Reklama w Google Ads (Google Adwords)

Jeżeli reklama jest dźwignią handlu, to reklama Google Ads (kiedyś Google AdWords, której to nazwy będziemy używać naprzemiennie) jest dla niego prawdziwą katapultą. Nasze doświadczenie i uzyskiwane wyniki udowadniają, że olbrzymie możliwości precyzyjnego dotarcia do potencjalnego klienta to siła, której nie możesz lekceważyć prowadząc firmę – niezależnie czy robisz to w świecie on-line, czy off-line. Profesjonalna kampania Google Ads pomoże Ci w podboju rynku i natychmiastowej odpowiedzi na aktualne potrzeby klientów, a my chętnie pomożemy Ci w jej realizacji.

 

Zapoznaj się z naszą ofertą i przewodnikiem po reklamie Google Ads. Przekonaj się, że inwestycja w tego typu marketing to szansa na dynamiczny rozwój Twojej firmy, niezależnie od jej rozmiaru oraz zasięgu. 

 

Kampanie Google AdWords

 

Zalety kampanii Google Ads

 

Dowiedz się, dlaczego budżet wydany na reklamę w sieci wyszukiwania Google i sieci reklamowej Google, to dobra inwestycja dla Twojego przedsiębiorstwa.

 

Firmy z roku na rok inwestują w reklamę internetową coraz więcej. Tylko w pierwszym kwartale 2019 roku było to ok. 1,1 mld. złotych. Kwota ta stanowi 43% łącznych wydatków przeznaczonych na promocję. 47,2% z przeszło miliarda złotych zostało przeznaczonych na reklamę display, a prawie 33% funduszy reklamowych pochłonęły aktywności SEM (+11% rok do roku), w skład których wchodzi również reklama Google AdWords. Co więcej, przedsiębiorcy wydali na reklamę on-line więcej, niż na reklamę telewizyjną. To pierwsza taka sytuacja w historii, a trend ten zdaje się tylko umacniać.

 

Skąd bierze się taka popularność reklamy internetowej wśród rodzimych i światowych firm? Wynika ona z ponadprzeciętnej skuteczności i możliwości precyzyjnego określania budżetów oraz wyników kampanii.

 

Powierzając nam realizację kampanii Google AdWords dla swojej firmy zyskujesz:

 

  • Czas i gwarancję rezultatów

 

Nie musisz poświęcać długich godzin na doszkalanie się z zakresu reklam Google bez gwarancji, że Twoja praca przyniesie pozytywne rezultaty. Efektywne kampanie AdWords to nasza specjalność, dlatego nie musisz martwić się o “przepalanie” budżetu i brak efektów działań. Zawsze zabiegamy o to, żeby optymalizować CPC i ROI kampanii, czyli przynieść dla Twojej firmy jak największy zysk, jak najniższym kosztem.

 

  • Konkretną strategię i szeroki zasięg

 

Internetica to agencja specjalistów. Nasze działania są ściśle sprecyzowane i oparte o dane na temat rynku oraz Twoich klientów. Dzięki temu realizujemy skuteczne kampanie reklamowe Google o możliwie szerokim zasięgu, kierowane do skonkretyzowanej grupy odbiorców.

 

  • Indywidualną opiekę certyfikowanych specjalistów Google Ads

 


Nasi klienci trafiają pod skrzydła doświadczonych, wykwalifikowanych specjalistów, którzy przygotowują, analizują i optymalizują reklamy w wyszukiwarkach i sieci reklamowej Google. Internetica została odznaczona certyfikatem “Partner Google Ads”, co potwierdza naszą wiedzę i umiejętności.


5 korzyści płynących z wykorzystywania reklamy Google w rozwoju biznesu

1. Reklama Google AdWords przynosi szybsze rezultaty niż SEO

 

Największą zaletą kampanii Google AdWords jest to, że działa znacznie szybciej niż SEO. Zarówno aktywności SEO, jak i Google Ads to strategie marketingowe opierające się na wyszukiwarkach internetowych służące do generowania większego ruchu na stronie internetowej i zdobywania nowych, potencjalnych klientów.

 

Różnicą jest fakt, że uzyskanie wysokiej pozycji w organicznych rezultatach wyszukiwania może zająć naprawdę dużo czasu (szczególnie dla konkurencyjnych fraz), a odpowiednio skonfigurowana, profesjonalna kampania AdWords da pierwsze rezultaty niemal natychmiast.

 

Najważniejszymi przewagami reklam PPC Google są:

 

  • Pełna kontrola nad budżetem reklamowym 
  • Możliwość włączania i wyłączania kampanii na każdym etapie jej trwania
  • Symultaniczna praca na wielu słowach kluczowych i grupach odbiorców
  • Automatyczne wyświetlanie reklam na najbardziej eksponowanych miejscach w wyszukiwarce (nad i pod wynikami organicznymi) 

 

Czy to oznacza, że Twoja firma powinna zrezygnować z działań SEO? Bynajmniej! Budując swoją markę w internecie należy podchodzić do kampanii marketingowej w sposób holistyczny, łącząc zabiegi organiczne i płatne. Pierwsze zajmują sporo czasu i wysiłku, ale przynoszą długoterminowe efekty, a drugie są w stanie sprowadzić do witryny odbiorców natychmiast po uruchomieniu kampanii Gogole Ads. 

 

Zobacz nasz pakiet ZAWSZE WIDOCZNY®, który łączy działania SEO i PPC w drodze do optymalizacji efektywności promocji online Twojej firmy.

 

2. Systematyczne mierzenie wyników kampanii

 

Największym problemem wiążącym się z tradycyjnymi formami reklamy (telewizja, radio, prasa, reklama outdoor) było mierzenie ich wyników i zwrotu z inwestycji (ROI – Revenue Over Investment). Kłopot ten nie dotyczy reklamy Google Ads, ponieważ rezultaty jej wpływu na odbiorców są jasne i przejrzyste. 

 

Wgląd w skutki kampanii uzyskasz dzięki rozbudowanym raportom generowanym przez naszych specjalistów, którzy na podstawie uzyskanych danych zaproponują odpowiednie działania optymalizacyjne.  

 

Czego możesz się dowiedzieć dzięki analityce kampanii reklamowych AdWords? 

 

  • Które słowa kluczowe generują największy ruch i przychody
  • Ile kosztuje sprowadzenie pojedynczego użytkownika do Twojej strony internetowej
  • Jaki udział w całościowym ruchu Twojej witryny stanowi ruch z płatnych form promocji
  • Skąd pochodzą osoby klikające w reklamę, jakiej są płci i w jakim są wieku


To oczywiście nie wszystko! Agencje zajmujące się kampaniami Google Ads, taka jak nasza, są w stanie przygotować precyzyjne raporty dotyczące swoich działań, które pozwolą Ci dokładnie śledzić wyniki kampanii, a także uzyskać dodatkowe informacje na temat osób zainteresowanych ofertą Twojej firmy. Dane dotyczące użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową to prawdziwy skarb, którego nie musisz szukać na końcu tęczy.

 

3. Proporcjonalnie niski koszt pozyskania klienta

 

Co prawda to rzecz względna, ale nasze doświadczenie pokazuje, że koszt pozyskania klienta za pośrednictwem reklamy Google jest zdecydowanie niższy, niż w przypadku innych form reklamy – zarówno tradycyjnej, jak i internetowej.

 

Wynika to z faktu, że reklama AdWords dociera do osób, które są żywo zainteresowane produktami lub usługami, które oferujesz. Nie musisz budować świadomości i potrzeby – klienci wiedzą czego potrzebują i szukają jedynie firmy, która będzie w stanie spełnić ich oczekiwania. 

 


Za pośrednictwem realizowanych przez Internetica kampanii Google Ads, mogą oni trafić właśnie do Ciebie! To właśnie dzięki precyzyjnemu targetowaniu reklamy oraz systemowi działania (m.in. wyświetleniu reklamy po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarkę), Google Ads może być tak tania i… skuteczna!


 

4. Remarketing Google – dotrzyj ponownie do potencjalnego klienta

 

Co kryje się pod tym tajemniczym słowem? Wyobraź sobie, że klient wszedł do Twojego sklepu stacjonarnego, zapoznał się wstępnie z ofertą i wyszedł. Jaka jest szansa, że wróci? Niestety nikła. W internecie możesz do niego dotrzeć ponownie! 


Na podstawie ciasteczka (ang. cookie), które zapisze się w przeglądarce internetowej użytkownika odwiedzającego Twoją witrynę, możesz wyświetlić mu ponownie reklamę swojej firmy np. w sieci reklamowej Google (YouTube, Gmail i wiele innych stron oraz aplikacji współpracujących z Google).

 

To olbrzymie pole do popisu, które stale wykorzystujemy przy pracy dla naszych klientów. Dzięki wykorzystywanym w naszej agencji formom kreacji reklam (językowi korzyści, video, specjalnym promocjom i zachęcającym grafikom), nasze treści mobilizują użytkowników do ponownych odwiedzin w Twojej witrynie. 

 

5. Szerokie możliwości targetowania reklamy

 

Reklamy Google Ads w modelu PPC (pay-per-click) umożliwiają dostosowanie reklamy i stawki za kliknięcie do danej grupy odbiorców. Jak wspomnieliśmy powyżej, Google, za pośrednictwem ciasteczek, zbiera informacje o użytkownikach i ich zachowaniach w internecie. Na tej podstawie umożliwia nam precyzyjne kierowanie reklam do osób o ustalonym profilu. 


Ze względu na jakie cechy targetujemy reklamy w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google?

 

  • Dane demograficzne (płeć, wiek)
  • Język i lokalizacja użytkownika
  • Godziny i dni wyświetleń reklamy
  • Urządzenie, z którego użytkownik korzysta
  • Tematy
  • Słowa kluczowe
  • Osoby o podobnych zainteresowaniach do użytkowników odwiedzających Twoją witrynę


To jeszcze nie wszystkie zmienne, które wykorzystujemy przy ustalaniu grup docelowych reklam, ale już teraz widzisz, jak wielkie możliwości precyzyjnego dotarcia do potencjalnego klienta daje reklama w Google.

Reklama Google AdWords – na czym polega i jak działa?

Wiesz już jakie zalety posiada reklama w Google. Czas odpowiedzieć na pytanie, jak ona w zasadzie działa.

 

Mechanizmy rządzące reklamą strony w Google są bardzo skomplikowane, ponieważ opierają się o rozbudowane, systematycznie zmieniające się algorytmy. W związku z tym, reklamy w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google wymagają ciągłej aktualizacji i optymalizacji. Jest jednak kilka prawideł, dzięki którym zrozumiesz, na czym opiera się system działania promocji w Google, a które przedstawiamy w poniższym akapicie.

Podstawowe zasady działania Google Ads

W wielkim uproszczeniu, reklama w wyszukiwarce Google bazuje na słowach kluczowych, na które zostanie ustawiona. Jeżeli prowadzisz internetowy sklep zoologiczny i postanowisz, że chcesz promować znajdujące się w nim produkty (np. karmę dla psów), to po wpisaniu frazy “tania karma dla psów” w wyszukiwarce, Twoja reklama wyświetli się w wynikach wyszukiwania – ponad wynikami organicznymi, pod nimi, w bocznej kolumnie razem z grafiką lub w zakładce “Zakupy” (to wynik tzw. reklamy produktowej Google, o której później).

 

Podstawowe zasady działania Google Ads

 

Warto zaznaczyć, że reklama rozliczana jest w modelu PPC, to znaczy, że płacisz za nią jedynie wtedy, kiedy użytkownik zdecyduje się w nią kliknąć. Możliwe jest również płacenie za 1000 wyświetleń (CPM), co w niektórych przypadkach może być dla Ciebie korzystne.

 


Oczywiście najprawdopodobniej nie jesteś jedyną osobą, która chce zareklamować się na daną frazę. Reklama w Google działa w uproszczeniu jak system aukcyjny – kto zaproponuje więcej, tego reklama zostanie wyświetlona użytkownikom.


 

Czy to oznacza, że zawsze wygrywa ten, kto ma największy budżet reklamowy? Nie! Stawka za reklamę to tylko jeden z czynników wpływających na to, czy zostanie ona wyświetlona, czy nie. Inną, równie istotną rzeczą jest Ad Rank, czyli współczynnik, na którego podstawie Google ocenia adekwatność reklamy w stosunku do zapytania wpisanego przez użytkownika.

Co to jest i na czym opiera się Ad Rank?

Używając bezpośredniej definicji Ad Rank udostępnionej przez Google, jest to “wartość używana, by określić pozycję reklamy (miejsce wyświetlenia reklamy w stosunku do innych reklam) i ustalić, czy reklama w ogóle się wyświetli”. Jak pewnie już się domyślasz, wartość ta zależy od wielu czynników, dlatego tworząc skuteczną reklamę w Google, warto skorzystać w tym względzie z pomocy doświadczonej, profesjonalnej agencji specjalizującej się w AdWords.

 

5 podstawowych czynników wpływających na wskaźnik Ad Rank Google:

 

  • Wysokość stawki oferowanej za wyświetlenie reklamy
  • Jakość reklamy, jej adekwatność w stosunku do zapytania i ewentualny wpływ rozszerzeń (numer telefonu, inne linki itp.)
  • Przewidywalny wskaźnik CTR (click-through-rate) – współczynnik ilości kliknięć w reklamę do jej wyświetleń
  • Jakość strony docelowej, do której kieruje materiał promocyjny w Google Ads
  • Kontekst wyszukiwania (czas, rodzaj urządzenia, lokalizacja)

Gdzie wyświetlane są Google Ads? Rodzaje kampanii

Reklama Google to nie tylko preferencyjne miejsca w wynikach wyszukiwania. Tworząc kampanie dla naszych klientów dbamy o możliwie dużą widoczność ich firmy w internecie, dlatego wykorzystujemy najefektywniejsze, oferowane przez Google formaty reklamowe.

  • Reklama w sieci wyszukiwania

To jedna z najpopularniejszych metod reklamy w Google, a jednocześnie bardzo efektywna. Jak wspomnieliśmy powyżej, polega ona na wyświetlaniu materiałów w postaci reklam tekstowych, graficznych, produktowych i video osobom, które wpisały w wyszukiwarkę hasło zbliżone do wykorzystywanego w kampanii słowa kluczowego. 

 

Reklama tego typu może pojawiać się powyżej, poniżej lub obok wyników wyszukiwania, w Google Play, Zakupach Google lub Google Maps. Oprócz tego, reklamy te obecne są również w witrynach partnerów Google oraz innych stronach należących do koncernu.

  • Reklama w sieci reklamowej

Celem reklamy w sieci reklamowej jest dotarcie do osób o zbliżonym profilu do Twoich aktualnych klientów lub ponowne zaangażowanie użytkowników odwiedzających wcześniej Twoją stronę. Wykorzystanie list remarketingowych i automatyzacji zwiększa prawdopodobieństwo konwersji a odpowiednio zoptymalizowane kampanie w sieci reklamowej zawierają wszystkie niezbędne elementy potrzebne do kreacji skutecznego przekazu marketingowego.

 

Reklamy emitowane w ramach promocji w sieci reklamowej Google wyświetlane są w:

 

  • Witrynach współpracujących z Google w formie tzw. elastycznych reklam display, video lub graficznej
  • YouTube w postaci video lub baneru 
  • Skrzynce pocztowej Gmail
  • Reklamy produktowe

 

Reklama produktowa w Google dedykowana jest sklepom internetowym i stacjonarnym. Do jej wdrożenia potrzebne jest wgranie katalogu produktów ze sklepu do Google Merchant Center. Dzięki temu potencjalni klienci mogą zapoznać się bezpośrednio z ofertą Twojej firmy!

 

Reklama produktowa w Google

 

Reklamy tego typu bazują nie tylko na słowach kluczowych, ale również innych, istotnych z perspektywy klienta końcowego atrybutach produktów. Tworzone przez nas reklamy dla sklepów charakteryzują się maksymalnym dopasowaniem do oczekiwań odbiorcy, szerokim zasięgiem i atrakcyjną prezentacją w oparciu o możliwości oferowane przez Google. 

 

Kampanie produktowe pozwalają nie tylko na przedstawienie jednego przedmiotu znajdującego się w Twoim sklepie, ale również całego katalogu lub zbioru produktów ze sobą powiązanych. W Internetica wykorzystujemy ten model reklamowy do zwiększenia zaangażowania i wykorzystania miejsc promocyjnych, które wciąż często pomijane są przez konkurencję.

  • Kampanie video na YouTube i w sieci Google

Czy wiesz, że YouTube to nie tylko olbrzymi portal z materiałami filmowymi, ale również druga największa wyszukiwarka na świecie? Reklama w Google pomoże pojawić się Twojej firmie także tam! 

 

Oferujemy kampanie reklamowe na YouTube i w sieci reklamowej Google w formatach In-Stream (możliwe do pominięcia), Discovery, Out-Stream i bumper. To pełen wachlarz filmów promocyjnych udostępnianych przez Google, dzięki którym Twoja firma będzie mogła przedstawić swój profil w najbardziej atrakcyjnej formie, czyli formie video!

  •  Kampanie promujące aplikacje 

Jeżeli Twoja firma planuje podbić rynek swoją aplikacją mobilną, to nasi eksperci chętnie Ci w tym zadaniu pomogą. Google Play to olbrzymi marketplace z aplikacjami, który umożliwia odpowiednie wyeksponowanie swojej appki za pośrednictwem reklamy. 

 

Oczywiście marketplace z aplikacjami to nie jedyne miejsce, w którym może być promowana Twoja aplikacja. Może być ona również prezentowana w wyszukiwarce, sieci reklamowej oraz na YouTube. Reklama tego typu pozwala na rozliczanie się inne, niż tylko PPC, ponieważ przy odpowiednim ustawieniu kampanii zapłacisz jedynie za instalację, konwersję w aplikacji lub docelowy zwrot z nakładów na reklamę. 

 

Reklama aplikacji w Google jest tyleż skuteczna, co skomplikowana, dlatego warto w tym względzie skonsultować się ze specjalistami lub powierzyć im ustawienie kampanii. Na szczęście jesteś właśnie na stronie ekspertów od reklamy Google, więc możesz zrobić to już teraz! Wystarczy, że klikniesz TUTAJ.

Reklama Google Ads – zwiększ swoją przewagę nad konkurencją!

Jak widzisz, przy pomocy narzędzi Google oferujemy bardzo szerokie możliwości w promocji Twojej firmy w internecie. Ponieważ wiemy, że odpowiednia konfiguracja reklamy Google to sztuka niełatwa, oferujemy swoją wiedzę i umiejętności, aby możliwie maksymalnie wykorzystać Twój budżet i potencjał Twojego przedsiębiorstwa. Gwarantuje to optymalizację kosztów oraz możliwie wysokie, pozytywne rezultaty kampanii. Nie trać pieniędzy na metodę prób i błędów. Zaufaj specjalistom!  

 

Dzięki przeszło dekadzie doświadczenia, setkom zrealizowanych kampanii i wykwalifikowanym specjalistom, chętnie pomożemy Ci w maksymalnym wyciśnięciu potencjału Google Ads i reklam w sieci reklamowej Google. W naszej pracy stawiamy na innowacyjność, dobro klienta i przede wszystkim – skuteczność. Nasze działania są skrupulatnie raportowane a kampanie nieustannie udoskonalane, dzięki czemu posiadasz pełną kontrolę nad wydatkami i rezultatami działań reklamowych. 

 

Skontaktuj się z nami

i porozmawiajmy o tym, co możemy zrobić, aby Twoja firma odniosła sukces w internecie! 

 

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

Analytics – nadawanie uprawnień »   Google Analytics to narzędzie do analizy strony internetowej udostępniane przez Google. Dzięki wgraniu na stronę kodu... czytaj więcej

Google Tag Manager – nadawanie uprawnień do konta »   Google Tag Manager jest narzędziem, które ułatwia pracę z różnymi kodami marketingowymi, m.in. Google AdWords,... czytaj więcej

Konto menedżera w AdWords (MCK) – co warto o nim wiedzieć? » W celu jeszcze łatwiejszego zarządzania różnymi kontami AdWords stworzono konto menedżera AdWords (MCK). Współpracuje ono... czytaj więcej

Reklamy produktowe dla sklepów online »   Szukając w Internecie interesujących Cię produktów z pewnością trafiłeś na reklamę w postaci zdjęcia i ceny... czytaj więcej

Wymagania dla kampanii produktowych »   W poprzednim artykule wymieniliśmy zalety reklam produktowych dla sklepów online. Teraz opowiemy kilka słów o tym,... czytaj więcej

Sprzedaż w sklepie online Niektóre strony nie sprzedają, mimo że są dobrze wypozycjonowane. Wiemy dlaczego. »   Niezależnie od tego, czy sam proces tworzenia nowej strony internetowej przebiega szybko i sprawnie, czy też wydaje... czytaj więcej

Jak ponownie przyciągnąć do e-sklepu klientów, którzy od dawna nic nie kupili? » Zadbaj o klienta już w czasie zakupów – Cross-selling i up selling   Zacznijmy od momentu, kiedy udało Ci się... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

10 zasad dobrego sklepu mobilnego   Na naszych oczach sektor handlu rozwija się bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Jeszcze kilka lat temu,... czytaj więcej
Czym są kampanie SEM? Kampanie e-marketingowe to szeroka gama rozwiązań, skoncentrowanych na poprawie pozycji stron i sklepów internetowych.... czytaj więcej
W jaki sposób radca prawny może wykorzystywać działania z zakresu marketingu internetowego?   Dla niektórych branż, możliwości reklamy zostały jednak ograniczone. Wynika to z zasad narzuconych przez... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno