Pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski
Gorzów Wielkopolski to miasto zamieszkałe przez ponad 100 tys. osób. Działa tam blisko 19 tys. firm, a najbardziej rozwiniętymi branżami są: przemysł maszynowy, chemiczny, farmaceutyczny, elektroniczny czy motoryzacyjny. Prowadzisz działalność i kierujesz swoją ofertę do mieszkańców Gorzowa i okolic? Jeżeli chcesz pozyskać nowych klientów, postaw na marketing internetowy. Pozycjonowanie stron to sposób na skuteczną promocję Twojej firmy. Sprawdź, na czym to polega i ile możesz dzięki temu zyskać.
Pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Czy wiesz, że pozycjonowanie stron internetowych to jeden ze skuteczniejszych sposobów na dotarcie do nowych klientów? Na czym dokładnie polegają te działania? Podstawową czynnością jest ustalenie słów kluczowych, które najlepiej opisują Twój biznes i są wyszukiwane przez internautów. Należy wziąć pod uwagę nie tylko popularność tych zapytań, ale również wskaźnik konwersji. Dobra agencja SEO stawia w szczególności na takie zapytania, które dają szansę na zdobycie klientów. Kolejnym krokiem jest osiągnięcie wysokich pozycji w Google na te frazy, aby zwiększyć szansę na uzyskanie odwiedzin na stronie.
Oczywiście, możesz postawić na tradycyjną reklamę zewnętrzną, tylko jak dużo musisz wydać, aby dotrzeć w ten sposób do przynajmniej części mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego? Czy możliwe, że ta inwestycja w ogóle się zwróci? Kolejną kwestią jest tzw. ślepota banerowa. Na co dzień mamy do czynienia z tak dużą ilością reklam, że nie zwracamy na nie uwagi. Badania pokazują, że dziennie widzimy ich nawet do 10 tys.! Mowa o wszystkich: online, outdoorze, indoorze, reklamie w prasie, telewizji i nie tylko. Właśnie dlatego stają się dla nas obojętne. Pojawia się wspomniana ślepota banerowa. Zerknij na poniższą grafikę:
To wynik badania, które polegało na obserwowaniu, na jakich miejscach na stronie koncentruje się internauta. Użytkownicy najbardziej skupiali się na obszarze czerwonym, mniej -- na żółtym, a jeszcze mniej -- na niebieskim. Szare miejsca w ogóle nie przyciągały uwagi. Zielonymi ramkami oznaczono reklamy. Jak widzisz, badani nie byli nimi zainteresowani.
Ten problem nie występuje w przypadku pozycjonowania stron. To przecież użytkownik szuka w Google rozwiązania danego problemu. Zatem nie będzie unikać wzrokiem wyników wyszukiwania, a wręcz przeciwnie -- skupi się na nich. Jeśli znajdzie tam Twoją ofertę, być może zdobędziesz klienta.
Pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski -- postaw na widoczność, która popłaca
Wiesz już, na czym polega pozycjonowanie, ale dlaczego wspominamy wyłącznie o Google, skoro wyszukiwarek jest wiele? Gdyż to bezdyskusyjnie lider rynkowy w Polsce i na świecie. Potwierdza to poniższy wykres. Z danych Statcounter wynika, że z Google korzysta blisko 92% internautów w naszym kraju.
Bez względu na to, co oferujesz, Twoi klienci niemal na pewno korzystają z Google'a. Co istotne, nie tylko szukają, ale również kupują. Z badania "E-commerce w Polsce 2024" wynika, że 78% internautów kiedykolwiek zamówiło coś online, a przynajmniej tak deklarowali.
Liczba wszystkich internautów w Polsce wynosi ok. 30 mln, a to powoduje, że masz możliwość dotarcia do prawie wszystkich dorosłych mieszkańców swojego regionu. Cel ten zrealizujesz dzięki pozycjonowaniu stron w Gorzowie Wielkopolskim. Oto, jakie korzyści wiążą się z prowadzeniem takich działań marketingowych:
- Zwiększysz widoczność strony w Google -- internauci będą trafiać na Twoją ofertę w sposób naturalny, szukając produktów, usług czy odpowiedzi na dane pytanie w wyszukiwarce.
- Zdobędziesz klientów -- ruch z Google to nie tylko odwiedziny w witrynie. Charakteryzuje się on wysokim współczynnikiem konwersji -- wyższym niż w przypadku innych działań marketingowych. To powoduje, że masz większe szanse na pozyskanie klienta.
- Zwiększysz rozpoznawalność marki -- dzięki wysokim pozycjom w Google możesz dotrzeć do wielu nowych odbiorców. Być może zapamiętają nazwę marki i przejeżdżając przez Gorzów Wielkopolski, po zobaczeniu logo firmy, zatrzymają się i sprawdzą ofertę.
- Pozycjonowanie z czasem jest coraz tańsze w przeliczeniu na pozyskany ruch i klientów -- zazwyczaj działania są rozliczane w ramach abonamentu miesięcznego, który jest stały. Tymczasem z miesiąca na miesiąc efekt pozycjonowania narasta. Twoja strona zajmuje coraz wyższe pozycje na zwiększającą się liczbę fraz. Zatem, wydając tyle samo, zyskujesz coraz więcej.
- Twoja strona będzie zgodna z oczekiwaniami Google i użytkowników -- w ramach kampanii zoptymalizujemy Twoją witrynę pod oczekiwania algorytmu wyszukiwarki. Jednocześnie doprowadzimy ją do takiego stanu, aby spełniała wymagania użytkownika. Pomiędzy oczekiwaniami internauty i algorytmu w wielu aspektach widać spójność.
- Pozycjonowanie jest łatwo mierzalne -- z naszych raportów dowiesz się, jaką liczbę odwiedzin udało się pozyskać z wyników organicznych Google. Poza tym możemy również monitorować konwersję.
To nie wszystkie korzyści, które wynikają z postawienia na pozycjonowanie. Z czasem te działania mogą zapewnić Ci tak wielu klientów, że zbędne będą inne formy reklamy. Poza tym pamiętaj, że wraz z kolejnymi miesiącami kampanii witryna powinna osiągać coraz wyższe pozycje, rankować na coraz więcej fraz, a to przekłada się na większy ruch i przychód.
Pozycjonowanie lokalne w Gorzowie Wielkopolskim -- kto na tym skorzysta?
Korzyści z pozycjonowania strony Twojej firmy z Gorzowa Wlkp. odniesie przede wszystkim Twój biznes. Ruch na stronie, zapytania, zamówienia są z pewnością tym, czego oczekujesz. Nasze działania rozpoczynamy od audytu SEO, w ramach którego ustalimy, jakich zmian wymaga Twoja witryna, aby mogła osiągnąć wysokie pozycje w Google. Następnie wprowadzamy je w życie. To jednak nie oznacza, że po ich wdrożeniu strona będzie spełniać wyłącznie wymagania algorytmu. Jak wspominaliśmy, są one w wielu aspektach spójne z oczekiwaniami użytkowników. Dlatego optymalizacja pod SEO sprawi jednocześnie, że witryna będzie skuteczniejsza sprzedażowo. W jakich dokładnie aspektach widoczna jest wspomniana spójność?
Szyfrowane połączenie (SSL)
Google oczekuje, że witryny będą korzystać z certyfikatu SSL. Dzięki niemu połączenie jest bezpieczne -- dane wysyłane przez użytkownika nie mogą być przechwycone. Adresy witryn, które korzystają z tego rozwiązania, zaczynają się od https://. To tak naprawdę konieczność, ale także jeden z czynników rankingowych Google. To również ważne rozwiązanie pod kątem użytkowników, którym przecież zależy na bezpieczeństwie w sieci. Obecnie SSL to już standard. Korzysta z niego blisko 90% witryn.
Szybkość strony
Internauci oczekują, że witryny będą ładować się szybko, a każda sekunda opóźnienia zniechęca ich do dalszego przeglądania. Szybkość ma również ogromny wpływ na konwersję. Z analizy przeprowadzonej przez Hubspot wynika, że najwyższą uzyskują witryny, które ładują się w czasie do 4 sekund. Szybkość jest czynnikiem, na który uwagę zwraca również algorytm Google. Od dawna wpływa ona na widoczność strony w wynikach wyszukiwania -- im ładuje się szybciej, tym lepiej.
Wewnętrzne linkowanie
Składają się na nie różne odnośniki na stronie. Wśród nich są: menu główne, linki w stopce, odsyłacze w poradnikach czy menu okruszkowe. Dopracowanie tych elementów może bardzo pozytywnie wpłynąć na widoczność witryny. To także ważny element dla użytkowników, gdyż dzięki niemu łatwiej docierają do oczekiwanych przez nich treści. Przykładowo, w poradniku zakupowym może się znaleźć odnośnik do opcji zamówienia tego produktu w sklepie. Dla Google linki wewnętrzne są ważnym elementem -- przede wszystkim ułatwiają one robotowi Google docieranie do poszczególnych materiałów w serwisie. To powoduje, że optymalnie wykorzystuje on swoje zasoby.
Responsywność
Obecnie więcej internautów korzysta z sieci na smartfonach niż na komputerach. Trudno sobie wyobrazić, aby witryna, która nie działa poprawnie na różnego typu urządzeniach, była skuteczna sprzedażowo. To podstawa dla użytkownika. Tego samego wymaga Google -- jeśli Twój sklep internetowy czy strona WWW nie będą responsywne, możesz stracić wysokie pozycje.
To tylko wybrane elementy, w których widać spójność w zakresie wymagań Google i oczekiwań użytkownika. Do optymalizacji podchodzimy w sposób kompleksowy. Wprowadzimy zmiany w zakresie wszystkich elementów, które mają wpływ na widoczność i doświadczenia użytkownika.
Pozycjonowanie lokalne stron w Gorzowie Wielkopolskim -- czym różni się od ogólnego SEO?
SEO w Gorzowie Wielkopolskim i pozycjonowanie strony i sklepu na frazy ogólne to działania bardzo podobne, ale występuje między nimi kilka różnic. Dzięki lokalnemu SEO Twoja witryna może być widoczna w top 10 Google na więcej niż jednej pozycji. Pierwszą okazję daje Ci pozycjonowanie strony WWW. Oto kluczowe aspekty kampanii:
- Optymalizacja techniczna -- w tym przypadku działania wyglądają w zasadzie tak samo. Obejmują m.in. usunięcie błędów indeksowania, poprawienie przekierowań, wdrożenie SSL, przyspieszenie witryny i wiele innych kroków. Wszystko zależy od stanu strony.
- Content marketing -- główna różnica polega na umieszczaniu w treściach fraz wskazujących na lokalizację. Będzie to nie tylko Gorzów Wielkopolski, ale również nazwy poszczególnych osiedli w mieście, np. Zacisze, Dolinki czy Chemik. Mogą to być również nazwy okolicznych miejscowości, dla których często tworzymy odrębne landing page.
- Link building -- w tym przypadku standardowo koncentrujemy się na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do Twojej strony, ale szczególną uwagę przykładamy do odnośników z witryn powiązanych z Gorzowem Wielkopolskim albo z Twoją branżą.
Google daje Ci niejedną okazję do zaistnienia w lokalnych wynikach wyszukiwania. Kolejną zyskujesz, gdy założysz bezpłatny Profil Firmy w Google (Google Moja Firma). Wtedy Twoja marka może być widoczna w trzypaku Google Maps, tak jak poniżej:
Założenie profilu to jednak dopiero początek drogi. Aby osiągnąć wysokie pozycje, musisz go zoptymalizować. W nazwie i opisie warto użyć najważniejszego słowa kluczowego, ale w naturalny sposób. Koniecznie wypełnij wszystkie pola, które dotyczą Twojego biznesu, w szczególności godziny otwarcia, produkty i usługi. Regularnie aktualizuj profil -- dodawaj zdjęcia, wpisy informujące o promocjach i nowych produktach. Zachęcaj klientów do wystawiania opinii, a także pozyskuj wizytówki NAP (wpisy w katalogach firm). Na stronie umieść mapę Google, prowadzącą do siedziby Twojej firmy. To ważne kroki zmierzające do zadowalającej widoczności profilu, ale nie wszystkie.
Nasze lokalne pozycjonowanie w Gorzowie obejmuje komplet działań, które mają wpływ na pozycje w wynikach. Kampania może również obejmować biznesowy Profil Firmy w Google, a wręcz zalecamy, aby tak było.
To jeszcze nie koniec! Masz kolejną możliwość zaistnienia w wynikach, a to dzięki reklamie w ramach Google Ads. W tym przypadku zapłacisz za każde pozyskane przekierowanie.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Gorzowie Wielkopolskim?
Chcesz pozyskiwać nowych klientów poprzez pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Zastanawiasz się, ile będzie Cię kosztować zaistnienie w wynikach wyszukiwania Google? Nie mamy uniwersalnego cennika, a każdy projekt wyceniamy indywidualnie. Dlatego skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy Twoją stronę i przygotujemy wycenę. Koszt realizacji usługi zależy od wielu czynników. Znaczenie ma wiek Twojej domeny, jej historia, profil linkowy, stan techniczny strony, a także konkurencyjność.
Bardzo istotna jest branża. W Gorzowie Wielkopolskim są takie, w których działa wiele firm i duża część z nich inwestuje w pozycjonowanie. Są jednak i takie, gdzie konkurencja jest niewielka, a to oznacza, że osiągnięcie wysokich pozycji nie będzie zazwyczaj wymagać dużej inwestycji.
Zapewniamy warunki, które są bezpieczne dla Twojego biznesu. Nie wymagamy wieloletniej umowy bez możliwości jej wypowiedzenia. Do ciągłej współpracy przekonamy Cię zaangażowaniem w kampanię, a także jej rezultatami. Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci, ile możesz zyskać i jakie wyniki osiągnęliśmy dla naszych klientów.
Gdzie jeszcze działamy?
Źródła:
1. https://frictionless-commerce.com/blog/how-many-ads-do-we-see-in-a-day/