Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto?

16 listopada 2018
Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto

Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i niewykorzystany potencjał. Google lubi treści, zwłaszcza kiedy są one na bieżąco aktualizowane. Można spytać: „Co mam zmieniać skoro oferta jest stała?”. Tu warto dać szansę dodatkowej zakładce, np. w postaci bloga/aktualności/bazy wiedzy. Niezależnie od nazewnictwa najważniejszy jest cel, który pełni oraz rezultaty, które może przynieść.

 

Jakie są plusy?

 

  • Pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony – treść to obecnie jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Jak wspomnieliśmy wcześniej, algorytmy wyszukiwarki lubią aktualizacje, a zakładka blogowa doskonale się do tego nadaje. Zamieszczając tam interesujące wątki, zachęcasz Internautów do spędzenia więcej czasu na stronie. Ma to również spore znaczenie dla Google. Ponadto w teksty możesz wpleść kolejne słowa kluczowe i wypozycjonować stronę na tzw. „długi ogon” (ang. long tail), a także dodawać do artykułów linki wewnętrzne, odnoszące do innego wpisu czy konkretnego produktu.

 

  • Szansa na budowanie wizerunku eksperckiego – solidnie przygotowane treści, które są odpowiedzią na problemy Internauty, budują przekonanie, że znasz się na swojej pracy i warto Ci zaufać. Poruszanie specjalistycznych zagadnień w artykułach może wymagać poświęcenia większej ilości czasu, ale kiedy kolejnym razem klient o to zapyta, będziesz mógł odesłać go do strony internetowej.

 

  • Wizerunek „żywej” marki – skoro regularnie publikujesz, to pewnie aktywnie działasz i się rozwijasz. To dodatkowy plus w oczach potencjalnego klienta. Kiepsko wygląda strona, której ostatnia aktualność została umieszczona dwa lata wstecz.

Na co uważać tworząc bloga?

 

  • Oryginalność treści – nad jakością i oryginalnością treści czuwa algorytm „Panda”. Duplikowanie tekstów z innych witryn może skończyć się obniżeniem pozycji strony w Google lub jej całkowitym wykluczeniem.

 

  • Regularność – publikowanie raz w miesiącu nie będzie miało większego znaczenia dla Twojej pozycji w rankingu. Decydując się na umieszczenie na swojej stronie dodatkowej zakładki, bądź przygotowany na aktualizowanie jej minimum raz w tygodniu. Bądź cierpliwy, efekty mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach.

 

  • Styl – dla pełnej spójności, dobrze byłoby aby wpisy, które umieszczasz na stronie zachowały jednolity styl. Jeżeli to możliwe warto przekazać przygotowanie bądź redagowanie artykułów jednej osobie.

 

  • Poprawność – możesz być pewien, że każdy błąd ortograficzny w tekście, zostanie zauważony i wyśmiany przez Internautów. Trudno budować wizerunek eksperta przez pryzmat błędów językowych. Najlepiej aby przed publikacją, tekst sprawdziła jeszcze jedna osoba.

 

Podsumowanie – Aktualności, czy warto?

 

Naszym zdaniem, zakładkę warto dodać. Oczywiście pod warunkiem, że masz czas i zasoby aby regularnie umieszczać tam wartościowe wpisy. W przeciwnym razie przyniesie więcej szkody niż korzyści. Alternatywą jest powierzenie opieki nad blogiem copywriterowi lub zewnętrznej agencji.

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym » Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś nad usługą pozycjonowania, to na pewno słyszałeś o dwóch rzeczach, które mogły... czytaj więcej

Audyt SEO - Jak wiele może od niego zależeć Audyt SEO
Jak wiele może od niego zależeć?
»
  Audyt SEO jest zazwyczaj pierwszym krokiem, rozpoczynającym prace nad pozycjonowaniem strony internetowej. Czym... czytaj więcej

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? » Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej

Od czego zacząć pozycjonowanie bloga Od czego zacząć pozycjonowanie bloga? » Sprawdź, jak dobierać wartościowe słowa kluczowe do artykułów   Stało się, postanowiłeś prowadzić bloga.... czytaj więcej

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Czy warto współpracować z mikroinfluencerami Czy warto współpracować z mikroinfluencerami? »   Zacznijmy od tego jak definiować mikroinfluencera, bo być może nie dla wszystkich jest to oczywiste. Otóż... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Pozycjonowanie fraz SEO (z ang. Search Engine Optimization) to od lat jedna z popularniejszych metod promocji stron internetowych. Wykorzystuje ona... czytaj więcej
Od czego zacząć pozycjonowanie bloga Od czego zacząć pozycjonowanie bloga? Sprawdź, jak dobierać wartościowe słowa kluczowe do artykułów   Stało się, postanowiłeś prowadzić bloga.... czytaj więcej
6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz