Jak ponownie przyciągnąć do e-sklepu klientów, którzy od dawna nic nie kupili?

28 grudnia 2018

Dwoisz się i troisz, żeby wygenerować jak największy ruch w swoim sklepie internetowym, optymalizujesz działania, aby zwiększyć konwersję, a wreszcie doprowadzasz do zakupu i…? No właśnie, najczęściej schemat się powtarza. Skupiamy się na pozyskiwaniu kolejnych odbiorców, zaniedbując tych, którzy już nam zaufali. Tymczasem koszt pozyskania nowego klienta jest o wiele wyższy niż aktywizacji obecnych!

 

jak ponownie przyciągnąć do e sklepu klientów którzy od dawna nic nie kupili

Masz pytania?

Zadbaj o klienta już w czasie zakupów – Cross-selling i up selling

 

Zacznijmy od momentu, kiedy udało Ci się przekonać Internautę do odwiedzenia sklepu. Jeżeli na etapie przeglądania i dodawania produktów do koszyka wyświetlisz propozycje uzupełniające, zwiększysz prawdopodobieństwo podniesienia końcowej wartości zamówienia. Klient będzie miał poczucie, że może zrobić u Ciebie kompleksowe zakupy, a co za tym idzie – zmniejszy się ryzyko, że odwiedzi konkurencję. Takie działania noszą miano cross-sellingu.

 

Z kolei up selling polega na proponowaniu klientom droższej alternatywy przeglądanych produktów. Przypuśćmy, że Internauta zainteresował się modelem telefonu X. W propozycjach wyświetlamy mu dostępne w sklepie telefony, które mają wyższe parametry, a co za tym idzie – wyższą cenę.

 

Dawaj klientom poczucie, że o nich dbasz

 

Klient dokonał zakupu! Wykorzystaj ten moment do zachęcenia go, aby pozostał z Tobą na dłużej. Podziękuj za zakup, dodaj gratis do zamówienia, lub podaruj zniżkę na kolejne zakupy. Możesz również poprosić o informację zwrotną, co ewentualnie mógłbyś jeszcze usprawnić sklepie. Każdy pozytywny gest będzie mile widziany i zwiększy prawdopodobieństwo powrotu, a także przywiązania do marki.

 

Dobrą praktyką jest również przesyłanie klientom życzeń urodzinowych ze specjalną zniżką. Dajesz im wówczas poczucie, że o nich pamiętasz i są dla Ciebie ważni.

 

Powracaj z informacją o nowościach i promocjach

 

Informuj klientów na bieżąco, co się dzieje w sklepie. Internauci będą mieli świadomość, że się rozwijasz i warto do Ciebie wracać. Możesz do tego wykorzystać mailingi – są jedną z najtańszych form marketingu. Co prawda w przypadku wysyłki do tzw. zimnej bazy, czyli osób, które nigdy wcześniej nie spotkały się z daną marką, trudno uzyskać dobre rezultaty. Jednak jeżeli wyślesz wiadomość o nowym produkcie czy promocji do bazy użytkowników, którzy dobrowolnie zapisali się na newsletter, masz sporą szansę na konwersję w postaci sprzedaży.

 

W przypadku ekskluzywnych produktów, co jakiś czas możesz wysłać katalog/broszurę/ofertę w wersji papierowej. Jest to droższa forma, ale elegancko przygotowane, dedykowane materiały, dadzą klientowi poczucie wyjątkowości, zaś Twojej marce dodadzą prestiżu.

 

Korzystaj z wiedzy, którą podzielił się z Tobą klient – czyli o analizie i segmentacji

 

Obecnie kluczem do sukcesu w sprzedaży jest personalizacja. Obserwując zachowanie Internauty na stronie, poznajesz jego preferencje i potrzeby. Skorzystaj z tego w celu przygotowania dedykowanej oferty. Istnieje szereg narzędzi, które pomogą Ci zebrać informacje i zautomatyzować pewne procesy. Głównymi źródłami wiedzy są Google Analytics, panel administracyjny sklepu bądź wewnętrzny CRM.

 

Poświęć trochę czasu na przygotowanie strategii kontaktu z pozyskanymi klientami, a nie będziesz musiał martwić się o brak kolejnych zamówień!

 

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce 6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

10 zasad dobrego sklepu mobilnego 10 zasad dobrego sklepu mobilnego »   Na naszych oczach sektor handlu rozwija się bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Jeszcze kilka lat temu,... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej

Pozycjonowanie Long Tail SEO – czym jest i dlaczego musisz o nie zadbać Pozycjonowanie Long Tail SEO – czym jest i dlaczego musisz o nie zadbać? »   Wraz z rozwojem internetu, ewoluowały również nasze zachowania w sieci. Wszyscy mamy nieco większą świadomość na... czytaj więcej

płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu Płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu internetowego »   Skuteczna promocja sklepu internetowego w Google   Rosnąca popularność zakupów online zachęca do aktywnej... czytaj więcej

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy »   SEO i SEM w sklepie internetowym   Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

W jaki sposób zadbać o promocję kobiecych branż w internecie W jaki sposób zadbać o promocję kobiecych branż w Internecie?   Podstawa to strona internetowa   Jest Twoją wirtualną wizytówką i większość Internautek, trafiając na... czytaj więcej
seo 1210158 1920 Co to jest SEO copywriting i dlaczego jest tak istotny?   Co to jest SEO copywriting?   Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu członów... czytaj więcej
OF8H800 optimized Czym jest i jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? Co oznacza współczynnik odrzuceń? Współczynnik odrzuceń to wskaźnik, który odnosi się do wizyt w witrynie, podczas... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę
Zamknij okno