E-mail marketing w służbie SEO

14 września 2018

Wydawałoby się, że działania SEO nie mają absolutnie nic wspólnego z takimi aktywnościami marketingowymi jak kampanie e-mailowe. Nic bardziej mylnego!

 

W poniższym artykule udowadniamy, że odpowiednio prowadzony e-mail marketing może wymiernie pomóc w podnoszeniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

 

Masz pytania?

 

Jak e-mail marketing może pomóc w pozycjonowaniu?

 

Jak wiadomo, aktywności SEO dzielą się na “on page” i “off page”. Krótkie omówienie czym się one charakteryzują i jak mają się do e-mail marketingu i jego wspierającej roli dla SEO będzie kluczowe, aby jak najlepiej objaśnić tytułowe zagadnienie tegoż artykułu.

 

On page SEO

 

On page SEO to wszystkie działania podejmowane bezpośrednio względem danej strony internetowej, mające na celu poprawienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

W skład on page SEO wchodzą m.in.:

 

  • Jakość kodu źródłowego i struktura strony.
  • Szybkość ładowania strony.
  • Wykorzystywane na stronie słowa kluczowe.
  • Responsywność witryny.
  • Zoptymalizowane pod SEO grafiki i treści.

 

Off page SEO

 

W przypadku off page SEO pod uwagę brane są wszystkie aktywności, które mają miejsce poza witryną, ale wpływają na jej pozycjonowanie.

 

W skład off page SEO wchodzą m.in.:

 

  • Budowanie linków przychodzących.
  • Działania w social media.
  • Posty na forach internetowych z odnośnikiem do naszej witryny.
  • Komentarze pod postami blogowymi z linkami do strony.

 

Oczywiście zagadnienie on page i off page SEO jest znacznie bardziej skomplikowane, ale takie pobieżne wyjaśnienie jest wystarczające na potrzeby objaśnienia wpływu odpowiedniego e-mail marketingu na SEO. Przejdźmy więc do clue tematu.

 

1) Pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących za pośrednictwem mailingu

 

Im więcej linków odsyłających do Twojej witryny zdobędziesz, tym skuteczniej wpłyniesz na jej pozycję w wyszukiwarce. Oczywiście ważne jest, aby w parze z ilością szła również jakość, to znaczy linki prowadzące do Twojej strony powinny być zawarte na stronach o wysokiej wiarygodności.

 

Silne linki przychodzące są jednym z kluczowych elementów budowania wizerunku Twojej witryny w oczach Google. Jak je zdobyć za pomocą e-mail marketingu?

 

Dystrybucja wartościowego contentu za pomocą poczty elektronicznej

 

Stworzyłeś świetny artykuł na frapujący całą branżę temat, albo przygotowałeś infografikę, która w przejrzysty sposób wyjaśnia zawiłe zjawisko i statystyki? Gratulujemy – pierwsza część, czyli realizacja wartościowego contentu jest już za Tobą. Teraz część druga – dystrybucja.

 

Możesz w tym celu użyć kampanii e-mail marketingowej, która zachęci innych użytkowników do zamieszczania linków do określonych stron z Twojej witryny. Możesz również przesłać im bezpośrednio przygotowany content z sugestią, że mogą na jego podstawie przygotować ciekawy artykuł. To pierwszy krok, dzięki któremu może udać Ci się zdobyć naprawdę wartościowe linki do Twojej strony.

 

2) Newsletter? Zawsze pomocny!

 

Jeżeli przykładasz dużą wagę do jakości i ilości tworzonego contentu na swojej stronie, nie pozwól, aby pozostał on niezauważony!

 

Przygotuj kampanię newsletterową, w której będziesz regularnie dostarczał zainteresowanym osobom świeżych i cennych informacji na tematy branżowe.

 

Jeżeli któryś z odbiorców newslettera prowadzi bloga lub jest influencerem, to możesz w ten sposób zainspirować go do podzielenia się pochodzącymi od Ciebie materiałami lub do wykorzystania ich w przygotowywanych przez niego wpisach i artykułach. Efektem może być cały strumień wartościowych linków prowadzących wprost do Twojej witryny.

 

3) Wpływ e-mail marketingu na on page SEO. Budowanie zaangażowania na stronie

 

Nie wiemy czy wiesz, ale Google wyposażone jest w specjalny algorytm, który określa wartość strony, na podstawie ruchu i zaangażowania użytkowników ją odwiedzających.

 

Nie ma co prawda jednoznacznych wskaźników, które określałyby rzeczywisty wpływ tych aspektów na SEO, ale jedno jest pewne – im większe zaangażowanie na stronie (niższy bounce rate, dłuższy czas spędzony na danej podstronie i czas trwania całej sesji), tym lepiej dla pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce.

 

Wykorzystaj ciekawe kampanie e-mail marketingowe promujące zawartość Twojej strony do budowania zaangażowania. Zainteresuj użytkowników tym, co masz im do zaoferowania w kwestii usług, czy tworzonego, wartościowego contentu. Dzięki temu sprowadzisz ich na swoją stronę i całkiem możliwe, że chętnie zapoznają się oni z jej zawartością nie tylko powierzchownie. Nie przejdzie to niezauważone przez Google, a co za tym idzie – wpłynie pozytywnie na SEO.

 

E-mail marketing i SEO – podsumowanie.

 

Jak już widzisz, odpowiednio prowadzone działania e-mail marketingowe mogą mieć poważny wpływ na SEO Twojej strony. Korzystaj z nich mądrze i prowadź swoją witrynę na szczyt wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że jeżeli potrzebujesz w tym jakiejkolwiek pomocy, możesz zgłosić się do nas.

 

Ocena
Ilość ocen: 0 Średnia ocena: 0

Masz pytania?

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy »   Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z... czytaj więcej

Optymalizacja grafiki na stronie internetowej pod SEO »   Image SEO - przewodnik po optymalizacji grafik   Wiele mówi się o tym, w jaki sposób przygotowywać teksty na... czytaj więcej

Jak wybrać dobrą nazwę domeny dla swojej strony internetowej? » Nazwa domeny - element wizerunku i tożsamości marki   O ile bez większego problemu możesz zmienić adres swojego... czytaj więcej

Jak voice search zmieni SEO i rynek reklamy online? » Popularność wyszukiwania głosowego   Według udostępnionych na blogu Google danych, w 2014 roku z opcji voice search... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

CMS strony internetowej a SEO   Jeśli wybraliśmy już CMS, na którym będzie się opierała strona i gdy wreszcie zostanie uruchomiona, kolejnym... czytaj więcej
Do czego służy planer słów kluczowych? Wyszukiwanie nowych słów kluczowych może być trudne, zwłaszcza w odniesieniu do prowadzonych już kampanii. W takich... czytaj więcej
Czy social media mogą wpływać na pozycję strony Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno