Wyjść poza marketplace dzięki kampanii Google Ads z ROAS 3800%. Case study Topeshop

4.8
(12)


O marce

Topeshop to polska firma z branży meblarskiej. Producent mebli do salonu, biura, kuchni, łazienki, sypialni i garderoby mający w ofercie prawie tysiąc produktów. Posiadający własny sklep internetowy. Działający w kraju, wysyłający meble na terenie całej Polski i poza jej granice. 

Cel współpracy

Klient zgłosił się do nas, ponieważ chciał ograniczyć sprzedaż produktów na marketplace’ach i skupić ją w kanałach własnych -  jego sklepie internetowym. Stopniowe wycofywanie się z prowadzenia sprzedaży na marketplace’ach nie jest łatwe, ale korzyści płynące ze sprzedaży w kanałach własnych są warte zachodu. To przede wszystkim możliwość uniknięcia wysokiej
prowizji i budowanie bazy klientów.

By skierować ruch na sklep internetowy klienta i zwiększyć rozpoznawalność marki, wdrożyliśmy kampanię Google Ads. Współpracę rozpoczęliśmy we wrześniu 2022 roku i po kilku miesiącach z dumą stwierdzamy, że udało nam się wypracować rewelacyjne wyniki.

Kompleksowy audyt

Przed nami Klient współpracował z kilkoma innymi agencjami w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads, ale był niezadowolony z osiągniętych przez nich rezultatów, do tego stopnia, że zaczynał już tracić zaufanie do tej formy reklamy. Po otrzymaniu dostępu do konta, pracę zaczęliśmy oczywiście od przeprowadzenia kompleksowego audytu dotychczasowych działań.

Przeprowadzenie audytu konta jest bardzo ważnym aspektem naszych prac, ponieważ pozwala na zidentyfikowanie obszarów, które wymagają poprawy lub optymalizacji. Wykonanie audytu przyczynia się do wzrostu wydajności kampanii reklamowych i zwiększenia wartościowych konwersji.

Wzięliśmy pod uwagę wiele różnych czynników, które wpływają na skuteczność kampanii reklamowych:

- Sprawdziliśmy, czy kampanie są logicznie ułożone w grupy tematyczne i czy słowa kluczowe są dobrze dopasowane do grup reklam

- Przeanalizowaliśmy słowa kluczowe, które można dodać lub wykluczyć z kampanii, aby uniknąć wyświetlania reklam dla nieodpowiednich zapytań

- Wykonaliśmy przegląd ofert klienta, aby sprawdzić, czy są wystarczająco konkurencyjne, by przyciągnąć klientów i czy budżet był właściwie wykorzystywany

- Sprawdziliśmy kampanie produktowe pod względem uzyskanych ROAS i ich wyników zarówno w Google Ads jak i Google Analytics

- Przeanalizowaliśmy raporty dotyczących wydajności kampanii, aby zobaczyć, które kampanie są skuteczne i jakie są ich koszty konwersji

- Sprawdziliśmy, czy strona docelowa jest spójna z reklamami, czy oferuje użytkownikom łatwość korzystania (UX)

Ostatecznie stwierdziliśmy, że wszystkie dotychczas prowadzone kampanie należy utworzyć od początku.

Uruchomienie kampanii Google Ads i efekty współpracy

W zaledwie cztery miesiące osiągnęliśmy imponujące rezultaty:

  • zwiększyliśmy ilość zamówień na sklepie internetowym klienta aż o 386%
  • ilość użytkowników o 435 %
  • przychody o 292 %

Przychód wygenerowany w ramach kampanii Google Ads w okresie 01.10.2022 - 28.02.2023 wynosił 59,50 % całkowitego przychodu ze sklepu internetowego klientaNajważniejszy jest jednak zwrot z inwestycji, a ROASy, które uzyskujemy na kampaniach tego klienta sięgają 3800%.

Dla klienta uruchomiliśmy różne typy kampanii: produktowe, w sieci wyszukiwania oraz remarketingowe. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i dziesiątkach przeprowadzonych kampanii  wiemy, że dywersyfikacja daje najlepsze efekty.


Podsumowanie - Google Ads case study

Dobrze zoptymalizowane kampanie Google Ads są bardzo ważnym narzędziem dla e-commerce, ponieważ pozwalają na skuteczną promocję sprzedawanych produktów wśród użytkowników wyszukiwarki Google – najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Wdrożenie Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy aktywnie szukają produktów w naszej kategorii.

Z klientem Topeshop współpracujemy nadal. W każdym tygodniu zwiększamy liczbę użytkowników dokonujących zakupów bezpośrednio w sklepie internetowych klienta. Cieszymy się, że oprócz zbudowania rentownej kampanii udało nam się przy okazji na nowo zbudować zaufanie klienta do kampanii Google Ads jako źródła dochodowej sprzedaży.

Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Interesuje Cię skuteczne wdrożenie kampanii Google Ads? Skontaktuj się z nami.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów: 12


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn