2 razy szybszy wzrost liczby fraz w TOP3. Case study firmy z branży IT

5
(10)


O marce

Nasz klient to producent oprogramowania, działający w sektorze B2B i B2C. Od ponad 20 lat zapewnia ochronę komputerów, tabletów i smartfonów firmowych i prywatnych. Oprogramowanie naszego klienta jest zgodne z systemami Windows, macOS, Android i IOS. Klient prowadzi sprzedaż w kanałach własnych, na swojej stronie internetowej, ale jego produkty są dostępne do kupienia również u partnerów.

Cel współpracy

Współpracę z klientem nawiązaliśmy pod koniec 2023 roku. Klient powierzył nam zadanie pozycjonowania strony internetowej jego polskiego oddziału. Zależało mu na zwiększeniu widoczności jego strony w wynikach wyszukiwania, szczególnie mocno na wybrane przez niego frazy zgodne ze strategią sprzedażową i marketingową firmy.

Przebieg i efekty współpracy

Przed nami klient współpracował z inną agencją SEO. Po podpisaniu umowy i otrzymaniu dostępów do strony oraz konta w Google Analytics 4 nasi specjaliści SEO przeprowadzili szczegółowy audyt techniczny witryny klienta. Okazało się, że mimo tej wcześniej współpracy, strona nie była do końca dobrze zoptymalizowana.

Wymagała ona dodatkowych prac analitycznych, jakie bezwzględnie należało wykonać, przed przystąpieniem do innych czynności m.in. weryfikacji i czyszczenia profilu linków. Nasi pozycjonerzy przygotowali listę artykułów, które wymagały poprawy: zoptymalizowania nagłówków, uzupełnienia meta description. Przeprowadzili audyt szybkości wczytywania strony i zarekomendowali jej przyspieszenie przez programistę, zaimplementowali narzędzie Microsoft Clarity (więcej o narzędziu piszemy w tym artykule) i z jego pomocą przeprowadzili analizę ruchu użytkowników na stronie klienta.

Po poznaniu priorytetów klienta na spotkaniu zapoznawczym tzw. kick-off callu, przeprowadzeniu analizy konkurencji, researchu słów kluczowych do monitoringu i analizy tematów blogowych nasz zespół SEO przygotował zestaw proponowanych fraz. Po ich akceptacji przez klienta, przystąpił do pozycjonowania strony na wybrane i zaakceptowane słowa kluczowe. 

Start pozycjonowania nastąpił 7 grudnia 2023 roku. Po 6 miesiącach współpracy klient, zachęcony uzyskiwanymi postępami, zdecydował się na pięciokrotne zwiększenie budżetu na działania SEO.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy współpracy działania SEO przyniosły stabilny, ale umiarkowany wzrost liczby słów kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP50. Po zwiększeniu budżetu efekty działań SEO były jeszcze bardziej widoczne. Na wykresach poniżej możecie zauważyć wyraźny wzrost tempa zdobywania pozycji w wynikach wyszukiwania.

Czerwona linia na wykresach reprezentuje start współpracy. Zielona – moment zwiększenia budżetu na pozycjonowanie.

Widoczność fraz w TOP3

grudzień 2023 - 528

czerwiec 2024 - 800

sierpień 2024 – 1076

W okresie od grudnia 2023 do czerwca 2024, czyli w ciągu 6 miesięcy działań SEO, liczba słów kluczowych w TOP3 wzrosła o 272. Po zwiększeniu budżetu na SEO, w ciągu niecałych 3 miesięcy, liczba słów kluczowych wzrosła o 276. Inwestycja w zwiększenie budżetu spowodowała 2 razy szybszy wzrost fraz w TOP3.

Widoczność fraz w TOP10

grudzień 2023 - 1690

czerwiec 2024 - 2188

sierpień 2024 – 3327

W okresie od grudnia 2023 do czerwca 2024, czyli w ciągu 6 miesięcy działań SEO, liczba słów kluczowych w TOP10 wzrosła o 498. Po zwiększeniu budżetu na SEO, w ciągu niecałych 3 miesięcy, liczba słów kluczowych wzrosła o 1139. Inwestycja w zwiększenie budżetu sprawiła, że liczba fraz w TOP10 zwiększała 4,5 razy szybciej.

Widoczność fraz w TOP50

grudzień 2023 - 7066

czerwiec 2024 - 7471

sierpień 2024 – 12500

Zwiększenie budżetu spowodowało również na ogromny wzrost liczby fraz w TOP50. W okresie od grudnia 2023 do czerwca 2024, czyli w ciągu 6 miesięcy działań SEO, liczba słów kluczowych w TOP10 wzrosła o 405. Po zwiększeniu budżetu na SEO, w ciągu niecałych 3 miesięcy, liczba słów kluczowych wzrosła o 5029!

Inwestycja w zwiększenie budżetu na działania SEO pozwoliła nam szybko wypracować wyniki, na jakie klient normalnie musiałby czekać wiele miesięcy, gdyby zdecydował się na pozostawienie początkowego, niższego pakietu.

W ciągu 9 miesięcy współpracy pozyskaliśmy dla klienta również kilkadziesiąt artykułów sponsorowanych z  linkami, budujących autorytet jego witryny w Google. Przeprowadziliśmy zaawansowaną optymalizację techniczną jego strony oraz analizę zmian po aktualizacji Google March 2024 core update. Nasi opiekunowie klienta i specjaliści SEO regularnie kontaktowali się z klientem, wysyłali raporty z przeprowadzonych działań. Służyliśmy również wsparciem i konsultacjami w zakresie m.in. Consent Mode.

 

Cały czas wspieramy klienta w działaniach SEO. Pracujemy nad poprawą widoczności jego strony w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy, jej optymalizacją, wprowadzeniem nowych treści, propozycjami tematów na bloga.

 

Chcesz, żeby nasi specjaliści SEO zajęli się pozycjonowaniem również Twojej strony internetowej? Daj nam znać. Przygotujemy darmową wycenę współpracy.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 10


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn