Pozycjonowanie stron Gdańsk
W 2024 roku Business Insider umieścił Gdańsk na 2. pozycji w rankingu miast oferujących najlepsze warunki do życia. Podczas tworzenia listy uwzględniono wiele czynników m.in. wynagrodzenia, ceny mieszkań, bezrobocie, jakość powietrza, przestępczość czy dostęp do lekarzy. W Gdańsku mieszka blisko pół miliona osób i działa powyżej 80 tys. firm. Prowadzisz działalność w tym mieście albo kierujesz ofertę do jego mieszkańców? Chcesz do nich dotrzeć? Możesz postawić na tradycyjną formę reklamy zewnętrznej, ale mamy dla Ciebie skuteczniejsze działania marketingowe. Sprawdź, ile zyskasz, jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie w Google.
Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk – rozwiń swój biznes
Gdańsk to duże miasto, w którym czeka na Ciebie mnóstwo potencjalnych klientów. W 2024 roku odwiedziło je ponad 4 mln turystów, co stwarza dodatkowe możliwości sprzedażowe. Niestety, wiąże się z tym także bardzo duża konkurencja. Wygranie rywalizacji o klientów jest trudne. Musisz wiedzieć, jak do nich dotrzeć i przekonać do oferty. Pozycjonowanie stron internetowych może być skutecznym sposobem na zdobycie nowych odbiorców. Zobacz, dlaczego warto zaangażować środki w takie działania.
Być może nie zdajesz sobie sprawy, ale 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. To oznacza, że kiedy internauta ma problem do rozwiązania, najczęściej szuka pomocy w Google. W ten sposób znajduje produkty, usługi, odpowiedzi na pytania. Skuteczność takiego ruchu wynika z tego, że użytkownik nie trafia na Twoją stronę przypadkiem. Miał określony problem i znalazł odpowiedź w naturalnych wynikach wyszukiwania. Przykładowo, szukał biura rachunkowego, więc skorzystał z zapytania "księgowość Gdańsk". Tak trafił na Twoją ofertę. Oczywiście, jeśli pozycjonujemy Twoją stronę, to budujemy widoczność w wynikach wyszukiwania na wiele fraz – ta jest tylko przykładem. Ruch z Google należy do najlepiej konwertujących, jeśli chodzi o wszystkie działania marketingowe online.
Poniżej możesz sprawdzić, jaka jest klikalność innej formy reklamy - banerów, w zależności od rozmiaru reklamy graficznej. Jak widzisz, bardzo niska.
Przyczyną jest ślepota banerowa, czyli problem, który dotyczy również reklamy zewnętrznej. Na co dzień mamy do czynienia z taką ilością przekazów marketingowych, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Jeśli pomiędzy nimi znajduje się istotna dla nas treść, możliwe, że dojrzysz tylko ten content, a wszystkie reklamy pominiesz. Przeprowadzono na ten temat mnóstwo badań. Na poniższej grafice możesz sprawdzić, które obszary przyciągają uwagę internautów na testowanej stronie. Kolorem czerwonym oznaczone są miejsca, na których najbardziej skupiali uwagę, żółtym – mniej, a szarym – w ogóle. Za pomocą zielonych ramek wskazane są te, gdzie znalazły się reklamy. Jak widzisz, badani w ogóle na nie patrzyli. Właśnie dlatego siła takich działań jest niewielka. Nie oczekuj po nich spektakularnych efektów. Lokalne pozycjonowanie w Gdańsku działa na zupełnie innych zasadach.
A dlaczego akurat Google, skoro wyszukiwarek jest wiele? Nasze działania SEO skupiają się na niej, ponieważ ma ponad 95% udziału w rynku. Jeśli ktoś w Polsce szuka w sieci, to prawie na pewno używa do tego tej wyszukiwarki.
Jednak czy odbiorcy Twojej oferty również tam szukają? Nie ma znaczenia, co oferujesz. Obecnie w sieci kupuje się dosłownie wszystko. Być może nie wszyscy potencjalni klienci używają Google, ale zdecydowana większość – jak najbardziej tak. Zerknij na poniższe dane. Grupa Google ma największą liczbę realnych użytkowników w Polsce. Dlatego, pomijając możliwości reklamy, jakie daje ta wyszukiwarka, po prostu tracisz opcję pozyskania klientów.
Dzięki SEO Twoja marka stanie się bardziej znana w Trójmieście. Dotrzesz do większej liczby potencjalnych odbiorców, zdobędziesz klientów. Ale żeby to było możliwe, najpierw kampania musi być przeprowadzona profesjonalnie, mając na uwadze aktualne wymagania Google.
Pozycjonowanie stron Gdańsk – postaw na widoczność, która popłaca
Inwestycja w te działania przyniesie Twojemu biznesowi wiele korzyści. Dzięki SEO nie tylko osiągniesz większą widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Oto kluczowe korzyści, których możesz oczekiwać:
- Dotrzesz do nowych odbiorców – większa widoczność strony w Google spowoduje, że przekaz trafi do internautów, którzy byli nieosiągalni za pośrednictwem innych kanałów. Mogło Ci się wydawać, że Twoi odbiorcy nie szukają w Google, bo Twój produkt jest zbyt drogi. Tymczasem to nie jest problemem. Obecnie internauci kupują w sklepach online dosłownie wszystko, a rodzaj produktu czy jego cena nie stawiają większych ograniczeń. Poza tym, 92,96% globalnego ruchu pochodzi z wyszukiwarki Google, Google Grafika i Map Google.
- Zwiększysz wiarygodność – kiedy uda się poprawić widoczność Twojej strony, automatycznie zbudujesz wiarygodność marki. Internauci uważają, że witryny na najwyższych pozycjach w Google są godne zaufania i właśnie dlatego mają taką widoczność.
- Zwiększysz świadomość marki – jeśli internauta nie zna danej firmy, przeważnie kilka razy się zastanowi, zanim skorzysta z jej oferty. Sytuacja wygląda inaczej, gdy ją kojarzy, nie raz się na nią natknął. Wystarczy, że szukając produktu czy usługi, trafi na Twoją markę w Google. Być może nie złoży od razu zamówienia, ale kiedy będzie jechać przez miasto, zauważy Twoje logo, zatrzyma się, sprawdzi ofertę stacjonarnie.
- Zdobędziesz klientów – SEO znakomicie konwertuje. Jeśli tylko kampania dla Twojej witryny zostanie przeprowadzona profesjonalnie, możesz regularnie pozyskiwać zamówienia, zlecenia i zapytania. Oczywiście, nie wystarczy samo zdobycie wysokich pozycji na frazy kluczowe. Na decyzje zakupowe wpływa mnóstwo czynników, a w ramach przeprowadzonej kampanii zwracamy uwagę na wiele z nich. Optymalizacja techniczna pod SEO wiąże się z zapewnieniem użytkownikom pozytywnych doświadczeń.
- Strona będzie lepsza pod kątem UX – internauci oczekują, że Twoja witryna jest dopracowana i nie powoduje żadnych problemów w czasie użytkowania. Kluczem jest zapewnienie odbiorcom pozytywnych doświadczeń, a optymalizacja SEO obejmuje wdrożenie odpowiednich rozwiązań. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku nie oznacza budowania witryny atrakcyjnej tylko dla robotów wyszukiwarki!
- Daje długookresowe wyniki – z miesiąca na miesiąc SEO przynosi coraz lepsze rezultaty. Rośnie widoczność strony, która przekłada się na więcej odwiedzin z wyników wyszukiwania, a następnie – zapytania i zamówienia. Możliwe są wahania, ale generalnie pozycjonowanie stron w Gdańsku z miesiąca na miesiąc powinno przynosić coraz więcej korzyści przy utrzymaniu tego samego kosztu.
Jednym z największych plusów SEO jest wysoki wskaźnik konwersji w stosunku do innych działań marketingowych online. Zerknij na poniższą grafikę. Jak widzisz, w branży B2B, według tej analizy, pozycjonowanie osiągnęło najwyższy współczynnik konwersji. W B2C nie jest najlepszy, ale znajduje się czołówce. Oczywiście, w zależności od branży, sprawdzają się inne działania marketingowe. Nie jest tak, że w przypadku każdego produktu należy stosować te same metody.
Jak to zatem wygląda z podziałem na branże? W poniższej tabeli znajdziesz kilka różnych i działania marketingowe, które uzyskały najwyższy współczynnik konwersji. Zwróć uwagę, że SEO najwięcej razy znalazło się na pierwszej pozycji. Skontaktuj się z nami, a dowiesz się, czy wdrożenie odpowiedniej strategii sprawdzi się w przypadku Twojej oferty – czy mieszkańcy Gdańska szukają takich produktów lub usług w sieci.
Jako agencja SEO skupiamy się w naszych działaniach na słowach kluczowych z tzw. długiego ogona. To frazy, które składają się z co najmniej 3 słów, dzięki czemu dobrze opisują intencje użytkownika, a tym samym Google może lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do jego oczekiwań. Internauci od lat wydłużają używane zapytania, gdyż wiedzą, że to skraca poszukiwania. Co ciekawe, Google poinformowało, że ok. 15% wyszukiwanych każdego dnia fraz zostało użytych po raz pierwszy.
Frazy long tail mają wiele zalet. Dzięki temu, że są długie, skuteczniej konwertują. Możemy też szybciej wypozycjonować na nie Twój serwis. Wprawdzie pojedyncza fraza nie przyniesie bardzo dużego ruchu, ale jesteśmy w stanie budować widoczność na setki takich zapytań, co łącznie przyniesie znakomity wynik.
Dzięki long tail Google jest w stanie lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do intencji użytkownika. Załóżmy, że ktoś wyszuka zapytanie "zamek Gdańsk". Czy chodzi mu o zabytkowe miejsca w okolicy, zamek do spodni a może do drzwi? Jeśli jednak użyje zapytania "zamek błyskawiczny Gdańsk sklep", to już staje się jasne, jakie są jego oczekiwania. Wtedy Google wie, co ma pokazać w organicznych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie lokalne w Gdańsku – kto na tym skorzysta?
Dzięki usłudze pozycjonowanie możesz rozwinąć swój biznes. Zdobędziesz nowych klientów, wypromujesz markę, a Twoja strona znajdzie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. To jednak nie wszystko. Optymalizacja nie oznacza, że witryna będzie optymalna dla robotów wyszukiwarki, ale niewygodna do przeglądania dla użytkownika. Wymagania Google w dużej mierze są spójne z oczekiwaniami internautów i to w wielu aspektach. Sprawdź w jakich.
Wysokiej jakości content
Google od lat sugeruje, aby twórcy stron nie dodawali na swoje witryny jak najwięcej treści, ale skupiali się na jakości. Jeśli na dane zapytanie można odpowiedzieć krótko, nie twórz bardzo długiej wypowiedzi. Internauta chce jak najszybciej znaleźć oczekiwane informacje, zależy mu na konkretach. Mniejsza ilość dopracowanego contentu może Ci dać więcej niż wiele niskiej jakości artykułów. Google przykłada do tej kwestii dużą wagę, a ostatnie aktualizacje algorytmu dotykają w szczególności witryn ze słabymi treściami.
Szyfrowane połączenie
Czasami możesz trafić na strony, które przeglądarka Chrome oznacza jako niezabezpieczone. To witryny, które nie korzystają z certyfikatu SSL, czyli szyfrowanego połączenia. Serwis, mający wdrożone to rozwiązanie, ma również adres rozpoczynający się od https://. W takim przypadku połączenie między urządzeniem internauty a witryną jest szyfrowane. To oznacza, że przesyłane dane nie mogą być zmienione ani przejęte przez nieuprawnione do tego osoby. To rozwiązanie ważne, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. To także jeden z czynników rankingowych, który ma wpływ na widoczność w Google. Z SSL korzysta przeszło 85% witryn. Rozwiązanie jest bardzo ważne również dla internautów, którym przecież zależy na bezpieczeństwie ich danych.
Wewnętrzne linkowanie
Kiedy przeprowadzamy audyt SEO, analizujemy m.in. strukturę Twojej strony. Ważnym jej elementem jest wewnętrzne linkowanie tzn. odnośniki prowadzące do poszczególnych podstron w serwisie. Składają się na nie m.in. linki w menu głównym, stopce i innych częściach serwisu. Ważne, aby każdy istotny URL na stronie był podlinkowany z co najmniej kilku podstron. Dzięki temu robot wyszukiwarki może łatwiej dotrzeć do tego contentu. To także bardzo ważne dla internautów, którzy ze wpisów blogowych mogą przekierowywać się do części witryny, gdzie zakupią produkty. Zatem wewnętrzne linkowanie jest ważne zarówno dla algorytmu, jak i użytkownika.
Wydajność strony
Czynnikami rankingowymi Google są też szybkość ładowania witryny, a także jej wydajność. Znaczenie mają również wskaźniki Core Web Vitals, które dotyczą tych kwestii. Twoja witryna nie musi mieć wyników 100 na 100 dla każdego z nich, ale warto, aby miała jak najwyższe. Oczywiście, użytkownikowi zależy, aby strony działały szybko i niezawodnie, dlatego zadbaj o tę kwestię.
Responsywność
Obecnie więcej użytkowników przegląda strony i sklepy internetowe na urządzeniach przenośnych niż na komputerach. To stwarza konieczność projektowania witryn, które poprawnie wyświetlają się na sprzętach z ekranami różnej wielkości. Jeśli jest inaczej, trudno oczekiwać, aby strona została odebrana pozytywnie przez użytkowników. To również czynnik, który ma znaczenie dla Google – wpływa na widoczność i większy ruch. Zapewnienie poprawnego wyświetlania serwisu na różnych urządzeniach jest Twoim obowiązkiem, jeśli chcesz, aby odwiedziny na stronie przekładały się na klientów.
Pozycjonowanie lokalne stron w Gdańsku – czym różni się od ogólnego SEO?
Bez względu na to, czy pozycjonowanie dotyczy fraz ogólnych, czy zapytań związanych z Gdańskiem, działania opierają się na bardzo podobnych krokach. Chodzi o następujące:
- Optymalizacja strony – to niezbędne działanie, które obejmuje: usunięcie błędów związanych z indeksowaniem, wdrożenie szyfrowanego połączenia, poprawę pod kątem Core Web Vitals, optymalizację linkowania wewnętrznego, dodanie linków kanonicznych i inne. Różnica może polegać na tym, że przeważnie witryna lokalna firmy z Gdańska wymaga mniejszej liczby zmian niż, np. sklep.
- Content – w tym przypadku różnica tkwi głównie w używanych słowach kluczowych. Skuteczna agencja SEO tworzy treści, w których ważne miejsce lokalizacja. Dlatego też w tekstach, w różnych częściach witryny, będzie się pojawiać Gdańsk. Poza tym tworzymy odrębne landing page dla dzielnic (np. Jasień, Jelitkowo, Kokoszki, Letnica) i okolicznych gmin i miejscowości.
- Link building – w przypadku lokalnych witryn ważne miejsce zajmują odnośniki z serwisów związanych z Gdańskiem, np. informacyjnych, katalogów czy for, ale oczywiście korzystamy również z ogólnych witryn.
To działania, które obejmuje strategia pozycjonowania strony WWW. Jednak Google daje Ci więcej możliwości dotarcia do odbiorców. Kolejną jest pozycjonowanie Profilu Firmy w Google (kiedyś: Google Moja Firma). Kiedy sprawdzisz wyniki dla danego zapytania lokalnego, np. "zakład fryzjerski Gdańsk", poza standardowym rezultatami zobaczysz tzw. trzypak z Google Maps. Wygląda on jak poniżej.
Dla wielu marek ruch z tego trzypaku jest kluczowym źródłem klientów. W tym przypadku proces pozycjonowania wygląda jednak inaczej niż dla strony WWW. Po pierwsze musisz założyć Profil Firmy w Google, który jest bezpłatny. Dalej przed Tobą jego pozycjonowanie. Aby osiągnąć oczekiwaną widoczność:
- Zoptymalizuj nazwę i opis firmy – to miejsca, w których możesz użyć najważniejszych dla Twojej działalności słów kluczowych, ale tylko naturalnie, np. Skup aut MaxCar. Nie musisz dodawać nazwy miasta Gdańsk.
- Wypełnij profil danymi – podaj godziny otwarcia, dodaj produkty, usługi.
- Regularnie aktualizuj profil – dodawaj wpisy, zdjęcia, informacje o promocjach.
- Dodaj mapę Google na Twojej witrynie, np. na podstronie O nas. Chodzi o mapę prowadzącą do siedziby firmy.
- Zachęcaj do wystawiania opinii – najlepiej, aby klienci wystawiali je regularnie, były one długie i zawierały słowa kluczowe.
- Zdobywaj wizytówki NAP, czyli wpisy w katalogach, które zawierają dane Twojej firmy.
Uwaga: w przypadku trzypaku z Google Maps ogromne znaczenie ma lokalizacja. W zależności od części miasta, z której loguje się internauta, może zobaczyć inne wyniki. Google obniży również pozycję Twojej witryny w godzinach, w których firma jest zamknięta, a konkurencja działa.
Ile kosztuje pozycjonowanie SEO Gdańsk?
Wiesz już, że to usługa dla Ciebie, ale zastanawiasz się, ile będzie Cię kosztować SEO w Gdańsku? Nie mamy jednego cennika pozycjonowania. W każdym przypadku realizację wyceniamy indywidualnie, gdyż koszt zależy od wielu czynników.
Bardzo duże znaczenie ma stan Twojej strony. Niektóre wymagają symbolicznych zmian, a inne – diametralnych. Zdarza się nawet, że serwisy klientów bazują na starych systemach CMS, od lat nieaktualizowanych. Doradzamy wówczas budowę witryny od nowa.
Kolejnym ważnym czynnikiem jest konkurencyjność. W niektórych branżach w Gdańsku panuje bardzo duża, a w innych – niewielka. Od tego zależy, ile czasu będzie wymagać pokonanie w Google innych serwisów.
Duże znaczenie ma także historia Twojej domeny. Jeśli jest negatywna, może to poważnie utrudniać budowanie widoczności serwisu. Zdarza się nawet, że inwestowanie w daną domenę jest po prostu nieopłacalne i lepiej od razu postawić nową. Każdy przypadek analizujemy jednak indywidualnie.
Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztować taki marketing internetowy? Skontaktuj się z nami, a przeanalizujemy Twoją stronę i przygotujemy ofertę. Nie wymagamy od klientów zawierania długoterminowych umów bez okresu wypowiedzenia. Przekonamy Cię do współpracy rezultatami zrealizowanej dla Ciebie kampanii.
Źródła:
1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
2. https://sparktoro.com/blog/2018-search-market-share-myths-vs-realities-of-google-bing-amazon-facebook-duckduckgo-more/
Gdzie jeszcze działamy?