Klikalny numer telefonu na stronie – więcej połączeń ze smartfonów

23 listopada 2018

Walka o klienta trwa w najlepsze. Właściciele stron internetowych prześcigają się w coraz to bardziej wymyślnych sposobach na zwrócenie uwagi potencjalnego konsumenta, ale w tym karkołomnym pędzie zapominają czasem o rozwiązaniach najprostszych, które potrafią przynieść najlepsze rezultaty.

 

Przykucie atencji użytkownika to jedno, ale wraz z nią powinno iść ułatwienie odbiorcy kontaktu z firmą, co może przynieść wymierny wzrost w generowaniu leadów sprzedażowych przedsiębiorstwu (szczególnie w sektorze usługowym lub oferującym skomplikowane produkty, jak również działającym w modelu B2B).

 

Jak w dosłownie kilka minut wprowadzić ułatwienie kontaktowe w postaci klikalnego numeru telefonu na stronie internetowej? W przystępny sposób odpowiadamy na to pytanie w poniższym artykule. Dzięki temu umożliwisz swoim potencjalnym klientom szybki i wygodny kontakt ze swoją firmą!

 

Click-to-call – dlaczego warto umieścić klikalny numer telefonu na swojej witrynie?

 

Ile razy w przeciągu ostatniego tygodnia korzystałeś z przeglądarki internetowej w swoim smartfonie? Na pewno przynajmniej kilka. Telefony z dostępem do internetu stały się codziennością, a z ich funkcjonalności korzystamy często i chętnie.

 

W 2018 roku ponad połowa wyświetleń (52,2%) witryn generowana była właśnie z wykorzystaniem smartfonów, a prawie 40% użytkowników internetu sięga wyłącznie po telefon w przypadku gdy potrzebują zaspokoić natychmiastową potrzebę wyszukania danej informacji.

 

Wniosek z powyższych statystyk nasuwa się sam – znaczna część wyświetleń Twojej strony internetowej generowana jest za pośrednictwem wyszukiwarek mobilnych (szczególnie jeżeli Twoja witryna zaprojektowana jest w zgodzie z RWD – responsive web design), a co za tym idzie, wielu potencjalnych klientów prawdopodobnie z chęcią skorzystałoby z prostej metody bezpośredniego połączenia telefonicznego z Twoją firmą za pomocą jednego “tapnięcia”.

 

Klikalny numer telefonu w postaci linku na stronie internetowej. Jak go wdrożyć?

 

Zadanie implementacji klikalnego numeru telefonu na stronie internetowej naprawdę nie jest rzeczą trudną, szczególnie z poniższymi wskazówkami.

 

Aby umieścić link click-to-call na swojej witrynie, musisz zawrzeć w kodzie strony odpowiednio przygotowany kod HTML, którego treść wygląda następująco:

 

<a href=”tel:+48123456789”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>

 

Pamiętaj, aby umieścić pełen numer telefonu wraz z numerem kierunkowym kraju. Nie rozdzielaj rzędu cyfr numeru żadnymi przerywnikami (spacjami, myślnikami itd.). Treść linku może być dowolna i zawierać np. sam numer telefonu lub wprost CTA w postaci “Zadzwoń do nas!”.

 

Mierzenie ilości wykonanych telefonów bezpośrednio ze strony internetowej za pomocą Google Analytics

 

No dobrze, klienci mogą już połączyć się z Twoją firmą klikając w bezpośrednio w link umieszczony w witrynie. Ponieważ jednak cenną informacją jest to, ile takich połączeń zostało wykonanych, warto zająć się odpowiednim oznaczeniem linku, co umożliwi zliczanie realizacji celu w Google Analytics.

 

Aby tego dokonać, należy nieco zmodyfikować przywołany wcześniej fragment kodu. Jego ostateczny kształt, który umożliwi odpowiednio zaimplementowanemu narzędziu Google Analytics (to warunek konieczny!) zliczanie wykonanych połączeń, powinien wyglądać następująco:

 

<a href=”tel:+48123456789” onclick=”ga(‚send’, ‚event’, ‚contact’, ‚phone’, ‚click’);”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>

 

Tak skonstruowany odnośnik, wraz ze zdefiniowanymi w Google Analytics celami, pozwoli na śledzenie ilości wykonanych telefonów za pośrednictwem linku na stronie internetowej.

 

To proste, prawda? Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pozwolił Ci na “bezbolesne” wdrożenie omawianego udoskonalenia strony, a jego implementacja przyniesie dodatkowe zyski Twojej firmie!

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym » Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś nad usługą pozycjonowania, to na pewno słyszałeś o dwóch rzeczach, które mogły... czytaj więcej

Audyt SEO - Jak wiele może od niego zależeć Audyt SEO
Jak wiele może od niego zależeć?
»
  Audyt SEO jest zazwyczaj pierwszym krokiem, rozpoczynającym prace nad pozycjonowaniem strony internetowej. Czym... czytaj więcej

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? » Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej

Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? » Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i niewykorzystany... czytaj więcej

Duplicate content Duplicate content
Czym jest i dlaczego jest zły?
»
O zjawisku duplicate content pisaliśmy już trochę w artykule „Strona idealna do pozycjonowania i dla użytkowników... czytaj więcej

Jak voice search zmieni SEO i rynek reklamy online? » Popularność wyszukiwania głosowego   Według udostępnionych na blogu Google danych, w 2014 roku z opcji voice search... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Google AdWords w sieci reklamowej Google i jej rozbudowana sieć reklamowa to bardzo dobra platforma do prowadzenia działań e-marketingowych. W agencji... czytaj więcej
AdWords – reklama na każdą kieszeń Prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii marketingowych w internecie wcale nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Nawet te... czytaj więcej
Wykorzystanie Social Media w świecie mody i kosmetyków Branża mody na przestrzeni ostatnich latach notuje ciągły wzrost popularności. Mimo olbrzymiej konkurencji, przybywa nowych... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz