ROAS 1600% przy najniższym pakiecie SEO po 15 miesiącach współpracy. Case study sklepu internetowego dla sektora B2B

4.6
(14)


O marce

Imatrix to marka e-commercowa zajmująca się sprzedażą liczarek do banknotów, czytników kodów kreskowych, drukarek paragonowych i etykiet, kas fiskalnych, ręcznych testerów banknotów, terminali POS, sorterów bilonów i drukarek fiskalnych. Imatrix prowadzi sprzedaż na terenie Polski. Ich klientami jest głównie sektor B2B.

Cel współpracy

Klient zgłosił się do nas na początku 2023 roku. Chciał, żeby nasza agencja pomogła wypozycjonować jego sklep internetowy. Naszym celem było:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki
  • ściągniecie na stronę nowych wartościowych użytkowników szukających oferowanych przez klienta produktów
  • zwiększenie liczby konwersji 
  • poprawa wyników sprzedażowych. 

Z dumą i bez fałszywej skromności ogłaszamy, że udało nam się zrealizować powyższe cele i to pomimo stosunkowo niskiego budżetu, jaki klient alokuje w działania SEO. Dużą zaletą tego klienta jest cierpliwość - zwłaszcza przy niskich budżetach agencje muszą mieć odpowiednio dużo czasu, aby wypracować wyniki. Mowa o okresie od kilkunastu tygodni do kilkunastu miesięcy.

Efekty

Początek współpracy to czas ustaleń. Po przekazaniu wszystkich niezbędnych dostępów, audycie oferty i strony klienta, przeprowadzeniu reaserchu jego branży i wywiadu mającego na celu m.in. ustalenie, które produkty z asortymentu klient chce wypromować w pierwszej kolejności nasz specjalista SEO przedstawił klientowi rekomendowane frazy na jakie poleca pozycjonować jego stronę.

Zoptymalizowaliśmy stronę klienta pod kontem SEO, dodaliśmy na witrynę przygotowane przez naszego copywritera nowe teksty, zaopiekowaliśmy się tematem link buildingu. Założyliśmy i skonfigurowaliśmy Google Analytics 4.

W efekcie wykonanych przez nas działań liczba fraz w TOP10 zwiększyła się z poziomu w zasadzie zerowego do poziomu 107 haseł. Operowanie procentami w przypadku widoczności bliskiej zeru na początku współpracy nie jest miarodajne, ale gdyby chcieć to zrobić, to należałoby mówić o wzroście widoczności sięgającym tysięcy procent.

LICZBA FRAZ

TOP10

Styczeń 2023: 3 frazy

Marzec 2024: 107 fraz

TOP50

Styczeń 2023: 75 fraz

Marzec 2024: 490 frazy

Poprawę widoczności strony możecie zobaczyć na poniższym wykresie. 

107 fraz dla sklepu internetowego na pierwszy rzut oka może wydawać się mało spektakularne. Należy zwrócić jednak uwagę, na to jak wysoki ROAS osiągamy przy takim wzroście. Świadczy to o tym, że frazy do pozycjonowania zostały bardzo dobrze dobrane. Poza kick-off callem z klientem, podczas którego wysłuchaliśmy jego celów i poznaliśmy kategorie produktów na których klient chciał najmocniej się skupić, poza audytem strony i researchem branży dokonanym przez naszego specjalistę - do wytypowania najlepszych fraz wykorzystaliśmy profesjonalne narzędzia takie jak: Ahrefs, Semrush, Senuto, Semstorm i Google Search Console. Dane wyciągnięte z narzędzi zostały następnie przeanalizowane przez specjalistę SEO z wieloletnim doświadczeniem i najlepsze z nich przekazaliśmy do akceptacji klientowi.

Od sierpnia 2023 roku stronę klienta odwiedziło 10 583 nowych użytkowników, z czego aż 3 783 trafiło na nią z organicznych wyników wyszukiwania. Na stronę weszły w miażdżącej większości osoby żywo zainteresowane tematem - współczynnik zaangażowania użytkowników sięga niemal 90%!

SEO jest też odpowiedzialne za prawie połowę zdarzeń i konwersji na stronie. Połowa wygenerowanej sześciocyfrowej sprzedaży zaistniała dzięki skutecznemu wypozycjonowaniu strony.

Najważniejszy jest jednak zwrot z inwestycji. ROAS, który udało nam się dla klienta wypracować sięga aż do 2056%.

Powyższy ROAS dotyczy całego ruchu “z organika” a więc z organicznych wyników Google (czyli z pozycjonowania). Jednak dobrą praktyką jest nieuwzględnianie w obliczaniu ROAS’u tzw. haseł brandowych, czyli związanych z marką, nazwą firmy itp. W tym przypadku hasła brandowe odpowiadają za 22,15% ruchu. Należy więc przyjąć, że 22,15% sprzedaży to również zasługa tych haseł. Dlatego też realny ROAS w tym przypadku, skorygowany o sprzedaż generowaną przez hasła brandowe to 1600%.

 

Podsumowanie

Przy naprawdę niewielkim budżecie udało nam się osiągnąć imponujące wyniki i zrealizować zakładane cele. Sklep internetowy naszego klienta stał się bardziej popularny. Przyciągnęliśmy na jego stronę tysiące nowych i potencjalnych klientów, którzy nie tylko przeglądali ofertę – ale realnie zwiększyli przychody naszego klienta składając zamówienia. 

Chcesz, żeby nasi specjaliści SEO zaopiekowali się pozycjonowaniem Twojego sklepu internetowego? Daj nam znać. Przygotujemy ofertę, która pomoże zrealizować Twoje długoterminowe cele sprzedażowe.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 4.6 / 5. Liczba głosów: 14


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Mateusz Roszak

Specjalista SEO

Maria Buchowiecka

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn