Pozycjonowanie lokalne

Nieważne gdzie prowadzisz swój biznes i jakiej jest on wielkości. Pozycjonowanie lokalne pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zostawić konkurencję w tyle. Mamy na to twarde dowody! Lokalne SEO w połączeniu z kampanią reklamową Google Ads to niezwykle skuteczne narzędzie do komercyjnego podbicia regionu, w którym działa Twoja firma. Przekonaj się, jak możesz poczynić kolejny, milowy krok w rozwoju swojego przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie lokalne

 

SEO i pozycjonowanie lokalne stron

 

Aby lepiej zrozumieć na czym polega lokalne pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja ich pod kątem SEO, należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie – po co to robić? Odpowiedź jest zaskakująco prosta – oba te zabiegi służą jak najkorzystniejszemu wyświetlaniu Twojej witryny w wynikach organicznych Google. Co za tym idzie? Zwiększenie ruchu na stronie, co znów z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością zagwarantuje Twojej firmie nowych klientów. Tylko tyle i aż tyle. To wystarczy, aby Twój biznes nabrał rozpędu!

 

Kolejną, wartą wspomnienia kwestią jest rozróżnienia lokalnego SEO od pozycjonowania lokalnego stron.

 

  • SEO – optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, czyli doskonalenie tych elementów witryny, które wpływają na ich pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania

 

  • Pozycjonowanie – pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych (link building) do strony, które uwierzytelniają ją w oczach robotów wyszukiwarki

 

Zarówno w przypadku SEO, jak i pozycjonowania wykonywanego na rzecz lokalnych wyszukiwań, istnieją pewne prawidła, dzięki którym osiągane wyniki mogą zbliżyć Twoją witrynę do sukcesu. Zanim jednak o tym, przytoczmy kilka istotnych statystyk związanych z lokalnym pozycjonowaniem stron internetowych.

Lokalne SEO i pozycjonowanie – dlaczego to takie ważne?

Nie wiemy czy zdajesz sobie sprawę, ale każdego dnia ktoś szuka w Google biznesu takiego jak Twój!

 

  • 46% wszystkich wyszukań w Google ma charakter lokalny1

 

Oznacza to, że jeżeli Twoja witryna nie zostanie wyświetlona w wyszukiwarce potencjalnym klientom, to z dużym prawdopodobieństwem trafią oni do Twojej konkurencji, która poświęciła nieco czasu, pracy i pieniędzy na lokalne pozycjonowanie.

 

  • 92% konsumentów wybiera przedsiębiorstwo, którego strona internetowa pojawia się na pierwszej stronie lokalnych wyników wyszukiwania2

 

Jak mówi stary żart pozycjonerów, najlepszym miejscem do ukrycia się, jest druga strona wyników wyszukiwania w Google 🙂 Klienci nie mają czasu, aby szukać Twojego biznesu, więc Twoim zadaniem jest ułatwienie im jak najszybszego dotarcia do oferty Twojej firmy!

 

  • 18% lokalnych wyszukiwań za pośrednictwem smartfona prowadzi do zakupu w znalezionym miejscu jeszcze tego samego dnia3

 

Tak, lokalne SEO i pozycjonowanie odnoszą się również do wyszukiwania za pośrednictwem mobile. Ruch generowany za pośrednictwem smartfonów już wyprzedził ten pochodzący z komputerów stacjonarnych i laptopów, a Twoja witryna musi być do tego przygotowana!

 

Jak widzisz, nie stać Cię na to, aby nie zainwestować w optymalizację strony pod kątem lokalnego SEO i pozycjonowania. Każdy moment, w którym odwlekasz tę decyzję powoduje, że tracisz klientów i nieważne, czy prowadzisz zakład fryzjerski w Zielonej Górze, przychodnię dla zwierząt w Krakowie, czy restaurację w Warszawie – wszystkie biznesy o charakterze lokalnym powinny dać się znaleźć swoim potencjalnym klientom!

Jakie elementy strony są istotne z perspektywy lokalnego SEO?

Na temat optymalizacji strony internetowej pod kątem lokalnego SEO pisaliśmy już więcej tutaj. Warto jednak odświeżyć w skrócie najważniejsze informacje.

 

Najbardziej istotnymi elementami strony internetowej z perspektywy optymalizacji pod lokalne wyniki wyszukiwania są:

 

  • Wizytówka firmy w Google Moja Firma 
  • Plik KML, czyli geositemapa (w przypadku skutecznego pozycjonowania lokalnego nie wystarczy zwykła mapa strony XML)
  • Zewnętrzne odnośniki prowadzące do Twojej strony (ten element odnosi się do SEO w szerokim rozumieniu, ponieważ jest kołem napędowym pozycjonowania)
  • Jednakowe dane teleadresowe w każdym miejscu w sieci
  • Odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt” 
  • Opinie o firmie

 

Z pozoru optymalizacja strony internetowej pod lokalne SEO brzmi niezbyt skomplikowanie, ale żeby zrobić to bezbłędnie i zadbać o najmniejszy, istotny szczegół, wymagana jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i umiejętności. Jeżeli nie czujesz się na siłach, lub brak Ci czasu, aby wdrożyć wszystkie powyższe elementy konieczne do sukcesu w lokalnych, organicznych wynikach wyszukiwania

 

Zgłoś się do nas już teraz

 

Z przyjemnością Ci pomożemy

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne w praktyce?

Przyjrzyjmy się w praktyce mechanizmom działania wyszukiwarki Google w perspektywie poszukiwań lokalnych punktów sprzedaży produktów lub usług.

 

Jeżeli nadamy wyszukiwarce w naszym urządzeniu dostęp do geolokalizacji, powinna ona bez problemu zlokalizować miejsce naszego pobytu i nawet przy zapytaniach ogólnych wskazać miejsca, które są blisko nas. W przypadku urządzeń mobilnych wspierać się ona będzie danymi z GPS, a w przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych, często punktem wyjścia dla lokalnego wyszukiwania będzie adres IP urządzenia.

 

Wyniki wyszukiwania dla przeglądarki na urządzeniu znajdującym się w Krakowie, dla frazy ogólnej “mechanik samochodowy”.

Oto wyniki wyszukiwania dla przeglądarki na urządzeniu znajdującym się w Krakowie, dla frazy ogólnej “mechanik samochodowy”.

 

Jak widzisz, Google wskazało mi kilkanaście miejsc, w których mogę naprawić swoje auto podczas pobytu w Krakowie, a 3 z nich zostały dodatkowo uwidocznione dzięki odpowiedniej optymalizacji pod kątem lokalnego SEO.

 

Co więcej, wyniki lokalnego wyszukiwania możemy zawęzić nawet do dzielnicy. Są bowiem tego typu działalności, których szuka się w swojej najbliższej okolicy. Zobaczmy co wskaże nam Google, gdy zapytamy o cukiernię na poznańskich Jeżycach.

 

Wyniki wyszukiwania usług lokalnych

 

No i proszę! Dzięki lokalnemu wyszukiwaniu w Google, bez problemu potencjalny klient znajdzie miejsca, w których będzie mógł kupić przepyszne ciastka na Jeżycach.

Pozycjonowanie lokalne a wyszukiwanie głosowe

Nie bez znaczenia jest również dostosowanie swojej strony internetowej do coraz popularniejszych wyszukiwań głosowych (voice search). Wiele urządzeń mobilnych (wyposażonych np. w system Android lub iOS) i “inteligentnych głośników” wyposażonych jest w tę opcję, a ich użytkownicy korzystają z niej nader chętnie.

 

Wyniki wyszukiwania dla frazy “fryzjer Warszawa Wola” za pośrednictwem Google Asistant na smartfonie.

Wyniki wyszukiwania dla frazy “fryzjer Warszawa Wola” za pośrednictwem Google Asistant na smartfonie.

 

W 2016 roku, co piąte zapytanie do Google w USA skierowane było za pośrednictwem opcji voice search4 (więcej o wyszukiwaniu głosowym przeczytasz tutaj). W Polsce trend ten wciąż się rozwija i niewykluczone, że w najbliższym czasie zapytania głosowe wyprzedzą te, które zadajemy wyszukiwarce za pomocą wpisywanych fraz. Warto już dziś zadbać o optymalizację swojej strony internetowej pod kątem voice search, aby już teraz czerpać z tego korzyści i być o krok przed konkurencją!

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych – Twoja szansa na sukces!

Jak już wiesz, lokalne SEO i pozycjonowanie może dać Twojej firmie całą masę korzyści: wzrost rozpoznawalności, wizerunek nowoczesnego przedsiębiorstwa i przede wszystkim – rzesze nowych klientów!

 

Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja i linkowanie do Twojej strony sprawią, że wzmocni ona swoją pozycję w organicznych (a więc bezpłatnych!) wynikach wyszukiwania i będzie łatwiej dostępna dla szukających Twoich produktów lub usług użytkowników internetu. To niezwykle efektywna forma promocji, która zwraca się szybciej, niż myślisz.

 

Skontaktuj się z nami już dziś

 

i pomóż swojej firmie zaistnieć na lokalnym rynku! 

 

Źródła

 

1, 2, 3. https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats

4. https://googleblog.blogspot.com/2014/10/omg-mobile-voice-survey-reveals-teens.html

 

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

Co to jest pozycjonowanie lokalne i jak je robić? » Czym jest pozycjonowanie lokalne?   Pozycjonowanie lokalne to działania SEO mające na celu poprawienie miejsca... czytaj więcej

Content marketing – 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować » Definicja content marketingu   Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia marketingowa... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej

Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących »   Znaczenie jakości linków przychodzących dla SEO   Pozyskiwanie backlinków jest bronią obosieczną. Jeżeli... czytaj więcej

Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? »   Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i... czytaj więcej

Fragmenty rozszerzone
Czym są i jak je wykorzystać?
»
  Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Co dzięki Google AdWords może zyskać twoja firma? Chcesz skuteczniej promować swoje strony internetowe? Teraz możesz zrobić to bez problemu z Google AdWords oraz agencją... czytaj więcej
Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto?   Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i... czytaj więcej
Jak założyć sklep na Facebooku? Przewodnik krok po kroku   Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno