Strona główna / Case Studies / Zwiększenie sprzedaży w zoologicznym sklepie internetowym. Case study
Nasz klient to polski e-commerce specjalizujący się w sprzedaży produktów dla psów. W ofercie sklepu internetowego naszego klienta znajdziemy setki karm suchych i mokrych różnych producentów, smaczki, produkty do pielęgnacji czworonogów m.in. suplementy, oleje i szampony, a także różne akcesoria takie jak zabawki dla psów, legowiska, smycze i ubranka dla zwierząt.
Na początku roku 2024 skontaktowaliśmy się z reprezentantem firmy omawiając możliwości przeprowadzenia kampanii PPC wspierającej sprzedaż produktów na sklepie internetowym. Klientowi zależało na zwiększeniu sprzedaży (przede wszystkim produktów z kategorii karmy i smaczki) oraz na wzroście rozpoznawalności brandu firmowego. Branża, w której działa nasz klient, to klasyczny czerwony ocean. Rynek charakteryzuje się bardzo dużą ilością konkurujących ze sobą (głównie ceną) uczestników.
Ten zoologiczny e-commerce rywalizuje o klienta z dużymi, rozpoznawalnymi sklepami zoologicznymi. Przed naszymi specjalistami PPC postawiono trudne zadanie: dotarcie do grupy docelowej klienta – właścicieli psów – mając do dyspozycji niewielki, zaledwie kilkutysięczny miesięczny budżet reklamowy. Obie strony są zadowolone z dotychczasowych efektów. Cały czas dążymy do większej sprzedaży.
Po otrzymaniu rekomendacji, przygotowanych przez naszych specjalistów zajmujących się reklamami PPC, klient zdecydował się na kampanię reklamową w Google. Gdy dopełniliśmy wszelkich formalności związanych z podpisaniem umowy wspólnie z klientem:
Po otrzymaniu dostępu do kont Google Analytics 4 i Google Tag Manager, utworzyliśmy i skonfigurowaliśmy konto Google Merchant Center, a następnie zintegrowaliśmy je z kontem Google Ads. Nasi specjaliści PPC sprawdzili otrzymany od klienta feed produktowy.
Przed opublikowaniem kampanii reklamowej przeprowadziliśmy dodatkowo dokładną analizę konkurencji klienta. Przestudiowaliśmy publikowane przez nich reklamy oraz styl komunikowania się z obecnymi i potencjalnymi klientami.
Następnie utworzyliśmy od podstaw kampanie searchowe i performance max zachęcające do złożenia zamówienia na stronie internetowej klienta. Na początku lutego włączyliśmy przygotowane reklamy.
Po uruchomieniu kampanii praca naszej agencji się oczywiście nie skończyła - to był dopiero początek. Przez cały czas nasi specjaliści PPC na bieżąco optymalizują kampanię reklamową, aby przynosiła jak najlepsze rezultaty.
Między pierwszym miesiącem współpracy, a ostatnim, budżet reklamowy kampanii był zwiększany. Klient, zadowolony z efektów kampanii, wydał zgodę na podwojenie ustalonego na początku współpracy budżetu. Wysokość kwoty na reklamy, jaką nasi specjaliści mogli dysponować w październiku, była ponad dwukrotnie wyższa od kwoty, z jaką pracowali w lutym.
W ramach kampanii wygenerowaliśmy aż 1,2 miliona wyświetleń reklam i 25 tysięcy kliknięć. Średni współczynnik konwersji podczas dziewięciu miesięcy trwania kampanii wynosił 3,65%. Między sierpniem a październikiem – gdy już dysponowaliśmy zwiększonym budżetem – współczynnik konwersji osiągnął poziom 4,27%, a ROAS – 930%.
3 na 4 sesje z zaangażowaniem pochodzą z kampanii reklamowej. Średni czas, jaki użytkownicy spędzili w sklepie internetowym Klienta po przejściu na niego z reklamy to blisko minuta. Użytkownicy przyciągnięci na stronę przez reklamy opublikowane w ramach kampanii często konwertowali: kampania przygotowana przez naszą agencję jest odpowiedzialna za wygenerowanie prawie 200 tys. zdarzeń i wielokrotnie zwiększoną kwotę przychodu w sklepie internetowym klienta!
Nasza współpraca z klientem trwa nadal. Stale pracujemy nad optymalizacją reklam, tak, by osiągały jak najlepsze wyniki, zwiększały świadomość marki w grupie docelowej klienta, generowały coraz większy ruch na stronie i podnosiły poziom sprzedaży.
Jesteś zainteresowany skutecznie prowadzoną kampanią PPC? Skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę działań.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Content Marketing Manager
Oceń tekst
Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów: 11
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Team Leader DOK
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Sales Development Representative
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Performance Marketing Specialist
Junior Performance Marketing Specialist
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.