Case Study Firmy Stajnia Miszewo

4.7
(11)


Poniższe case study firmy Stajnia Koni Miszewo to opis działań z zakresu PPC, które doprowadziły do wzrostu liczby transakcji o 490% i przychodu o 480% zaledwie w 3 miesiące!

Kim jest Klient?

Sklep Stajnia Miszewo to firma z długa historią! Stacjonarna placówka została otwarta w 1999 roku, a sześć lat później powstał również sklep online.

Oferta proponowana przez Stajnię Miszewo jest bardzo rozbudowana i zawiera kompletny asortyment z zakresu wyposażenia nie tylko jeźdźca ale również konia i stajni.

Przewodnią wartością firmy jest wysoka jakość produktów przy utrzymaniu konkurencyjnych cen. Współpracują jedynie z najlepszymi producentami z całego świata.

Marka oferuje również fachową pomoc w doborze elementów wyposażenia dla jeźdźca oraz wszystkich ras koni. Stajnia Miszewo to nie tylko sklep, ale również hodowla kuców walijskich i fryz.

Działania

Nasze działania rozpoczęliśmy od kampanii Search i trwała ona przez cały lipiec.

Kampania Search skupia się przede wszystkim na starannym dobraniu słów kluczowych oraz na napisaniu angażujących i dopasowanych treści reklamowych. Dzięki niej uzyskamy na naszej stronie www ruch najwyższej jakości.

Słowa kluczowe dobieramy na podstawie oferty oraz strony internetowej klienta. Dodatkowo opieramy się również na raportach z narzędzi Google jak i doświadczeniu naszych specjalistów PPC.

Kampania Search składa się z nagłówka oraz linii opisu.

Same nagłówki są krótkie, jednak to one pierwsze rzucają się w oczy, więc trzeba je stworzyć w taki sposób, aby zwięźle określić czego dotyczy reklama.

Powinna wyświetlać się jako pierwsza po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę, jak na poniższym screenie:

12 Źródło: Wyszukiwarka Google

Wyniki:

lipiec Źródło: Google Analytics

 

Dzięki opisanej kampanii wygenerowaliśmy 13 transakcji z ROAS 314%.

Liczba kliknięć wyniosła 2 903, a liczba użytkowników 2 468 przy 2 957 sesjach.

Po miesięcznej kampani Search próbowaliśmy przekonać klienta do inwestycji również w Kampanię Produktową PLA czyli Product Listing Ads – zwana również Kampanią Shoppingową.

Mianowicie reklama widnieje w formie zdjęć, które wyświetlają się wraz z nazwą produktu, marką, opisem oraz ceną.

Forma kampanii PLA jest bardzo przyjazna dla użytkownika. Używamy jej głównie w branży e-commerce. Pojawia się w momencie wyszukiwania konkretnego produktu. Kampania Google Ads w tej postaci posiada bardzo duży potencjał sprzedażowy.

Ostatecznie podzieliliśmy budżet na 2 kampanie: 50% na kampanię Search oraz 50% na PLA.

Wyniki:

lipiec0sierpień Źródło: Google Analytics

Zmiany kampanii okazały się korzystne i uzyskaliśmy:

  • 65 transakcji czyli wzrost o 400%
  • 13 579 zł przychodu czyli wzrost o 320%
  • ROAS 1320% czyli wzrost o 76%
  • 4 102 kliknięcia czyli wzrost o 41%
  • 4 213 sesji czyli wzrost o 45%

Widząc znaczące wzrosty dzięki kampani PLA postanowiliśmy kontynuować ją również we wrześniu z tą różnicą, że przeznaczyliśmy na nią całość naszego budżetu.

wrzesien Źródło: Google Analytics

Zmiana okazała się strzałem w dziesiątkę!

Zanotowaliśmy kolejne wzrosty nie zmieniając naszego budżetu:

  • 77 transakcji czyli wzrost o 490%
  • 18 270 przychodu czyli wzrost o 480%
  • ROAS 1821% czyli wzrost o 27%
  • 4 208 kliknięć czyli wzrost o 45%
  • 4 291 sesji czyli wzrost o 48%

Od czego zacząć?

Rozpoczynając swoją przygodę z PPC zacznij od dokładnego ustalenia grupy docelowej. Choć przypadek opisany w powyższym case study nie wymagał tak dokładnej analizy, to w przypadku wielu innych klientów grupa targetowa jest bardzo ważna.

Pamiętaj o researchu konkurencji! Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań musisz wiedzieć, jakie słowa wykorzystują oraz na jakich pozycjach się znajdują.

Jeśli jakakolwiek Twoja reklama osiągnie sukces – kontynuuj działania. Jedna reklama nie zapewni Twojej firmie wysokich pozycji na stałe.

Musisz systematycznie analizować jak i zoptymalizować swoje kampanie.

A jeśli chcesz aby Twoja firma działała w formule #ZawszeWidoczny – odezwij się do nas

 

rekomendacja Internetica 1 min - rekomendacje kampanii Google Ads

Oceń tekst

Średnia ocen 4.7 / 5. Liczba głosów: 11


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn