Budowanie wizerunku marki dzięki reklamie wideo

4 września 2018

Łatwiej zaangażować klienta, gdy wie z jaką marką ma do czynienia.
Poznaj ogromne możliwości reklam wideo w budowaniu świadomości Twojej marki.

 

Jak czytamy w materiałach prasowych, które przedstawia YouTube, ten globalny serwis ma ponad miliard użytkowników na całym świecie. Poznajmy garść faktów o nim:

 

  • użytkownicy YouTube to prawie 1/3 wszystkich osób korzystających z Internetu,
  • liczba widzów (wiek: 18 – 49 lat) jest większa niż jakiejkolwiek telewizji kablowej w USA,
  • połowa wszystkich wyświetleń pochodzi z urządzeń mobilnych,
  • YouTube jest dostępny w 76 językach i ma swoje wersje lokalne w 88 krajach.

 

Powyższe statystyki pokazują jak ogromny potencjał kryje się w dotarciu do tych użytkowników. Różne formaty reklam oraz możliwości targetowania pomogą Ci osiągnąć założone cele biznesowe. Reklamy w serwisie YouTube mają ogromną przewagę nad reklamami w radio lub telewizji ponieważ są mierzalne. Oznacza to, że dokładnie wiemy ilu użytkowników obejrzało Twoją reklamę oraz weszło z nią w interakcję.

 

Poznaj formaty reklam YouTube:

 

1. Reklamy TrueView In-Stream

 

(Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/products/youtube-trueview/ )

 

a. Jak to działa?

 

Reklama wideo wyświetla się przed filmem, w trakcie lub po jego zakończeniu. Reklamę można pominąć po 5 sekundach.

 

b. Gdzie wyświetlają się reklamy?

 

Reklamy mogą wyświetlać się na stronach odtwarzania filmów w YouTube oraz w sieci reklamowej Google.

 

c. Ile kosztuje?

 

Płatność następuje dopiero wtedy gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu (lub cały jeśli film jest krótszy niż 30 sekund) lub wejdzie w interakcję z wideo – w zależności co nastąpi wcześniej.

 

2. Reklamy TrueView Discovery

 

Reklamy TrueView Discovery
(Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/products/youtube-trueview/ )

 

a. Jak to działa?

 

Reklamy pojawiają się obok treści, którymi interesują się użytkownicy YouTube.

 

b. Gdzie wyświetlają się reklamy?

 

Reklama pojawi się podczas wyszukiwania w serwisie oraz obok aktualnie oglądanych filmów lub innych treści w sieci reklamowej.

 

c. Ile kosztuje?

 

Płatność następuje wtedy, gdy użytkownik kliknie miniaturę filmu i postanowi go obejrzeć.

 

3. Reklamy w przerywniku

 

a. Jak to działa?

 

Docieranie do dużej ilości użytkowników z krótkim przekazem.

 

b. Gdzie wyświetlają się reklamy?

 

Reklamy wyświetlają się przed filmami, w trakcie lub po jego zakończeniu i trwają
maksymalnie 6 sekund.

 

c. Ile kosztuje?

 

Płacisz za każde tysiąc wyświetleń reklamy według stawek CPM (koszt tysiąca wyświetleń).

 

Poznałeś już formaty reklam i możliwości YouTube. Jednak aby dotrzeć do wszystkich użytkowników tego serwisu potrzebny byłby ogromny nakład finansowy. Poza tym z pewnością nie zależy Ci na dotarciu do wszystkich tych osób. Aby kampania wideo osiągnęła założony cel należy skierować treść reklamy tylko do osób, które interesują się zaprezentowanym tematem – czyli Twoją ofertą. Pomogą Ci w tym precyzyjne możliwości kierowania reklam wideo:

 

  • Dane demograficzne: wybierz użytkowników w zależności od ich wieku, płci lub statusu rodzicielskiego, a nawet wysokości dochodu (kierowanie po wysokości dochodu możliwe tylko przy kierowaniu na USA).
  • Tematy: możesz dotrzeć do użytkowników, którzy są aktualnie na powiązanych tematycznie kanałach lub stronach w sieci reklamowej.
  • Zainteresowania: dotrzyj do użytkowników na podstawie ich zainteresowań, gdy przebywają w serwisie YouTube lub gdy przeglądają strony w sieci reklamowej.
  • Odbiorcy na rynku: osoby, które rozważają zakup produktów i usług podobnych do Twoich.
  • Kierowanie na słowa kluczowe: dotrzyj do użytkowników, którzy posługują się wybranymi słowami w poszukiwaniu produktów i usług.
  • Remarketing: skieruj reklamę do osób, które wcześniej weszły w interakcję z Twoim kanałem lub filmami na YouTube.

 

Kampanie wideo przestały być domeną tylko dużych przedsiębiorstw. Dzięki skutecznym metodom kierowania treści wideo do odpowiednich osób ten rodzaj reklamy z chęcią wykorzystywany jest również przez małe firmy.

 

Zobacz nasze przykładowe wyniki kampanii wideo:

 

Przykładowe wyniki kampanii wideo

 

 

Podsumujmy dlaczego warto skorzystać z reklam wideo na YouTube:

 

  • ogromny zasięg serwisu (YouTube dociera do 90% użytkowników na świecie)
  • reklamy wideo angażują wiele zmysłów
  • precyzyjne formy kierowania reklam
  • budowanie świadomości marki
  • mierzalne wyniki kampanii

 

Jeśli zdecydowałeś się na promowanie swojej firmy poprzez kampanię wideo na YouTube zastanów się z jakim przekazem chciałbyś trafić do swoich klientów. Przygotuj film prezentujący Twoją firmę, usługę lub produkt i przeanalizuj jaki budżet możesz zainwestować w ten rodzaj reklamy. Nasi specjaliści pomogą Ci w trafieniu do odpowiedniej grupy odbiorców!

Agnieszka Batory

Specjalista SEM

3 korzyści dla SEO, które możesz osiągnąć dzięki współpracy z blogerami » Bloger może upiec wiele marketingowych pieczeni na jednym ogniu   Byłoby zbrodnią, gdybyśmy nie napomknęli... czytaj więcej

5 kroków do 1000 Instagramowych followersów 5 kroków do 1000 Instagramowych followersów » Instagram wciąż zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodych użytkowników mediów społecznościowych, którzy... czytaj więcej

Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? » Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej

Czy warto współpracować z mikroinfluencerami Czy warto współpracować z mikroinfluencerami? »   Zacznijmy od tego jak definiować mikroinfluencera, bo być może nie dla wszystkich jest to oczywiste. Otóż... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Reklamy B2B na Facebook’u. Jak robić je dobrze? Jakie cele może realizować reklama na Facebook’u w sektorze B2B?   Media społecznościowe są potężnym... czytaj więcej
Potrzebujesz pomocy z AdWords? Jesteśmy do dyspozycji! AdWords jest jednym z najbardziej skutecznych programów reklamowych – dzięki niemu bez problemów można docierać do nowych... czytaj więcej
Czy pozycjonowanie się opłaca?   Profesjonalne, bezpieczne i odpowiedzialne pozycjonowanie stron to jedna z najczęściej rekomendowanych metod promocji... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę

Zamawiam Wycenę
Zamknij okno
Wyślij