Czym są kampanie SEM?

25 stycznia 2018

Kampanie e-marketingowe to szeroka gama rozwiązań, skoncentrowanych na poprawie pozycji stron i sklepów internetowych. Pozwalają one przyciągnąć nowych Klientów i podnosić zyski zlecających je firm. W tym kontekście często mozna spotkać się z terminem „kampanie SEM”. Cco on oznacza?

SEM – co to jest?

SEM to w języku angielskim Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Tym terminem określa się ogół różnego rodzaju działań promocyjnych, do których zalicza się:

  • kampanie linków sponsorowanych – głównie Google AdWords, które określane są także jako PPC, czyli reklamy Pay Per Click – płatne za kliknięcie;

  • SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron WWW.

Celem SEM jest nadanie danej stronie optymalnej pozycji w wynikach wyszukiwania – zarówno tych naturalnych (służą do tego narzędzia SEO), jak i płatnych (czyli AdWords). Prowadzenie działań w zakresie SEM bazuje na słowach kluczowych, wpisywanych przez internautów do wyszukiwarki.

Warto pamiętać, że w przypadku kampanii SEO efekty są widoczne dopiero po kilku tygodniach czy nawet miesiącach i wymagają stałego prowadzenia – tak by adres strony stopniowo wspinał się na wyższe pozycje. Natomiast przy zastosowaniu rozwiązań PPC, czyli AdWords, reklama będzie widoczna od razu.

Jak prowadzić kampanie SEM?

Jeżeli interesują cię kampanie SEM, możesz prowadzić te działania samodzielnie. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w tym obszarze, lepiej zdaj się na pomoc specjalistów, którzy zapewnią Ci kompleksowe i profesjonalne wsparcie.

Do rozpoczęcia kampanii SEM potrzebne jest wykonanie audytu strony oraz przeprowadzenie kilku innych analiz. Zarówno samą stronę jak i dalsze działania e-marketingowe dopasowuje się nastepnie do oczekiwań grupy docelowej oraz założeń biznesowych właściciela strony czy sklepu. Dopiero na tej podstawie prowadzi się dalsze działania, które polegają na dobraniu słów kluczowych, rozpoczęciu kampanii i jej korygowaniu, czyli wprowadzaniu potrzebnych zmian, jak również na raportowaniu wyników.

Ocena
Ilość ocen: 0 Średnia ocena: 0

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Jak opisywać produkty w sklepie online? Opisy produktów mają jeszcze jedno bardzo ważne zadanie: są istotnym elementem pozycjonowania oraz skuteczności kampanii... czytaj więcej
Czym są słowa kluczowe i jak je dobierać?   Słowa kluczowe, nazywane także frazami kluczowymi czy hasłami kluczowymi, to absolutna podstawa tworzenia reklamy... czytaj więcej
Remarketing – kampania remarketingowa Remarketing to forma kampanii AdWords, umożliwiająca dotarcie do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili daną stronę... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę „za efekt”
Zamknij okno