Pozycjonowanie lokalne

Nieważne gdzie prowadzisz swój biznes i jakiej jest on wielkości. Pozycjonowanie lokalne pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zostawić konkurencję w tyle. Mamy na to twarde dowody! Lokalne SEO w połączeniu z kampanią reklamową Google Ads to niezwykle skuteczne narzędzie do komercyjnego podbicia regionu, w którym działa Twoja firma. Przekonaj się, jak możesz poczynić kolejny, milowy krok w rozwoju swojego przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie lokalne

 

SEO i pozycjonowanie lokalne stron

 

Aby lepiej zrozumieć na czym polega lokalne pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja ich pod kątem SEO, należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie – po co to robić? Odpowiedź jest zaskakująco prosta – oba te zabiegi służą jak najkorzystniejszemu wyświetlaniu Twojej witryny w wynikach organicznych Google. Co za tym idzie? Zwiększenie ruchu na stronie, co znów z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością zagwarantuje Twojej firmie nowych klientów. Tylko tyle i aż tyle. To wystarczy, aby Twój biznes nabrał rozpędu!

 

Kolejną, wartą wspomnienia kwestią jest rozróżnienia lokalnego SEO od pozycjonowania lokalnego stron.

 

  • SEO – optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, czyli doskonalenie tych elementów witryny, które wpływają na ich pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania

 

  • Pozycjonowanie – pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych (link building) do strony, które uwierzytelniają ją w oczach robotów wyszukiwarki

 

Zarówno w przypadku SEO, jak i pozycjonowania wykonywanego na rzecz lokalnych wyszukiwań, istnieją pewne prawidła, dzięki którym osiągane wyniki mogą zbliżyć Twoją witrynę do sukcesu. Zanim jednak o tym, przytoczmy kilka istotnych statystyk związanych z lokalnym pozycjonowaniem stron internetowych.

Lokalne SEO i pozycjonowanie – dlaczego to takie ważne?

Nie wiemy czy zdajesz sobie sprawę, ale każdego dnia ktoś szuka w Google biznesu takiego jak Twój!

 

  • 46% wszystkich wyszukań w Google ma charakter lokalny1

 

Oznacza to, że jeżeli Twoja witryna nie zostanie wyświetlona w wyszukiwarce potencjalnym klientom, to z dużym prawdopodobieństwem trafią oni do Twojej konkurencji, która poświęciła nieco czasu, pracy i pieniędzy na lokalne pozycjonowanie.

 

  • 92% konsumentów wybiera przedsiębiorstwo, którego strona internetowa pojawia się na pierwszej stronie lokalnych wyników wyszukiwania2

 

Jak mówi stary żart pozycjonerów, najlepszym miejscem do ukrycia się, jest druga strona wyników wyszukiwania w Google 🙂 Klienci nie mają czasu, aby szukać Twojego biznesu, więc Twoim zadaniem jest ułatwienie im jak najszybszego dotarcia do oferty Twojej firmy!

 

  • 18% lokalnych wyszukiwań za pośrednictwem smartfona prowadzi do zakupu w znalezionym miejscu jeszcze tego samego dnia3

 

Tak, lokalne SEO i pozycjonowanie odnoszą się również do wyszukiwania za pośrednictwem mobile. Ruch generowany za pośrednictwem smartfonów już wyprzedził ten pochodzący z komputerów stacjonarnych i laptopów, a Twoja witryna musi być do tego przygotowana!

 

Jak widzisz, nie stać Cię na to, aby nie zainwestować w optymalizację strony pod kątem lokalnego SEO i pozycjonowania. Każdy moment, w którym odwlekasz tę decyzję powoduje, że tracisz klientów i nieważne, czy prowadzisz zakład fryzjerski w Zielonej Górze, przychodnię dla zwierząt w Krakowie, czy restaurację w Warszawie – wszystkie biznesy o charakterze lokalnym powinny dać się znaleźć swoim potencjalnym klientom!

Jakie elementy strony są istotne z perspektywy lokalnego SEO?

Na temat optymalizacji strony internetowej pod kątem lokalnego SEO pisaliśmy już więcej tutaj. Warto jednak odświeżyć w skrócie najważniejsze informacje.

 

Najbardziej istotnymi elementami strony internetowej z perspektywy optymalizacji pod lokalne wyniki wyszukiwania są:

 

  • Wizytówka firmy w Google Moja Firma 
  • Plik KML, czyli geositemapa (w przypadku skutecznego pozycjonowania lokalnego nie wystarczy zwykła mapa strony XML)
  • Zewnętrzne odnośniki prowadzące do Twojej strony (ten element odnosi się do SEO w szerokim rozumieniu, ponieważ jest kołem napędowym pozycjonowania)
  • Jednakowe dane teleadresowe w każdym miejscu w sieci
  • Odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt” 
  • Opinie o firmie

 

Z pozoru optymalizacja strony internetowej pod lokalne SEO brzmi niezbyt skomplikowanie, ale żeby zrobić to bezbłędnie i zadbać o najmniejszy, istotny szczegół, wymagana jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i umiejętności. Jeżeli nie czujesz się na siłach, lub brak Ci czasu, aby wdrożyć wszystkie powyższe elementy konieczne do sukcesu w lokalnych, organicznych wynikach wyszukiwania

 

Zgłoś się do nas już teraz

 

Z przyjemnością Ci pomożemy

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne w praktyce?

Przyjrzyjmy się w praktyce mechanizmom działania wyszukiwarki Google w perspektywie poszukiwań lokalnych punktów sprzedaży produktów lub usług.

 

Jeżeli nadamy wyszukiwarce w naszym urządzeniu dostęp do geolokalizacji, powinna ona bez problemu zlokalizować miejsce naszego pobytu i nawet przy zapytaniach ogólnych wskazać miejsca, które są blisko nas. W przypadku urządzeń mobilnych wspierać się ona będzie danymi z GPS, a w przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych, często punktem wyjścia dla lokalnego wyszukiwania będzie adres IP urządzenia.

 

Wyniki wyszukiwania dla przeglądarki na urządzeniu znajdującym się w Krakowie, dla frazy ogólnej “mechanik samochodowy”.

Oto wyniki wyszukiwania dla przeglądarki na urządzeniu znajdującym się w Krakowie, dla frazy ogólnej “mechanik samochodowy”.

 

Jak widzisz, Google wskazało mi kilkanaście miejsc, w których mogę naprawić swoje auto podczas pobytu w Krakowie, a 3 z nich zostały dodatkowo uwidocznione dzięki odpowiedniej optymalizacji pod kątem lokalnego SEO.

 

Co więcej, wyniki lokalnego wyszukiwania możemy zawęzić nawet do dzielnicy. Są bowiem tego typu działalności, których szuka się w swojej najbliższej okolicy. Zobaczmy co wskaże nam Google, gdy zapytamy o cukiernię na poznańskich Jeżycach.

 

Wyniki wyszukiwania usług lokalnych

 

No i proszę! Dzięki lokalnemu wyszukiwaniu w Google, bez problemu potencjalny klient znajdzie miejsca, w których będzie mógł kupić przepyszne ciastka na Jeżycach.

Pozycjonowanie lokalne a wyszukiwanie głosowe

Nie bez znaczenia jest również dostosowanie swojej strony internetowej do coraz popularniejszych wyszukiwań głosowych (voice search). Wiele urządzeń mobilnych (wyposażonych np. w system Android lub iOS) i “inteligentnych głośników” wyposażonych jest w tę opcję, a ich użytkownicy korzystają z niej nader chętnie.

 

Wyniki wyszukiwania dla frazy “fryzjer Warszawa Wola” za pośrednictwem Google Asistant na smartfonie.

Wyniki wyszukiwania dla frazy “fryzjer Warszawa Wola” za pośrednictwem Google Asistant na smartfonie.

 

W 2016 roku, co piąte zapytanie do Google w USA skierowane było za pośrednictwem opcji voice search4 (więcej o wyszukiwaniu głosowym przeczytasz tutaj). W Polsce trend ten wciąż się rozwija i niewykluczone, że w najbliższym czasie zapytania głosowe wyprzedzą te, które zadajemy wyszukiwarce za pomocą wpisywanych fraz. Warto już dziś zadbać o optymalizację swojej strony internetowej pod kątem voice search, aby już teraz czerpać z tego korzyści i być o krok przed konkurencją!

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych – Twoja szansa na sukces!

Jak już wiesz, lokalne SEO i pozycjonowanie może dać Twojej firmie całą masę korzyści: wzrost rozpoznawalności, wizerunek nowoczesnego przedsiębiorstwa i przede wszystkim – rzesze nowych klientów!

 

Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja i linkowanie do Twojej strony sprawią, że wzmocni ona swoją pozycję w organicznych (a więc bezpłatnych!) wynikach wyszukiwania i będzie łatwiej dostępna dla szukających Twoich produktów lub usług użytkowników internetu. To niezwykle efektywna forma promocji, która zwraca się szybciej, niż myślisz.

 

Skontaktuj się z nami już dziś

 

i pomóż swojej firmie zaistnieć na lokalnym rynku! 

 

Źródła

 

1, 2, 3. https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats

4. https://googleblog.blogspot.com/2014/10/omg-mobile-voice-survey-reveals-teens.html

 

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

Co to jest pozycjonowanie lokalne i jak je robić? » Czym jest pozycjonowanie lokalne?   Pozycjonowanie lokalne to działania SEO mające na celu poprawienie miejsca... czytaj więcej

Content marketing – 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować » Definicja content marketingu   Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia marketingowa... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej

Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących »   Znaczenie jakości linków przychodzących dla SEO   Pozyskiwanie backlinków jest bronią obosieczną. Jeżeli... czytaj więcej

Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? »   Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i... czytaj więcej

Fragmenty rozszerzone
Czym są i jak je wykorzystać?
»
  Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących   Znaczenie jakości linków przychodzących dla SEO   Pozyskiwanie backlinków jest bronią obosieczną. Jeżeli... czytaj więcej
Co to jest SEO copywriting i dlaczego jest tak istotny?   Co to jest SEO copywriting?   Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu członów... czytaj więcej
Google AdWords w wyszukiwarce System reklamowy AdWords oferowany przez Google cieszy się dużym powodzeniem – linki sponsorowane AdWords są w stanie... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Poznaj ceny
Zamknij okno