Senne marzenia czy nocne koszmary?
Case study w dobie pandemii (sklep z wyrobami pościelowymi)

0
(0)


Omawiany klient jest producentem wyrobów pościelowych i prowadzi sprzedaż swoich produktów w Internecie. Znany jest również w Europie i na świecie jako polski producent wysokiej jakości pościeli. Pandemia koronawirusa z jaką mierzą się przedsiębiorcy nie dotyczy tylko Polski lecz jest to problem ogólnoświatowy więc nie ma tutaj możliwości przełożenia sprzedaży do kraju, którego problem ten nie dotyczy.
Współpraca z klientem trwa już od kilku lat. Jak widać na poniższym wykresie ilość fraz w TOP10 i TOP50 sukcesywnie wzrastała.

(Źródło: Semstorm)
Klient był zadowolony ze współpracy z nami jednak doszedł do wniosku, że jest w stanie równie dobrze prowadzić pozycjonowanie swojego sklepu internetowy w modelu in-house i nie potrzebuje wsparcia agencji. Złożył wypowiedzenie i nasza współpraca zakończyła się jesienią 2019 roku. 
Wielkim zaskoczeniem dla klienta okazał się fakt, że wybrane frazy nie utrzymują się cały czas na tych samych pozycjach oraz, co gorsza, że jego konkurencja ma się coraz lepiej.
Gdy pandemia zaczęła ogarniać również nasz kraj, i coraz więcej firm zaczęło przenosić swój biznes do Internetu dla klienta stało się jasne, że potrzebuje wsparcia profesjonalistów, i to na wczoraj. Ponownie podjęliśmy współpracę i ponownie wdrożyliśmy naszą sprawdzoną strategię pozycjonowania w nowej odsłonie, polegającą na wyprzedzeniu konkurencji poprzez: 

  • wybór fraz z długim ogonem,
  • dopasowanie witryny do najnowszych wymagań Google oraz przyspieszenie jej ładowania,
  • dopasowanie odpowiedniego contentu na pozycjonowanych stronach,
  • opracowanie i dodanie treści poradnikowo-blogowej,

Mimo, że podczas pierwszego lockdownu ilość fraz w TOP50 nieznacznie spadła to dzięki szybkiej reakcji naszych pozycjonerów oraz wdrożenia nowej strategii działań dopasowanej do aktualnej sytuacji strona bardzo szybko odbudowała straty i dalej pnie się w górę. Działania te sprawiły, że klient nie tylko utrzymał się na rynku lecz jednocześnie wyniosły sklep na wysokie pozycje.
Pozycjonowanie sklepu wspiera kampania w sieci wyszukiwania oraz kampania produktowa Google Ads. Optymalizacja kampanii pod kątem konwersji daje wymierne rezultaty. Podczas pierwszego lockdownu ROAS wyniósł ponad 2 100%.
Połączenie pozycjonowania sklepu internetowego oraz kampanii Google Ads spowodowało to, że wartość zamówień w sklepie internetowym w kwietniu (w stosunku do marca) wzrosła o ponad 200%.

Pomimo tego, że główny sezon na zakup pościeli trwa na przełomie jesieni i zimy to jak pokazuje powyższy wykres wdrożenie nowej strategii pozycjonowania spowodowało, że bardzo wysoka sprzedaż tych produktów była również wiosną.
Porównując wartość zamówień rok do roku w szczytowym momencie sezonu (jesień) otrzymujemy wzrost na poziomie ponad 140% wrzesień 2019 do września 2020 oraz ponad 147% październik 2019 do października 2020.

Podsumowując:
Wszystkie powyższe dane wskazują na to, że nasz klient cieszy się coraz większym i wartościowym ruchem (SEO i PPC) kierowanym z wyszukiwarki Google na swoją witrynę. Przekłada się to na ilość i wartość zamówień składanych przez klientów oraz na budowanie silnej, polskiej  marki w kraju i na świecie.
Jeśli chcesz tak jak nasz klient spać spokojnie bez względu na okoliczności i być #zawszewidoczny zapraszamy do skorzystania z naszego pozycjonowania w formule Zawsze Widoczny®. Zadzwoń, a indywidualny doradca dopasuje rozwiązanie najlepsze dla Twojego biznesu!

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.