ruchu w witrynach pochodzi zarówno z bezpłatnych, jak i płatnych wyników wyszukiwania (2). Właśnie dlatego warto postawić na pozycjonowanie sklepów internetowych oraz stron WWW. Dzięki takim działaniom możesz po prostu dotrzeć do klientów, którzy są rzeczywiście zainteresowani tym, co oferujesz. Osiągniesz wysokie pozycje na zapytania, które najlepiej opisują Twój biznes.

Skuteczność pozycjonowania SEO lokalnego wynika z tego, że internauta nie trafia na Twoją stronę przypadkiem ani nie jest przyciągany dwuznaczną reklamą. Wysłał zapytanie do Google, np. fotowoltaika Opole oferta. To oznacza, że interesuje go prawdopodobnie zakup instalacji fotowoltaicznej. Zatem trafił na Twoją stronę WWW faktycznie zainteresowany tym, co proponujesz. To zwiększa szansę na konwersję.

A dlaczego tradycyjna reklama zewnętrzna przynosi gorsze efekty? Na początek zastanów się, ile musisz zainwestować, aby dotrzeć choćby do części potencjalnych klientów. Poza tym, czy trafisz akurat w ten moment, kiedy odbiorca będzie chciał kupić fotowoltaikę? Dzięki pozycjonowaniu w Opolu spokojnie wyczekujesz na odpowiedni moment. Jeśli pojawi się zainteresowanie, potencjalny klient bez problemów znajdzie Twoją ofertę przez wyszukiwarkę Google.



Pozycjonowanie stron internetowych w Opolu: - marketing internetowy w służbie firm

Innym problemem, który wiąże się z tradycyjną reklamą, jest ślepota banerowa. Każdego dnia widzimy tak wiele reklam, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Pomijamy je wzrokiem nawet, jeśli są bardzo atrakcyjne. Poniżej znajdują się mapy cieplne z badań eyetrackingowych. Obszary, na które użytkownicy patrzyli najczęściej, są oznaczone kolorem czerwonym. Żółte wskazują na mniejszą liczbę wyświetleń, a najrzadziej oglądane zostały zaznaczone na niebiesko. Szare nie przyciągały w ogóle wzroku. Po zakończeniu badania na obrazach narysowano zielone ramki, aby wyróżnić reklamy. Jak widzisz, były one całkowicie pomijane przez odwiedzających, ale akurat to badanie dotyczy strony WWW.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://www.adpushup.com/blog/banner-blindness/

Ale czemu Google? Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w tej wyszukiwarce? Gdyż to właśnie ona jest zdecydowanym liderem polskiego i światowego rynku. W naszym kraju ma ponad 95% udziału.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland

Na jakie liczby to się przekłada? Biorąc pod uwagę wszystkie grupy medialne, Grupa Google ma w Polsce zdecydowanie największą liczbę odwiedzin. To aż 28,7 mln miesięcznie przy 29,7 mln całkowitej liczby internautów w naszym kraju.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-mediapanel-za-maj-2024/

To oznacza, że prawie każdy internauta w Polsce korzysta z Google. Jako agencja SEO rekomendujemy Ci pozycjonowanie w Google. Działania, które wykonujemy, sprawiają, że witryna poprawi również pozycje w wyszukiwarkach takich jak Bing. Skontaktuj się z nami, a dowiesz się, ile zyskasz dzięki SEO lokalnemu dla firm.



Pozycjonowanie stron Opole – postaw na widoczność, która popłaca

Inwestycja w profesjonalnie przeprowadzoną kampanię SEO przyniesie Ci wiele profitów. Pierwszym z nich jest skuteczność takich działań. Wykorzystujesz budżet marketingowy na metody, które po prostu są skuteczne, mają wysoki współczynnik konwersji. Pozycjonowanie stron internetowych wypada pod tym kątem znakomicie na tle innego typu działań marketingowych. Poniżej możesz zobaczyć wynik jednej z analiz. Okazało się, że w branży B2B (business-to-business) SEO osiągnęło najwyższy współczynnik konwersji, a w B2C - jeden z najlepszych. Dlatego to marketing, który po prostu się opłaca.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://firstpagesage.com/reports/digital-marketing-conversion-rate/

