Czy warto samodzielnie wypozycjonować stronę?

11 stycznia 2018

Masz pytania?

 

Pozycjonowanie jest narzędziem do promowania stron internetowych, z którego można korzystać samodzielnie. W internecie bez trudu trafisz na poradniki dotyczące pozycjonowania. Znajdziesz w nich także sporo informacji na temat SEO.

 

Wielu właścicieli stron internetowych, w tym również sklepów online, często decyduje się na takie rozwiązanie, głównie ze względu na cenę – samodzielne pozycjonowanie jest przecież „darmowe”. Czy jednak jest ono tak naprawdę darmowe i opłacalne?

 

Musisz mieć dużo czasu

 

Jeżeli chcesz samodzielnie prowadzić pozycjonowanie swojej strony, musisz przeznaczyć na ten cel sporo cennego czasu. Czekają Cię nie tylko działania polegające na poznaniu mechanizmów SEO, ale również optymalizacja strony oraz szereg czynności związanych z samym pozycjonowaniem, w tym pisanie i publikowanie różnych treści oraz prowadzenie analiz.

 

Jeśli nie dysponujesz odpowiednim przygotowaniem i narzędziami, wszystkie te działania zajmą Ci wiele czasu, którego może Ci potem zabraknąć na prowadzenie biznesu. Jeśli natomiast poświęcisz go za mało, Twoje działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

 

Uważaj na filtr Google!

 

Musisz pamiętać o tym, że nieodpowiednio prowadzone działania SEO mogą przynieść Twojej stronie internetowej więcej szkody niż pożytku. W najlepszym razie po prostu nie osiągniesz efektu, czyli ruch na stronie nie będzie wzrastał, ponieważ jej pozycja nie pójdzie w górę.

 

Nieodpowiednie pozycjonowanie może się jednak zakończyć nawet częściowym lub całkowitym zablokowaniem Twojej strony przez Google. A uwolnienie się od filtra Google we własnym zakresie jest naprawdę trudnym zadaniem!

 

Jeżeli zatem myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu strony, weź pod uwagę związane z tym ryzyko. Być może warto pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu, czyli skorzystaniu z usług profesjonalnej agencji SEO, która dysponuje odpowiednimi narzędziami oraz doświadczeniem.

Ocena
Ilość ocen: 0 Średnia ocena: 0

Masz pytania?

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? »   Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym »   Jeśli zakładasz, że z agencją SEO wypracujesz kilka fraz na najwyższych pozycjach po czym wasze drogi się rozejdą,... czytaj więcej

Audyt SEO - Jak wiele może od niego zależeć Audyt SEO
Jak wiele może od niego zależeć?
»
  Audyt SEO jest zazwyczaj pierwszym krokiem, rozpoczynającym prace nad pozycjonowaniem strony internetowej. Czym... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czym są słowa kluczowe i jak je dobierać?   Słowa kluczowe, nazywane także frazami kluczowymi czy hasłami kluczowymi, to absolutna podstawa tworzenia reklamy... czytaj więcej
Jak założyć sklep na Facebooku? Przewodnik krok po kroku   Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go... czytaj więcej
Jak opracować dobrą strategię SEM Jak opracować dobrą strategię SEM? Dobra strategia SEM. Od czego zacząć?   Na początku warto wyjaśnić, czym w zasadzie jest SEM. Search Engine... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę
Zamknij okno