Budowanie wizerunku marki dzięki reklamie wideo

Masz pytania?
Łatwiej zaangażować klienta, gdy wie z jaką marką ma do czynienia.
Poznaj ogromne możliwości reklam wideo w budowaniu świadomości Twojej marki.
Jak czytamy w materiałach prasowych, które przedstawia YouTube, ten globalny serwis ma ponad miliard użytkowników na całym świecie. Poznajmy garść faktów o nim:
- użytkownicy YouTube to prawie 1/3 wszystkich osób korzystających z Internetu,
- liczba widzów (wiek: 18 – 49 lat) jest większa niż jakiejkolwiek telewizji kablowej w USA,
- połowa wszystkich wyświetleń pochodzi z urządzeń mobilnych,
- YouTube jest dostępny w 76 językach i ma swoje wersje lokalne w 88 krajach.
Powyższe statystyki pokazują jak ogromny potencjał kryje się w dotarciu do tych użytkowników. Różne formaty reklam oraz możliwości targetowania pomogą Ci osiągnąć założone cele biznesowe. Reklamy w serwisie YouTube mają ogromną przewagę nad reklamami w radio lub telewizji ponieważ są mierzalne. Oznacza to, że dokładnie wiemy ilu użytkowników obejrzało Twoją reklamę oraz weszło z nią w interakcję.
Poznaj formaty reklam YouTube:
1. Reklamy TrueView In-Stream
(Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/products/youtube-trueview/ )
a. Jak to działa?
Reklama wideo wyświetla się przed filmem, w trakcie lub po jego zakończeniu. Reklamę można pominąć po 5 sekundach.
b. Gdzie wyświetlają się reklamy?
Reklamy mogą wyświetlać się na stronach odtwarzania filmów w YouTube oraz w sieci reklamowej Google.
c. Ile kosztuje?
Płatność następuje dopiero wtedy gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu (lub cały jeśli film jest krótszy niż 30 sekund) lub wejdzie w interakcję z wideo – w zależności co nastąpi wcześniej.
2. Reklamy TrueView Discovery
(Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/products/youtube-trueview/ )
a. Jak to działa?
Reklamy pojawiają się obok treści, którymi interesują się użytkownicy YouTube.
b. Gdzie wyświetlają się reklamy?
Reklama pojawi się podczas wyszukiwania w serwisie oraz obok aktualnie oglądanych filmów lub innych treści w sieci reklamowej.
c. Ile kosztuje?
Płatność następuje wtedy, gdy użytkownik kliknie miniaturę filmu i postanowi go obejrzeć.
3. Reklamy w przerywniku
a. Jak to działa?
Docieranie do dużej ilości użytkowników z krótkim przekazem.
b. Gdzie wyświetlają się reklamy?
Reklamy wyświetlają się przed filmami, w trakcie lub po jego zakończeniu i trwają maksymalnie 6 sekund.
c. Ile kosztuje?
Płacisz za każde tysiąc wyświetleń reklamy według stawek CPM (koszt tysiąca wyświetleń).
Poznałeś już formaty reklam i możliwości YouTube. Jednak aby dotrzeć do wszystkich użytkowników tego serwisu potrzebny byłby ogromny nakład finansowy. Poza tym z pewnością nie zależy Ci na dotarciu do wszystkich tych osób. Aby kampania wideo osiągnęła założony cel należy skierować treść reklamy tylko do osób, które interesują się zaprezentowanym tematem – czyli Twoją ofertą. Pomogą Ci w tym precyzyjne możliwości kierowania reklam wideo:
- Dane demograficzne: wybierz użytkowników w zależności od ich wieku, płci lub statusu rodzicielskiego, a nawet wysokości dochodu (kierowanie po wysokości dochodu możliwe tylko przy kierowaniu na USA).
- Tematy: możesz dotrzeć do użytkowników, którzy są aktualnie na powiązanych tematycznie kanałach lub stronach w sieci reklamowej.
- Zainteresowania: dotrzyj do użytkowników na podstawie ich zainteresowań, gdy przebywają w serwisie YouTube lub gdy przeglądają strony w sieci reklamowej.
- Odbiorcy na rynku: osoby, które rozważają zakup produktów i usług podobnych do Twoich.
- Kierowanie na słowa kluczowe: dotrzyj do użytkowników, którzy posługują się wybranymi słowami w poszukiwaniu produktów i usług.
- Remarketing: skieruj reklamę do osób, które wcześniej weszły w interakcję z Twoim kanałem lub filmami na YouTube.
Kampanie wideo przestały być domeną tylko dużych przedsiębiorstw. Dzięki skutecznym metodom kierowania treści wideo do odpowiednich osób ten rodzaj reklamy z chęcią wykorzystywany jest również przez małe firmy.
Zobacz nasze przykładowe wyniki kampanii wideo:
Podsumujmy dlaczego warto skorzystać z reklam wideo na YouTube:
- ogromny zasięg serwisu (YouTube dociera do 90% użytkowników na świecie)
- reklamy wideo angażują wiele zmysłów
- precyzyjne formy kierowania reklam
- budowanie świadomości marki
- mierzalne wyniki kampanii
Jeśli zdecydowałeś się na promowanie swojej firmy poprzez kampanię wideo na YouTube zastanów się z jakim przekazem chciałbyś trafić do swoich klientów. Przygotuj film prezentujący Twoją firmę, usługę lub produkt i przeanalizuj jaki budżet możesz zainwestować w ten rodzaj reklamy. Nasi specjaliści pomogą Ci w trafieniu do odpowiedniej grupy odbiorców!
Masz pytania?




Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?



Nasze certyfikaty


