CMS strony internetowej a SEO

28 maja 2019

Jednym z podstawowych pytań, które należy sobie zadać przed wdrożeniem strony internetowej jest to, na jakim systemie zarządzania treścią chcemy ją oprzeć. Kwestia ta jest o tyle istotna, że zależy od niej m.in. dalsza elastyczność i łatwość wprowadzania zmian w witrynie, dostosowywania jej pod kątem SEO, czy możliwości rozbudowy strony za pomocą instalacji odpowiednich widgetów. 

 

W poniższym tekście prześledzimy 3 najpopularniejsze CMS’y (Content Management Systems) ze względu na ich przyjazność pod kątem SEO. Na tej podstawie bez problemu będziecie w stanie dokonać odpowiedniego wyboru systemu zarządzania treścią biorąc pod uwagę swoje potrzeby i oczekiwania. 

 

Masz pytania?

 

 

 

 

Jakie aspekty CMS należy uwzględnić przed dokonaniem ostatecznego wyboru?

 

Wybierając odpowiedni CMS dla swojej strony internetowej trzeba rozpatrzyć wiele różnych zmiennych, które w dalszym czasie rzutować będą praktycznie na wszystkie aspekty zarządzania stroną – od budowania struktury witryny, przez wprowadzania treści, aż po integracje z systemami zewnętrznymi.

 

Optymalizacja CMS pod kątem SEO jest w tym zestawieniu oczywiście rzeczą ważną, ale oprócz tego trzeba zwrócić również uwagę na:

 

  • użyteczność i intuicyjność samego systemu;
  • łatwość wprowadzania wszystkich niezbędnych zmian bez konieczności znajomości programowania;
  • dopasowanie do urządzeń mobilnych;
  • dostępność gotowych szablonów
  • łatwość integracji z systemami zewnętrznymi i łatwość instalacji dodatkowych widgetów

 

Przejdźmy jednak do clue artykułu, a mianowicie przyjazności 3 najpopularniejszych CMS’ów dla działań SEO.

 

Joomla

 

Joomla

Joomla to CMS rozbudowywany z powodzeniem od 2005 roku. Na przestrzeni lat nieprzerwanie umacnia się na pozycji jednego z najpopularniejszych systemów do zarządzania treścią.

 

Joomla jest darmowym CMS chętnie wykorzystywanym przez twórców i właścicieli małych i średnich stron oraz sklepów internetowych. System ten nie jest najłatwiejszy w obsłudze, ale odrobina pracy i zdobycie podstawowej wiedzy na temat jego funkcjonowania pozwoli z powodzeniem na stworzenie w pełni użytecznej witryny.

 

Wadą Joomli jest to, że podczas gdy mniej popularne CMS’y oferują odpowiednie, wbudowane funkcjonalności optymalizacji pod SEO, Joomla wymaga w tym względzie zagłębienia się w ustawienia i zainstalowania odpowiednich wtyczek.

 

Najpopularniejszym modułem SEO dla Joomli jest Sh404SEF, który zmienia automatycznie wygenerowane dynamiczne adresy URL (w przypadku Joomli niezoptymalizowane natywnie pod SEO) w adresy przyjazne, obsługuje przekierowania 404, dodaje odnośniki do mediów społecznościowych oraz usuwa duplikaty URL, których tworzenie przez Joomlę jest powszechne.

 

Zaletą Joomli jest kompatybilność z wieloma zewnętrznymi systemami marketingowymi i modułami SEO. Wiele udoskonaleń tego typu znaleźć można na oficjalnym marketplace rozszerzeń dla tego CMS.

 

Drupal

 

Drupal

Drupal to prawdziwy dinozaur na rynku CMS, ponieważ funkcjonuje na nim już od prawie 20 lat. O ile w początkowych latach zbierał raczej negatywne recenzje, o tyle wraz rozwojem zgromadził sporą rzeszę oddanych fanów, dzięki czemu zajmuje zaszczytne miejsce wśród 3 najpopularniejszych CMS’ów świata.

 

Drupal został zaprojektowany z myślą o odpowiednim dostosowaniu do wyszukiwarek, przez co można z powodzeniem nazwać go CMS’em przyjaznym SEO. System ten nadaje się doskonale do tworzenia dużych, rozbudowanych i skomplikowanych stron internetowych, chociaż jeżeli nie posiadasz wiedzy i umiejętności programistycznych, to samodzielna rozbudowa Drupala może być dla Ciebie zadaniem naprawdę skomplikowanym.

 

Nie oznacza to jednak, że osoby bez umiejętności developerskich muszą z góry rezygnować z tego CMS, ponieważ posiada on wiele darmowych szablonów i kilkadziesiąt tysięcy modułów pozwalających na jego swobodne rozwijanie.

 

Drupal posiada wiele wbudowanych funkcjonalności sprzyjających SEO, a jego struktura wskazuje na fakt, że od podstaw został stworzony z myślą o byciu zoptymalizowanym pod kątem wyszukiwarek internetowych.

 

WordPress

 

WordPress

WordPress to internetowy hegemon. Jest bez wątpienia najpopularniejszym CMS’em, a swoją pozycję zawdzięcza łatwości użycia, olbrzymiej ilości modułów i szablonów oraz solidnemu “rdzeniowi”, który odpowiednio nadbudowany potrafi sprostać nawet wygórowanym wymaganiom.

 

O ile Drupal – naszym zdaniem – jest lepiej zoptymalizowany pod kątem SEO, o tyle WordPress – dzięki swojej przejrzystości i łatwości zarządzania – może być szybciej i skuteczniej dostosowany do wszelkich wymagań sztuki optymalizacji pod wyszukiwarki, przez co efekty pozycjonowania mogą być zauważalne szybciej.

 

Podobnie jak Joomla, WordPress wymaga wtyczek SEO w celu odpowiedniej optymalizacji, ale dzięki większej dostępności szablonów niż w przypadku Joomli i Drupala oraz prawie podwójnej liczbie wtyczek, z łatwością dostosujesz swoją witrynę WordPress pod jakimkolwiek względem – również, a może przede wszystkim, pod kątem SEO.

 

Najpopularniejsze wtyczki SEO dla WordPress to Yoast i All In One SEO Pack.

 

Mamy nadzieję, że nasze krótkie zestawienie pozwoli Ci na podjęcie odpowiedniej decyzji w kwestii doboru CMS swojej strony internetowej. Zadanie to nie jest łatwe, ale warto poświęcić chwilę, aby mieć pewność, że Twój wybór będzie słuszny. Powodzenia!

 

Ocena
Ilość ocen: 0 Średnia ocena: 0

Masz pytania?

Szybsza strona Szybsza strona, to lepsze wyniki w Google? »   Czy prędkość działania witryny może mieć realne przełożenie na wyniki pozycjonowania? Czy bycie o 5 milisekund... czytaj więcej

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy »   Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z... czytaj więcej

Kiedy można się spodziewać pierwszych efektów pozycjonowania? »   Szybkość i jakość pozycjonowania można zwiększyć dodając do naszej strony Bloga (dział Aktualności), co... czytaj więcej

Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? »   Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej

10 zasad dobrego sklepu mobilnego »   Na naszych oczach sektor handlu rozwija się bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Jeszcze kilka lat temu,... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

3 korzyści dla SEO, które możesz osiągnąć dzięki współpracy z blogerami Bloger może upiec wiele marketingowych pieczeni na jednym ogniu   Byłoby zbrodnią, gdybyśmy nie napomknęli chociaż... czytaj więcej
Szerokie pozycjonowanie i jego zalety Szerokie pozycjonowanie – jego główne zalety Pozycjonowanie szerokie, określane także mianem long tail, wyróżnia się przede wszystkim dużą liczbą dłuższych,... czytaj więcej
Pozycjonowanie sklepu internetowego – dobór fraz   Zgodnie z regułą pareto 20% fraz generuje 80% sprzedaży i to właśnie należy mieć w pamięci przygotowując listę... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno