Pozycjonowanie sklepu internetowego z częściami elektronicznymi. Case study Cyfronika

4.6
(12)


O marce

Cyfronika to polski sklep stacjonarny i internetowy o długiej tradycji – firma istnieje od 1985 roku. Nasz klient jest producentem i dystrybutorem elektronicznych modułów o bardzo wszechstronnych zastosowaniach, uniwersalnych płytek drukowanych, zasilaczy stabilizowanych, drobnego osprzętu RTV oraz części i podzespołów elektronicznych. W swoim asortymencie ma tysiące produktów dla amatorów i hobbystów elektroniki.

Cel współpracy

Klient zgłosił się do nas w czerwcu 2024 roku. Szukał agencji, która pomoże mu:

  • zbudować większą rozpoznawalność jego marki w Internecie w świadomości jego grupy docelowej tj: pasjonatów elektroniki i drobnych majsterkowiczów,
  • zwiększyć kaloryczny ruch w jego sklepie internetowym – zarówno klientowi jak i nam nie zależało na ściągnięciu na stronę sklepu osób niezainteresowanych tematyką elektroniki, a tylko takich mających szansę skonwertować, dokonać zakupu, a najlepiej zostać klientem powracającym,
  • wypozycjonować sklep internetowy Cyfronika w Google na frazy istotne dla strategii sprzedaży klienta: szczególnie na frazy związane ze stabilizatorami, urządzeniami zasilającymi i przetwornicami.

Klient dysponował niewielkim budżetem, ale pomimo ograniczeń finansowych, naszym pozycjonerom w zaledwie 9 miesięcy udało się wypracować fantastyczne wyniki! W dalszej części artykułu będziecie mogli zobaczyć na wykresach, jakie rezultaty można osiągnąć, decydując się na współpracę z naszą agencją.

Początek współpracy

Po podpisaniu umowy zaprosiliśmy klienta na zdalne spotkanie wprowadzeniowe, tzw. kick-off calla, podczas którego klient miał okazję poznać swojego opiekuna w firmie oraz pozycjonera odpowiedzialnego za jego projekt.

Takie spotkanie to czas dla obu stron na zadawanie pytań i definiowanie celów. To bardzo ważna część współpracy, ponieważ dla naszej agencji jest to szansa na lepsze poznanie i zrozumienie biznesu klienta, co pozwala nam przygotować lepszą strategię pozycjonowania strony i finalnie, wypracować lepsze wyniki dla klienta. Kick-off call to również spotkanie wdrożeniowe, podczas którego przekazujemy klientowi najważniejsze wnioski wyciągnięte z przeprowadzonego przez nas audytu jego strony internetowej, który wykonaliśmy zanim zaczęliśmy współpracę. Omawiamy konkurencję, rozmawiamy o mocnych stronach i najważniejszych produktach w ofercie klienta, wyjaśniamy, jak będzie wyglądał przebieg współpracy, co poprawimy na stronie internetowej klienta w pierwszej kolejności oraz wstępnie określamy najważniejsze frazy, na jakie będzie pozycjonowany sklep internetowy.

Po spotkaniu klient otrzymał poradnik, w którym opisujemy krok po kroku, jak przekazać nam niezbędne dostępy do sklepu i narzędzi analitycznych, aby nasi specjaliści mogli optymalizować stronę klienta oraz listę fraz, na jakie nasz specjalista rekomenduje pozycjonować stronę klienta. Po ich zatwierdzeniu i otrzymaniu wszystkich niezbędnych dostępów, nasi pozycjonerzy i copywriterzy zabrali się do pracy nad poprawą widoczności sklepu internetowego Cyfronika w wyszukiwarce Google.

Efekty współpracy

W wyniku naszych działań, w ciągu zaledwie 9 miesięcy liczba fraz w TOP10 na jakie w Google wyświetla się Cyfronika podwoiła się! Gdy zaczynaliśmy współpracę liczba fraz w TOP10 na jakie wyświetlał się sklep naszego klienta wynosiła 1,3 tysiące – teraz jest to aż 2,5 tysiąca! To wzrost aż o 95%!

Nasi pozycjonerzy pracowali nie tylko nad frazami w TOP10. W TOP50 również mamy wzrosty. Strona sklepu internetowego klienta wyświetla się na o 2,2 tysiąca więcej fraz w TOP50 niż w czerwcu, gdy klient nawiązał z nami współpracę.

Wzrost widoczności fraz możecie zobaczyć na wykresie. Czerwoną linią zaznaczyliśmy start współpracy.

Jak to przekłada się na wzrost rozpoznawalność marki i ruch na stronie? W ciągu kilku miesięcy sklep internetowy naszego klienta odwiedziło blisko 60 tysięcy nowych użytkowników z jego grupy docelowej! Jak możecie zobaczyć na poniższym wykresie z narzędzia Google Analytics 4, przeważająca większość ruchu pochodziła z wyników wyszukiwania!

Podsumowanie

Najmniejszy pakiet SEO, trudna niszowa branża dla hobbystów i takie wyniki! Jesteśmy dumni, a klient bardzo zadowolony. Nie osiadamy na laurach. Cały czas pracujemy nad tym, by Cyfronika była z każdym dniem coraz lepiej rozpoznawalnym brandem, by strona sklepu internetowego wyświetlała się na jeszcze większą liczbę fraz i wskakiwała na coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Chcesz, żeby nasi specjaliści SEO zaopiekowali się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej? Chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojego brandu, poprawić ruch na Twoim sklepie internetowym, wypozycjonować się na konkretne frazy? Daj nam znać. Przygotujemy za darmo indywidualną ofertę dostosowaną do Twoich celów biznesowych.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 4.6 / 5. Liczba głosów: 12


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Team Leader DOK

Marta Bilska

Performance Marketing Specialist

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Performance Marketing Specialist

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Dominika Moriak

Performance Marketing Specialist

Adrian Nowak

Junior Performance Marketing Specialist

Copyright 2007-2025 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn