Czym jest Marketing Miejsc?

11 stycznia 2019

O marketingu miejsc - na szczęście - mówi się w Polsce co raz więcej. Skuteczna promocja miasta czy regionu ma wpływ na zwiększenie ruchu turystycznego, ale również na rozwój lokalnej przedsiębiorczości i napływ inwestorów. W 2017 r. na działania reklamowe samorządy wydały blisko 719 mln zł. Poznaj przykłady udanych kampanii i sposoby promocji polskich miast.

 

 

Po co promować miejsca?

 

Miasta prześcigają się w pomysłach na promocję. Wynika to z korzyści, które przynosi dobry marketing, a mianowicie:

 

  • Przychody z turystyki
  • Rozwój gospodarczy miasta/regionu
  • Nowe miejsca pracy
  • Zadowolenie mieszkańców miasta
  • Wzrost wpływów do budżetu

 

Co jest kluczem do sukcesu kampanii?

 

Mądra i przemyślana strategia. Tak jak w przypadku firmy, działania marketingowe powinny być zaplanowane i prowadzić do założonego celu. Wartym podkreślenia jest fakt, że polskie miasta nie ograniczają się już tylko do billboardów na lotniskach, a kampanie przeprowadzane są wielokanałowo. Co raz popularniejsze stają się m.in.:

 

  • Współpraca z influencerami – samorządy wykorzystują siłę perswazji blogerów i vlogerów, poruszających tematykę podróżniczą. Zapraszają daną osobę na weekend bądź urlop i przedstawiają największe atrakcje. Ze względu na zaufanie jakim cieszą się takie osoby, recenzja na popularnym blogu i dobre zdjęcia w Social Media, mogą okazać się zdecydowanie skuteczniejsze niż standardowa reklama, np. w radio.

 

  • Spoty reklamowe – siły przekazu wideo nie zastąpi nam żaden przewodnik. Rozwój branży daje możliwość tworzenia niesamowitych produkcji, które wzbudzają emocje i zachęcają do przyjazdu. Spot reklamowy posiada już właściwie każde większe polskie miasto. W sieci znajdziecie również filmy realizowane z pomocą drona, które malowniczo ukazują przekrój krajobrazu całej Polski.

 

  • Organizacja wydarzeń – świetna opcja na zachęcenie do odwiedzenia miasta. W zależności od tego, jak miejsce chce być postrzegane i na jakiej grupie odbiorców zależy mu najbardziej, eventy mogą przyjąć różną tematykę, np. kongresy biznesowe z udziałem przedsiębiorców z całego świata, koncerty słynnych wykonawców, festiwale, zloty fanów itp.

 

  • City placement – pośrednia forma reklamy, ale również skuteczna. Polega na pokazywaniu miasta np. produkcjach filmowych. Któż dziś nie kojarzy Sandomierza z kryminalnymi zagadkami z serialu „Ojciec Mateusz”. Przykłady można mnożyć – co raz więcej produkcji nagrywa się miedzy innymi w Lublinie i Wrocławiu.

 

Przykłady ciekawych kampanii zrealizowanych w ostatnich latach

 

  • Kampania „Tajemniczy Dolny Śląsk” – spoty reklamowe, ukazujące turystyczne oblicze regionu wyświetlono w kinach i telewizji internetowej. Prócz filmów, pojawiła się reklama outdoorowa – billboardy i frontlihgty (w 20 miastach). Całość spinało hasło „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”. Kampania została bardzo dobrze przyjęta i zapewne na długo ją zapamiętamy.

 

  • Kampania Jubileuszu 700-lecia Miasta Lublin – bardzo szeroka kampania, o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim, a także międzynarodowym. Obejmowała szereg wydarzeń realizowanych w przeciągu całego roku. Na tę okazję stworzono dedykowaną, spójną identyfikację wizualną, która sygnalizowała, iż miasto świętuje wielki jubileusz, a dany event jest częścią obchodów. Zrealizowano kampanię w mediach RASP Polska Axel Springer, w magazynach Newsweek, Forbes i Fakt oraz na portalu Onet. Powstał multimedialny serwis www.700.lublin.eu, promowany w mediach społecznościowych oraz wszystkich materiałach promocyjnych.  Miasto wsparło również produkcję filmu pt. Volta, w reżyserii Juliusza Machulskiego. Akcja filmu rozgrywała się na ulicach Lublina i bezpośrednio eksponowała obchody jubileuszu 700-lecia miasta. Ponad to, wykorzystano kampanię outdoorową w postaci billboardów, plakatów, gadżetów i ulotek. Działania zaowocowały rekordową frekwencją w trakcie największych wydarzeń (tylko w Samych Urodzinach Miasta wzięło udział 200 tys. osób) oraz nominacją do Wydarzenia Roku 2017 MocArty RMF Classic.

Content marketing – 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować » Definicja content marketingu   Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia... czytaj więcej

Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby » Jak dystrybuować content?   Stworzenie dobrej treści wymaga pomysłu, czasu, wiedzy i umiejętności. Niemniej to... czytaj więcej

Fragmenty rozszerzone
Czym są i jak je wykorzystać?
»
Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc lepiej... czytaj więcej

Naturalne linkowanie Naturalne linkowanie –
jak bezpiecznie pozyskiwać odnośniki?
»
Linkowanie w procesie pozycjonowania to istotny kroki praktycznie od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google. Przez lata... czytaj więcej

Rozbudowane zapytania – ewolucja zachowań użytkowników wyszukiwarek Rozbudowane zapytania – ewolucja zachowań użytkowników wyszukiwarek » Jak wykorzystać zmianę w zachowaniach użytkowników wyszukiwarek na rzecz ruchu w swojej witrynie?   Punktem wyjścia... czytaj więcej

Wykorzystanie Social Media w świecie mody i kosmetyków » Branża mody na przestrzeni ostatnich latach notuje ciągły wzrost popularności. Mimo olbrzymiej konkurencji, przybywa nowych... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Co to jest SEO copywriting i dlaczego jest tak istotny?   Co to jest SEO copywriting?   Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu... czytaj więcej
Klikalny numer telefonu na stronie – więcej połączeń ze smartfonów   Click-to-call - dlaczego warto umieścić klikalny numer telefonu na swojej witrynie?   Ile razy w przeciągu... czytaj więcej
Dobre i złe praktyki pozycjonowania
White Hat SEO a Black Hat SEO
  Świat nie jest czarno-biały i trochę podobnie jest z SEO. Niestety, trzeba postawić sprawę jasno i przyznać, że... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz