Pozycjonowanie Olsztyn

Pozycjonowanie stron Olsztyn

Olsztyn ma ponad 150 tys. mieszkańców. To ważny ośrodek edukacyjny, kulturowy i gospodarczy, a także dynamicznie rozwijające się miasto, w którym działa wiele przedsiębiorstw. Możesz tam oferować przeróżne produkty i usługi. Kierujesz reklamę do mieszkańców Olsztyna i zastanawiasz się, jak do nich dotrzeć? Mamy dla Ciebie działania marketingowe, dzięki którym będziesz zdobywać mnóstwo klientów. Zobacz, jakie korzyści odniesiesz dzięki pozycjonowaniu swojej strony internetowej.



Pozycjonowanie Olsztyn – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności

68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. Kiedy internauta ma do rozwiązania określony problem, albo chce znaleźć konkretny produkt czy usługę, skorzysta z Google. To najszybszy sposób na pozyskanie wartościowych materiałów. Załóżmy, że szuka stolarza, który wykona dla niego meble kuchenne. W takim przypadku może wpisać zapytanie "meble na wymiar do kuchni Olsztyn". Jeśli strona Twojej firmy zajmuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, być może zdobędziesz klienta.

Aby jednak było to możliwe, najpierw musimy wypozycjonować Twój serwis. Z pewnością masz w Olsztynie wielu konkurentów, którzy inwestują w SEO dla firm (Search Engine Optimization). Musisz ich pokonać w Google. Skala trudności zależy m.in. od konkurencji.

Pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczne, ponieważ internauci nie trafiają na Twoją stronę przypadkiem. Znaleźli ją na wysokiej pozycji w Google i dlatego zdecydowali się sprawdzić, co oferujesz. Jeżeli masz to, czego oczekują, prawdopodobnie zyskasz nowych klientów.

Dlaczego pozycjonujemy akurat w wyszukiwarce Google? Gdyż jest zdecydowanie najpopularniejsza w Polsce i na świecie. Poniżej znajduje się wykres, który prezentuje udział w globalnym rynku. Wynosi powyżej 80%.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://www.statista.com/statistics/216573/worldwide-market-share-of-search-engines/

Jeśli chodzi o samą Polskę, według Statcounter, udział Google wynosi powyżej 95%. Właśnie z tego powodu stawiamy na tę wyszukiwarkę. Polacy się do niej przyzwyczaili. Dla wielu Google jest jej synonimem.



Pozycjonowanie stron WWW Olsztyn - pozyskaj klientów z wyszukiwarki!

Tylko czy aby na pewno odbiorcy Twojej oferty korzystają z Google? Nie ma znaczenia, czy prowadzisz spa, firmę transportową, biuro rachunkowe czy zakład fryzjerski. Z badania Mediapanel wynika, że w czerwcu 2024 roku łączna liczba internautów w Polsce wynosiła 29,7 mln. Tymczasem z serwisów grupy Google skorzystało 28,7 mln mieszkańców naszego kraju. To oznacza, że tylko niewielki odsetek odbiorców nie używa tej wyszukiwarki.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-mediapanel-za-czerwiec-2024/

Tylko czy odwiedziny z Google przekładają się na sprzedaż? Czy nie jest tak, że internauci tylko przeglądają online ofertę, a i tak zakupy robią stacjonarnie? Polacy upodobali sobie kupowanie w sieci, a pandemia spowodowała, że odsetek robiących zakupy online rósł szybciej niż zakładali analitycy. Z badania przeprowadzonego przez Gemius w 2023 roku wynika, że 79% internautów kiedykolwiek dokonało zamówienia online. 75% zrobiło to w polskim e-sklepie, a 30% w witrynach zagranicznych.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://gemius.com/pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html

Nie jest już tak, że zamawiamy wyłącznie kilka określonych kategorii produktów. Tak naprawdę kupujemy wszystko. Wielu internautów robi tak nawet zakupy spożywcze. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie marki Barbora Polska, 64% Polaków korzysta e-grocery, czyli zamawia produkty spożywcze online. Niemal połowa (około 44%) to testerzy, którzy sprawdzają różne oferty. Pod tym względem rynek się rozwija, dając coraz więcej możliwości (2). Dla wielu Polaków wygodna stała się możliwość zamówienia produktów wtedy, kiedy mają wolną chwilę, bez stania w kolejkach, a następnie ich odbioru lub skorzystania z oferty dostarczenia zakupów do domu.

Kupowanie online jest wygodne i to jeden z wielu powodów, dla których Polacy lubią zamawiać w sieci. Znalezienie danego produktu może im zająć wielokrotnie mniej czasu niż stacjonarnie. Co więcej, szybciej i łatwiej dotrą do oferty z najniższą ceną. Jeśli jednak chcesz, aby mogli Cię odnaleźć, najpierw musisz osiągnąć wysokie pozycje w Google na zapytania, które najlepiej opisują Twój biznes. To podstawa sukcesu. Ten kanał docierania do klientów w Olsztynie i innych miastach jest po prostu bardzo skuteczny. Wykorzystaj potencjał, jaki niesie Google i zdobywaj klientów z wyników wyszukiwania.



Pozycjonowanie stron Olsztyn - postaw na widoczność, która popłaca

Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych w Olsztynie Twoja marka odniesie wiele korzyści. Przede wszystkim, wraz ze wzrostem pozycji będzie rosnąć jej rozpoznawalność. Część internautów najpierw przegląda ofertę online, a później udaje się do stacjonarnej siedziby firmy w Olsztynie. Inni dowiedzą się o firmie z Google i nawet całkiem przypadkiem, przejeżdżając przez Olsztyn, kiedy zobaczą logo, odwiedzą siedzibę i sprawdzą ofertę.

Widoczność w Google opłaca się również ze względu na wysoki współczynnik konwersji. Pokazaliśmy Ci, z czego wynika skuteczność pozycjonowania stron i sklepów WWW, ale co to właściwie oznacza i jak wypada na tle innych działań marketingowych? Poniższa grafika prezentuje wynik analizy dotyczącej wskaźnika konwersji różnych form reklamy w sieci. Jak widzisz, w B2B działania SEO osiągnęły najlepszy wynik, a w B2C – jeden z najlepszych. W praktyce oznacza to, że ruch z Google skuteczniej realizuje cele niż inne działania.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://firstpagesage.com/reports/digital-marketing-conversion-rate/

W zależności od branży wyniki mogą się różnić. Jak bardzo? Poniżej znajdziesz rezultaty w przypadku różnych działalności. Jak widzisz, najczęściej to SEO zajmuje pozycję top 1, a w dwóch przypadkach – top 2. Żadne inne działania marketingowe nie osiągnęły tak dobrego wyniku.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://firstpagesage.com/reports/digital-marketing-conversion-rate/

Pozycjonowanie sklepu internetowego i strony WWW jest opłacalne również z tego względu, że dzięki przeprowadzonej kampanii witryna jest zgodna z panującymi trendami. Optymalizacja strony lub sklepu pod SEO nie oznacza wyłącznie dostosowania witryny do wymagań robotów Google. Serwis jednocześnie staje się przyjazny dla użytkownika.

Dzięki SEO Twoja witryna będzie widoczna w Google na frazy, który najlepiej opisują Twój biznes. Jako agencja SEO stawiamy na takie zapytania, które zapewniają ruch i są jednocześnie skuteczne sprzedażowo. Tutaj zasadniczą rolę odgrywają frazy kluczowe long tail, czyli składające się z co najmniej 3 słów. Dzięki korzystaniu z długich zapytań, internauta dokładniej opisuje, czego szuka. Jasne są jego intencje. Załóżmy, że skorzysta z zapytania "guma Olsztyn". Czego oczekuje? Chodzi mu o gumę do skakania, gumę do włosów czy może gumę do żucia? Google może mieć trudność z wyświetleniem dobrze dopasowanych wyników na podstawie takiego słowa kluczowego. Jeśli jednak użytkownik wpisze frazę "gumy do skakania Olsztyn sklep", to prawdopodobnie szuka strony WWW, na której chce kupić ten produkt. Ewentualnie, chce znaleźć sklep stacjonarny w Olsztynie, gdzie otrzyma ten artykuł od ręki. Tym samym na tej podstawie większe są szanse na odpowiednie dopasowanie wyników. Jednocześnie rośnie prawdopodobieństwo, że odwiedziny zakończą się złożeniem zamówienia.



