Klikalny numer telefonu na stronie – więcej połączeń ze smartfonów
Walka o klienta trwa w najlepsze. Właściciele stron internetowych prześcigają się w coraz to bardziej wymyślnych sposobach na zwrócenie uwagi potencjalnego konsumenta, ale w tym karkołomnym pędzie zapominają czasem o rozwiązaniach najprostszych, które potrafią przynieść najlepsze rezultaty.
Ułatw klientowi kontakt ze swoją firmą
Przykucie atencji użytkownika to jedno, ale wraz z nią powinno iść ułatwienie odbiorcy kontaktu z firmą, co może przynieść wymierny wzrost w generowaniu leadów sprzedażowych przedsiębiorstwu (szczególnie w sektorze usługowym lub oferującym skomplikowane produkty, jak również działającym w modelu B2B).
Jak w dosłownie kilka minut wprowadzić ułatwienie kontaktowe w postaci klikalnego numeru telefonu na stronie internetowej?
W przystępny sposób odpowiadamy na to pytanie w poniższym artykule. Dzięki temu umożliwisz swoim potencjalnym klientom szybki i wygodny kontakt ze swoją firmą!

Masz pytania?
Click-to-call – dlaczego warto umieścić klikalny numer telefonu na swojej witrynie?
Ile razy w przeciągu ostatniego tygodnia korzystałeś z przeglądarki internetowej w swoim smartfonie? Na pewno przynajmniej kilka. Telefony z dostępem do internetu stały się codziennością, a z ich funkcjonalności korzystamy często i chętnie.
W 2018 roku ponad połowa wyświetleń (52,2%) witryn generowana była właśnie z wykorzystaniem smartfonów, a prawie 40% użytkowników internetu sięga wyłącznie po telefon w przypadku gdy potrzebują zaspokoić natychmiastową potrzebę wyszukania danej informacji.
Wniosek z powyższych statystyk nasuwa się sam – znaczna część wyświetleń Twojej strony internetowej generowana jest za pośrednictwem wyszukiwarek mobilnych (szczególnie jeżeli Twoja witryna zaprojektowana jest w zgodzie z RWD – responsive web design), a co za tym idzie, wielu potencjalnych klientów prawdopodobnie z chęcią skorzystałoby z prostej metody bezpośredniego połączenia telefonicznego z Twoją firmą za pomocą jednego “tapnięcia”.
Klikalny numer telefonu w postaci linku na stronie internetowej. Jak go wdrożyć?
Zadanie implementacji klikalnego numeru telefonu na stronie internetowej naprawdę nie jest rzeczą trudną, szczególnie z poniższymi wskazówkami.
Aby umieścić link click-to-call na swojej witrynie, musisz zawrzeć w kodzie strony odpowiednio przygotowany kod HTML, którego treść wygląda następująco:
<a href=”tel:+48123456789”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>
Pamiętaj, aby umieścić pełen numer telefonu wraz z numerem kierunkowym kraju. Nie rozdzielaj rzędu cyfr numeru żadnymi przerywnikami (spacjami, myślnikami itd.). Treść linku może być dowolna i zawierać np. sam numer telefonu lub wprost CTA w postaci “Zadzwoń do nas!”.
Mierzenie ilości wykonanych telefonów bezpośrednio ze strony internetowej za pomocą Google Analytics
No dobrze, klienci mogą już połączyć się z Twoją firmą klikając w bezpośrednio w link umieszczony w witrynie. Ponieważ jednak cenną informacją jest to, ile takich połączeń zostało wykonanych, warto zająć się odpowiednim oznaczeniem linku, co umożliwi zliczanie realizacji celu w Google Analytics.
Aby tego dokonać, należy nieco zmodyfikować przywołany wcześniej fragment kodu. Jego ostateczny kształt, który umożliwi odpowiednio zaimplementowanemu narzędziu Google Analytics (to warunek konieczny!) zliczanie wykonanych połączeń, powinien wyglądać następująco:
<a href=”tel:+48123456789” onclick=”ga(‚send’, ‚event’, ‚contact’, ‚phone’, ‚click’);”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>
Tak skonstruowany odnośnik, wraz ze zdefiniowanymi w Google Analytics celami, pozwoli na śledzenie ilości wykonanych telefonów za pośrednictwem linku na stronie internetowej.
To proste, prawda? Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pozwolił Ci na “bezbolesne” wdrożenie omawianego udoskonalenia strony, a jego implementacja przyniesie dodatkowe zyski Twojej firmie!
Masz pytania?


Jak wiele może od niego zależeć? » Audyt SEO jest zazwyczaj pierwszym krokiem, rozpoczynającym prace nad pozycjonowaniem strony internetowej. Czym... czytaj więcej



Czym jest i dlaczego jest zły? » O zjawisku duplicate content pisaliśmy już trochę w artykule „Strona idealna do pozycjonowania i dla użytkowników... czytaj więcej

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?



Nasze certyfikaty


