Pozycjonowanie lokalne
Nieważne gdzie prowadzisz swój biznes i jakiej jest on wielkości. Pozycjonowanie lokalne pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zostawić konkurencję w tyle. Mamy na to twarde dowody! Lokalne SEO w połączeniu z kampanią reklamową Google Ads to niezwykle skuteczne narzędzie do komercyjnego podbicia regionu, w którym działa Twoja firma. Przekonaj się, jak możesz poczynić kolejny, milowy krok w rozwoju swojego przedsiębiorstwa.
SEO i pozycjonowanie lokalne stron
Aby lepiej zrozumieć na czym polega lokalne pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja ich pod kątem SEO, należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie – po co to robić? Odpowiedź jest zaskakująco prosta – oba te zabiegi służą jak najkorzystniejszemu wyświetlaniu Twojej witryny w wynikach organicznych Google. Co za tym idzie? Zwiększenie ruchu na stronie, co znów z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością zagwarantuje Twojej firmie nowych klientów. Tylko tyle i aż tyle. To wystarczy, aby Twój biznes nabrał rozpędu!
Kolejną, wartą wspomnienia kwestią jest rozróżnienia lokalnego SEO od pozycjonowania lokalnego stron.
- SEO – optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, czyli doskonalenie tych elementów witryny, które wpływają na ich pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania
- Pozycjonowanie – pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych (link building) do strony, które uwierzytelniają ją w oczach robotów wyszukiwarki
Zarówno w przypadku SEO, jak i pozycjonowania wykonywanego na rzecz lokalnych wyszukiwań, istnieją pewne prawidła, dzięki którym osiągane wyniki mogą zbliżyć Twoją witrynę do sukcesu. Zanim jednak o tym, przytoczmy kilka istotnych statystyk związanych z lokalnym pozycjonowaniem stron internetowych.
Lokalne SEO i pozycjonowanie – dlaczego to takie ważne?
Nie wiemy czy zdajesz sobie sprawę, ale każdego dnia ktoś szuka w Google biznesu takiego jak Twój!
- 46% wszystkich wyszukań w Google ma charakter lokalny1
Oznacza to, że jeżeli Twoja witryna nie zostanie wyświetlona w wyszukiwarce potencjalnym klientom, to z dużym prawdopodobieństwem trafią oni do Twojej konkurencji, która poświęciła nieco czasu, pracy i pieniędzy na lokalne pozycjonowanie.
- 92% konsumentów wybiera przedsiębiorstwo, którego strona internetowa pojawia się na pierwszej stronie lokalnych wyników wyszukiwania2
Jak mówi stary żart pozycjonerów, najlepszym miejscem do ukrycia się, jest druga strona wyników wyszukiwania w Google 🙂 Klienci nie mają czasu, aby szukać Twojego biznesu, więc Twoim zadaniem jest ułatwienie im jak najszybszego dotarcia do oferty Twojej firmy!
- 18% lokalnych wyszukiwań za pośrednictwem smartfona prowadzi do zakupu w znalezionym miejscu jeszcze tego samego dnia3
Tak, lokalne SEO i pozycjonowanie odnoszą się również do wyszukiwania za pośrednictwem mobile. Ruch generowany za pośrednictwem smartfonów już wyprzedził ten pochodzący z komputerów stacjonarnych i laptopów, a Twoja witryna musi być do tego przygotowana!
Jak widzisz, nie stać Cię na to, aby nie zainwestować w optymalizację strony pod kątem lokalnego SEO i pozycjonowania. Każdy moment, w którym odwlekasz tę decyzję powoduje, że tracisz klientów i nieważne, czy prowadzisz zakład fryzjerski w Zielonej Górze, przychodnię dla zwierząt w Krakowie, czy restaurację w Warszawie – wszystkie biznesy o charakterze lokalnym powinny dać się znaleźć swoim potencjalnym klientom!
Jakie elementy strony są istotne z perspektywy lokalnego SEO?
Na temat optymalizacji strony internetowej pod kątem lokalnego SEO pisaliśmy już więcej tutaj. Warto jednak odświeżyć w skrócie najważniejsze informacje.
Najbardziej istotnymi elementami strony internetowej z perspektywy optymalizacji pod lokalne wyniki wyszukiwania są:
- Wizytówka firmy w Google Moja Firma
- Plik KML, czyli geositemapa (w przypadku skutecznego pozycjonowania lokalnego nie wystarczy zwykła mapa strony XML)
- Zewnętrzne odnośniki prowadzące do Twojej strony (ten element odnosi się do SEO w szerokim rozumieniu, ponieważ jest kołem napędowym pozycjonowania)
- Jednakowe dane teleadresowe w każdym miejscu w sieci
- Odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt”
- Opinie o firmie
Z pozoru optymalizacja strony internetowej pod lokalne SEO brzmi niezbyt skomplikowanie, ale żeby zrobić to bezbłędnie i zadbać o najmniejszy, istotny szczegół, wymagana jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i umiejętności. Jeżeli nie czujesz się na siłach, lub brak Ci czasu, aby wdrożyć wszystkie powyższe elementy konieczne do sukcesu w lokalnych, organicznych wynikach wyszukiwania
Z przyjemnością Ci pomożemy
Jak wygląda pozycjonowanie lokalne w praktyce?
Przyjrzyjmy się w praktyce mechanizmom działania wyszukiwarki Google w perspektywie poszukiwań lokalnych punktów sprzedaży produktów lub usług.
Jeżeli nadamy wyszukiwarce w naszym urządzeniu dostęp do geolokalizacji, powinna ona bez problemu zlokalizować miejsce naszego pobytu i nawet przy zapytaniach ogólnych wskazać miejsca, które są blisko nas. W przypadku urządzeń mobilnych wspierać się ona będzie danymi z GPS, a w przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych, często punktem wyjścia dla lokalnego wyszukiwania będzie adres IP urządzenia.
Oto wyniki wyszukiwania dla przeglądarki na urządzeniu znajdującym się w Krakowie, dla frazy ogólnej “mechanik samochodowy”.
Jak widzisz, Google wskazało mi kilkanaście miejsc, w których mogę naprawić swoje auto podczas pobytu w Krakowie, a 3 z nich zostały dodatkowo uwidocznione dzięki odpowiedniej optymalizacji pod kątem lokalnego SEO.
Co więcej, wyniki lokalnego wyszukiwania możemy zawęzić nawet do dzielnicy. Są bowiem tego typu działalności, których szuka się w swojej najbliższej okolicy. Zobaczmy co wskaże nam Google, gdy zapytamy o cukiernię na poznańskich Jeżycach.
No i proszę! Dzięki lokalnemu wyszukiwaniu w Google, bez problemu potencjalny klient znajdzie miejsca, w których będzie mógł kupić przepyszne ciastka na Jeżycach.
Pozycjonowanie lokalne a wyszukiwanie głosowe
Nie bez znaczenia jest również dostosowanie swojej strony internetowej do coraz popularniejszych wyszukiwań głosowych (voice search). Wiele urządzeń mobilnych (wyposażonych np. w system Android lub iOS) i “inteligentnych głośników” wyposażonych jest w tę opcję, a ich użytkownicy korzystają z niej nader chętnie.
Wyniki wyszukiwania dla frazy “fryzjer Warszawa Wola” za pośrednictwem Google Asistant na smartfonie.
W 2016 roku, co piąte zapytanie do Google w USA skierowane było za pośrednictwem opcji voice search4 (więcej o wyszukiwaniu głosowym przeczytasz tutaj). W Polsce trend ten wciąż się rozwija i niewykluczone, że w najbliższym czasie zapytania głosowe wyprzedzą te, które zadajemy wyszukiwarce za pomocą wpisywanych fraz. Warto już dziś zadbać o optymalizację swojej strony internetowej pod kątem voice search, aby już teraz czerpać z tego korzyści i być o krok przed konkurencją!
Pozycjonowanie lokalne stron internetowych – Twoja szansa na sukces!
Jak już wiesz, lokalne SEO i pozycjonowanie może dać Twojej firmie całą masę korzyści: wzrost rozpoznawalności, wizerunek nowoczesnego przedsiębiorstwa i przede wszystkim – rzesze nowych klientów!
Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja i linkowanie do Twojej strony sprawią, że wzmocni ona swoją pozycję w organicznych (a więc bezpłatnych!) wynikach wyszukiwania i będzie łatwiej dostępna dla szukających Twoich produktów lub usług użytkowników internetu. To niezwykle efektywna forma promocji, która zwraca się szybciej, niż myślisz.
Skontaktuj się z nami już dziś
i pomóż swojej firmie zaistnieć na lokalnym rynku!
Źródła
1, 2, 3. https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats
4. https://googleblog.blogspot.com/2014/10/omg-mobile-voice-survey-reveals-teens.html






Czym są i jak je wykorzystać? » Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc... czytaj więcej
Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?



Nasze certyfikaty


