Topeshop to polska firma z branży meblarskiej. Producent mebli do salonu, biura, kuchni, łazienki, sypialni i garderoby mający w ofercie prawie tysiąc produktów. Posiadający własny sklep internetowy. Działający w kraju, wysyłający meble na terenie całej Polski i poza jej granice.
Klient zgłosił się do nas, ponieważ chciał ograniczyć sprzedaż produktów na marketplace’ach i skupić ją w kanałach własnych - jego sklepie internetowym. Stopniowe wycofywanie się z prowadzenia sprzedaży na marketplace’ach nie jest łatwe, ale korzyści płynące ze sprzedaży w kanałach własnych są warte zachodu. To przede wszystkim możliwość uniknięcia wysokiej
prowizji i budowanie bazy klientów.
By skierować ruch na sklep internetowy klienta i zwiększyć rozpoznawalność marki, wdrożyliśmy kampanię Google Ads. Współpracę rozpoczęliśmy we wrześniu 2022 roku i po kilku miesiącach z dumą stwierdzamy, że udało nam się wypracować rewelacyjne wyniki.
Przed nami Klient współpracował z kilkoma innymi agencjami w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads, ale był niezadowolony z osiągniętych przez nich rezultatów, do tego stopnia, że zaczynał już tracić zaufanie do tej formy reklamy. Po otrzymaniu dostępu do konta, pracę zaczęliśmy oczywiście od przeprowadzenia kompleksowego audytu dotychczasowych działań.
Przeprowadzenie audytu konta jest bardzo ważnym aspektem naszych prac, ponieważ pozwala na zidentyfikowanie obszarów, które wymagają poprawy lub optymalizacji. Wykonanie audytu przyczynia się do wzrostu wydajności kampanii reklamowych i zwiększenia wartościowych konwersji.
Wzięliśmy pod uwagę wiele różnych czynników, które wpływają na skuteczność kampanii reklamowych:
- Sprawdziliśmy, czy kampanie są logicznie ułożone w grupy tematyczne i czy słowa kluczowe są dobrze dopasowane do grup reklam
- Przeanalizowaliśmy słowa kluczowe, które można dodać lub wykluczyć z kampanii, aby uniknąć wyświetlania reklam dla nieodpowiednich zapytań
- Wykonaliśmy przegląd ofert klienta, aby sprawdzić, czy są wystarczająco konkurencyjne, by przyciągnąć klientów i czy budżet był właściwie wykorzystywany
- Sprawdziliśmy kampanie produktowe pod względem uzyskanych ROAS i ich wyników zarówno w Google Ads jak i Google Analytics
- Przeanalizowaliśmy raporty dotyczących wydajności kampanii, aby zobaczyć, które kampanie są skuteczne i jakie są ich koszty konwersji
- Sprawdziliśmy, czy strona docelowa jest spójna z reklamami, czy oferuje użytkownikom łatwość korzystania (UX)
Ostatecznie stwierdziliśmy, że wszystkie dotychczas prowadzone kampanie należy utworzyć od początku.
W zaledwie cztery miesiące osiągnęliśmy imponujące rezultaty:
Przychód wygenerowany w ramach kampanii Google Ads w okresie 01.10.2022 - 28.02.2023 wynosił 59,50 % całkowitego przychodu ze sklepu internetowego klienta. Najważniejszy jest jednak zwrot z inwestycji, a ROASy, które uzyskujemy na kampaniach tego klienta sięgają 3800%.
Dla klienta uruchomiliśmy różne typy kampanii: produktowe, w sieci wyszukiwania oraz remarketingowe. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i dziesiątkach przeprowadzonych kampanii wiemy, że dywersyfikacja daje najlepsze efekty.
Dobrze zoptymalizowane kampanie Google Ads są bardzo ważnym narzędziem dla e-commerce, ponieważ pozwalają na skuteczną promocję sprzedawanych produktów wśród użytkowników wyszukiwarki Google – najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Wdrożenie Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy aktywnie szukają produktów w naszej kategorii.
Z klientem Topeshop współpracujemy nadal. W każdym tygodniu zwiększamy liczbę użytkowników dokonujących zakupów bezpośrednio w sklepie internetowych klienta. Cieszymy się, że oprócz zbudowania rentownej kampanii udało nam się przy okazji na nowo zbudować zaufanie klienta do kampanii Google Ads jako źródła dochodowej sprzedaży.
Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Interesuje Cię skuteczne wdrożenie kampanii Google Ads? Skontaktuj się z nami.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book