Pozycjonowanie stron Koszalin
Koszalin zamieszkuje obecnie około 100 tys. osób. To miasto, w którym dużo się dzieje, zapewnia ono atrakcje turystyczne, jest odwiedzane przez wielu podróżnych i gwarantuje dobre warunki do rozwoju biznesu. Prowadzisz działalność, a ofertę kierujesz do mieszkańców Koszalin i okolic? Możesz dotrzeć do lokalnych odbiorców poprzez różne działania marketingowe, a w tym tradycyjną reklamę zewnętrzną. Problem w tym, że może ona być kosztowna i nieskuteczna. Proponujemy Ci inną metodę - pozycjonowanie stron internetowych. Zacznij pozyskiwać klientów dzięki wysokim pozycjom w wynikach organicznych Google.
Pozycjonowanie Koszalin – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Wykorzystaj budżet marketingowy na działania, które przyniosą Ci klientów. Zaletą reklamy online jest możliwość szybkiego ustalenia ich skuteczności. Nie inaczej wygląda to w przypadku pozycjonowania strony w Google. To działania, których celem jest osiągnięcie wysokich pozycji na frazy wyszukane przez osoby, które szukają tego, co oferujesz. Jeśli Twoja firma np. naprawia bramy wjazdowe w Koszalinie, to jedną z pozycjonowanych fraz będzie zapewne naprawa bram Koszalin. Jednak słowa kluczowe zawsze ustalamy na podstawie indywidualnej analizy - stawiamy na takie, które nie tylko przyniosą ruch Twojej witrynie, ale przede wszystkim charakteryzują się wysoką konwersją.
A dlaczego wyszukiwarka Google? Gdyż to zdecydowany lider rynkowy nie tylko w Polsce, ale na świecie. Niewiele jest krajów, w których inna wyszukiwarka ma większy udział rynkowy. W Polsce to nawet ponad 95%. Udział pozostałych wyszukiwarek jest wręcz symboliczny. Z tego powodu nasza agencja koncentruje się na Google.
Wiedz, że 92,96% globalnego ruchu pochodzi z wyszukiwarki Google, Google Grafika i Map Google (1). Poza tym SEO generuje ponad 1000% więcej ruchu niż organiczne media społecznościowe (2). Za pozycjonowaniem przemawiają konkretne liczby.
97% użytkowników szuka lokalnych firm w internecie. Większość użytkowników korzysta z wyszukiwarki, aby znaleźć wykonawców usług w pobliżu. Statystyki dotyczące wyszukiwania lokalnego ujawniają również, że 54% z nas dokonuje takich wyszukiwań co najmniej raz w miesiącu, a 12% szuka lokalnego biznesu każdego dnia (3). Jeśli rezygnujesz z pozycjonowania strony w Google, nie osiągniesz widoczności w wynikach wyszukiwania. Dziesiątki osób, które każdego dnia szukają takiej usługi, jak Twoja, wybiorą inną ofertę. W wielu przypadkach nie bierzemy pod uwagę innej opcji, niż wyszukanie wykonawcy online. Kiedy np. pilnie potrzebujesz usługi holowania pojazdu, ślusarza czy dekarza i nie masz nikogo sprawdzonego, zapewne również sięgasz do wyszukiwarki Google. Dzięki temu możesz szybko znaleźć wykonawcę, porównać kilka ofert bez konieczności szukania stacjonarnie, przemierzając kolejne ulice Koszalina.
Skuteczność pozycjonowania stron wynika również z tego, że internauci coraz lepiej opisują, czego szukają. Używają do tego większej liczby słów. Kiedyś popularnością cieszyły się głównie frazy ogólne, ale obecnie ponad 90% wysyłanych do Google zapytań składa się z co najmniej 3 słów. Dzięki temu algorytm wyszukiwarki może wyświetlić lepiej dopasowane odpowiedzi, a to powoduje, że rośnie szansa na konwersję. W naszych kampaniach frazy long tail odgrywają kluczową rolę. Jesteśmy w stanie wypozycjonować na nie Twoją witrynę dużo szybciej niż na zapytania ogólne. To powoduje, że możesz szybko zacząć zauważać pierwsze wyniki kampanii. Takie frazy nie są często wyszukiwane, ale działania mogą obejmować setki a nawet tysiące takich zapytań. A to przekłada się na osiągnięcie znakomitych wyników bez czekania na wysokie pozycje na najbardziej konkurencyjne frazy.
Pozycjonowanie stron Koszalin – postaw na widoczność, która popłaca
Dzięki zajmowaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwana Google, odniesiesz wiele korzyści. Przede wszystkim Twoja strona WWW będzie widoczna w SERP-ach (Search Engine Results Page) na wysokich pozycjach, a to powoduje, że rośnie szansa na pozyskiwanie klientów. Jako agencja SEO dążymy do zajmowania przez Twoją witrynę jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na kluczowe frazy. Im wyższa, tym możesz pozyskać większą liczbę odwiedzin z Google, co pokazuje poniższa grafika. Jeśli Twój serwis zajmuje pozycję top 1, odwiedzi go z SERP-ów przeciętnie około 28% wyszukujących dane zapytanie. W przypadku pozycji 3. będzie to już tylko co 9. użytkownik, a na pozycji 10 co 40. Dlatego tak ważne jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji. Każdy spadek oznacza mniejszy ruch z wyszukiwarki z danego zapytania.
Dlatego nie wystarczy zdobycie pozycji w top 10 wyników. Kluczową rolę odgrywa ciągłe działanie mające na celu jak najlepszy rezultat. Pamiętaj, że postęp zależy w dużej mierze od konkurencyjności danej frazy, a także stanu Twojego serwisu.
Widoczność na wysokich pozycjach w Google po prostu się opłaca. Kolejne dane mówią, że około 80% konsumentów (lub 4 na 5 osób) korzysta z wyszukiwarki w celu znalezienia informacji lokalnych. 76% osób, które przeprowadzają wyszukiwanie lokalne na smartfonie, odwiedzi fizyczną lokalizację w ciągu jednego dnia, a 28% tych wyszukiwań zakończy się zakupem (4).
Większy ruch na stronie i możliwość pozyskania klientów to nie jedyne zalety skutecznego pozycjonowania. Dzięki naszym działom optymalizacyjnym Twoja witryna będzie zgodna z wytycznymi Google, ale również z oczekiwaniami internautów. Zwiększysz rozpoznawalność marki - wielu mieszkańców Koszalina zacznie ją kojarzyć i być może odwiedzą stacjonarny oddział, nie będą mieć większych oporów przed dokonaniem zakupu. Nie podchodź do SEO, jak do kosztu, lecz jak do inwestycji, która przyniesie Ci wysoki zwrot.
Pozycjonowanie lokalne w Koszalinie – kto na tym skorzysta?
Dzięki SEO Twój biznes może się rozwinąć, wykorzystać skuteczny kanał pozyskiwania klientów. Docelowym celem kampanii jest ruch na stronie z fraz, które są wyszukiwane przez zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Jednak wcześniej przeprowadzamy szereg działań, dzięki którym witryna jest zgodna nie tylko z oczekiwaniami algorytmu Google, ale również dostosowana do wymagań internautów. Dzieje się tak dlatego, że w dużej mierze są one spójne. Optymalizacja strony pod SEO oznacza jej jednoczesne dostosowanie do oczekiwań Google.
Miej na uwadze, że o widoczności w Google decyduje około 200 czynników. Dlatego optymalizacja obejmuje szeroki zakres działań. Część z nich ma bardzo duży wpływ na pozycje zajmowane w Google, inne zdecydowanie mniejszy. Na początek przeprowadzamy audyt SEO, który wykazuje, jakich zmian wymaga witryna, aby była zgodna z wymaganiami algorytmu. Gdzie natomiast ta spójność w zakresie oczekiwań Google i użytkowników?
Użytkownikom zależy na bezpiecznym korzystaniu ze stron WWW, a tymczasem Google od lat rekomenduje używanie przez serwisy certyfikatu SSL, czyli szyfrowanego połączenia. Dzięki temu dane wysyłane między witryną a urządzeniem internauty są szyfrowane. Z SSL korzysta obecnie około 85% serwisów. Jeśli nie masz jeszcze wdrożonego szyfrowanego połączenia, koniecznie to zrób. Być może tracisz przez to pozycje w Google i klientów.
Od kilku lat jednym z czynników rankingowych Google są wskaźniki Core Web Vitals, które dotyczą szybkości i wydajności witryny. Natomiast użytkownikom oczywiście bardzo zależy na tym, aby witryna działała niezawodnie, ekspresowo się ładowała i ogólnie była wydajna.
Google zaleca webmasterom, aby na stronach pojawiała dopracowana, wysokiej jakości treść, która odpowiada na zapytania internautów. Odradza masowe publikowanie bezużytecznego contentu. Natomiast użytkownicy chcą jak najszybciej odnaleźć odpowiedź na swoje pytanie. Oczekują, że nie będą musieli spędzać w tym celu kilkadziesiąt minut, tylko w spisie treści znajdą interesujący ich nagłówek, przeniosą się do niego i tam uzyskają odpowiedź.
Internautom zależy również, aby witryna wyświetlała się prawidłowo na urządzeniach przenośnych. Obecnie zdecydowanie więcej użytkowników korzysta z sieci na właśnie takich urządzeniach, w szczególności na smartfonach. Jeśli witryna nie działa na nich prawidłowo, trudno oczekiwać, aby była skuteczna sprzedażowo. Poza tym Google zaleca, aby serwisy były dostosowane do ekranów różnych urządzeń. Jeśli jest inaczej, może to wpłynąć negatywnie na widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania.
To tylko wybrane elementy, w zakresie których oczekiwania algorytmu Google i użytkowników są podobne lub takie same. W ramach optymalizacji stron internetowych w Koszalinie dopracowujemy witrynę tak, aby budowała widoczność w SERP-ach i jednocześnie była atrakcyjna dla potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie lokalne stron w Koszalinie – czym różni się od ogólnego SEO?
W obu przypadkach zakres działań zmierzających do budowania widoczności w Google jest podobny. Występują tylko niewielkie różnice. Konieczna jest optymalizacja techniczna, która obejmuje m.in. wyeliminowanie błędów związanych z indeksowaniem, utworzenie mapy witryny, wdrożenie szyfrowanego połączenia, weryfikację przekierowań, dodanie linków kanonicznych, linkowanie wewnętrzne, wykluczenie duplikacji treści, kanibalizacji słów kluczowych i wiele innych działań. Ich zakres zależy głównie od stanu serwisu.
Kolejnym ważnym krokiem jest optymalizacja contentu i tutaj główna różnica polega na uwzględnieniu fraz z podaniem lokalizacji - Koszalina, części tego miasta czy okolicznych miejscowości. Stwórz landing page dla poszczególnych lokalizacji z opisem realizowanych usług. Natomiast sama optymalizacja treści przebiega podobnie, jak w przypadku ogólnego SEO. Obejmuje umieszczenie słów kluczowych w title strony i description, w nagłówkach, opisie zdjęcia i jego nazwie, ale nie tylko.
Pozycjonowanie stron WWW wymaga również pozyskiwania linków. W przypadku lokalnego SEO nastaw się na odnośniki z witryn powiązanych tematycznie i związanych z Koszalinem i okolicą. Mogą one nie tylko pozytywnie wpłynąć na widoczność serwisu, ale również być źródłem kliknięć, a nawet klientów. Wszystko dzięki powiązaniu tematycznemu.
To jednak nie wszystko. Strategia SEO dla firmy z Koszalina lub okolicy powinna również obejmować utworzenie i pozycjonowanie Profilu Firmy w Google. Dzięki temu Twoja oferta może się wyświetlać w tzw. trzypaku z Google Maps w wynikach wyszukiwania. Wygląda on jak poniżej.
Założenie Profilu Firmy w Google i jego prowadzenie jest bezpłatne. Po weryfikacji przejdź do optymalizacji wizytówki. Wypełnij w niej wszystkie dane, które dotyczą Twojej firmy i je aktualizuj. W nazwie i opisie działalności możesz umieścić słowo kluczowe, ale tylko naturalnie np. Skup Auto Extra-Car. W przeciwnym wypadku profil może zostać zablokowany. Zachęcaj klientów, aby umieszczali opinie i odpowiadaj na nie. Najlepiej, jeśli komentarze są długie i dodawane regularnie. W profilu umieszczaj wpisy, zdjęcia, informacje o promocjach. Wizytówkę dodaj do takiej kategorii, w jakiej znajduje się konkurencja, która zajmuje najwyższe pozycje w Google. Sprawdzisz to w wynikach wyszukiwania. Pozyskuj wizytówki NAP, które przypominają wpisy katalogowe, zawierają dane kontaktowe i adresowe firmy.
Dzięki wypozycjonowaniu wizytówki i strony, Twoja marka może być widoczna na dwóch pozycjach w TOP 10 wyników wyszukiwania. To zwiększa szansę na sukces biznesowy inwestycji w pozycjonowanie.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Koszalinie?
Cena za pozycjonowanie Twojej strony internetowej zależy od wielu czynników. Nie jesteśmy w stanie dokonać wyceny bez sprawdzenia witryny i konkurencji. Przeważnie koszt pozycjonowania stron internetowych w Koszalinie jest niższy niż z większych miastach, a to ze względu na mniejszą konkurencję.
Znaczenie ma również Twoja branża. Jeśli działasz w niszy, SEO będzie kosztować zdecydowanie mniej niż w przypadku fraz związanych z kredytami i pożyczkami, nieruchomościami, ubezpieczeniami czy prawem.
Cennik pozycjonowania zależy również od stanu Twojej witryny. Jeśli serwis wymaga diametralnej przebudowy, to zwiększy koszty. Niższy poniesiesz, w przypadku gdy wymaga jedynie kosmetycznych korekt. Znaczenie ma także historia domeny. Jeśli witryna była wykorzystywana do działań niezgodnych z wytycznymi Google, jej pozycjonowanie może być trudne.
Ile zatem zapłacisz za kompleksowe pozycjonowanie strony Twojej firmy? Skontaktuj się z nami, podaj adres strony WWW, a my sprawdzimy witrynę i ustalimy, ile będzie kosztować SEO. Nie wymagamy od klientów zawierania długoterminowych umów bez możliwości wypowiedzenia. Zachęcamy do dalszej współpracy wynikami naszych kampanii.
Po zawarciu umowy będziemy regularnie raportować prowadzone działania. Takie dane otrzymasz po każdym miesiącu współpracy. Dowiesz się z nich, jakie wykonaliśmy działania optymalizacyjne, dodaliśmy treści, pozyskaliśmy linki. Niczego przed Tobą nie ukrywamy, nie zasłaniamy się tajemnicą firmową. Raport obejmuje również informacje dotyczące efektów prowadzonych działań. Pokażemy Ci, jak zmieniła się widoczność strony, a także pozycje zajmowane przez witrynę na kluczowe frazy.
Gdzie jeszcze działamy?
Źródło:
- https://sparktoro.com/blog/2018-search-market-share-myths-vs-realities-of-google-bing-amazon-facebook-duckduckgo-more/
- https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
- https://www.safaridigital.com.au/blog/local-seo-statistics/
- https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/search/how-advertisers-can-extend-their-relevance-with-search-download/