Popularność promocji i reklamy w wyszukiwarce Google oraz jej formy

8 lutego 2019

Google to niekwestionowany hegemon wśród wyszukiwarek. Aby nie być gołosłownym wystarczy przytoczyć kluczowe statystyki - na świecie z wyszukiwarki tej korzysta 74% wszystkich użytkowników, a w naszym kraju odsetek ten jest jeszcze wyższy, ponieważ Google do codziennej eksploracji internetu wykorzystuje ponad 98% internautów.

Masz pytania?

Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to olbrzymi potencjał promocyjny i marketingowy, który należy wykorzystać. Ba! Jest on z powodzeniem wykorzystywany każdego dnia przez tysiące firm na całym globie.

 

Dlaczego promocja i reklama w wyszukiwarce Google i sieci reklamowej tej firmy są tak popularne wśród marketerów?

 

Promocja i reklama w Google – skuteczność przede wszystkim

 

Co liczy się najbardziej w marketingu internetowym? Skuteczność, zwrot z inwestycji i przejrzystość kosztów. Wszystkie te aspekty promocji realizowane są z powodzeniem przez możliwości marketingowe i reklamowe, które niosą ze sobą narzędzia Google. To dlatego wiele firm zaczyna i kończy (co nie jest do końca słusznym rozwiązaniem) promocję swojej firmy właśnie na SEO i SEM.

 

Skuteczność tej formy promocji wynika z precyzyjnego targetowania przekazu reklamowego bazującego na realnej potrzebie użytkownika (wpisanie danej frazy w okno wyszukiwarki), jego lokalizacji, urządzeniu, z którego korzysta i interesujących go tematów (w przypadku sieci reklamowej Google).

 

Prześledźmy krok po kroku możliwości promocji firmy w internecie, które oferowane są przez wspomnianą wcześniej wyszukiwarkę.

 

Pozycjonowanie strony internetowej

 

Zabiegi optymalizacji strony internetowej (SEO) i pozycjonowania są niemal tak stare, jak sama wyszukiwarka. W uproszczeniu skupiają się one na tym, aby stworzyć witrynę internetową w taki sposób, żeby roboty Google uznały ją za wartościową dla użytkowników i wyświetlały ją możliwie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

Celem żmudnych prac z zakresu SEO i pozycjonowania jest wprowadzenie strony witryny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę, co znów zapewnia wzrost organicznych (darmowych – nie trzeba płacić za kliknięcie) odwiedzin strony przez użytkowników zainteresowanych daną tematyką, usługą lub produktem. W przypadku komercyjnych stron i sklepów internetowych skutkuje to w sposób naturalny wzrostem liczby klientów firmy.

 

Nie można jednak liczyć na to, że pozycjonowanie przyniesie wymierne efekty z dnia na dzień. Jest to bowiem maraton, a nie sprint, w którym szanse na zwycięstwo mają jedynie osoby znające i rozumiejące zasady funkcjonowania algorytmu Google oraz posiadający wiedzę, doświadczenie i narzędzia służące do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Mamy to szczęście, że takich właśnie specjalistów udało nam się zatrudnić w Internetica i że nasi klienci mogą każdego dnia korzystać z ich usług 🙂

 

Google Ads i Google Adsense

 

Google Ads i Google Adsense to zespół płatnych form promocji oferowanych przez wyszukiwarkę. Reklamy te mogą być umieszczane w formie tekstowej lub graficznej w wynikach wyszukiwania lub na stronach partnerskich Google (sieć reklamowa) i na portalach należących do firmy z Kalifornii, na przykład w formacie video (choć również w formie banerowej) na YouTube.  

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku Google Ads jest tzw. remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej daną stronę internetową.

 

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google

 

Temat ten omawialiśmy już precyzyjnie w innym artykule, ale pisząc o możliwościach promocji w wyszukiwarce nie sposób o pozycjonowaniu lokalnym nie wspomnieć.

 

W uproszczeniu, pozycjonowanie lokalne służy takiemu opracowaniu strony internetowej i treści się w niej znajdujących, aby pojawić się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania użytkowników przebywających na danym obszarze. Jest to szczególnie korzystne dla firm, które skupiają swoją działalność na rynku danej dzielnicy, miasta lub gminy.

 

W skład działań sprzyjających pozycjonowaniu lokalnemu wchodzą m.in: odpowiednie uzupełnienie wizytówki Google Moja Firma, posiadanie pliku KLM na stronie, lokalne linki prowadzące do witryny, uspójnienie danych teleadresowych w przestrzeni internetowej, odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt” na stronie oraz obecność opinii o firmie wystawionych za pośrednictwem Google.

 

Promocja i reklama w Google to potencjał, który musisz wykorzystać

 

Nie ukrywajmy – jeżeli Twoja firma nie korzysta z usług promocji i reklamy w wyszukiwarce Google, to w pewien sposób zamyka sobie drogę do rozwoju. Marketingowa machina, którą udostępnia przedsiębiorcom Google, jest potężna, a skorzystanie z niej w sposób umiejętny – co możemy zagwarantować – przyniesie pozytywne skutki dla Twojej firmy w postaci wzrostu ruchu na stronie, poprawie rozpoznawalności marki i większej ilości klientów Twojego biznesu online lub offline. Nie przegap tej okazji – wykorzystaj ją!  

 

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej
Na czym polega prowadzenie kampanii linków sponsorowanych? Wyszukiwarka internetowa jest uniwersalnym narzędziem przeznaczonym do promocji stron, ale prowadzone w jej ramach działania... czytaj więcej
Czym są kampanie SEM? Kampanie e-marketingowe to szeroka gama rozwiązań, skoncentrowanych na poprawie pozycji stron i sklepów internetowych.... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Odbierz voucher na pozycjonowanie
Zamknij okno