Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących

18 września 2018

Backlinki nazywane inaczej linkami przychodzącymi, to jeden z najistotniejszych elementów pozycjonowania strony internetowej. Dbając o możliwie dużą ilość odnośników do naszej strony ze źródeł zewnętrznych należy również wziąć pod uwagę ich jakość. W jaki sposób to zrobić?

 

Z poniższego artykułu dowiesz się, co cechuje dobre linki przychodzące, które pomogą Twojej witrynie wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwania.

 

 

Znaczenie jakości linków przychodzących dla SEO

 

Pozyskiwanie backlinków jest bronią obosieczną. Jeżeli potrafimy z niej korzystać – nasi konkurenci nie mają szans. Jeżeli natomiast nie posiadamy wiedzy o tym, jak zdobywać je w sposób odpowiedni, SEO naszej strony może na tym boleśnie ucierpieć.

 

Symbolem rewolucji jest Pingwin 

 

Od wprowadzenia w 2012 roku algorytmu Pingwin przez Google, niskiej jakości strony zapleczowe zaczęły tracić na znaczeniu w sztuce pozycjonowania stron. Rozpoczęła się batalia o jakość backlinków. Kolejne aktualizacje algorytmu dodały Pingwinowi mocy i zadecydowały o tym, że nieuczciwe w oczach robotów Google linkowanie do strony nie tylko nie polepszało pozycji witryny, ale wręcz ją obniżało.

 

Był to przełomowy dla pozycjonerów moment, ponieważ w sposób znaczący wpłynął on na podejście do SEO i pozyskiwania backlinków.

 

Wartościowe backlinki, to znaczy jakie?

 

No dobrze – wiemy już, że nie warto linkować do naszej strony z wszystkich źródeł, do których możemy mieć dostęp, ale w tym miejscu musi paść inne, zasadnicze pytanie. Jakie linki przychodzące będą wartościowe dla naszej witryny?

 

Cechy charakterystyczne dobrych linków przychodzących:

 

  • Pochodzą z relewantnych stron, to znaczy takich, których tematyka w sposób logiczny łączy się z treściami prezentowanymi na naszej witrynie.

 

  • Wywodzą się z zaufanych źródeł.

 

Google ocenia wiarygodność strony, z której pochodzi link do Twojej witryny. Dokładny sposób funkcjonowania algorytmu odpowiadającego za przypisanie stronie statusu “zaufanej” nie jest oficjalnie znany, ale wiadomo, że część witryn (np. Wikipedia) jest z góry uznawana przez wyszukiwarkę jako wiarygodna i linki z nich pochodzące mają najwyższą wartość. Ich zdobycie jest jednak trudne.

 

W ocenie zaufania można jednak posłużyć się początkowo zdrowym rozsądkiem i osobistym wrażeniem, które wywołuje źródło, a następnie sprawdzić stronę jednym z wielu dostępnych narzędzi, o których w dalszej części artykułu.

 

  • Tekst kotwicy (anchor text) powinien zawierać różnorodne słownictwo nawiązujące do słów kluczowych, chociaż radzimy uważać na samo wykorzystywanie key words w kotwicach.

 

Od pewnego czasu Google zwraca uwagę na anchor text linków odsyłających do naszej witryny. Jeżeli treść wszystkich linków prowadzących do konkretnej podstrony jest identyczny, Google uzna to za zjawisko podejrzane i obniży ich wartość.

 

  • Powinny znajdować się w tekście.

 

Roboty najwyżej oceniają linki, które znajdują się w blokach tekstu traktującego na dany temat (oczywiście związany z Twoją witryną i wartościowy z perspektywy czytelnika). Tego typu odnośniki mają wyższą wartość niż te, które znajdują się np. w stopkach strony.

 

  • Są generowane w sposób naturalny.

 

Google jest szczególnie wrażliwe na automaty, które potrafią w jednej chwili umieszczać linki do stron w tysiącach miejsc. Odnośniki kierujące użytkownika do Twojej strony powinny być precyzyjnie wyselekcjonowane i umieszczane w witrynie w konwencjonalny sposób.

 

Jak sprawdzić, czy źródło linku jest wartościowe?

 

Na rynku istnieje wiele narzędzi, które umożliwiają analizę linków przychodzących. Najpopularniejsze z nich to Majestic i Ahrefs. Co prawda w planie darmowym posiadają one dość okrojone możliwości analityczne, ale ich płatne wersje są prawdziwą skarbnicą wiedzy o kondycji naszej strony pod względem budowania linków.

 

Jeżeli jednak nie chcesz inwestować w tego typu narzędzia, boisz się, że Twoje metody umieszczania odnośników przyniosą odwrotny do zamierzonego efekt, a zależy Ci na odpowiednio skonstruowanej i wydajnej strategii link buildingu, to warto w tej materii skontaktować się ze specjalistami SEO.

 

Pożądane linki. Podsumowanie.

 

Mamy nadzieję, że powyższy tekst rozjaśnił Ci nieco zagadnienie dobrych backlinków prowadzących do Twojej witryny. Ponieważ jest to kwestia kluczowa dla działań SEO, nie warto jej bagatelizować. Odpowiednio dobrane źródła odnoszące użytkowników do Twojej strony, to skarb, którego wartości nie sposób ocenić.

 

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym » Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś nad usługą pozycjonowania, to na pewno słyszałeś o dwóch rzeczach, które mogły... czytaj więcej

Audyt SEO - Jak wiele może od niego zależeć Audyt SEO
Jak wiele może od niego zależeć?
»
  Audyt SEO jest zazwyczaj pierwszym krokiem, rozpoczynającym prace nad pozycjonowaniem strony internetowej. Czym... czytaj więcej

Content marketing – 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować » Definicja content marketingu   Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia... czytaj więcej

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? » Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej

Czy warto współpracować z mikroinfluencerami Czy warto współpracować z mikroinfluencerami? »   Zacznijmy od tego jak definiować mikroinfluencera, bo być może nie dla wszystkich jest to oczywiste. Otóż... czytaj więcej

Naturalne linkowanie Naturalne linkowanie –
jak bezpiecznie pozyskiwać odnośniki?
»
Linkowanie w procesie pozycjonowania to istotny kroki praktycznie od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google. Przez lata... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

AdWords – reklama na każdą kieszeń Prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii marketingowych w internecie wcale nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Nawet te... czytaj więcej
Czym są słowa kluczowe i jak je dobierać? Słowa kluczowe, nazywane także frazami kluczowymi czy hasłami kluczowymi, to absolutna podstawa tworzenia reklamy internetowej... czytaj więcej
Duplicate content Duplicate content
Czym jest i dlaczego jest zły?
O zjawisku duplicate content pisaliśmy już trochę w artykule „Strona idealna do pozycjonowania i dla użytkowników... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz