Jak ponownie przyciągnąć do e-sklepu klientów, którzy od dawna nic nie kupili?

3.8
(4)


Zadbaj o klienta już w czasie zakupów – Cross-selling i up selling

Zacznijmy od momentu, kiedy udało Ci się przekonać Internautę do odwiedzenia sklepu. Jeżeli na etapie przeglądania i dodawania produktów do koszyka wyświetlisz propozycje uzupełniające, zwiększysz prawdopodobieństwo podniesienia końcowej wartości zamówienia. Klient będzie miał poczucie, że może zrobić u Ciebie kompleksowe zakupy, a co za tym idzie - zmniejszy się ryzyko, że odwiedzi konkurencję. Takie działania noszą miano cross-sellingu.

Z kolei up selling polega na proponowaniu klientom droższej alternatywy przeglądanych produktów. Przypuśćmy, że Internauta zainteresował się modelem telefonu X. W propozycjach wyświetlamy mu dostępne w sklepie telefony, które mają wyższe parametry, a co za tym idzie - wyższą cenę.

Dawaj klientom poczucie, że o nich dbasz

Klient dokonał zakupu! Wykorzystaj ten moment do zachęcenia go, aby pozostał z Tobą na dłużej. Podziękuj za zakup, dodaj gratis do zamówienia, lub podaruj zniżkę na kolejne zakupy. Możesz również poprosić o informację zwrotną, co ewentualnie mógłbyś jeszcze usprawnić sklepie. Każdy pozytywny gest będzie mile widziany i zwiększy prawdopodobieństwo powrotu, a także przywiązania do marki.

Dobrą praktyką jest również przesyłanie klientom życzeń urodzinowych ze specjalną zniżką. Dajesz im wówczas poczucie, że o nich pamiętasz i są dla Ciebie ważni.

Powracaj z informacją o nowościach i promocjach

Informuj klientów na bieżąco, co się dzieje w sklepie. Internauci będą mieli świadomość, że się rozwijasz i warto do Ciebie wracać. Możesz do tego wykorzystać mailingi - są jedną z najtańszych form marketingu. Co prawda w przypadku wysyłki do tzw. zimnej bazy, czyli osób, które nigdy wcześniej nie spotkały się z daną marką, trudno uzyskać dobre rezultaty. Jednak jeżeli wyślesz wiadomość o nowym produkcie czy promocji do bazy użytkowników, którzy dobrowolnie zapisali się na newsletter, masz sporą szansę na konwersję w postaci sprzedaży.

W przypadku ekskluzywnych produktów, co jakiś czas możesz wysłać katalog/broszurę/ofertę w wersji papierowej. Jest to droższa forma, ale elegancko przygotowane, dedykowane materiały, dadzą klientowi poczucie wyjątkowości, zaś Twojej marce dodadzą prestiżu.

Korzystaj z wiedzy, którą podzielił się z Tobą klient – czyli o analizie i segmentacji

Obecnie kluczem do sukcesu w sprzedaży jest personalizacja. Obserwując zachowanie Internauty na stronie, poznajesz jego preferencje i potrzeby. Skorzystaj z tego w celu przygotowania dedykowanej oferty. Istnieje szereg narzędzi, które pomogą Ci zebrać informacje i zautomatyzować pewne procesy. Głównymi źródłami wiedzy są Google Analytics, panel administracyjny sklepu bądź wewnętrzny CRM.

Poświęć trochę czasu na przygotowanie strategii kontaktu z pozyskanymi klientami, a nie będziesz musiał martwić się o brak kolejnych zamówień!

 

Oceń tekst

Średnia ocen 3.8 / 5. Liczba głosów: 4


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Zofia Mazurowska

Sales Development Representative

Krystian Sakowicz

Sales Development Representative

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn