Pozycjonowanie stron Lublin
Lublin ma ponad 300 tys. mieszkańców. To duże miasto, w którym zarejestrowanych jest około 50 tys. firm. Jeśli i Ty prowadzisz tam działalność, albo po prostu chcesz dotrzeć z ofertą do mieszkańców, weź pod uwagę pozycjonowanie stron WWW. To skuteczna forma reklamy, dzięki której pozyskasz klientów poprzez ruch z wyszukiwarki Google. Nie musisz inwestować w tradycyjny marketing. Sprawdź, ile korzyści przyniesie Ci odpowiednie pozycjonowanie przeprowadzone przez doświadczoną agencję.
Pozycjonowanie Lublin – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Lublin to duże miasto, dlatego dotarcie do wszystkich potencjalnych klientów jest bardzo trudne. Możesz zainwestować w tradycyjną reklamę zewnętrzną, ale wiąże się to z bardzo dużym wydatkiem i może być nieefektywne. Obecnie w miastach napotykamy tak dużą ich liczbę, że przestaliśmy na nie zwracać uwagę. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Infolinks, 86% użytkowników sieci doświadcza ślepoty banerowej. To oznacza, że w ogóle nie zwracamy uwagi na reklamy. Nie ma znaczenia, jak bardzo są atrakcyjne - pomijamy je.
W przypadku pozycjonowania stron internetowych w Lublinie internauta dowiaduje się o Twojej ofercie w zupełnie inny sposób. Wyszukuje daną frazę w Google i trafia na reklamę. Zapewne szuka firmy z Lublina, która oferuje dany produkt lub określoną usługę. Właśnie z tego powodu, ta forma reklamy jest tak skuteczna. Czy wiesz, że 68% doświadczeń online użytkowników zaczyna się od wyszukiwarki (1)? Zastanów się, jak to wygląda u Ciebie. Potrzebujesz pilnie wykonawcy określonej usługi, ale nie masz nikogo z polecenia? W takim przypadku być może wyszukujesz wykonawcę w Google. Tak samo robi większość internautów.
Jednak możesz się zastanawiać: czy Twoi klienci są użytkownikami wyszukiwarki Google? Z pewnością tak! Na poniższej grafice możesz zobaczyć, ile wynosi udział Google na polskim rynku - powyżej 95%! Zatem, jeśli ktoś szuka online, niemal na pewno używa do tego tej wyszukiwarki.
Poza tym Grupa Google ma w Polsce zdecydowanie największy udział. Korzysta z niej blisko 29 mln internautów.
Nie jest tak, że wszyscy odbiorcy Twojej oferty korzystają z Google, ale na pewno zdecydowana większość. Poza tym nie wystarczy, że masz stronę WWW. Musisz ją jeszcze wypozycjonować, znaleźć się przed konkurentami na słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes. Jako agencja SEO budujemy widoczność witryny na frazy, które mogą Ci przynieść nie tylko ruch z Google, ale przede wszystkim klientów. Analizujemy, które frazy kluczowe charakteryzują się najwyższą konwersją. Nasze usługi pozycjonowania stron internetowych nie skupiają się na wejściu do top 10 - dążymy do zdobycia pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Różnica między pierwszą a dziesiątą pod względem liczby kliknięć jest ogromna.
Jeśli Twoja strona w Google zajmuje pierwszą pozycję, mniej więcej co trzeci użytkownik, który wyszuka takie zapytanie, odwiedzi Twoją witrynę. W przypadku gdy jednak będzie to miejsce 10., zaledwie co 30. internauta dotrze do serwisu. Dążymy do tego, aby konkurencja nie znajdowała się przed Tobą. Wymaga to czasu i wiele pracy, ale dzięki temu maksymalizujemy Twoje szanse na zdobywanie klientów.
Pozycjonowanie stron internetowych Lublin - postaw na widoczność, która popłaca
Zajmowanie wysokich pozycji na frazy, które najlepiej opisują dany biznes, produkt czy usługę, przynosi wiele korzyści. Kluczową zaletą widoczności w wynikach wyszukiwania jest wysoka konwersja ruchu pozyskiwanego z Google. Współczynnik konwersji w takim przypadku jest zdecydowanie wyższy niż w ramach innych działań marketingowych prowadzonych online. Zwróć uwagę na poniższe dane. W przypadku branży B2B, SEO osiągnęło w tej analizie najwyższy wskaźnik konwersji. W B2C natomiast uzyskało jeden z najlepszych wyników.
Oczywiście, są to przeciętne wskaźniki konwersji, bazujące na analizie wielu różnych serwisów. A jak to wygląda po przeliczeniu na branże? Poniżej możesz zobaczyć wyniki dotyczące jedynie wybranych, ale w aż 5. z nich, to SEO osiągnęło najwyższy wynik. Właśnie dlatego widoczność w Google po prostu się opłaca.
W ramach działań z zakresu SEO zajmujemy się pozycjonowaniem stron WWW na frazy, które mogą przynieść zwrot z inwestycji. Strategia zawsze obejmuje zapytania typu long tail, czyli składające się z co najmniej 3 słów. Internauci z roku na rok coraz dokładniej opisują, czego szukają i m.in. z tego wynika skuteczność pozycjonowania na takie frazy. Jeśli użytkownik korzysta z zapytania ogólnego, Google nie wie do końca, o co mu chodzi. Dlatego wyniki wyszukiwania mogą być niezgodne z jego oczekiwaniami. Więcej słów powoduje, że internauta dokładniej opisuje, czego szuka.
Załóżmy, że ktoś wyszukuje w Google "zamki Lublin". Może się wydawać, że to zapytanie turysty, który chce się dowiedzieć o miejsca godne zobaczenia w okolicy. Ale czy nie chodzi mu o zamek do drzwi? Gdyby fraza brzmiała "zamek do drzwi Lublin sklep", to wiadomo, że internauta szuka firmy z Lublina, zajmującej się sprzedażą takich elementów.
Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron na frazy long tail ma wiele zalet. Po pierwsze jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku zapytań ogólnych. W wielu przypadkach zdarza się, że Twoja witryna osiągnie wysokie pozycje bez długiego oczekiwania - już po działaniach optymalizacyjnych. Zapytania z długiego ogona lepiej opisują, czego szuka internauta i tym samym osiągają wyższy wskaźnik konwersji. Nie są jednak pozbawione minusów, gdyż mają niewielką średnią liczbę wyszukiwań. To oznacza, że niektóre frazy, nawet z pierwszej pozycji, mogą przynieść dosłownie kilka przekierowań z Google miesięcznie.
Jako agencja SEO zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych nawet na tysiące takich fraz, które łącznie mogą przynosić serwisowi wiele odwiedzin. Różnice między zapytaniami ogólnymi i long tail dobrze obrazuje poniższa grafika.
Analiza słów kluczowych nie jest przeprowadzana jednorazowo. Nasze działania SEO obejmują regularne powracanie do niej, aby ustalić nowe frazy, które warto wykorzystać w contencie. Jak podaje Google, aż 15% wszystkich zapytań wysyłanych każdego dnia do wyszukiwarki, nigdy wcześniej nie było używanych.
Proces pozycjonowania stron internetowych wymaga cyklicznej analizy słów kluczowych wyszukiwanych przez internautów i wykonywania optymalizacji pod nowe zapytania. Korzystamy m.in. z Google Trends, aby wiedzieć, jakie tematy związane z Twoją branżą są obecnie na czasie. Często nasi klienci sami są zaskoczeni, jakich fraz używają internauci, aby dotrzeć do ich oferty.
Znajdziemy zapytania, dzięki którym pozyskasz zamówienia i zlecenia. Nie staniemy w miejscu - będziemy stale szukać dobrze konwertujących słów kluczowych.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych Lublin – kto na tym skorzysta?
Proces pozycjonowania sklepu internetowego lub strony WWW przynosi korzyści nie tylko pod względem widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Optymalizacja oznacza przygotowanie serwisu, który spełnia oczekiwania robotów i jednocześnie użytkowników strony. SEO nie polega na sztucznym umieszczaniu fraz i upychania słów kluczowych. Pod wieloma względami Google oczekuje od witryn dokładnie tego samego, co użytkownicy. Zanim rozpoczniemy optymalizację serwisu, najpierw wykonujemy audyt SEO. Polega to na ustaleniu, jak wielu zmian wymaga serwis, aby możliwe było osiągnięcie wysokich pozycji. Sprawdzamy Twoją konkurencję i na tej podstawie przygotowujemy listę prac do wykonania. W jakim jednak zakresie pojawia się wspomniana spójność? Jest zauważalna w wielu względach.
Wysokiej jakości contentGoogle od dawna sugeruje, aby właściciele serwisów internetowych nie stawiali na jak największą liczbę tekstów, tylko dodawali wartościowe materiały. Content nie ma powstawać tylko po to, aby wykorzystać w nim określone słowa kluczowe. Jego zadaniem jest udzielenie internautom odpowiedzi na określone pytania. Takie same są oczekiwania użytkownika. Zależy mu na konkretnej treści, w której łatwo dotrze do odpowiedzi na swoje pytanie.
Szyfrowanie połączenieOd dawna jednym z czynników rankingowych wyszukiwarki Google jest korzystanie z certyfikatu SSL, czyli szyfrowanego połączenia. Adresy stron, które tego używają, zaczynają się od https:// zamiast http://. Dzięki temu rozwiązaniu dane przesyłane między witryną a urządzeniem użytkownika są szyfrowane, czyli bezpieczne. SSL można już uznać za standard. Strony, które nie korzystają z certyfikatu, są oznaczane przez Chrome jako niezabezpieczone. Z szyfrowanego połączenia korzysta ponad 85% witryn. To rozwiązanie bardzo istotne również dla użytkowników, którzy oczekują, że mogą korzystać z serwisów bez obaw o swoje dane. Dzięki SSL nie ma ryzyka, że zostaną one przejęte lub zmienione przez nieuprawnione osoby.
Szybkość ładowania
Od dawna Google sugeruje, aby witryny działały jak najszybciej i jest to jeden z czynników rankingowych. Wyszukiwarka wprowadziła również wskaźniki Core Web Vitals, które dotyczą wydajności serwisu - one również decydują o doświadczeniach użytkowników. To także czynnik, który ma wpływ na widoczność w Google. Wydajność serwisu ma ogromne znaczenie dla internautów. Wpływa na skuteczność sprzedażową witryny - im dłużej użytkownik czeka na załadowanie serwisu, tym mniejsza szansa na konwersję.
Przemyślana struktura strony
W skutecznym pozycjonowaniu stron WWW ważną rolę odgrywa dopracowane linkowanie wewnętrzne. Do istotnych części serwisu powinny prowadzić odnośniki. To wzmacnia docelowe URL-e pod względem SEO, zwiększa szansę na wysokie pozycje i ułatwia Google indeksowanie materiałów. Dostępność linkowania wewnętrznego jest również istotna dla użytkowników, którzy dzięki niemu mogą łatwo docierać do istotnych dla nich części serwisu, np. przekierowywać się z poradników na blogu do konkretnych produktów.
ResponsywnośćWitryna powinna działać prawidłowo zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych. Jeśli wyświetla się z błędami, internauta ma problem z dotarciem do poszczególnych funkcji, więc trudno oczekiwać, aby zdecydował się w serwisie na jakiekolwiek zamówienie. Prawdopodobnie nigdy do niego nie wróci. Responsywność jest ważna nie tylko dla użytkownika, ale również dla Google. Wpływa na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania.
Nie są to wszystkie aspekty, w których zauważalna jest spójność pod względem oczekiwań algorytmu Google i użytkowników. Wybierając skuteczne pozycjonowanie stron w Lublinie, stawiasz na optymalizację serwisu pod użytkownika i przeglądarkę.
Pozycjonowanie lokalne Lublin – czym różni się od ogólnego SEO?
Skuteczne pozycjonowanie w Lublinie, a dokładnie SEO dla strony firmy z tego miasta, nieznacznie różni się od działań dla zapytań ogólnych. Te różnice polegają przede wszystkim na używanych słowach kluczowych. W przypadku lokalnego SEO tworzysz treści, w których korzystasz z nazwy miasta Lublin albo nazw dzielnic, np. Abramowice, Bronowice, Czechów Południowy. Możesz także budować landing page dla okolicznych miejscowości.
Różnice są widoczne również w link buildingu. W dalszym ciągu chodzi o pozyskiwanie jakościowych odnośników, ale w tym przypadku bardzo dużą rolę odgrywa stawianie na witryny regionalne np. serwisy informacyjne, katalogi firm czy fora, ale nie tylko.
Jeśli chodzi o optymalizację techniczną, to obejmuje identyczne działania, jak w przypadku ogólnego pozycjonowania strony w Google. Chodzi m.in. o wyeliminowanie błędów indeksowania, wdrożenie szyfrowanego połączenia, dodanie mapy witryny, poprawienie wyników Core Web Vitals, przyspieszenie ładowania, wprowadzenie odpowiednich przekierowań. Zatem trzeba wykonać te same działania.
W lokalnych wynikach Google Twoja marka może być widoczna więcej niż raz. Druga obecność jest realna dzięki reklamie Google Ads. Natomiast trzecia opcja to Profil Firmy w Google (wcześniej wizytówka Google Moja Firma). Zwróć uwagę, że w wynikach wyszukiwania, poza standardowymi rezultatami, wyświetla się również taki trzypak z Google Maps (jak poniżej).
Aby Twoja marka mogła się w nim wyświetlać, najpierw musisz założyć bezpłatny Profil Firmy w Google. To jednak dopiero pierwszy krok - w zależności od branży, będziesz mieć większą lub mniejszą konkurencję. Niemal na pewno w Lublinie działają firmy, które realizują te same lub podobne usługi co Twoja. Aby pokonać konkurencję, zwiększyć widoczność profilu, musisz zainwestować w skuteczne pozycjonowanie lokalne w Lublinie. Tylko czy warto? Zdecydowanie tak!
97% użytkowników dowiaduje się o lokalnych firmach głównie online, a większość poprzez profile marek w Google. 64% konsumentów korzysta z wizytówek Google w celu znalezienia informacji kontaktowych. Przeciętny profil biznesowy uzyskuje 33 kliknięcia miesięcznie (2). Dlatego strategia SEO powinna obejmować takie działania i zawsze proponujemy je naszym klientom.
Osiągnięcie wysokich pozycji przez profil firmy w Google wymaga podjęcia innych działań niż w przypadku strony WWW. Oto, co warto zrobić, jeśli chcesz osiągnąć wysokie pozycje:
- Zachęcaj klientów do wystawienia opinii - znaczenie ma ich liczba, regularność pojawienia się. Warto, aby były długie i zawierały słowa kluczowe. Oczywiście, opinie są cenne dla Twojego biznesu - to na ich podstawie internauci mogą podejmować decyzje zakupowe.
- Zoptymalizuj tytuł i opis firmy - możesz w nich umieścić słowo kluczowe, ale tylko naturalnie. Jeśli dodasz np. "hydraulik Lublin", licz się z blokadą profilu. Natomiast dobry przykład tytułu to np. Skup samochodów NajAuto. Nie musisz podawać nazwy lokalizacji. W opisie najważniejsze słowo kluczowe umieść najlepiej w pierwszych 250 zzs.
- Dodaj mapę Google na stronie firmowej, np. w zakładce kontakt. Powinna wskazywać siedzibę.
- Wypełnij profil - umieść w nim wszystkie dane, które dotyczą Twojej działalności. Koniecznie powinny się tam znaleźć godziny otwarcia. Jeśli się zmienią, obowiązkowo je aktualizuj.
- Aktywnie prowadź profil - dodaj w nim wpisy, zdjęcia, informacje o promocjach.
- Pozyskuj wizytówki NAP - to jakby wpisy w katalogach. Zawierają dane Twojej firmy, często również adres strony. Zdobywaj je przede wszystkim w popularnych serwisach, które dają taką możliwość, nawet jeśli są płatne.
Wysokich pozycji nie zdobędziesz z dnia na dzień. Wymaga to czasu. Jednak osiągnięcie zadowalającej widoczności niemal gwarantuje ruch na stronie i telefony od zainteresowanych ofertą.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Lublinie?
Wiesz, ile możesz zyskać dzięki SEO w Lublinie, ale jaki budżet musisz przygotować na działania realizowane przez specjalistów SEO? Nie istnieje stały cennik za pozycjonowanie w Google, gdyż koszt realizacji tych usług zależy od wielu czynników. Dlatego w każdym przypadku wyceny dokonujemy indywidualnie, po przeanalizowaniu Twojej witryny i serwisów konkurencji. Sprawdź, co wpływa na opłatę za pozycjonowanie stron internetowych:
- Branża - koszt pozycjonowania stron w Lublinie zależy od konkurencji. Nasza agencja SEO współpracuje zarówno z firmami działającymi w niezagospodarowanych niszach, jak i przedsiębiorstwami, które mają dużą konkurencję, przez co satysfakcjonujące efekty pozycjonowania stron wymagają podjęcia znacznie intensywniejszych działań.
- Stan strony - klienci posiadają różne serwisy. Niektórzy mają witryny, które regularnie dopasowywali do panujących trendów, również pod względem SEO. Z drugiej strony trafiamy również na witryny, które bazują na nieaktualizowanym od lat systemie CMS i wymagają wręcz zaprojektowania od zera. Dlatego to czynnik, który ma duży wpływ na cennik pozycjonowania stron.
- Domena - jej historia i reputacja mają ogromne znaczenie w SEO. Możliwe, że kiedyś była wykorzystywana do umieszczania spamu. Ogromnym problemem jest bardzo niskiej jakości profil linkowy. Wręcz zdarza się, że doradzamy klientom przemyślenie zmiany domeny na nową, aby inwestować w działania, które mogą nie przynieść oczekiwanego efektu.
Każdy przypadek analizujemy indywidualnie. Dopiero po tym kroku możemy ocenić, ile będzie kosztować pozycjonowanie stron z Lublina. W ramach ciekawostki pokażemy Ci, ile przeciętnie płaci się za takie usługi, ale na zagranicznych rynkach. Najczęściej miesięczna opłata wynosi od 501 do 1000 dolarów.
Koszt realizacji SEO z Lublina może się znacznie różnić w zależności od konkurencyjności, ale nie tylko. W niektórych branżach samo przeprowadzenie szczegółowej optymalizacji technicznej przynosi znakomite efekty. Zwróć się do nas o wycenę optymalizacji SEO - przygotujemy ją bezpłatnie, bez żadnych zobowiązań.
Nie musisz zawierać z nami wieloletniej umowy bez możliwości wypowiedzenia. Naszych klientów przekonujemy do kontynuowania współpracy zaangażowaniem i jakością realizacji kampanii. Będziesz regularnie obserwować, jakie efekty przyniesie pozycjonowanie i czy odnotowujesz wzrost odwiedzin z wyszukiwarki. Otrzymasz szczegółowe raporty dotyczące realizacji, pokażemy, co zrobiliśmy i jakie przyniosło to efekty. Nie zasłaniamy się tajemnicą firmową. Od początku możesz nam zaufać - będziemy dążyć do realizacji celów biznesowych.
Gdzie jeszcze realizujemy swoje usługi?
Źródła:
- https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
- https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/