Pozycjonowanie stron internetowych Olsztyn na "długi ogon"

Frazy long tail zajmują ważne miejsce w naszych działaniach. Dzięki nim szybciej możemy osiągnąć dla Twojej kampanii zwrot z inwestycji. Są mniej konkurencyjne, skuteczniej konwertują, ale też pojedyncze zapytanie dostarczy Twojej witrynie raczej niewielki ruch. Możemy ją jednak pozycjonować na setki czy nawet tysiące takich fraz, dzięki czemu efekty pozycjonowania strony będą zgodne z oczekiwaniami. Pozytywna informacja jest taka, że frazy long tail osiągają przeciętnie 2,5 razy większą konwersję niż zapytania ogólne. Doskonale opisuje je poniższy wykres.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://profitworks.ca/blog/488-conversions-of-longtail-keywords-are-2-5x-higher-than-head-keywords

Kolejną korzyścią wynikającą z kampanii SEO lokalnego jest to, że witryna będzie na czasie z trendami. Proces pozycjonowania wymaga opracowania listy słów kluczowych. Nie jest jednak tak, że można to zrobić raz i wystarczy na zawsze. Według Google 15% fraz wyszukiwanych każdego dnia nigdy wcześniej nie było używanych. Dlatego w ramach pozycjonowania sklepu internetowego lub strony WWW kontrolujemy trendy. Dzięki temu możesz mieć pewność, że witryna jest optymalizowana na frazy zgodne z zapytaniami, których używają internauci.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://www.seroundtable.com/15-percent-search-queries-google-new-32936.html

Aby ustalić trendy, korzystamy z różnych narzędzi. Jednym z nich jest Google Trends, które wskazuje, jakie zapytania są obecnie najpopularniejsze, czyli odnotowały znaczący wzrost zainteresowania.



Pozycjonowanie lokalne w Olsztynie – kto na tym skorzysta?

Inwestycja w SEO oznacza przede wszystkim korzyści dla Twojego biznesu. Możesz zdobyć ruch na stronę, zamówienia, zapytania, osiągnąć większą rozpoznawalność marki. W ramach optymalizacji strony internetowej pod kątem SEO doprowadzimy Twoją witrynę do stanu, w którym nie tylko będzie spełniać wymagania algorytmu Google. Twój serwis zapewni pozytywne doświadczenia internautom. Oczekiwania Google są spójne z wymaganiami użytkowników i to w wielu aspektach. Jakich?

Wartościowy content

Internauta chce szybko znaleźć wartościową treść, która odpowiada na jego zapytanie. Woli uniknąć przeglądania długich tekstów, skoro odpowiedź na jego pytanie jest krótka. Nie chce trafić na content, który powstał tylko po to, aby upychać w nim słowa kluczowe. Google od lat zaleca twórcom stron, aby stawiali w contencie na jakość a nie ilość. Identyczne jest nasze podejście. Jako agencja SEO dostarczamy na Twoje strony jak najwięcej wartościowych treści, które zadowolą użytkowników.

Szyfrowane połączenie

Korzystanie przez witryny z certyfikatu SSL to już standard. Serwisy, które używają tego zabezpieczenia, mają adresy rozpoczynające się od https://. Chrome oznacza strony bez takiego rozwiązania jako niezabezpieczone. Jeśli witryna ma wdrożone SSL, to oznacza, że połączenie między urządzeniem internauty a stroną jest szyfrowane. Dzięki temu nikt do tego niepowołany nie może przejąć przesyłanych danych ani ich zmienić. To kluczowe dla bezpieczeństwa użytkowników. Korzystanie z tego zabezpieczenia jest jednym z czynników, które mają wpływ na widoczność Twojej strony w Google. Natomiast coraz trudniej znaleźć witrynę, która nie ma wdrożonego SSL. Korzysta z niego ponad 85% serwisów.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://w3techs.com/technologies/details/ce-httpsdefault

Responsywność

Witryna powinna prawidłowo wyświetlać się na ekranach o różnej wielkości. Obecnie większość internautów korzysta z sieci na urządzeniach przenośnych. Jeśli otworzą serwis i okaże się, że nie działa on prawidłowo, z pewnością na tym zakończą wizytę. Oczywiście w ramach działań zoptymalizujemy Twoją witrynę pod tym kątem. Poniższa grafika potwierdza, że większość użytkowników w Polsce przegląda strony WWW na urządzeniach mobilnych.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn
Źródło: https://gs.statcounter.com/platform-market-share/desktop-mobile-tablet/poland

Szybkość i wydajność witryny

To czynniki, które mają wpływ na widoczność firmy w internecie i są ważne dla użytkowników stron WWW. Internaucie zależy, aby serwis działał szybko, nie sprawiał żadnych problemów. Google bierze pod uwagę m.in. wskaźniki Core Web Vitals, które dotyczą właśnie szybkości i wydajności serwisów. To kolejny aspekty, który dopracujemy na Twojej stronie.

Wewnętrzne linkowanie

Użytkownik strony WWW chce jak najszybciej znaleźć na stronie to, co go interesuje. Pomoże mu w tym wewnętrzne linkowanie. Przykładowo, w poradniku dotyczącym zakupu danego produktu powinien znaleźć odnośniki do takich artykułów, które znajdują się w Twoim sklepie. Dzięki temu zwiększasz szanse, że wizyta mająca na celu pozyskanie informacji zakończy się zamówieniem. W ramach optymalizacji doskonalimy na stronie wewnętrzne linkowanie. Dzięki temu robot Google dociera do poszczególnych materiałów w serwisie, a poprzez takie odnośniki przekazywana jest również moc SEO do poszczególnych podstron w witrynie.

Jak widzisz, dzięki skutecznemu pozycjonowaniu stron internetowych lub sklepów online możesz pozyskiwać ruch z Google, a jednocześnie zapewniać pozytywne doświadczenia użytkownikom. To kolejny argument, który przemawia za takimi działaniami.



Pozycjonowanie lokalne stron w Olsztynie – czym różni się od ogólnego SEO?

Kampania realizowana dla marki lokalnej i ogólnopolskiej przebiega podobnie. Znaczenie mają te same działania, natomiast pomiędzy nimi można zauważyć pewne różnice. Oto one:

Te wszystkie działania obejmują lokalne pozycjonowanie strony i sklepu internetowego. Jednak marketing internetowy daje Ci więcej możliwości zaistnienia w wynikach wyszukiwania Google. Drugą okazją jest skorzystanie z reklamy Google Ads i obecność w rezultatach sponsorowanych. Natomiast masz jeszcze jedną możliwość. Załóż Profil Firmy w Google i pozyskuj ruch z Google Maps i lokalnych wyników wyszukiwania. Zerknij na poniższy, przykładowy wynik zapytania lokalnego. Profil Firmy w Google potrzebujesz do tego, aby Twoja oferta mogła się znaleźć wśród pokazanych.

Pozycjonowanie Stron Olsztyn


Czy wiesz, że 63,6% konsumentów prawdopodobnie sprawdzi opinie w Google przed odwiedzeniem lokalizacji firmy (3)? Jeśli masz wspomniany profil, to przy wyszukaniu opinii o marce użytkownik z pewnością trafi na niego. Możesz tam odpowiadać na wszelkie komentarze. Oczywiście, nie masz wpływu na to, jakie są te opinie.

Co zrobić, aby pokonać konkurencję i osiągnąć widoczność w pokazanym trzypaku wyników z Google Maps? Pozycjonowanie stron w Olsztynie może obejmować nie tylko stronę, ale i wizytówkę. W tym przypadku znaczenie mają inne działania.

Przede wszystkim załóż profil i wypełnij go danymi. Dodaj nazwę i opis firmy, wprowadź godziny otwarcia, umieść produkty i usługi. Staraj się regularnie aktualizować profil, umieszczać zdjęcia i wpisy dotyczące promocji. Klienci są o 70% bardziej skłonni do odwiedzenia i o 50% bardziej skłonni do rozważenia zakupu od firm z pełnym profilem biznesowym (4). Wypełniony wzbudza większe zaufanie. Kolejne czynniki, które mają wpływ na widoczność wizytówki to regularnie pojawiające się w profilu opinie. Dlatego zachęcaj klientów do ich wystawienia. Nie ma tutaj znaczenia, jaką masz średnią z ocen. Na stronie firmowej umieść mapę prowadzącą do Twojej siedziby – to kolejny czynnik uwiarygadniający. Pozyskuj również wizytówki NAP, czyli wpisy w katalogach, zawierające dane firmy, numer telefonu i przeważnie adres strony WWW. Poza tym musisz się uzbroić w cierpliwość i czekać, aż osiągniesz oczekiwany rezultat.



Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Olsztynie?

Nie mamy stałego cennika obowiązującego na usługi pozycjonowania. W każdym przypadku wyceny dokonujemy indywidualnie. Dlatego skontaktuj się z nami, podaj nam adres witryny, a ją przeanalizujemy. Wykonamy wstępny audyt SEO, aby ustalić, jak wiele pracy i jakiej inwestycji będzie wymagać wykonanie usługi pozycjonowania Twojej strony. To zależy od wielu czynników.

Duże znaczenie ma konkurencja w Twojej branży. Jeśli w Olsztynie działa wiele firm o podobnym profilu, oferujących takie same produkty, które się pozycjonują w Google, to zwiększa koszty i wydłuża czas realizacji. Im mniej konkurentów, tym szybciej będziesz widzieć oczekiwane efekty. Duże znaczenie mają również historia domeny i stan techniczny serwisu. Jeśli ta domena była wykorzystywana do działań niezgodnych z zaleceniami Google, to może znacznie utrudniać prowadzenie skutecznej kampanii. Na koszty i czas realizacji wpływa również stan strony. Jeśli witryna nie była od lat aktualizowana, bazuje na starym oprogramowaniu, może wymagać diametralnej przebudowy. To oznacza wyższą inwestycję i czas potrzebny na realizację.



Chcesz wiedzieć, ile będzie Cię kosztować pozycjonowanie stron WWW w Olsztynie? Skontaktuj się z nami, a wszystko będzie jasne. Nie wymagamy od Ciebie długiej umowy bez okresu wypowiedzenia. Do współpracy przekonujemy klientów efektami realizowanych kampanii.

Zakres naszych działań:

Źródła:

  1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
  2. https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/11529/64-polakow-korzysta-z-e-grocery-niemal-poowa-wciaz-testuje-roznych-graczy-raport/
  3. https://www.reviewtrackers.com/reports/local-search/
  4. https://support.google.com/business/answer/10515606?hl=en
Wypełnij formularz, aby uzyskać spersonalizowaną ofertę pozycjonowania


    Oceń tekst

    Średnia ocen 4.6 / 5. Liczba głosów: 47

    Zaufali nam

    Referencje klientów

    Pozycjonowanie stron firmy z branży logistycznej. Wzrosty 30% r/r i maksymalne ROI z działań prowadzonych w Google dla firmy.
    Pozycjonowanie i kampania Google Ads dla sklepu internetowego z pościelą. Wzrost świadomości firmy i liczby klientów dzięki kompleksowych działaniach w zakresie pozycjonowania, remarketingu i kampanii internetowych
    Pozycjonowanie strony hurtowni materiałów elektrycznych. Wzrost widoczności strony firmy w wyszukiwarkach dzięki pozycjonowaniu
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z kołdrami obciążeniowymi i innymi produktami sensorycznymi. Poprawa wyników firmy dzięki wdrożonym działaniom SEO
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z meblami dla dzieci. Pełna satysfakcja klienta w zakresie prowadzenia pozycjonowania strony internetowej miniform.pl
    Pozycjonowanie i kampania Google Ads strony firmy z branży medycznej. Pełna satysfakcja klienta w zakresie pozycjonowania strony internetowej firmy
    Pozycjonowanie sklepu internetowego oferującego kasy fiskalne. Wzrost widoczności strony
    Budowa strony, pozycjonowanie i kampania Google Ads dla firmy z branży weterynaryjnej. Kompleksowa opieka od podstaw nad zbudowaniem widoczności przychodni w Internecie: postawienie strony z certyfikatem SSL, kampania Google Ads, pozycjonowanie

    Najnowsze artykuły z naszego bloga

    Copyright 2007-2025 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Facebook LinkedIn