Popularność promocji i reklamy w wyszukiwarce Google oraz jej formy

8 lutego 2019

Google to niekwestionowany hegemon wśród wyszukiwarek. Aby nie być gołosłownym wystarczy przytoczyć kluczowe statystyki - na świecie z wyszukiwarki tej korzysta 74% wszystkich użytkowników, a w naszym kraju odsetek ten jest jeszcze wyższy, ponieważ Google do codziennej eksploracji internetu wykorzystuje ponad 98% internautów.

Masz pytania?

Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to olbrzymi potencjał promocyjny i marketingowy, który należy wykorzystać. Ba! Jest on z powodzeniem wykorzystywany każdego dnia przez tysiące firm na całym globie.

 

Dlaczego promocja i reklama w wyszukiwarce Google i sieci reklamowej tej firmy są tak popularne wśród marketerów?

 

Promocja i reklama w Google – skuteczność przede wszystkim

 

Co liczy się najbardziej w marketingu internetowym? Skuteczność, zwrot z inwestycji i przejrzystość kosztów. Wszystkie te aspekty promocji realizowane są z powodzeniem przez możliwości marketingowe i reklamowe, które niosą ze sobą narzędzia Google. To dlatego wiele firm zaczyna i kończy (co nie jest do końca słusznym rozwiązaniem) promocję swojej firmy właśnie na SEO i SEM.

 

Skuteczność tej formy promocji wynika z precyzyjnego targetowania przekazu reklamowego bazującego na realnej potrzebie użytkownika (wpisanie danej frazy w okno wyszukiwarki), jego lokalizacji, urządzeniu, z którego korzysta i interesujących go tematów (w przypadku sieci reklamowej Google).

 

Prześledźmy krok po kroku możliwości promocji firmy w internecie, które oferowane są przez wspomnianą wcześniej wyszukiwarkę.

 

Pozycjonowanie strony internetowej

 

Zabiegi optymalizacji strony internetowej (SEO) i pozycjonowania są niemal tak stare, jak sama wyszukiwarka. W uproszczeniu skupiają się one na tym, aby stworzyć witrynę internetową w taki sposób, żeby roboty Google uznały ją za wartościową dla użytkowników i wyświetlały ją możliwie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

Celem żmudnych prac z zakresu SEO i pozycjonowania jest wprowadzenie strony witryny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę, co znów zapewnia wzrost organicznych (darmowych – nie trzeba płacić za kliknięcie) odwiedzin strony przez użytkowników zainteresowanych daną tematyką, usługą lub produktem. W przypadku komercyjnych stron i sklepów internetowych skutkuje to w sposób naturalny wzrostem liczby klientów firmy.

 

Nie można jednak liczyć na to, że pozycjonowanie przyniesie wymierne efekty z dnia na dzień. Jest to bowiem maraton, a nie sprint, w którym szanse na zwycięstwo mają jedynie osoby znające i rozumiejące zasady funkcjonowania algorytmu Google oraz posiadający wiedzę, doświadczenie i narzędzia służące do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Mamy to szczęście, że takich właśnie specjalistów udało nam się zatrudnić w Internetica i że nasi klienci mogą każdego dnia korzystać z ich usług 🙂

 

Google Ads i Google Adsense

 

Google Ads i Google Adsense to zespół płatnych form promocji oferowanych przez wyszukiwarkę. Reklamy te mogą być umieszczane w formie tekstowej lub graficznej w wynikach wyszukiwania lub na stronach partnerskich Google (sieć reklamowa) i na portalach należących do firmy z Kalifornii, na przykład w formacie video (choć również w formie banerowej) na YouTube.  

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku Google Ads jest tzw. remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej daną stronę internetową.

 

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google

 

Temat ten omawialiśmy już precyzyjnie w innym artykule, ale pisząc o możliwościach promocji w wyszukiwarce nie sposób o pozycjonowaniu lokalnym nie wspomnieć.

 

W uproszczeniu, pozycjonowanie lokalne służy takiemu opracowaniu strony internetowej i treści się w niej znajdujących, aby pojawić się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania użytkowników przebywających na danym obszarze. Jest to szczególnie korzystne dla firm, które skupiają swoją działalność na rynku danej dzielnicy, miasta lub gminy.

 

W skład działań sprzyjających pozycjonowaniu lokalnemu wchodzą m.in: odpowiednie uzupełnienie wizytówki Google Moja Firma, posiadanie pliku KLM na stronie, lokalne linki prowadzące do witryny, uspójnienie danych teleadresowych w przestrzeni internetowej, odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt” na stronie oraz obecność opinii o firmie wystawionych za pośrednictwem Google.

 

Promocja i reklama w Google to potencjał, który musisz wykorzystać

 

Nie ukrywajmy – jeżeli Twoja firma nie korzysta z usług promocji i reklamy w wyszukiwarce Google, to w pewien sposób zamyka sobie drogę do rozwoju. Marketingowa machina, którą udostępnia przedsiębiorcom Google, jest potężna, a skorzystanie z niej w sposób umiejętny – co możemy zagwarantować – przyniesie pozytywne skutki dla Twojej firmy w postaci wzrostu ruchu na stronie, poprawie rozpoznawalności marki i większej ilości klientów Twojego biznesu online lub offline. Nie przegap tej okazji – wykorzystaj ją!  

 

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

W jaki sposób zadbać o promocję kobiecych branż w Internecie?   Pojęcie branży kobiecej jest bardzo szerokie - możemy tu zaliczyć między innymi: sprzedaż kosmetyków, modę,... czytaj więcej
5 najczęściej powielanych mitów o SEO 5 najczęściej powielanych mitów o SEO   Czas rozprawić się z popularnymi mitami na temat SEO, co bez wahania uczynimy w poniższym artykule. Na początek... czytaj więcej
Kiedy dokonać re-designu strony internetowej lub stworzyć nową? Na podstawie czego stwierdzić, że strona internetowa wymaga odświeżenia?   Oczywiście najlepiej jest zwrócić się do... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno