Pozycjonowanie Gdańsk

Pozycjonowanie stron Gdańsk

W 2024 roku Business Insider umieścił Gdańsk na 2. pozycji w rankingu miast oferujących najlepsze warunki do życia. Podczas tworzenia listy uwzględniono wiele czynników m.in. wynagrodzenia, ceny mieszkań, bezrobocie, jakość powietrza, przestępczość czy dostęp do lekarzy. W Gdańsku mieszka blisko pół miliona osób i działa powyżej 80 tys. firm. Prowadzisz działalność w tym mieście albo kierujesz ofertę do jego mieszkańców? Chcesz do nich dotrzeć? Możesz postawić na tradycyjną formę reklamy zewnętrznej, ale mamy dla Ciebie skuteczniejsze działania marketingowe. Sprawdź, ile zyskasz, jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie w Google.



Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk – rozwiń swój biznes

Gdańsk to duże miasto, w którym czeka na Ciebie mnóstwo potencjalnych klientów. W 2024 roku odwiedziło je ponad 4 mln turystów, co stwarza dodatkowe możliwości sprzedażowe. Niestety, wiąże się z tym także bardzo duża konkurencja. Wygranie rywalizacji o klientów jest trudne. Musisz wiedzieć, jak do nich dotrzeć i przekonać do oferty. Pozycjonowanie stron internetowych może być skutecznym sposobem na zdobycie nowych odbiorców. Zobacz, dlaczego warto zaangażować środki w takie działania.

Być może nie zdajesz sobie sprawy, ale 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. To oznacza, że kiedy internauta ma problem do rozwiązania, najczęściej szuka pomocy w Google. W ten sposób znajduje produkty, usługi, odpowiedzi na pytania. Skuteczność takiego ruchu wynika z tego, że użytkownik nie trafia na Twoją stronę przypadkiem. Miał określony problem i znalazł odpowiedź w naturalnych wynikach wyszukiwania. Przykładowo, szukał biura rachunkowego, więc skorzystał z zapytania "księgowość Gdańsk". Tak trafił na Twoją ofertę. Oczywiście, jeśli pozycjonujemy Twoją stronę, to budujemy widoczność w wynikach wyszukiwania na wiele fraz – ta jest tylko przykładem. Ruch z Google należy do najlepiej konwertujących, jeśli chodzi o wszystkie działania marketingowe online.

Poniżej możesz sprawdzić, jaka jest klikalność innej formy reklamy - banerów, w zależności od rozmiaru reklamy graficznej. Jak widzisz, bardzo niska.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk
Źródło: https://cxl.com/guides/click-through-rate/benchmarks/

Przyczyną jest ślepota banerowa, czyli problem, który dotyczy również reklamy zewnętrznej. Na co dzień mamy do czynienia z taką ilością przekazów marketingowych, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Jeśli pomiędzy nimi znajduje się istotna dla nas treść, możliwe, że dojrzysz tylko ten content, a wszystkie reklamy pominiesz. Przeprowadzono na ten temat mnóstwo badań. Na poniższej grafice możesz sprawdzić, które obszary przyciągają uwagę internautów na testowanej stronie. Kolorem czerwonym oznaczone są miejsca, na których najbardziej skupiali uwagę, żółtym – mniej, a szarym – w ogóle. Za pomocą zielonych ramek wskazane są te, gdzie znalazły się reklamy. Jak widzisz, badani w ogóle na nie patrzyli. Właśnie dlatego siła takich działań jest niewielka. Nie oczekuj po nich spektakularnych efektów. Lokalne pozycjonowanie w Gdańsku działa na zupełnie innych zasadach.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk
Źródło: https://www.nngroup.com/articles/banner-blindness-original-eyetracking/

A dlaczego akurat Google, skoro wyszukiwarek jest wiele? Nasze działania SEO skupiają się na niej, ponieważ ma ponad 95% udziału w rynku. Jeśli ktoś w Polsce szuka w sieci, to prawie na pewno używa do tego tej wyszukiwarki.

Jednak czy odbiorcy Twojej oferty również tam szukają? Nie ma znaczenia, co oferujesz. Obecnie w sieci kupuje się dosłownie wszystko. Być może nie wszyscy potencjalni klienci używają Google, ale zdecydowana większość – jak najbardziej tak. Zerknij na poniższe dane. Grupa Google ma największą liczbę realnych użytkowników w Polsce. Dlatego, pomijając możliwości reklamy, jakie daje ta wyszukiwarka, po prostu tracisz opcję pozyskania klientów.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk
Źródło: https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-mediapanel-za-czerwiec-2024/

Dzięki SEO Twoja marka stanie się bardziej znana w Trójmieście. Dotrzesz do większej liczby potencjalnych odbiorców, zdobędziesz klientów. Ale żeby to było możliwe, najpierw kampania musi być przeprowadzona profesjonalnie, mając na uwadze aktualne wymagania Google.



Pozycjonowanie stron Gdańsk – postaw na widoczność, która popłaca

Inwestycja w te działania przyniesie Twojemu biznesowi wiele korzyści. Dzięki SEO nie tylko osiągniesz większą widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Oto kluczowe korzyści, których możesz oczekiwać:

Jednym z największych plusów SEO jest wysoki wskaźnik konwersji w stosunku do innych działań marketingowych online. Zerknij na poniższą grafikę. Jak widzisz, w branży B2B, według tej analizy, pozycjonowanie osiągnęło najwyższy współczynnik konwersji. W B2C nie jest najlepszy, ale znajduje się czołówce. Oczywiście, w zależności od branży, sprawdzają się inne działania marketingowe. Nie jest tak, że w przypadku każdego produktu należy stosować te same metody.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk
Źródło: https://firstpagesage.com/reports/digital-marketing-conversion-rate/

Jak to zatem wygląda z podziałem na branże? W poniższej tabeli znajdziesz kilka różnych i działania marketingowe, które uzyskały najwyższy współczynnik konwersji. Zwróć uwagę, że SEO najwięcej razy znalazło się na pierwszej pozycji. Skontaktuj się z nami, a dowiesz się, czy wdrożenie odpowiedniej strategii sprawdzi się w przypadku Twojej oferty – czy mieszkańcy Gdańska szukają takich produktów lub usług w sieci.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk
Źródło: https://firstpagesage.com/reports/digital-marketing-conversion-rate/

Jako agencja SEO skupiamy się w naszych działaniach na słowach kluczowych z tzw. długiego ogona. To frazy, które składają się z co najmniej 3 słów, dzięki czemu dobrze opisują intencje użytkownika, a tym samym Google może lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do jego oczekiwań. Internauci od lat wydłużają używane zapytania, gdyż wiedzą, że to skraca poszukiwania. Co ciekawe, Google poinformowało, że ok. 15% wyszukiwanych każdego dnia fraz zostało użytych po raz pierwszy.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk
Źródło: https://x.com/Google/status/1493681643290300425

Frazy long tail mają wiele zalet. Dzięki temu, że są długie, skuteczniej konwertują. Możemy też szybciej wypozycjonować na nie Twój serwis. Wprawdzie pojedyncza fraza nie przyniesie bardzo dużego ruchu, ale jesteśmy w stanie budować widoczność na setki takich zapytań, co łącznie przyniesie znakomity wynik.

Dzięki long tail Google jest w stanie lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do intencji użytkownika. Załóżmy, że ktoś wyszuka zapytanie "zamek Gdańsk". Czy chodzi mu o zabytkowe miejsca w okolicy, zamek do spodni a może do drzwi? Jeśli jednak użyje zapytania "zamek błyskawiczny Gdańsk sklep", to już staje się jasne, jakie są jego oczekiwania. Wtedy Google wie, co ma pokazać w organicznych wynikach wyszukiwania.



Pozycjonowanie lokalne w Gdańsku – kto na tym skorzysta?

Dzięki usłudze pozycjonowanie możesz rozwinąć swój biznes. Zdobędziesz nowych klientów, wypromujesz markę, a Twoja strona znajdzie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. To jednak nie wszystko. Optymalizacja nie oznacza, że witryna będzie optymalna dla robotów wyszukiwarki, ale niewygodna do przeglądania dla użytkownika. Wymagania Google w dużej mierze są spójne z oczekiwaniami internautów i to w wielu aspektach. Sprawdź w jakich.

Wysokiej jakości content

Google od lat sugeruje, aby twórcy stron nie dodawali na swoje witryny jak najwięcej treści, ale skupiali się na jakości. Jeśli na dane zapytanie można odpowiedzieć krótko, nie twórz bardzo długiej wypowiedzi. Internauta chce jak najszybciej znaleźć oczekiwane informacje, zależy mu na konkretach. Mniejsza ilość dopracowanego contentu może Ci dać więcej niż wiele niskiej jakości artykułów. Google przykłada do tej kwestii dużą wagę, a ostatnie aktualizacje algorytmu dotykają w szczególności witryn ze słabymi treściami.

Szyfrowane połączenie

Czasami możesz trafić na strony, które przeglądarka Chrome oznacza jako niezabezpieczone. To witryny, które nie korzystają z certyfikatu SSL, czyli szyfrowanego połączenia. Serwis, mający wdrożone to rozwiązanie, ma również adres rozpoczynający się od https://. W takim przypadku połączenie między urządzeniem internauty a witryną jest szyfrowane. To oznacza, że przesyłane dane nie mogą być zmienione ani przejęte przez nieuprawnione do tego osoby. To rozwiązanie ważne, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. To także jeden z czynników rankingowych, który ma wpływ na widoczność w Google. Z SSL korzysta przeszło 85% witryn. Rozwiązanie jest bardzo ważne również dla internautów, którym przecież zależy na bezpieczeństwie ich danych.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk
Źródło: https://w3techs.com/technologies/details/ce-httpsdefault

Wewnętrzne linkowanie

Kiedy przeprowadzamy audyt SEO, analizujemy m.in. strukturę Twojej strony. Ważnym jej elementem jest wewnętrzne linkowanie tzn. odnośniki prowadzące do poszczególnych podstron w serwisie. Składają się na nie m.in. linki w menu głównym, stopce i innych częściach serwisu. Ważne, aby każdy istotny URL na stronie był podlinkowany z co najmniej kilku podstron. Dzięki temu robot wyszukiwarki może łatwiej dotrzeć do tego contentu. To także bardzo ważne dla internautów, którzy ze wpisów blogowych mogą przekierowywać się do części witryny, gdzie zakupią produkty. Zatem wewnętrzne linkowanie jest ważne zarówno dla algorytmu, jak i użytkownika.

Wydajność strony

Czynnikami rankingowymi Google są też szybkość ładowania witryny, a także jej wydajność. Znaczenie mają również wskaźniki Core Web Vitals, które dotyczą tych kwestii. Twoja witryna nie musi mieć wyników 100 na 100 dla każdego z nich, ale warto, aby miała jak najwyższe. Oczywiście, użytkownikowi zależy, aby strony działały szybko i niezawodnie, dlatego zadbaj o tę kwestię.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk
Źródło: https://pagespeed.web.dev/

Responsywność

Obecnie więcej użytkowników przegląda strony i sklepy internetowe na urządzeniach przenośnych niż na komputerach. To stwarza konieczność projektowania witryn, które poprawnie wyświetlają się na sprzętach z ekranami różnej wielkości. Jeśli jest inaczej, trudno oczekiwać, aby strona została odebrana pozytywnie przez użytkowników. To również czynnik, który ma znaczenie dla Google – wpływa na widoczność i większy ruch. Zapewnienie poprawnego wyświetlania serwisu na różnych urządzeniach jest Twoim obowiązkiem, jeśli chcesz, aby odwiedziny na stronie przekładały się na klientów.



Pozycjonowanie lokalne stron w Gdańsku – czym różni się od ogólnego SEO?

Bez względu na to, czy pozycjonowanie dotyczy fraz ogólnych, czy zapytań związanych z Gdańskiem, działania opierają się na bardzo podobnych krokach. Chodzi o następujące:

To działania, które obejmuje strategia pozycjonowania strony WWW. Jednak Google daje Ci więcej możliwości dotarcia do odbiorców. Kolejną jest pozycjonowanie Profilu Firmy w Google (kiedyś: Google Moja Firma). Kiedy sprawdzisz wyniki dla danego zapytania lokalnego, np. "zakład fryzjerski Gdańsk", poza standardowym rezultatami zobaczysz tzw. trzypak z Google Maps. Wygląda on jak poniżej.

Pozycjonowanie Stron Gdańsk


Dla wielu marek ruch z tego trzypaku jest kluczowym źródłem klientów. W tym przypadku proces pozycjonowania wygląda jednak inaczej niż dla strony WWW. Po pierwsze musisz założyć Profil Firmy w Google, który jest bezpłatny. Dalej przed Tobą jego pozycjonowanie. Aby osiągnąć oczekiwaną widoczność:

Uwaga: w przypadku trzypaku z Google Maps ogromne znaczenie ma lokalizacja. W zależności od części miasta, z której loguje się internauta, może zobaczyć inne wyniki. Google obniży również pozycję Twojej witryny w godzinach, w których firma jest zamknięta, a konkurencja działa.



Ile kosztuje pozycjonowanie SEO Gdańsk?

Wiesz już, że to usługa dla Ciebie, ale zastanawiasz się, ile będzie Cię kosztować SEO w Gdańsku? Nie mamy jednego cennika pozycjonowania. W każdym przypadku realizację wyceniamy indywidualnie, gdyż koszt zależy od wielu czynników.

Bardzo duże znaczenie ma stan Twojej strony. Niektóre wymagają symbolicznych zmian, a inne – diametralnych. Zdarza się nawet, że serwisy klientów bazują na starych systemach CMS, od lat nieaktualizowanych. Doradzamy wówczas budowę witryny od nowa.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest konkurencyjność. W niektórych branżach w Gdańsku panuje bardzo duża, a w innych – niewielka. Od tego zależy, ile czasu będzie wymagać pokonanie w Google innych serwisów.

Duże znaczenie ma także historia Twojej domeny. Jeśli jest negatywna, może to poważnie utrudniać budowanie widoczności serwisu. Zdarza się nawet, że inwestowanie w daną domenę jest po prostu nieopłacalne i lepiej od razu postawić nową. Każdy przypadek analizujemy jednak indywidualnie.

Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztować taki marketing internetowy? Skontaktuj się z nami, a przeanalizujemy Twoją stronę i przygotujemy ofertę. Nie wymagamy od klientów zawierania długoterminowych umów bez okresu wypowiedzenia. Przekonamy Cię do współpracy rezultatami zrealizowanej dla Ciebie kampanii.



Źródła:

1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf

2. https://sparktoro.com/blog/2018-search-market-share-myths-vs-realities-of-google-bing-amazon-facebook-duckduckgo-more/

Gdzie jeszcze działamy?

Wypełnij formularz, aby uzyskać spersonalizowaną ofertę pozycjonowania

    Administratorem danych jest Internetica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przetwarzamy Twoje dane w celu dokonania wyceny oraz przedstawienia oferty handlowej. [rozwiń...] Podstawą prawną takiego przetwarzania jest realizacja uzasadnionego interesu realizowanego przez Internetica sp. z o. o. w związku z działaniami podejmowanymi przed zawarciem umowy, której możesz zostać stroną (art. 6 ust. 1 lit. f. w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b. RODO), tj. odpowiedź na kontakt zainicjowany przez wypełnienie i wysłanie formularza. Podanie danych jest dobrowolne, ale brak ich podania uniemożliwia uzyskanie od nas odpowiedzi. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Pełna treść klauzuli informacyjnej jest dostępna [tutaj]



    Pełna treść klauzuli informacyjnej jest dostępna [tutaj]. [rozwiń...]Administratorem danych jest Internetica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przetwarzamy Twoje dane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług, w tym przedstawienia naszej oferty handlowej, wykazania zgodności przetwarzania z prawem oraz ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Masz prawo dostępu do swoich danych, otrzymywania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.



    Oceń tekst

    Średnia ocen 4.6 / 5. Liczba głosów: 47

    Zaufali nam

    Referencje klientów

    Pozycjonowanie stron firmy z branży logistycznej. Wzrosty 30% r/r i maksymalne ROI z działań prowadzonych w Google dla firmy.
    Pozycjonowanie i kampania Google Ads dla sklepu internetowego z pościelą. Wzrost świadomości firmy i liczby klientów dzięki kompleksowych działaniach w zakresie pozycjonowania, remarketingu i kampanii internetowych
    Pozycjonowanie strony hurtowni materiałów elektrycznych. Wzrost widoczności strony firmy w wyszukiwarkach dzięki pozycjonowaniu
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z kołdrami obciążeniowymi i innymi produktami sensorycznymi. Poprawa wyników firmy dzięki wdrożonym działaniom SEO
    Pozycjonowanie sklepu miniform.pl – meble dla dzieci. Gwarancja skuteczności i pełnej satysfakcji klienta.
    Dla firmy z branży medycznej przeprowadzono skuteczne działania z zakresu pozycjonowania oraz kampanii promocyjnej, co znacząco zwiększyło widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Klient wyraził pełną satysfakcję z uzyskanych efektów, podkreślając wzrost liczby zapytań od pacjentów.
    Pozycjonowanie sklepu internetowego oferującego kasy fiskalne. Wzrost widoczności strony
    Dla firmy z branży weterynaryjnej zrealizowano kompleksowe działania obejmujące budowę nowoczesnej strony internetowej, skuteczne pozycjonowanie oraz kampanię promocyjną. Od podstaw zadbano o widoczność przychodni w Internecie.

    Najnowsze artykuły z naszego bloga

    Copyright 2007-2025 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Facebook LinkedIn