To istotne dane, które warto uwzględnić, jeśli planujesz wykorzystanie budżetu marketingowego. Oczywiście, znaczenie ma również rodzaj działalności - nie w każdej sprawdzają się te same metody. Poniżej znajdziesz kilka przykładów z podziałem na branże. Zwróć uwagę, że w przypadku pięciu z nich najwyższą konwersję osiągnęło właśnie SEO z wynikiem przeważnie zdecydowanie wyższym niż uzyskany przez działania, które znalazły się na drugiej pozycji.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://firstpagesage.com/reports/digital-marketing-conversion-rate/

Wysoka konwersja to niejedyna korzyść, którą osiągnie Twój biznes dzięki pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania Google. SEO pozwala szybko zwiększać zasięg, tzn. marka stanie się bardziej znana i rozpoznawana. Bardzo prawdopodobne, że internauta z Opola dowie się o niej z Google, a jadąc po ulicach miasta, zobaczy szyld i sprawdzi na żywo, co oferujesz.

Kolejną korzyścią jest optymalizacja strony. To jednak nie oznacza, że serwis będzie dostosowany wyłącznie do oczekiwań robotów Google. Obecnie wymagania algorytmu są w dużej mierze spójne z tym, z jakich serwisów chcą korzystać użytkownicy. Więcej o tym dowiesz się w dalszej części opisu.



Pozycjonowanie stron internetowych Opole: myśl globalnie, działaj lokalnie

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych opłaca się również dlatego, że to internauta odnajduje Twoją ofertę. Trafia na nią, ponieważ witryna zajmuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na określone słowo kluczowe. Użytkownicy ufają Google. Co więcej, treści, które znajdą w top 10, mogą wpływać na ich postawy, przekonania i podejście do wielu kwestii. Dlatego osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach po prostu się opłaca.

Skuteczność sprzedażowa pozycjonowania wynika m.in. ze zmieniającego się podejścia użytkowników do sposobu wyszukiwania. Kiedyś używali głównie fraz ogólnych, a obecnie korzystają z coraz dłuższych zapytań, aby lepiej opisać, czego oczekują. Dzięki temu wiedzą, że Google wyświetli im dobrze dopasowane wyniki. Załóżmy, że internauta wyszuka zapytanie "piła". Chodzi mu o narzędzie do majsterkowania, rybę, miasto w wielkopolskim, a może film o takim tytule? Jeśli jednak wyśle dłuższe zapytanie, np. piła liczba mieszkańców, to jasne, czego dokładnie szuka.

Ten fakt wykorzystujemy w prowadzonych kampaniach SEO. Ważne miejsce w nich zajmują tzw. frazy long tail, czyli z długiego ogona. Stanowią już ponad 90% wszystkich zapytań, które są wysyłane do Google. Zazwyczaj mówi się o takich, kiedy składają się z co najmniej 3 słów. Jednak możesz się też spotkać z interpretacją, że chodzi o jeszcze dłuższe.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://backlinko.com/google-keyword-study

Pozycjonowanie fraz long tail ma wiele zalet. Zaliczamy do nich następujące:

Minusem fraz long tail jest niewielka liczba miesięcznych wyszukiwań. Możliwe, że dane słowo kluczowe po wypozycjonowaniu przyniesie Twojej witrynie dosłownie kilka odwiedzin w miesiącu, ale mimo to uzyskasz dzięki temu zapytanie o ofertę. Biorąc pod uwagę możliwość pozycjonowania bardzo dużej liczby fraz, jesteśmy w stanie na ich podstawie osiągnąć dla Twojej witryny duży ruch, ale przede wszystkim skutecznie konwertujący. Frazy typu long tail najlepiej opisuje poniższa grafika. Jeśli będziemy realizować dla Twojej strony kampanię SEO, takie słowa kluczowe zajmą w działaniach istotne miejsce.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://profitworks.ca/blog/488-conversions-of-longtail-keywords-are-2-5x-higher-than-head-keywords

Pozycjonowanie lokalne w Opolu – kto na tym skorzysta?

Taki marketing internetowy przyniesie oczywiście korzyści przede wszystkim Twojemu biznesowi. Zdobędziesz ruch pochodzący od internautów m.in. z Opola, uzyskasz zapytania, a sklep internetowy - większą sprzedaż. Jednak to niejedyne korzyści.

Zanim przystąpimy do pozycjonowania strony w wyszukiwarce, przeprowadzimy audyt SEO. To na jego podstawie ocenimy, jakie zmiany musimy wprowadzić w Twoim serwisie, aby go dostosować do wymagań Google. Jednak to nie oznacza, że witryna będzie zadowalać roboty a nie użytkownika. Wymagania Google pod wieloma względami są spójne z potrzebami internautów. Nasza strategia zakłada takie dopracowanie serwisu, aby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Nie wystarczy, że użytkownik odwiedzi Twoją witrynę po kliknięciu w wynikach wyszukiwania. To dopiero początek drogi. Musi trafić na taki serwis, który spełnia jego oczekiwania, a optymalizacja pod SEO pod wieloma względami to zapewnia. Gdzie widać spójność między oczekiwaniami internautów i algorytmu wyszukiwarki?

Szyfrowane połączenie

Jeśli adres witryny zaczyna się od https://, to oznacza, że korzysta ona z certyfikatu SSL. Zatem połączenie pomiędzy stroną a urządzeniem użytkownika jest szyfrowane i bezpieczne. Przesyłane dane nie mogą być przejęte ani zmienione. Kwestie bezpieczeństwa są oczywiście kluczowe dla internautów, ale także dla algorytmu wyszukiwarki. Od dawna korzystanie z certyfikatu SSL jest jednym z czynników rankingowych. Co więcej, z tego rozwiązania korzysta już ponad 85% witryn w sieci.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://w3techs.com/technologies/details/ce-httpsdefault

Szybkość i wydajność serwisu

Użytkownikom zależy, aby witryna działa bez zarzutów. Kluczowe znaczenie ma dla nich szybkość serwisu. Nie inaczej jest w przypadku Google, które od lat zwraca na to uwagę. Poza tym obecnie wpływ na widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania mają również wskaźniki Core Web Vitals, które dotyczą właśnie wydajności. Im wyższe wyniki osiąga Twoja strona, tym lepiej.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://pagespeed.web.dev/

Rensponsywność

Trudno sobie wyobrazić, aby obecnie strona WWW nie wyświetlała się prawidłowo na ekranach różnych urządzeń przenośnych. To absolutna podstawa, tym bardziej że aktualnie więcej użytkowników przegląda zasoby sieci właśnie na takich sprzętach. Google również zwraca na to uwagę. Jednak, nawet pomijając wymagania algorytmu, witryna musi być koniecznie responsywna. W przeciwnym wypadku będziesz tracić użytkowników, którzy mogą być potencjalnymi klientami.

Pozycjonowanie Stron Opole
Źródło: https://gs.statcounter.com/platform-market-share/desktop-mobile-tablet

Linkowanie wewnętrzne

Odnośniki wewnętrzne ułatwiają użytkownikom poruszanie się po stronie. Internauci mogą szybko dotrzeć do interesujących ich materiałów i contentu. Na takie linkowanie składa się menu główne, odnośniki w stopce, w treściach i nie tylko. To istotne dla internautów, ale również dla Google. Dzięki odsyłaczom robot wyszukiwarki bez problemów dociera do poszczególnych URL-i w serwisie. Poza tym wewnętrzne odnośniki służą do przekazywania mocy SEO na podstrony serwisu.

Wysokiej jakości treść

Google od lat zachęca Twórców witryn do publikowania jak najwyższej jakości treści. Kolejne aktualizacje algorytmu powodują, że słabe teksty, skopiowane, wygenerowane automatycznie, nieodpowiadające na pytania użytkowników tracą wysokie pozycje w Google. Czy nie takie same oczekiwania mają internauci? Chcą szybko znaleźć odpowiedź na swoje zapytanie, bez konieczności przeglądania ogromnej ilości treści, kiedy chcą szybko uzyskać określone informacje.

Nie są to wszystkie kwestie, w których oczekiwania Google są spójne z wymaganiami internautów. Poprzez optymalizację SEO, dopracowujemy witrynę. Celem jest nie tylko osiągnięcie wyższych pozycji, ale również większej skuteczności serwisu pod kątem sprzedażowym i pozytywnych doświadczeń użytkowników.



Pozycjonowanie lokalne stron w Opolu – czym różni się od ogólnego SEO?

Bez względu na to, jakich fraz kluczowych dotyczy pozycjonowanie strony, działania przebiegają bardzo podobnie. Trzy elementy, które musimy zrealizować, żeby zwiększyć widoczność, to: optymalizacja techniczna, content marketing i link building. Zazwyczaj żadnego z nich nie możemy pominąć, ale zdarza się, że jest to możliwe ze względu na dopracowanie serwisu albo niewielką konkurencję.

Jeśli chodzi o optymalizację techniczną strony, zawsze podejmujemy podobne kroki. Usuwamy błędy związane z indeksowaniem, dodajemy mapę witryny, wdrażamy szyfrowane połączenie, wprowadzamy poprawne przekierowania, linki kanoniczne i wiele innych zmian. Wszystko zależy od rezultatów audytu. To na jego podstawie wiemy, jakich zmian wymaga serwis.

Jeśli chodzi o content, to różnica tkwi głównie w stosowaniu fraz lokalnych. Używamy słów kluczowych w połączeniu z nazwą miasta Opole, a także jego dzielnic, np. Nadodrze, Zaodrze, Śródmieście czy Chabry. W wielu przypadkach przygotowujemy indywidualne landing page dla poszczególnych części miasta, a także okolicznych gmin czy miejscowości.

W przypadku link building zwracamy szczególną uwagę na pozyskanie jak największej liczby odnośników ze stron związanych z Opolem i okolicą. Dlatego na pewno pozyskujemy odsyłacze z witryn informacyjnych dotyczących tego miasta, for, katalogów firm i innych serwisów. Oczywiście, nie jest ich wiele, a z tego powodu zwracamy też uwagę na inne serwisy, np. związane z Twoją branżą.



Pozycjonowanie stron w Opolu: trzypak Google

Jednak pozycjonowanie w Opolu, a dokładnie strony firmy z tego miasta, to nie wszystko. Zwróć uwagę, że w wynikach lokalnych pojawia się również trzypak z Google Maps. Chodzi o takie rezultaty jak poniżej.

Pozycjonowanie Stron Opole


To kolejna okazja, aby Twoja marka była widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Aby to było możliwe, najpierw załóż darmowy Profil Firmy w Google. Dopiero po tym musisz przeprowadzić optymalizację, dzięki której jesteś w stanie zdobyć wysokie pozycje. Czy wiesz, że 86% klientów korzysta z Map Google, by zlokalizować firmę w pobliżu (2)? Aby jednak internauta dotarł do Twojej oferty, wizytówka musi być zoptymalizowana i wypozycjonowana.

W przypadku Profilu Firmy w Google (Google Moja Firma) znaczenie mają inne działania SEO niż w ramach pozycjonowania stron WWW. Na początek wypełnij wszystkie dane, które dotyczą Twojej działalności. Kompletne wizytówki mają 7 razy większe szanse na kliknięcia niż te niedokończone (3).

Dodaj godziny otwarcia, produkty, usługi, różne opcje kontaktu. Optymalizuj te dane, jeśli zajdą jakiekolwiek zmiany. W opisie i nazwie firmy możesz umieścić słowo kluczowe, ale tylko wówczas, gdy zrobisz to naturalnie, np. Biuro rachunkowe RachMax. To nie jest miejsce do upychania fraz - jeśli to zrobisz, możesz całkowicie stracić wizytówkę.

Kolejnym ważnym krokiem jest zachęcanie klientów do pozostawiania opinii. Najlepiej, aby pojawiały się regularnie, były długie i zawierały słowa kluczowe. Staraj się odpowiadać na nie regularnie - za każdym razem inaczej. Na stronie firmowej umieść podstawową mapę Google, prowadzącą do siedziby.

Regularnie aktualizuj profil - dodawaj na nim zdjęcia, wpisy, informacje o promocjach. Pozyskuj wizytówki NAP, czyli jakby wpisy w katalogach, zawierające dane adresowe i kontaktowe.

Dzięki wizytówce możesz zdobywać kolejnych klientów z Opola dla swojej firmy. To dodatkowe źródło poza stroną WWW - nie rezygnuj z niego. Pamiętaj, że samo posiadanie profilu nic nie płacisz!



Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne SEO Opole?

Cennik pozycjonowania strony internetowej firmy w Opola zależy od wielu czynników. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć z góry, jakiej inwestycji będzie to wymagać. Duży wpływ na koszt pozycjonowania ma Twoja konkurencja. Są takie branże w Opolu, w których działa bardzo dużo firm, ale i takie, gdzie jest ich niewiele. Z tego względu mogą wynikać różnice w wycenie. Znaczenie ma również to, jak dużo zainwestowałeś w SEO strony. Aby pokonać konkurencję, musimy zbudować lepszą witrynę od nich.

Istotny jest również stan Twojej strony. Niektóre serwisy wymagają drobnych zmian, np. niewielkiej optymalizacji treści, a inne - całkowitej przebudowy.

Kolejną ważną kwestią jest historia Twojej domeny. Jeśli jest negatywna, była wykorzystywana do publikacji spamu albo linkowana ze źródeł niskiej jakości, to jej wypozycjonowanie może być nie tylko trudne, ale wręcz nieopłacalne. W takim przypadku możemy Ci zalecić zmianę domeny na nową, aby szybciej zwiększyć widoczność strony.



Skontaktuj się z nami, podaj adres strony, a przeanalizujemy stan Twojej witryny i na tej podstawie ustalimy cenę za pozycjonowanie WWW w Opolu. Dowiesz się, ile orientacyjnie poczekasz na ruch i nowych klientów. Pokażemy historie sukcesu naszych kampanii i przedstawiamy warunki, które nie będą Cię narażać na ryzyko. Nie wymagamy długich umów, bez możliwości wypowiedzenia. Do stałej współpracy szybko przekonamy Cię jakością realizowanych usług.

Gdzie jeszcze działamy?

Źródła:

  1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
  2. https://publer.io/blog/google-my-business-statistics/
  3. https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/
Wypełnij formularz, aby uzyskać spersonalizowaną ofertę pozycjonowania


    Oceń tekst

    Średnia ocen 4.6 / 5. Liczba głosów: 47

    Zaufali nam

    Referencje klientów

    Pozycjonowanie stron firmy z branży logistycznej. Wzrosty 30% r/r i maksymalne ROI z działań prowadzonych w Google dla firmy.
    Pozycjonowanie i kampania Google Ads dla sklepu internetowego z pościelą. Wzrost świadomości firmy i liczby klientów dzięki kompleksowych działaniach w zakresie pozycjonowania, remarketingu i kampanii internetowych
    Pozycjonowanie strony hurtowni materiałów elektrycznych. Wzrost widoczności strony firmy w wyszukiwarkach dzięki pozycjonowaniu
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z kołdrami obciążeniowymi i innymi produktami sensorycznymi. Poprawa wyników firmy dzięki wdrożonym działaniom SEO
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z meblami dla dzieci. Pełna satysfakcja klienta w zakresie prowadzenia pozycjonowania strony internetowej miniform.pl
    Pozycjonowanie i kampania Google Ads strony firmy z branży medycznej. Pełna satysfakcja klienta w zakresie pozycjonowania strony internetowej firmy
    Pozycjonowanie sklepu internetowego oferującego kasy fiskalne. Wzrost widoczności strony
    Budowa strony, pozycjonowanie i kampania Google Ads dla firmy z branży weterynaryjnej. Kompleksowa opieka od podstaw nad zbudowaniem widoczności przychodni w Internecie: postawienie strony z certyfikatem SSL, kampania Google Ads, pozycjonowanie

    Najnowsze artykuły z naszego bloga

    Copyright 2007-2025 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Facebook LinkedIn