Branża medyczna w social mediach. Case study Centrum Medycznego Medicers

5
(13)


O kliencie

Medicers to Centrum Medyczne NZOZ oferujące usługi 15 poradni specjalistycznych. Jest zlokalizowane w Warszawie przy ulicy Tużyckiej 31. Centrum Medyczne świadczy usługi w ramach umowy z NFZ i prywatnie.

Cel współpracy

Klient zgłosił się do nas na początku 2024 roku. Zaplanowaliśmy spotkanie online (tzw. kick-off call), podczas którego omówiliśmy potrzeby i cele klienta oraz jego oczekiwania wobec współpracy z Internetica.

Zadaniem naszej agencji było wsparcie Medicers w budowaniu rozpoznawalności Centrum Medycznego poprzez aktywne i regularne działania na ich profilu w mediach społecznościowych. Powierzono nam prowadzenie komunikacji z obecnymi i potencjalnymi pacjentami Centrum Medycznego na Facebooku. Po kick-off callu, omówieniu grupy docelowej i poznaniu preferencji klienta dotyczących stylu komunikacji, wyglądu materiałów graficznych i celów, jakie dzięki obecności w mediach społecznościowych chciał zrealizować, przygotowaliśmy dla klienta strategię komunikacji na Facebooku z propozycjami grafik i copy oraz estymację kosztów promowania postów. 

Zarekomendowaliśmy, by publikowane na fanpage’u posty dodatkowo zasilić niewielkim budżetem reklamowym. Chcieliśmy poszerzyć grupę odbiorców treści publikowanych na profilu Medicers i dotrzeć z komunikacją również do osób, które jeszcze nie polubiły fanpage’a.

Poza prowadzeniem profilu na Facebooku klient poprosił nas o utworzenie kampanii reklamowej w Meta.

Efekty współpracy

Dzięki synergii działań płatnych i organicznych, kampanii reklamowej i postów publikowanych na profilu klienta we wrześniu nasz content przygotowany dla Medicers został wyświetlony aż 277 526 razy!

Odnotowaliśmy 770 kliknięć w linki prowadzące na stronę naszego klienta. Aż 1/3 z nich dokonała konwersji: weszła w sekcję dotyczącą rezerwacji wizyt lekarskich e-rezerwacja.

Przygotowując strategię komunikacji w social mediach chcieliśmy budować zaufanie do Medicers, dzielić się wiedzą medyczną, zachęcać do profilaktyki i regularnych badań oraz informować obecnych i potencjalnych pacjentów o zakresie usług świadczonych przez Medicers Centrum Medyczne, tak, aby osoby, które zetkną się na Facebooku z ich postami, poznały z nich korzyści płynące z wypełnienia deklaracji i zostania pacjentem przychodni Medicers.

Dlatego w planie postów na wrzesień przeznaczyliśmy miejsce na:

  •  post przypominający o regularnym badaniu się
  •  materiał przybliżający, na czym polega kolonoskopia (linkujący do obszernego artykułu na ten temat dostępnego na stronie internetowej klienta)
  • dwa posty informujące o usługach świadczonych w Medicers: możliwości zamawiania recept przez telefon i niedawno wprowadzonej opiece koordynowanej dla pacjentów diabetologicznych.

Klient poprosił nas o stonowaną komunikację z oszczędnym copy, zawierającym nie więcej niż dwa-trzy zdania w każdym poście. Wygląd grafik został zaprojektowany zgodnie z identyfikacją wizualną Centrum Medycznego.

Pierwszy z postów, poruszający temat profilaktyki, zobaczyły 13 053 osoby. 127 z nich przeszło na stronę internetową Medicers, by dowiedzieć się więcej o sposobach wypełnienia deklaracji.

Drugi post, w którym zapraszaliśmy do zapoznania się z artykułem dotyczącym kolonoskopii, wyświetliliśmy 9879 razy i uzyskaliśmy 273 kliknięcia linku.

Trzeci post poświęciliśmy oferowanej w Medicers usłudze zamawiania recept przez telefon. Tym postem dotarliśmy do 16 349 osób.

Czwarty post, w którym pisaliśmy o opiece koordynowanej, zdobył 12 130 wyświetleń i 98 kliknięć linku.

Przy promowaniu postów bardzo rozważnie dobieramy grupę docelową. Używamy geotargetowania – wyświetlamy treści tylko mieszkańcom Warszawy, znajdującym się kilka kilometrów od Centrum Medycznego Medicers. Poza danymi geograficznymi przy promowaniu niektórych materiałów bierzemy pod uwagę również dane demograficzne, by nie przepalać budżetu klienta i nie trafiać z komunikatami do niewłaściwych osób. Tak było m.in. w przypadku promowania posta dotyczącego Programu Profilaktyka 40+, do którego mogły zakwalifikować się wyłącznie osoby powyżej pewnego wieku. Podczas promocji tego posta wybraliśmy w ustawieniach opcję wyświetlania posta tylko osobom powyżej 40 roku życia — chcieliśmy dotrzeć jedynie do osób, które faktycznie mogły zgłosić się do programu.

Centrum Medycznym Medicers współpracujemy cały czas. Chcesz, żebyśmy poprowadzili profil w mediach społecznościowych Twojej firmy? Zapraszamy do kontaktu! Przygotujemy dla Ciebie ofertę.

Zachęcamy również do zapoznania się z naszym case study Kampanii Google Ads dla firmy z branży medycznej oraz artykułu o zmianach w marketingu branży medycznej

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 13


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Krystian Sakowicz

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2025 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn