Pozycjonowanie stron Elbląg
Elbląg jest miastem w województwie warmińsko-mazurskim, mającym ponad 110 tys. mieszkańców. Działa tam kilkanaście tysięcy firm. Kierujesz swoją ofertę do mieszkańców tego miasta? Zastanawiasz się, jak do nich dotrzeć? Mamy dla Ciebie usługę, dzięki której zrobisz to skutecznie. Poprzez pozycjonowanie stron WWW w Google trafisz do odbiorców, którzy są zainteresowani Twoją ofertą. Dowiedz się, jak to działa i ile dzięki temu zyskasz.
Pozycjonowanie Elbląg – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Jeśli inwestujesz w reklamę, to naturalne zależy Ci na jak najwyższym zwrocie. Chcesz, aby działania marketingowe przynosiły zapytania, zamówienia i zlecenia. Jeśli zdecydujesz się na SEO (Search Engine Optimization), zrealizujesz oczekiwane cele biznesowe. Jak to działa? Otóż pozycjonowanie stron internetowych w Elblągu polega na uzyskaniu dla Twojej witryny wysokich pozycji na frazy kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes. Załóżmy, że oferujesz usługi mikrokoparką w Elblągu. W takim przypadku jedną z fraz, na którą wypozycjonujemy Twoją witrynę, będzie "usługi mikrokoparką Elbląg". To oczywiście tylko przykład.
Kiedy Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, będziesz pozyskiwać ruch organiczny, a jego część przełoży się na zapytania mailowe czy telefoniczne. Nie jest to nachalna forma reklamy – internauta trafi na Twoją witrynę dlatego, że prawdopodobnie szuka tego, co oferujesz. Nie są to przypadkowe odwiedziny. Właśnie z tego wynika tak duża skuteczność pozycjonowania stron w Elblągu.
Oczywiście, możesz się również zdecydować na tradycyjną reklamę zewnętrzną. Ile jednak musisz zainwestować, aby dotrzeć do odbiorców we wszystkich częściach tego miasta i czy ta kwota realnie może się zwrócić? Innym problemem jest natężenie przekazów reklamowych. Na co dzień widzimy ich tyle, że zaczynamy je ignorować. Mowa wtedy o ślepocie banerowej, która dotyczy nie tylko reklamy zewnętrznej, ale też internetowej. Poniższa grafika jest wynikiem analizy, w której sprawdzono, na czym internauci skupiają swój wzrok na stronie. Reklamy są zaznaczone zieloną ramką. Miejsca, na których użytkownik najbardziej skupiał wzrok, są czerwone. Jak widzisz, w ogóle nie zwracał uwagi na reklamy. Dlatego takie działania są mało skuteczne.
Poniższa grafika pokazuje, jaka jest klikalność reklam banerowych o różnej wielkości. Jak widzisz – bardzo niska.
Te problem nie występuje w przypadku usług SEO. Potencjalnemu klientowi tak naprawdę nie wyświetla się reklama, tylko oczekiwany wynik wyszukiwania. Naturalnie zakładamy, że czołowe pozycje zajmują witryny, które zapewniają najwyższej jakości content, są wartościowe i godne uwagi.
Dlaczego cały czas mówimy o Google, a pomijamy inne wyszukiwarki? Gdyż to właśnie ona jest zdecydowanym liderem polskiego i światowego rynku. W naszym kraju ma ponad 95% udziału (1). W praktyce oznacza to, że prawie każdy internauta w Polsce korzysta z tej wyszukiwarki.
Jak wynika z badania Mediapanel, w czerwcu 2024 roku liczba internautów w naszym kraju wynosiła 29,7 mln. Tymczasem z serwisów grupy Google korzystało 28,7 mln. Niezależnie, czy oferujesz usługi stolarskie, prowadzisz kwiaciarnię, spa, biuro rachunkowe czy sprzedajesz instalacje fotowoltaiczne, możesz zdobywać nowych klientów dzięki skutecznemu pozycjonowaniu stron internetowych w Google. Być może nie każdy z odbiorców Twojej oferty korzysta z tej wyszukiwarki, ale większość zdecydowanie tak.
To kompleksowe działania, dzięki którym z miesiąca na miesiąc możesz pozyskiwać coraz większy ruch na stronie. Dlatego wybierz naszą agencję SEO i wykorzystaj możliwości, które daje Ci pozycjonowanie w Google!
Pozycjonowanie stron Elbląg - postaw na widoczność, która popłaca
Dzięki SEO odniesiesz wiele korzyści. Tym kluczowym efektem są zapytania od internautów, zamówienia produktów i zlecenia. Wcześniej jednak zwiększysz rozpoznawalność marki. Dzięki widoczności na wysokich pozycjach, nazwa Twojej firmy będzie coraz lepiej znana. Wielu potencjalnych klientów z Elbląga może ją zapamiętać i skorzystać z oferty przy pierwszej nadarzającej się okazji. Poza tym pamiętaj, że 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki (2). To oznacza, że większość internautów, mając problem i szukając rozwiązania w sieci, skorzysta zapewne z Google. Niektórzy używają do tego serwisów społecznościowych, ale to jednak wyszukiwarka umożliwia najszybsze znalezienie odpowiedzi.
Kolejną korzyścią jest optymalizacja serwisu. Dzięki naszym działaniom SEO strona będzie nie tylko zgodna z wymaganiami wyszukiwarki Google, ale również użyteczna dla korzystających.
Duża skuteczność ruchu pozyskiwanego z Google wynika ze sposobu, w jaki internauci poszukują informacji. Otóż, korzystają z wielu słów, aby opisać swoje intencje. Dzięki temu Google może lepiej dopasować wyniki do ich oczekiwań. Załóżmy, że internauta wyszuka frazę "guma Elbląg". Jakie są jego oczekiwania? Chodzi mu o gumę do skakania, do żucia czy do włosów? Trudno powiedzieć. Jeśli jednak użytkownik skorzysta z dłuższego zapytania, np. "guma do skakania sklep Elbląg centrum", to jego oczekiwania są w miarę jasne. Prawdopodobnie szuka stacjonarnego sklepu w mieście Elbląg, w którym kupi ten produkt. Dłuższe zapytania lepiej opisują intencje użytkowników i tym samym, jeśli internauta dotrze na Twoją stronę po wysłaniu właśnie takiego, większe jest prawdopodobieństwo, że zostanie Twoim klientem. Frazy, które składają się z co najmniej 3 słów, nazywane są long tail. Zerknij na poniższą grafikę. Zgodnie z wynikami tej analizy, tego typu zapytania stanowią ponad 90% wszystkich, które są wyszukiwane.
W naszym kampaniach stawiamy w szczególności na słowa kluczowe long tail z kilku względów. Ich wysoka skuteczność pod względem konwersji to jedno. Kolejną kwestią jest mniejsza konkurencyjność. Dzięki temu możemy szybko poprawić widoczność strony internetowej na wiele fraz, co oznacza, że też szybciej inwestycja w lokalne pozycjonowanie stron WWW zacznie Ci się zwracać. Wprawdzie takie zapytania nie są bardzo często wyszukiwane, ale możemy uzyskać wysokie pozycje na setki czy nawet tysiące takich słów kluczowych. Docelowo przyniesie to znaczący przyrost ruchu organicznego.
Oczywiście, jednocześnie możemy pozycjonować Twoją witrynę na frazy ogólne. Jednak w ich przypadku okres oczekiwania na wysokie pozycje jest dłuższy. Poza tym mniejszy odsetek odwiedzin kończy się nawiązaniem kontaktu czy zamówieniem. Dodatkowo, frazy ogólne wiążą się z koniecznością posiadania wyższego budżetu na działania marketingowe.
Pozycjonowanie lokalne w Elblągu - kto na tym skorzysta?
Zyska przede wszystkim Twój biznes. Pozycjonowanie może z czasem stać się dla Ciebie kluczowym źródłem ruchu. Możliwe, że będziesz w stanie prowadzić działalność bez konieczności inwestowania w inne formy reklamy online.
Czy wiesz, że SEO generuje ponad 1000% więcej odwiedzin niż organiczne media społecznościowe(3)? Oczywiście, są takie działalności, w przypadku których to social media osiągają najlepsze wyniki, jednak przeważnie skuteczniejszym kanałem jest SEO.
Wybierając pozycjonowanie stron w Google, stawiasz na działania, które osiągają wysoki współczynnik konwersji. Potwierdza to poniższy wykres. Zwróć uwagę, że SEO uzyskało najlepszy rezultat w branży B2B i prawie największy w B2C.
Jednak wyniki są inne w zależności od branży. Na poniższej grafice znajdziesz rezultaty wyliczone dla różnych branż. Jak widzisz, najczęstszym liderem okazało się SEO, które też dwukrotnie znalazło się na drugiej pozycji.
Poza tym, dzięki optymalizacji pod algorytm Google, witryna będzie jednocześnie zapewniać pozytywne doświadczenia użytkownikom. Ich oczekiwania w wielu aspektach są spójny z tym, czego wymaga wyszukiwarka. Wysokiej jakości treści, szybkie ładowanie, responsywność, korzystanie z szyfrowanego połączenia, przemyślana struktura – to tylko przykładowe elementy, w zakresie których widoczna jest spójność między oczekiwaniami wyszukiwarki i użytkowników. Dlatego postaw na SEO i przekonaj się, jak wiele na tym zyskasz!
Pozycjonowanie lokalne stron w Elblągu - czym różni się od ogólnego SEO?
Jeśli ofertę kierujesz do mieszkańców Elbląga, to postaw na frazy regionalne. Czym różni się lokalne pozycjonowanie od zapytań ogólnych? Przede wszystkim skalą trudności. Natomiast, jeśli chodzi o prowadzone działania, to w obu przypadkach są one bardzo podobne, ale też możemy wskazać kilka różnic.
W przypadku fraz lokalnych content optymalizujemy pod słowa regionalne. W treściach pojawiać się będą nazwa Elbląg, ewentualnie okoliczne miejscowości lub gminy. Do tego nazwy dzielnic i osiedli w tym mieście, np. Śródmieście, Stare Miasto, Łasztownia, Zawodzie czy Osiek.
Jeśli chodzi o optymalizację techniczną, to dopiero audyt SEO pokazuje, jak wiele pracy wymaga serwis. Ogólnie weryfikujemy te same kwestie, np. błędy indeksowania, poprawność przekierowań czy korzystanie z SSL, natomiast pod względem ilości pracy mogą być widoczne znaczne różnice. Zazwyczaj więcej jej mamy w przypadku sklepów WWW niż stron lokalnych.
W ramach pozyskiwania odnośników główna różnica wynika z tematyki serwisów, na których zdobywamy linki. Koncentrujemy się na witrynach lokalnych, związanych z Elblągiem, ale też zwracamy uwagę na serwisy powiązane tematycznie.
Twoja marka lokalna może być widoczna na pierwszej stronie w lokalnych wynikach wyszukiwania nawet 3 razy. Pierwszy dzięki wypozycjonowaniu witryny. Kolejny to efekt skorzystania z reklamy Google Ads. Wtedy płacisz za każde kliknięcie z wyników wyszukiwania, a ta reklama może być widoczna na samej górze SERP-ów (Search Engine Results Page). Trzecim sposobem na widoczność jest wypozycjonowaniu Profilu Firmy w Google. Jeśli wyszukasz jakieś zapytanie lokalne, w wynikach zobaczysz taki trzypak z Google Maps, jak poniżej:
Aby Twoja marka mogła być w nim widoczna, najpierw musisz założyć Profil Firmy w Google. Po tym przejdź do jego optymalizacji. W nazwie możesz umieścić ważne słowo kluczowe, ale tylko, jeśli zrobisz to naturalnie np. Usługi hydrauliczne HydTop. Koniecznie skorzystaj z niego również w opisie firmy.
W kolejnym kroku wypełnij profil danymi – dodaj informacje o produktach, usługach, wprowadź godziny otwarcia i koniecznie je aktualizuj, jeśli się zmienią. Duże znaczenie dla widoczności wizytówki w wynikach wyszukiwania Google mają również opinie w profilu. Dlatego zachęcaj klientów, aby je dodawali. Idealnie, jeśli są długie i zawierają ważne dla Twojej działalności słowa kluczowe. Umieść na stronie firmowej, np. na podstronie Kontakt, mapę Google prowadzącą do siedziby przedsiębiorstwa. Pozyskuj wizytówki NAP, czyli jakby wpisy w katalogach, które zawierają dane adresowe, numer telefonu czy adres strony.
Następnie musisz się uzbroić w cierpliwość. Oczywiście nasze usługi pozycjonowania stron internetowych obejmują również wizytówkę Google. W przypadku marek lokalnych nasza strategia zawsze uwzględnia te działania. Jeśli chcesz, aby pozycjonowanie w Elblągu przyniosło optymalny efekt, pamiętaj o wizytówce Google.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne Elbląg?
Wyceny zawsze dokonujemy indywidualnie. Nie mamy stałego, uniwersalnego cennika pozycjonowania w Elblągu obowiązującego dla każdego projektu. Musimy przeanalizować Twoją witrynę i dopiero na tej podstawie przygotujemy dla Ciebie ofertę.
Duże znaczenie ma konkurencja. W niektórych branżach w Elblągu działa wiele firm, które inwestują w pozycjonowanie, a w innych jest ich mniej. Im większa konkurencja, tym wyższe mogą być koszty realizacji.
Bardzo istotne są stan Twojej strony i historia domeny. Niektóre witryny są na bieżąco z panującymi trendami. Korzystają z najnowszej wersji systemu CMS, zoptymalizowanej pod SEO. Z drugiej strony trafiamy również na witryny, na których od lat się nic nie działo. Bazują na starym oprogramowaniu, które nie jest zoptymalizowane pod SEO. Zdarza się, że witryna wymaga zaprojektowania od zera. To wpływa na koszt realizacji. Jeśli chodzi o domenę, to w dużej mierze od jej historii zależy, jak będzie przebiegać pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce. Jeśli była używana do działań niezgodnych z zaleceniami Google, to może zdecydowanie utrudnić osiągnięcie oczekiwanej widoczności. Potencjalne przyczyny problemów to bardzo duża liczba odnośników prowadzących do strony, pochodzących z niskiej jakości źródeł. Kolejnym kłopotem może być wcześniejsze wykorzystywanie witryny do publikowania spamu. Czasami w takich przypadkach jedynym rozwiązaniem okazuje się wymiana domeny, ale każdą oceniamy indywidualnie.
Jeśli chcesz wiedzieć, ile będzie kosztować proces pozycjonowania, z jakim się wiąże kosztem, skontaktuj się z nami. Możemy wypromować Twój biznes w sieci, ale najpierw musimy ocenić stan strony, jej kod, konkurencję i jeszcze kilka aspektów. Na tej podstawie przygotujemy dla Ciebie ofertę, która Cię pozytywnie zaskoczy. Zapewniamy elastyczne warunki – nie obawiaj się, nie wymagamy wieloletnich umów bez możliwości wypowiedzenia. Do współpracy przekonujemy jakością realizacji.
Gdzie działamy?
Źródła:
- https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland
- https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf