Płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu internetowego

7 grudnia 2018

 

Rosnąca popularność zakupów online zachęca do aktywnej promocji w Internecie. Wiele opcji, mających na celu zwiększenie sprzedaży wprowadza się już na etapie projektowania sklepu, a samo jego wdrożenie to dopiero początek ścieżki. Dowiedz się jak promować swój sklep, zarówno dzięki promocji płatnej, jak i dzięki darmowym działaniom.

 

W ramach działań płatnych warto rozważyć:

 

  • Kampanię Google Ads – wymaga budżetu reklamowego, ale jej zaletą są szybkie efekty oraz szerokie możliwości ustawień kampanii np. reklama w formie banerów graficznych, którą możesz skierować na konkretne strony internetowe. W przypadku sklepów internetowych szczególnie polecana jest reklama produktowa, pozwalająca wyświetlić na dane frazy kluczowe wybrane towary z Twojego sklepu. Pamiętaj, że mogą się pokazać w sąsiedztwie przedmiotów konkurencji, a w związku z tym będą konkurować cenowo.

 

  • Pozycjonowanie sklepu internetowego – Internauci darzą naturalne wyniki wyszukiwania największym zaufaniem, dlatego warto zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Rozsądnie wybieraj frazy, na których pozycjonowaniu najbardziej Ci zależy lub wiesz, że mogą skierować do sklepu największy ruch. O tym, jak to zrobić, pisaliśmy w artykule „Pozycjonowanie sklepu internetowego – dobór fraz”. Bądź przygotowany, że efekty nie pojawią się od razu i nie będą Ci dane raz na zawsze. Pozycjonowanie jest procesem, wymagającym stałego zaangażowania oraz obserwacji zmian, które wprowadza Google. Jeżeli nie jesteś w stanie regularnie się tym zajmować, powierz działania profesjonalnej agencji.

 

  • Reklamę w Social Media – czas wysokich zasięgów dla profili firmowych niestety dobiegł końca. Reklamowanie postów może okazać się konieczne. Wszystko zależy od indywidualnych kwestii, np. branża, w której działasz, stopień zaangażowania fanów czy grupa docelowa. Media społecznościowe mają coraz większe przełożenie na sprzedaż, dlatego warto zainwestować choćby minimalną część budżetu na reklamę tego typu.

 

Mówiąc o bezpłatnych metodach, traktujmy temat bardzo umownie. Dla niektórych firm współpraca z influencerami jest zupełnie bezpłatna, dla innych będzie sporym wydatkiem. Poniżej opisujemy jednak działania, które zazwyczaj nie wymagają dodatkowego budżetu reklamowego.

 

  • Publikowanie postów w mediach społecznościowych i tworzenie grup – aktywne publikowanie contentu wymaga przede wszystkim wygospodarowania odrobiny czasu. Internauci chętnie udzielają się pod ciekawymi postami swojej ulubionej marki. Jeżeli będziesz publikował angażujące treści, masz szansę na docieranie do nowych osób dzięki naturalnym zasięgom, wynikającym z dużej ilości komentarzy i udostepnień. Nagradzaj najaktywniejszych fanów, aby zyskać jeszcze większe zaangażowanie i lojalność. Opcją, na którą warto zwrócić uwagę są grupy na Facebooku. Dzięki zaproszeniu do grupy Twoich fanów, będziesz mógł publikować ważne treści bez potrzeby reklamowania.

 

  • Rabaty – raz na jakiś czas organizuj akcje rabatowe. Możesz również przyjąć specjalną politykę rabatową i ustalić kalendarz promocji dla danych produktów. To świetna okazja aby zachęcić do zakupów obecnych klientów i przyciągnąć do sklepu nowe osoby.

 

  • Wysyłka newslettera – gromadząc bazę adresową w swoim sklepie internetowym zyskujesz możliwość stałego kontaktu z klientami. W mailu możesz informować o nowościach, promocjach, bądź nowym wpisie na blogu firmowym. Dbaj o treść i oprawę graficzną każdego maila, aby odbiorcy nie traktowali go jako SPAM i nie rezygnowali z subskrypcji.

 

  • Współpraca z influencerami – w zależności od zasięgu i wymagań influencera, współpraca może wiązać się z pewnymi wydatkami, np. kosztami przesyłki produktu do przetestowania. Postaraj się aby Internauci udostępniali zdjęcia z oznaczeniem Twojego sklepu. Pozwoli to na budowanie zaufania do marki i zwiększenia rozpoznawalności. Być może przyciągnie kolejne osoby, które zechcą z Tobą współpracować na korzystnych warunkach.

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę,... czytaj więcej

Fragmenty rozszerzone
Czym są i jak je wykorzystać?
»
Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc lepiej... czytaj więcej

Jak założyć sklep na Facebooku? Przewodnik krok po kroku »   Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go... czytaj więcej

Long tail SEO – czym jest i dlaczego musisz o nie zadbać? » Wraz z rozwojem internetu, ewoluowały również nasze zachowania w sieci. Wszyscy mamy nieco większą świadomość na temat... czytaj więcej

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy » Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z powodzeniem... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Klikalny numer telefonu na stronie – więcej połączeń ze smartfonów   Click-to-call - dlaczego warto umieścić klikalny numer telefonu na swojej witrynie?   Ile razy w przeciągu... czytaj więcej
AdWords – reklama na każdą kieszeń Prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii marketingowych w internecie wcale nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Nawet te... czytaj więcej
Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby Jak dystrybuować content?   Stworzenie dobrej treści wymaga pomysłu, czasu, wiedzy i umiejętności. Niemniej to... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz