Czym jest Marketing Miejsc?

11 stycznia 2019

O marketingu miejsc - na szczęście - mówi się w Polsce co raz więcej. Skuteczna promocja miasta czy regionu ma wpływ na zwiększenie ruchu turystycznego, ale również na rozwój lokalnej przedsiębiorczości i napływ inwestorów. W 2017 r. na działania reklamowe samorządy wydały blisko 719 mln zł. Poznaj przykłady udanych kampanii i sposoby promocji polskich miast.

 

Masz pytania?

 

Po co promować miejsca?

 

Miasta prześcigają się w pomysłach na promocję. Wynika to z korzyści, które przynosi dobry marketing, a mianowicie:

 

  • Przychody z turystyki
  • Rozwój gospodarczy miasta/regionu
  • Nowe miejsca pracy
  • Zadowolenie mieszkańców miasta
  • Wzrost wpływów do budżetu

 

Co jest kluczem do sukcesu kampanii?

 

Mądra i przemyślana strategia. Tak jak w przypadku firmy, działania marketingowe powinny być zaplanowane i prowadzić do założonego celu. Wartym podkreślenia jest fakt, że polskie miasta nie ograniczają się już tylko do billboardów na lotniskach, a kampanie przeprowadzane są wielokanałowo. Co raz popularniejsze stają się m.in.:

 

  • Współpraca z influencerami – samorządy wykorzystują siłę perswazji blogerów i vlogerów, poruszających tematykę podróżniczą. Zapraszają daną osobę na weekend bądź urlop i przedstawiają największe atrakcje. Ze względu na zaufanie jakim cieszą się takie osoby, recenzja na popularnym blogu i dobre zdjęcia w Social Media, mogą okazać się zdecydowanie skuteczniejsze niż standardowa reklama, np. w radio.

 

  • Spoty reklamowe – siły przekazu wideo nie zastąpi nam żaden przewodnik. Rozwój branży daje możliwość tworzenia niesamowitych produkcji, które wzbudzają emocje i zachęcają do przyjazdu. Spot reklamowy posiada już właściwie każde większe polskie miasto. W sieci znajdziecie również filmy realizowane z pomocą drona, które malowniczo ukazują przekrój krajobrazu całej Polski.

 

  • Organizacja wydarzeń – świetna opcja na zachęcenie do odwiedzenia miasta. W zależności od tego, jak miejsce chce być postrzegane i na jakiej grupie odbiorców zależy mu najbardziej, eventy mogą przyjąć różną tematykę, np. kongresy biznesowe z udziałem przedsiębiorców z całego świata, koncerty słynnych wykonawców, festiwale, zloty fanów itp.

 

  • City placement – pośrednia forma reklamy, ale również skuteczna. Polega na pokazywaniu miasta np. produkcjach filmowych. Któż dziś nie kojarzy Sandomierza z kryminalnymi zagadkami z serialu „Ojciec Mateusz”. Przykłady można mnożyć – co raz więcej produkcji nagrywa się miedzy innymi w Lublinie i Wrocławiu.

 

Przykłady ciekawych kampanii zrealizowanych w ostatnich latach

 

➢Kampania „Tajemniczy Dolny Śląsk”

spoty reklamowe, ukazujące turystyczne oblicze regionu wyświetlono w kinach i telewizji internetowej. Prócz filmów, pojawiła się reklama outdoorowa – billboardy i frontlihgty (w 20 miastach). Całość spinało hasło „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”. Kampania została bardzo dobrze przyjęta i zapewne na długo ją zapamiętamy.

 

➢Kampania Jubileuszu 700-lecia Miasta Lublin

bardzo szeroka kampania, o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim, a także międzynarodowym. Obejmowała szereg wydarzeń realizowanych w przeciągu całego roku. Na tę okazję stworzono dedykowaną, spójną identyfikację wizualną, która sygnalizowała, iż miasto świętuje wielki jubileusz, a dany event jest częścią obchodów. Zrealizowano kampanię w mediach RASP Polska Axel Springer, w magazynach Newsweek, Forbes i Fakt oraz na portalu Onet. Powstał multimedialny serwis www.700.lublin.eu, promowany w mediach społecznościowych oraz wszystkich materiałach promocyjnych.  Miasto wsparło również produkcję filmu pt. Volta, w reżyserii Juliusza Machulskiego. Akcja filmu rozgrywała się na ulicach Lublina i bezpośrednio eksponowała obchody jubileuszu 700-lecia miasta. Ponad to, wykorzystano kampanię outdoorową w postaci billboardów, plakatów, gadżetów i ulotek. Działania zaowocowały rekordową frekwencją w trakcie największych wydarzeń (tylko w Samych Urodzinach Miasta wzięło udział 200 tys. osób) oraz nominacją do Wydarzenia Roku 2017 MocArty RMF Classic.

Masz pytania?

Content marketing – 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować » Definicja content marketingu   Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia... czytaj więcej

Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby » Jak dystrybuować content?   Stworzenie dobrej treści wymaga pomysłu, czasu, wiedzy i umiejętności. Niemniej to... czytaj więcej

Fragmenty rozszerzone
Czym są i jak je wykorzystać?
»
Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc lepiej... czytaj więcej

Naturalne linkowanie Naturalne linkowanie –
jak bezpiecznie pozyskiwać odnośniki?
»
Linkowanie w procesie pozycjonowania to istotny kroki praktycznie od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google. Przez lata... czytaj więcej

Rozbudowane zapytania – ewolucja zachowań użytkowników wyszukiwarek Rozbudowane zapytania – ewolucja zachowań użytkowników wyszukiwarek » Jak wykorzystać zmianę w zachowaniach użytkowników wyszukiwarek na rzecz ruchu w swojej witrynie?   Punktem wyjścia... czytaj więcej

Wykorzystanie Social Media w świecie mody i kosmetyków » Branża mody na przestrzeni ostatnich latach notuje ciągły wzrost popularności. Mimo olbrzymiej konkurencji, przybywa nowych... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czy warto samodzielnie wypozycjonować stronę?   Pozycjonowanie jest narzędziem do promowania stron internetowych, z którego można korzystać samodzielnie. W... czytaj więcej
Google AdWords w sieci reklamowej Google i jej rozbudowana sieć reklamowa to bardzo dobra platforma do prowadzenia działań e-marketingowych. W agencji... czytaj więcej
Co to jest pozycjonowanie lokalne i jak je robić? Czym jest pozycjonowanie lokalne?   Pozycjonowanie lokalne to działania SEO mające na celu poprawienie miejsca... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno