Ile kosztuje strona internetowa? Cena strony internetowej dla firmy

30 grudnia 2019

Dlaczego strona internetowa jest ważna dla Twojej firmy i ile kosztuje jej profesjonalne stworzenie? Czy darmowa strona internetowa lub witryna tworzona w generatorze to dobre rozwiązanie? Przeczytaj krótki poradnik, który pomoże Ci dokonać właściwych wyborów przy zlecaniu stworzenia firmowej strony internetowej.

Od czego zależy cena strony internetowej?

 

Odpowiedź na powyższe pytanie nie jest prosta, ponieważ ostateczny koszt realizacji strony internetowej jest składową dziesiątek czynników. Posłużmy się prostą analogią związaną z budową domu. Wykopanie fundamentów i ustawienie ceglanej konstrukcji przykrytej dachem może uchodzić za dom. Pytanie jednak w jaki sposób wykończymy elewację? Na jakie pokrycie dachu się zdecydujemy? A co z wykończeniem wnętrz, kanalizacją, stolarką i ogrzewaniem?

 

Podobnie jest w przypadku strony internetowej. Możesz stworzyć witrynę samodzielnie w kreatorze, oprzeć ją o gotowy szablon, zlecić realizację freelancerowi lub profesjonalnej agencji specjalizującej się w tworzeniu stron WWW. W każdym z tych wypadków otrzymasz dany produkt, ale w zależności od decyzji, będzie się on diametralnie różny. Przypatrzmy się każdemu z tych rozwiązań i rozpatrzmy zalety oraz wady.

 

Generator stron internetowych, szablon, czy dedykowany projekt?

 

Wady i zalety stron internetowych tworzonych przy pomocy generatorów

 

Generatory stron internetowych pozwalają w prosty sposób przygotować i opublikować witrynę Twojej firmy. Odbywa się to najczęściej za pośrednictwem nieskomplikowanych kreatorów typu drag&drop, w których dobiera się i odpowiednio układa poszczególne elementy strony lub poprzez dobór gotowego szablonu z generatora, który wypełnia się treścią.

 

Zalety korzystania z generatorów stron internetowych

 

  • Szybkie przygotowanie i publikacja strony 
  • Darmowe stworzenie witryny lub realizacja niewielkim kosztem 

 

Wady korzystania z generatorów stron internetowych

 

  • Bardzo ograniczone możliwości ingerencji w design strony
  • Brak indywidualnego wyglądu dopasowanego do charakteru Twojej firmy (Twoja strona będzie wyglądać podobnie do setek innych, nie będzie się wyróżniać na tle konkurencji) 
  • Wysokie koszta dodatkowych usług (serwera, domeny, indywidualnych funkcjonalności, zmian nieprzewidzianych przez twórcę generatora)
  • Niedoskonałe dostosowanie do SEO 
  • Często niska wydajność
  • Niejednokrotnie problemy z supportem (masowy charakter obsługi klienta)

 

Generatory stron internetowych są dobrym rozwiązaniem dla firm o bardzo ograniczonym budżecie (np. dopiero startujących biznesów), chociaż w przeciągu krótkiego czasu i tak zapewne potrzebna będzie “przesiadka” na indywidualny projekt, jeżeli chce się wykorzystać wszystkie możliwości obecności przedsiębiorstwa w internecie. 

 

Koszt: Darmowa lub niedroga (do kilkuset złotych) realizacja, której koszta drastycznie rosną wraz ze zmianami w designie, poszerzeniem funkcjonalności i wydajności witryny.

 

Wykorzystanie szablonu do stworzenia strony internetowej – wady i zalety

 

W przypadku oprogramowania open source, takiego jak WordPress, Joomla czy Drupal, w sieci znaleźć można wiele szablonów (płatnych i darmowych), na podstawie których możliwe jest stworzenie strony internetowej. Samodzielną realizacją szablonowej strony mogą zająć się osoby, które mają przynajmniej podstawowe umiejętności programowania i doświadczenie w danym CMS.

 

Zalety korzystania z szablonów przy tworzeniu stron internetowych

 

  • Szybsza realizacja niż w przypadku dedykowanych projektów 
  • Spore możliwości modyfikacji 
  • Możliwość zbliżenia projektu do charakteru firmy i branży 
  • Wiele darmowych i płatnych wtyczek do szablonów open source poszerzających funkcjonalności strony

 

Wady stron internetowych opartych na szablonie

 

  • Problemy z wydajnością stron (częste niedoskonałości kodu w back end) 
  • Konieczność znajomości CMS, na którym oparta jest strona i programowania w przypadku chęci głębszej ingerencji w kod
  • Brak pełnego wpływu na ostateczny wygląd i funkcjonalność strony 
  • Częste niedostosowanie do wymogów SEO 
  • Często spotykany problem z responsywnością strony (dopasowaniem do wyświetlania na wszystkich urządzeniach)
  • Ograniczony support

 

Szablonowa realizacja strony internetowej jest pośrednim rozwiązaniem pomiędzy stroną z generatora a dedykowanym projektem. W zależności od Twoich umiejętności lub umiejętności developera, któremu zlecisz projekt oraz od jakości samego szablonu, oparcie strony o gotowy template może być dobrym rozwiązaniem dla niektórych biznesów, które mają ograniczone potrzeby względem swojej witryny. 

 

Koszt: W przypadku samodzielnej konfiguracji szablonu, koszta wynoszą kilkaset złotych. Zlecenie zmian w szablonie zewnętrznemu podmiotowi, to koszta od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Cena realizacji zależy również od wybranego szablonu i ceny poszczególnych modułów / widgetów instalowanych na stronie.

 

Wady i zalety dedykowanych projektów stron internetowych

 

Dedykowany projekt strony internetowej jest rozwiązaniem optymalnym dla firm, które chcą wykorzystywać w pełni potencjał marketingu internetowego i sprzedaży przez sieć. Jest on w pełni dostosowany do potrzeb firmy, zlecający ma wpływ na wygląd i funkcjonowanie każdego elementu witryny a dobrze zaprojektowana strona jest przyjazna użytkownikowi oraz maksymalnie dopasowana do potrzeb SEO. Niestety realizacja takiego projektu musi trochę potrwać i nie jest najtańszą z alternatyw.

 

Wady dedykowanych projektów stron internetowych

 

  • Stosunkowo wysoki koszt realizacji 
  • Dłuższy czas przygotowania gotowego projektu niż w przypadku stron z generatora lub opartych na szablonie 
  • Konieczność dokonania odpowiedniego wyboru podmiotu realizującego projekt

 

Zalety dedykowanych projektów stron internetowych

 

  • Pełen wpływ na wygląd i funkcjonalność witryny 
  • Dostosowanie witryny do wymogów SEO 
  • Wysoka użyteczność i user experience
  • Nieograniczone możliwości zmian i udoskonaleń 
  • Wysoka wydajność i niezawodność

 

Pomimo kosztów (od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych), dedykowany projekt strony internetowej pozwala firmie rozwinąć skrzydła w internecie. Witryna odpowiada na potrzeby zamawiającego, jak również samych użytkowników, jest w pełni wydajna, bezpieczna i dostosowana do potrzeb SEO. Inwestycja tego typu może zwrócić się szybciej, niż projekty oparte na szablonie lub stworzone w generatorze. 

 

Koszt: Od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

 

Tworzenie stron internetowych – freelancer czy agencja?

 

Na rynku spotkać możemy setki osób i firm, które zajmują się projektowaniem i kodowaniem stron internetowych. Skorzystanie z usług freelancera jest tańsze i bardziej elastyczne, ale niestety niesie ze sobą ryzyko niskiej jakości, nieterminowości, braku odpowiedzialności za projekt oraz braku wsparcia w naprawach strony lub jej rozwoju. 

 

Jeżeli zdecydujesz się na usługi agencji interaktywnej, musisz liczyć się z nieco wyższą ceną, za którą najczęściej idzie również znacznie wyższa jakość realizacji. W przygotowanie projektu zaangażowanych jest przynajmniej kilku profesjonalistów, a sama firma daje najczęściej gwarancję na produkt oraz precyzyjnie określa zakres prac. Dzięki temu masz pewność terminu oddania projektu oraz posiadasz wgląd w kolejne etapy procesu tworzenia strony.

 

Co wpływa na ostateczny koszt dedykowanego projektu strony internetowej?

 

Tworzenie strony internetowej to wieloetapowy proces, w skład którego wchodzą:

 

  • Faza koncepcyjna i precyzowania potrzeb oraz wymagań 
  • Projektowanie graficzne – przygotowanie mapy strony, makiety, poszczególnych ekranów i ostatecznego designu 
  • Kodowanie, czyli przeniesienie projektu graficznego na kod strony
  • Testy strony – manualne, automatyczne lub półautomatyczne 
  • Uzupełnienie właściwej treści strony – teksty, grafiki, video
  • Ostateczne wdrożenie strony internetowej oraz jej późniejsza optymalizacja 

 

Na ostateczną cenę strony internetowej wpływa skomplikowanie projektu, ilość i zaawansowanie funkcjonalności, liczba poprawek do początkowego projektu, ilość i rodzaj wprowadzanych treści oraz wszystkie nietypowe moduły i wtyczki zaprojektowane specjalnie dla Twojej firmy. Oprócz tego należy wziąć pod uwagę obsługę i utrzymanie strony oraz cenę serwera o odpowiedniej wydajności.

 

Ile kosztuje strona internetowa? Podsumowanie

 

Strona internetowa może kosztować Cię kilkaset lub kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, jak profesjonalnie podchodzisz do swojej wizytówki w internecie i tego potężnego narzędzia marketingowego. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że na wdrożeniu strony WWW nie można przesadnie oszczędzać. Ważnym jest, aby przemyśleć konkretne swoje potrzeby i dopasować do nich projekt oraz fundusze. 

Jeżeli szukasz specjalistów zajmujących się tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych, zgłoś się do nas. Dopasujemy odpowiednie rozwiązania dla Twojego biznesu, które będą odpowiadać Twoim potrzebom i budżetowi, którym dysponujesz.

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

CMS strony internetowej a SEO »   Jeśli wybraliśmy już CMS, na którym będzie się opierała strona i gdy wreszcie zostanie uruchomiona, kolejnym... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej

Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? »   Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i... czytaj więcej

Mobile First Index – czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych? » Aktualizacja W 2015 roku, po raz pierwszy liczba wyszukań na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google przewyższyła... czytaj więcej

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy »   Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z... czytaj więcej

Strona idealna do pozycjonowania i dla użytkowników, czyli o czym należy pamiętać przy projektowaniu witryny »   Odpowiednia i profesjonalna strona internetowa to oczywistość praktycznie dla każdej firmy. Niezależnie od tego, czy... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Wymagania dla kampanii produktowych   W poprzednim artykule wymieniliśmy zalety reklam produktowych dla sklepów online. Teraz opowiemy kilka słów o tym,... czytaj więcej
Uruchomienie gwiazdek ocen i ich wpływ na klikalność strony Uruchomienie gwiazdek ocen i ich wpływ na klikalność strony   W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy, czym są i jak wykorzystać fragmenty rozszerzone - Fragmenty rozszerzone... czytaj więcej
Ile kosztuje strona internetowa? Cena strony internetowej dla firmy Od czego zależy cena strony internetowej?   Odpowiedź na powyższe pytanie nie jest prosta, ponieważ ostateczny koszt... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę „za efekt”
Zamknij okno