Poniższe case study firmy Stajnia Koni Miszewo to opis działań z zakresu PPC, które doprowadziły do wzrostu liczby transakcji o 490% i przychodu o 480% zaledwie w 3 miesiące!
Sklep Stajnia Miszewo to firma z długa historią! Stacjonarna placówka została otwarta w 1999 roku, a sześć lat później powstał również sklep online.
Oferta proponowana przez Stajnię Miszewo jest bardzo rozbudowana i zawiera kompletny asortyment z zakresu wyposażenia nie tylko jeźdźca ale również konia i stajni.
Przewodnią wartością firmy jest wysoka jakość produktów przy utrzymaniu konkurencyjnych cen. Współpracują jedynie z najlepszymi producentami z całego świata.
Marka oferuje również fachową pomoc w doborze elementów wyposażenia dla jeźdźca oraz wszystkich ras koni. Stajnia Miszewo to nie tylko sklep, ale również hodowla kuców walijskich i fryz.
Nasze działania rozpoczęliśmy od kampanii Search i trwała ona przez cały lipiec.
Kampania Search skupia się przede wszystkim na starannym dobraniu słów kluczowych oraz na napisaniu angażujących i dopasowanych treści reklamowych. Dzięki niej uzyskamy na naszej stronie www ruch najwyższej jakości.
Słowa kluczowe dobieramy na podstawie oferty oraz strony internetowej klienta. Dodatkowo opieramy się również na raportach z narzędzi Google jak i doświadczeniu naszych specjalistów PPC.
Kampania Search składa się z nagłówka oraz linii opisu.
Same nagłówki są krótkie, jednak to one pierwsze rzucają się w oczy, więc trzeba je stworzyć w taki sposób, aby zwięźle określić czego dotyczy reklama.
Powinna wyświetlać się jako pierwsza po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę, jak na poniższym screenie:
Źródło: Wyszukiwarka Google
Wyniki:
Źródło: Google Analytics
Dzięki opisanej kampanii wygenerowaliśmy 13 transakcji z ROAS 314%.
Liczba kliknięć wyniosła 2 903, a liczba użytkowników 2 468 przy 2 957 sesjach.
Po miesięcznej kampani Search próbowaliśmy przekonać klienta do inwestycji również w Kampanię Produktową PLA czyli Product Listing Ads – zwana również Kampanią Shoppingową.
Mianowicie reklama widnieje w formie zdjęć, które wyświetlają się wraz z nazwą produktu, marką, opisem oraz ceną.
Forma kampanii PLA jest bardzo przyjazna dla użytkownika. Używamy jej głównie w branży e-commerce. Pojawia się w momencie wyszukiwania konkretnego produktu. Kampania Google Ads w tej postaci posiada bardzo duży potencjał sprzedażowy.
Ostatecznie podzieliliśmy budżet na 2 kampanie: 50% na kampanię Search oraz 50% na PLA.
Wyniki:
Źródło: Google Analytics
Zmiany kampanii okazały się korzystne i uzyskaliśmy:
Widząc znaczące wzrosty dzięki kampani PLA postanowiliśmy kontynuować ją również we wrześniu z tą różnicą, że przeznaczyliśmy na nią całość naszego budżetu.
Źródło: Google Analytics
Zmiana okazała się strzałem w dziesiątkę!
Zanotowaliśmy kolejne wzrosty nie zmieniając naszego budżetu:
Rozpoczynając swoją przygodę z PPC zacznij od dokładnego ustalenia grupy docelowej. Choć przypadek opisany w powyższym case study nie wymagał tak dokładnej analizy, to w przypadku wielu innych klientów grupa targetowa jest bardzo ważna.
Pamiętaj o researchu konkurencji! Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań musisz wiedzieć, jakie słowa wykorzystują oraz na jakich pozycjach się znajdują.
Jeśli jakakolwiek Twoja reklama osiągnie sukces – kontynuuj działania. Jedna reklama nie zapewni Twojej firmie wysokich pozycji na stałe.
Musisz systematycznie analizować jak i zoptymalizować swoje kampanie.
A jeśli chcesz aby Twoja firma działała w formule #ZawszeWidoczny – odezwij się do nas
Sprawdź która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pobierz darmowy e-book