Pozycjonowanie stron Legnica
Legnicę zamieszkuje ponad 90 tys. osób. To duża grupa potencjalnych klientów, wśród których możesz znaleźć odbiorców Twojej oferty. Dotarcie do nich za pomocą tradycyjnych, zewnętrznych form reklamy może być jednak bardzo kosztowne i nieefektywne. Mamy dla Ciebie lepszy sposób, dzięki któremu dotrzesz do większej liczby odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami. Postaw na pozycjonowanie stron internetowych w Legnicy. Wypromuj markę, zwiększ liczbę odwiedzin na stronie i zdobądź klientów.
Pozycjonowanie Legnica – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Kierujesz ofertę do mieszkańców Legnicy lub okolicznych miejscowości? Pozycjonowanie strony w Google może Ci przynieść nowych klientów - musisz tylko zdobyć wysokie pozycje na zapytania, które najlepiej opisują Twój biznes. Czy jednak odbiorcy Twojej oferty korzystają z wyszukiwarki Google?
Z badania Mediapanel wynika, że liczba internautów w Polsce wynosi blisko 30 mln (1). Natomiast wyszukiwarka Google ma w naszym kraju około 95% udziału w rynku (2). To oznacza, że może z niej korzystać nawet ponad 28 mln Polaków. Prawdopodobnie nie każdy z Twojej grupy docelowej wyszukuje w Google, ale zdecydowana większość z pewnością tak. W Polsce to niekwestionowanym lider i właśnie dlatego usługę pozycjonowania realizujemy głównie w tej wyszukiwarce.
Dlaczego Twoja firma z Legnicy potrzebuje pozycjonowania w Google? Gdyż ten rodzaj działań marketingowych przynosi wysoki zwrot z inwestycji. Jako agencja SEO ustalamy, które słowa kluczowe mogą Ci zapewnić klientów po zdobyciu wysokich pozycji. Z miesiąca na miesiąc Twoja witryna buduje widoczność na coraz więcej fraz, zwiększa się ruch w serwisie i pojawiają się zapytania. Dla wielu biznesów pozycjonowanie stron internetowych staje się z czasem kluczowym źródłem klientów. Z pewnością Twoja konkurencja już wykorzystuje potencjał ruchu z wyników organicznych Google. Nie zwlekaj z tym!
Pozycjonowanie stron Legnica - postaw na widoczność, która popłaca
Skuteczność pozycjonowania wynika z tego, że internauci przeważnie trafiają na Twoją witrynę, ponieważ szukają czegoś, co oferujesz. Z roku na rok coraz lepiej opisują, co chcą znaleźć. Kiedyś wysyłali głównie zapytania ogólne np. pralka, a obecnie używają wielu słów, aby opisać oczekiwania np. serwis pralek legnica 24h. O ile w przypadku pierwszego zapytania nie wiadomo, jakie są intencje internauty, to już w drugim prawdopodobnie doszło do awarii tego urządzenia i szuka firmy, która zapewni pomoc. Jeśli Twoja strona WWW lub Profil Firmy w Google zajmują wysokie pozycje, to internauta może zostać Twoim klientem. Co oznacza wspomniany profil? Wyszukaj w Google jakieś zapytanie lokalne. Prawdopodobnie na górze rezultatów zobaczysz mapę i 3 wizytówki firm, jak na poniższej grafice,
To trzypak wyników z Google Maps. Aby w ogóle znaleźć się wśród nich, najpierw musisz założyć bezpłatny Profil Firmy w Google. Dlaczego jeszcze warto go mieć? Otóż 86% klientów korzysta z Map Google, aby znaleźć w pobliżu wykonawcę danej usługi lub dostawcę produktu (3). Jeśli wśród nich nie znajdzie Twojej, inny przedsiębiorca zyska klienta.
Poza tym przeciętna lokalna firma uzyskuje 1260 wyświetleń miesięcznie swojej wizytówki w Google (4). To szansa na połączenia telefoniczne, odwiedziny strony i zapytania tekstowe od zainteresowanych Twoją ofertą. 21% wyszukiwań w Google prowadzi do więcej niż jednego kliknięcia w wyniki, tak więc nawet niższa pozycja niż top 1 daje szansę na odwiedziny w serwisie (5). Dlatego warto inwestować w widoczność w SERP-ach (Search Engine Results Page). Lokalne pozycjonowanie przyniesie Ci widoczność, która popłaca.
Pozycjonowanie lokalne w Legnicy – kto na tym skorzysta?
Kampania SEO (Search Engine Optimization) przyniesie szereg korzyści Twojemu biznesowi. Współpracę rozpoczniemy od audytu, w ramach którego przeanalizujemy stan Twojej witryny i ocenimy, jak wiele pracy będzie wymagać jej optymalizacja, aby pokonać konkurencję. Na tej podstawie przygotowujemy kompleksowy plan działań. Dowiesz się, jakie prace wykonamy i oczywiście otrzymasz raport po ich realizacji. Audyt SEO nie oznacza, że dostosowujemy witrynę do wymagań algorytmu Google i będzie nieatrakcyjna dla użytkowników. Oczekiwania wyszukiwarki pod wieloma względami są spójne z optymalizacją pod SEO. Oto przykłady:
- Google oczekuje, że witryna będzie się prawidłowo wyświetlać na ekranach różnych urządzeń. Na tym samym zależy internaucie. Profesjonalnie wykonany serwis musi prawidłowo działać na różnych urządzeń. W przeciwnym wypadku internauta opuści taką witrynę.
- Internautom zależy na bezpieczeństwie, a jednym z czynników rankingowych Google jest korzystanie z szyfrowanego połączenia (certyfikatu SSL). Dzięki temu dane wysyłane między stroną a urządzeniem internauty są bezpieczne. Z tego rozwiązania korzysta już ponad 80% witryn.
- Google sugeruje, aby właściciele stron stawiali na tworzenie wysokiej jakości treści, która odpowiada na pytania internauty. Przy czym oczywiście użytkownikowi zależy, aby jak najszybciej znaleźć rozwiązanie danego problemu, czyli na wartościowym contencie.
- Internauta chce, aby serwis działała szybko i niezawodnie. Google premiuje witryny, które są właśnie takie. Zwraca również uwagę na wyniki wskaźników Core Web Vitals, określające wydajność witryn.
- Optymalizacja pod Google obejmuje linkowanie wewnętrzne. Natomiast internautom zależy, żeby bez problemów docierali do interesujących ich podstron, a to ułatwia im przemyślane drzewo kategorii, odnośniki w poradnikach, opisach kategorii czy nawet opisach produktów i usług.
Pozycjonowanie lokalne stron w Legnicy – czym różni się od ogólnego SEO?
- Na czym polega lokalne pozycjonowanie stron internetowych? To rodzaj marketingu internetowego, który pod wieloma względami przypomina pozycjonowanie na zapytania ogólne. Natomiast duże różnice występują, jeśli chodzi o optymalizację SEO Profilu Firmy w Google. W tym przypadku potrzebne są inne kroki. Podejmujemy takie, jak:
- Wypełnienie profilu contentem - wprowadzamy wszystkie niezbędne dane dotyczące firmy, w tym: adresowe, informacje o godzinach otwarcia i inne, które dotyczą Twojej działalności.
- Optymalizacja nazwy i opisu - w miarę możliwości przemycamy w nich najważniejsze słowo kluczowe, ale zakładając, że treść brzmi naturalnie,
- Regularne aktualizacje - dodajemy nowe wpisy, zdjęcia, informujemy o promocjach, dbamy o to, aby wizytówka żyła.
- Umieszczamy mapę Google z wyznaczoną siedzibą Twojej firmy na stronie np. na podstronie Kontakt.
- Wdrożenie rozwiązań, dzięki którym Twoi klienci będą częściej wystawiać opinie Twojej firmie.
- Pozyskiwanie wizytówek NAP - czyli wpisów w katalogach firm, które zawierają dane adresowe i kontaktowe Twojego przedsiębiorstwa.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Legnicy?
Cena za pozycjonowanie w Legnicy zależy od wielu czynników, dlatego koszt ustalamy indywidualnie. Na ostateczną wycenę wpływają:
- konkurencyjność - są takie branże, w których działa dosłownie kilka firm, a i takie, gdzie jest ich wiele i są dobrze wypozycjonowane;
- reputacja domeny - niektóre witryny, pozycjonowanie wcześniej metodami black hat SEO, sprawiają większe trudności w budowaniu widoczności w Google;
- zakres niezbędnych prac - strona może wymagać niewielkiej optymalizacji, ale są i takie serwisy, gdzie konieczne jest tworzenie witryny od nowa, co generuje koszty.
Potraktuj jednak te dane jako ciekawostkę. Nie dotyczą rynku polskiego ani lokalnych działalności. Wiedz, że proces pozycjonowania rozliczany jest w ramach miesięcznego abonamentu, ale nie przywiązujemy Cię do siebie na siłę długą umową bez możliwości wypowiedzenia. Natomiast kolejne tygodnie współpracy pokażą Ci, że decyzja o inwestycji w pozycjonowanie była trafiona!
Pozycjonowanie w innych lokalizacjach:
Źródła:
- https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-mediapanel-za-marzec-2024/
- https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland
- https://inter-growth.co/seo-stats/#:~:text=86%2519%C2%A0of+people+look+up+the+location+of+a+business+on+Google+Maps
- https://publer.io/blog/google-my-business-statistics/
- https://moz.com/blog/state-of-searcher-behavior-revealed