Pozycjonowanie stron Gdynia
Gdynia liczy ponad 240 tys. mieszkańców. Jako część Trójmiasta cieszy się dużą popularnością wśród turystów. Miasto zapewnia wiele atrakcji dla dzieci i dorosłych. Działa tam ponad 47 tys. firm, w tym 3 przedsiębiorstwa, które zatrudniają ponad 1000 osób. Prowadzisz tam biznes albo kierujesz ofertę do mieszkańców? Mamy dla Ciebie skuteczne działania marketingowe, dzięki którym rozwiniesz skrzydła. Przekonaj się, ile zyskasz, jeśli postawisz na pozycjonowanie stron internetowych w Gdyni i w okolicach.
Pozycjonowanie Gdynia – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Czy zdajesz sobie sprawę, że 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki? Zazwyczaj internauta, który ma problem do rozwiązania, w pierwszym kroku szuka odpowiedzi w Google. Załóżmy, że interesuje go oferta biura rachunkowego. W takim przypadku zapewne będzie wyszukiwał frazy kluczowej "księgowość Gdynia" i sprawdzi, co proponują firmy, które zajmują najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Według badań internauci z góry zakładają, że to treści zajmujące najwyższe pozycje są tymi najbardziej wartościowymi i dlatego się tam znajdują. Jeśli nie zobaczą tam strony Twojej firmy, prawdopodobnie ktoś inny zdobędzie klienta.
Skuteczność działań SEO w Google wynika z tego, że nie dochodzi tutaj do przypadkowych odwiedzin. Użytkownik szuka określonej usługi, przedmiotu albo odpowiedzi na pytanie. Google wyświetla Twoją stronę, więc internauta ją klika, licząc, że znajdzie to, czego potrzebuje. Jeśli odpowiedź zwrotna przypadnie mu do gustu, może zostać Twoim klientem.
W przypadku standardowych reklam ciężko o podobny efekt. Problemem jest ślepota banerowa. Na co dzień widzimy tyle reklam, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Poniższy grafika pokazuje wynik jednej z analiz - na co internauta skupia uwagę na stronie. Obszary, na które użytkownicy patrzyli najczęściej, są oznaczone kolorem czerwonym. Żółte przyciągały mniej uwagi, a szare – w ogóle. Za pomocą zielonych ramek oznaczono reklamy. Jak widzisz, badani w ogóle nie zwracali na nie uwagi.
Ale dlaczego akurat Google, skoro wyszukiwarek jest wiele? Z tego względu, że przeszło 95% internautów w Polsce używa właśnie jej. Pozostałe mają niewielki udział w rynku. Jeśli ktoś korzysta z wyszukiwarki w Polsce, prawie na pewno zacznie od Google.
Biorąc pod uwagę, że liczba użytkowników usług oferowanych przez tego potentata wynosi w Polsce powyżej 28 mln, możesz mieć pewność, że zdecydowana większość Twoich klientów korzysta z tej wyszukiwarki. Nie ma znaczenia, czy oferujesz sprzątanie, fotowoltaikę, czy usługi fryzjerskie – możesz znaleźć klientów przez Google.
Pozycjonowanie stron internetowych Gdynia – postaw na widoczność, która popłaca
Dzięki działaniom SEO (Search Engine Optimization) Twój biznes odniesie mnóstwo korzyści. Pozycjonowanie w Gdyni, a dokładnie firm z tego miasta, opłaca się z wielu powodów.
Dlaczego warto zlecić usługi SEO w Trójmieście?
- Dotrzesz do nowych odbiorców, zainteresowanych Twoją ofertą. Czy wiesz, że aż 92,96% globalnego ruchu pochodzi z wyszukiwarki Google, Google Grafika i Map Google? Rezygnując z tego źródła, tracisz szansę na napływ ruchu, zapytań i zamówień.
- Budujesz wiarygodność – jeśli zajmujesz wysokie pozycje na zapytania związane z daną tematyką, to Cię uwiarygadnia. Internauci zakładają, że uzyskują je te firmy, który są według Google pewne i można im zaufać.
- Zwiększysz świadomość marki – więcej odbiorców dowie się o istnieniu firmy i Twojej oferty. Być może zapamiętają logo i przejeżdżając przez Gdynię, zauważą je, postanowią odwiedzić stacjonarnie siedzibę i skorzystać z oferty. To ma znaczenie również online. Kiedy trafiają na Twoją markę po raz kolejny w wynikach wyszukiwania, mogą ją zapamiętać. Nie będzie dla nich anonimowa, co zwiększa szansę na konwersję.
- Możesz łatwo mierzyć efekty kampanii – dzięki narzędziom widzisz, jak rośnie widoczność Twojej strony w Google. Sprawdzisz, jak zmienia się ruch. Możesz również monitorować, na ile zapytań od klientów czy zamówień przełożyły się te odwiedziny. To daje Ci podstawy do oceny opłacalności tej inwestycji.
- Poprawi się użyteczność Twojej strony – optymalizacja SEO nie oznacza, że Twój sklep internetowy lub witryna, będą spełniać wymagania algorytmu Google, ale już nie zadowolą użytkowników. Oczekiwania algorytmu są w dużej mierze spójne z wymaganiami internautów. Dzięki naszym działaniom witryna będzie zoptymalizowana pod SEO, ale również skuteczna biznesowo.
- Przynosi długookresowe wyniki – nie zauważysz efektów wprowadzonych zmian od razu. One będą nadchodzić stopniowo. Najpierw zacznie rosnąć widoczność strony, następnie witryna zacznie zdobywać top 10 na niektóre frazy. A im wyższe pozycje, tym powinien wiązać się z tym większy ruch i wzrost sprzedaży.
Pozycjonowanie sklepów internetowych czy stron WWW jest opłacalne również ze względu na wysoki wskaźnik konwersji na tle innych działań marketingowych. Po prostu dzięki nim możesz osiągnąć lepsze wyniki. Zerknij na poniższą tabelę. Jak widzisz, w branży B2B SEO osiągnęło najwyższy wskaźnik konwersji. W przypadku B2C uzyskało jeden z najlepszych wyników.
Oczywiście, znaczenie ma branża. Są takie, w których nie sprawdzają się wszystkie rodzaje działań marketingowych. Zatem zerknij na tabelę, w której te branże są uwzględnione. Z wymienionych tylko w 2. przypadkach SEO nie znalazło się w top 3. Natomiast najczęściej uzyskiwało najwyższy wynik ze wszystkich działań marketingowych online.
Pozycjonowanie lokalne w Gdyni – kto na tym skorzysta?
Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie SEO w Gdyni, korzyści odniesie przede wszystkim Twój biznes. Zdobędziesz więcej klientów, podwyższysz przychód i będziesz mieć środki na rozwój działalności. To jednak nie wszystko. Jak już wiesz, dzięki optymalizacji strona będzie z jednej strony spełniać wymagania algorytmu Google, a z drugiej – użytkowników. Spójność między oczekiwaniami wyszukiwarki i internautów jest widoczna w wielu aspektach. Jakich?
Szyfrowane połączenie – SSL na stronie
Google od lat sugeruje, aby witryny korzystały z szyfrowanego połączenia, czyli certyfikatu SSL. Wtedy adres strony zaczyna się od https:// zamiast http://. Oznacza to, że połączenie między witryną a urządzeniem internauty jest szyfrowane. Nikt nie może przejąć przesyłanych danych ani ich zmienić. Chrome oznacza serwisy bez SSL jako niezabezpieczone. To rozwiązanie ważne dla bezpieczeństwa, które jest oczywiście priorytetowe dla użytkowników. Obecnie korzystanie z SSL to już standard. Używa go ponad 85% witryn, a w wynikach wyszukiwania trudno trafić witrynę bez szyfrowanego połączenia.
Szybkość witryny
Twój serwis musi się szybko ładować, jeśli chcesz zwiększyć szansę na konwersję i wysokie pozycje w Google. To czynnik rankingowy, który ma znaczenie od dawna. Dla użytkowników priorytetem jest, aby serwis działał ekspresowo. Od tego zależy nie tylko widoczność strony w Google, ale również sprzedaż. Zerknij na poniższą grafikę.
Wewnętrzne linkowanie
Internautom zależy, aby bez problemów odnajdywali to, czego szukają. Pomocne są w tym linki wewnętrzne. Mogą czytać poradnik dotyczący tego, jak wykonać określone zadanie i znaleźć przy tym odnośniki do produktów, których do tego potrzebują. Na wewnętrzne linkowanie składa się także menu, którego drzewo powinno być przemyślane, zawierać jasne nazewnictwo, opierające się na wyszukiwanych przez internautów słowach kluczowych. To elementy bardzo ważne również dla Google, gdyż dzięki nim robot dociera do poszczególnych adresów URL w witrynie. Poza tym poprzez linkowanie wewnętrzne możesz poprawić widoczność na słowa kluczowe.
Wysokiej jakości content
Google sugeruje, aby internauci nie dodawali masowo treści na stronach WWW, tylko nastawili się na jakość. Tymczasem internaucie zależy, aby jak najszybciej odnalazł odpowiedź na swoje pytanie, produkt lub usługę. Nie chce musieć przeglądać ogromnej publikacji, aby odnaleźć jedno istotne zdanie, ani też czytać wielu artykułów.
Responsywność witryny
Obecnie standardem jest, że witryna musi się prawidłowo wyświetlać na różnego typu urządzeniach. Trudno sobie wyobrazić, że pozyskasz nowych klientów, jeśli internauta trafi na błędy, które bardzo utrudniają przeglądanie serwisu. Obecnie więcej Polaków przegląda witryny na smartfonach niż na komputerach. Google od dawna oczekuje, że strona będzie się prawidłowo wyświetlać na urządzeniach przenośnych. Jest to także niezbędne dla użytkowników.
Pozycjonowanie lokalne stron w Gdyni – czym różni się od ogólnego SEO?
Lokalne SEO i pozycjonowanie ogólne są w dużej mierze podobne. Strategia SEO w przypadku strony WWW obejmuje następujące działania:
- Content marketing – tworzenie wartościowej treści, zoptymalizowanej pod algorytm Google, ale jednocześnie na tyle atrakcyjnej, aby zadowalała internautów. Idealnie, jeśli sami chcą się dzielić tymi treściami. To ma istotny wpływ na efekty lokalnego pozycjonowania Twojej witryny.
- Optymalizacja techniczna – wykonujemy audyt SEO Twojej strony i ustalamy, co musimy w niej zmienić, aby spełniała wymagania wyszukiwarki Google. Pod tym względem serwisy bardzo się różnią – niektóre wymagają niewielkich modyfikacji, a inne – wręcz diametralnych.
- Link building – efektywne pozycjonowanie stron WWW wymaga pozyskiwania odnośników prowadzących do Twojej witryny. Nie chodzi o to, aby było ich jak najwięcej. Kluczowe znaczenie ma ich jakość.
Jeśli chodzi o różnice w SEO to głównie polega na tym, że w pozycjonowaniu lokalnym istotną rolę odgrywa lokalizacja – używamy fraz związanych z Gdynią i poszczególnymi częściami miasta. Możemy tworzyć również odrębne landing page dla okolicznych miejscowości i gmin. Poza tym działania SEO obejmują pozyskiwanie linków z witryn związanych z Gdynią, np. serwisów informacyjnych.
W wynikach lokalnych możemy pozycjonować nie tylko Twoją stronę. Jako agencja SEO sugerujemy Ci, aby działania objęły również Profil Firmy w Google (Google Moja Firma). Kiedy wyszukasz frazę lokalną w wynikach wyszukiwania zobaczysz taki trzypak z Google Maps, To akurat wyniki dla zapytania "fotowoltaika Gdynia".
Pozycjonowanie takiej wizytówki wymaga zupełnie innych działań niż w przypadku strony WWW. Po pierwsze najpierw musisz założyć taki profil, a następnie kompleksowo go wypełnić. Wprowadź nazwę firmy, opis, podaj godziny otwarcia, produkty i usługi. Koniecznie regularnie aktualizuj profil. Umieszczaj zdjęcia, informuj o promocjach. Dodaj na stronie firmowej, np. w zakładce kontakt, mapę Google prowadzącą do Twojego biura czy siedziby. Zachęcaj klientów do wystawiania opinii. To istotny czynnik rankingowy - najlepiej, jeśli są dodawane regularnie, są długie i zawierają najważniejsze dla Twojej działalności słowa kluczowe. Pozyskuj również wizytówki NAP. To jakby wpisy w katalogach, które zawierają nazwę firmy, dane adresowe i kontaktowe.
Oczywiście, to tylko część prac, które są niezbędne. Wszystkimi może zająć się nasz specjalista, który kompleksowo poprowadzi kampanię, aby zwiększyć widoczność wizytówki, osiągnąć zapytania telefoniczne i ruch na stronie.
Pamiętaj: Klienci są 2,7 razy bardziej skłonni uznać firmę za godną zaufania, jeśli znajdą jej kompletny profil biznesowy w wyszukiwarce Google i Mapach Google.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Gdyni?
Wiesz już, jakie korzyści może Ci przynieść taki marketing internetowy. Jednak ile to będzie kosztować? Pozycjonowanie Twojej strony internetowej nie jest usługą, dla której mamy uniwersalny cennik. Koszt zależy od wielu czynników. Strategia pozycjonowania stron w Google jest przygotowywana indywidualnie, a koszt prac zawsze może być inny.
W naszej agencji najpierw analizujemy stan strony, sprawdzamy konkurencję i ustalamy, jak wiele pracy wymagać będzie zbudowanie widoczności witryny internetowej. Twój serwis musi być lepszy od konkurentów. Tutaj znaczenie ma nie tylko nasza praca, ale m.in. historia Twojej domeny. Jeśli była wykorzystywana do działań niezgodnych z zaleceniami Google, np. masowo linkowana ze stron niskiej jakości, jej pozycjonowanie może się okazać nieopłacalne.
Skontaktuj się z nami. Wyślij nam adres Twojej strony, a w ciągu kilku dni otrzymasz kompleksową ofertę. Nie musisz się obawiać wieloletnich umów bez możliwości wypowiedzenia. Jedyną techniką, dzięki której utrzymujemy klientów są efekty działań. Stawiamy na transparentność i jakość w każdym aspekcie. Sprawdź nas!
Źródła:
1. https://otwartedane.gdynia.pl/gdynia-w-liczbach-i-kwartal-2024/
2. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
3. https://sparktoro.com/blog/2018-search-market-share-myths-vs-realities-of-google-bing-amazon-facebook-duckduckgo-more/
4. https://support.google.com/business/answer/10515606?hl=en
Gdzie jeszcze działamy?