Czy warto samodzielnie wypozycjonować stronę?

11 stycznia 2018

Masz pytania?

 

Pozycjonowanie jest narzędziem do promowania stron internetowych, z którego można korzystać samodzielnie. W internecie bez trudu trafisz na poradniki dotyczące pozycjonowania. Znajdziesz w nich także sporo informacji na temat SEO.

 

Wielu właścicieli stron internetowych, w tym również sklepów online, często decyduje się na takie rozwiązanie, głównie ze względu na cenę – samodzielne pozycjonowanie jest przecież „darmowe”. Czy jednak jest ono tak naprawdę darmowe i opłacalne?

 

Musisz mieć dużo czasu

 

Jeżeli chcesz samodzielnie prowadzić pozycjonowanie swojej strony, musisz przeznaczyć na ten cel sporo cennego czasu. Czekają Cię nie tylko działania polegające na poznaniu mechanizmów SEO, ale również optymalizacja strony oraz szereg czynności związanych z samym pozycjonowaniem, w tym pisanie i publikowanie różnych treści oraz prowadzenie analiz.

 

Jeśli nie dysponujesz odpowiednim przygotowaniem i narzędziami, wszystkie te działania zajmą Ci wiele czasu, którego może Ci potem zabraknąć na prowadzenie biznesu. Jeśli natomiast poświęcisz go za mało, Twoje działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

 

Uważaj na filtr Google!

 

Musisz pamiętać o tym, że nieodpowiednio prowadzone działania SEO mogą przynieść Twojej stronie internetowej więcej szkody niż pożytku. W najlepszym razie po prostu nie osiągniesz efektu, czyli ruch na stronie nie będzie wzrastał, ponieważ jej pozycja nie pójdzie w górę.

 

Nieodpowiednie pozycjonowanie może się jednak zakończyć nawet częściowym lub całkowitym zablokowaniem Twojej strony przez Google. A uwolnienie się od filtra Google we własnym zakresie jest naprawdę trudnym zadaniem!

 

Jeżeli zatem myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu strony, weź pod uwagę związane z tym ryzyko. Być może warto pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu, czyli skorzystaniu z usług profesjonalnej agencji SEO, która dysponuje odpowiednimi narzędziami oraz doświadczeniem.

Masz pytania?

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? » Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym » Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś nad usługą pozycjonowania, to na pewno słyszałeś o dwóch rzeczach, które mogły... czytaj więcej

Audyt SEO - Jak wiele może od niego zależeć Audyt SEO
Jak wiele może od niego zależeć?
»
  Audyt SEO jest zazwyczaj pierwszym krokiem, rozpoczynającym prace nad pozycjonowaniem strony internetowej. Czym... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czy social media mogą wpływać na pozycję strony Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej
Jak negatywne opinie wpływają na SEO?   Oceny firm w wyszukiwarkach - jak to działa i czy jest istotne z perspektywy SEO?   Opinie klientów o Twojej... czytaj więcej
Czy to już naprawdę koniec google+ Czy to już definitywny koniec Google +? O Google + mówiło się jako powstającej dla Facebooka konkurencji. Serwis społecznościowy od internetowego giganta w wersji... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno