Strona główna / Blog / Zwiększony popyt na usługi. Jak go dobrze wykorzystać. Część 2: branża fashion
Masz małą markę modową? Zaczynasz przygodę ze sklepem internetowym oferującym designerskie buty? Jesteś krawcową szukającą pierwszych klientów? Przy planowaniu działań marketingowych miej pod ręką kalendarz i uważnie obserwuj trendy konsumenckie. Dzięki temu nie przepalisz budżetu reklamowego.
Wrzesień to czas jesiennej wymiany garderoby. Klienci rozglądają się za nowymi kurtkami, płaszczami, swetrami. Kupują nowe buty i jesienne torby. To czas kompletowania całej nowej garderoby dla dzieci, bo z zeszłorocznej przecież wyrosły. Posiadasz jesienne produkty w swoim asortymencie? Nie prześpij początku jesieni. Na poniższym wykresie widać, że płaszczy intensywnie szukamy tylko przez dwa miesiące w ciągu roku.
Drugim okresem, kiedy konsumenci decydują się na duże zakupy ubraniowe to początek wiosny. Wiosna to najodpowiedniejszy czas na kampanię promocyjną letnich sukienek, koszulek i krótkich spodenek – których jesienią i zimą nikt nie wyszukuje.
Zaplanowanie kampanii Google Ads w nieodpowiednich porach roku niepotrzebnie przepali Twój budżet reklamowy. Jeśli specjalizujesz się w pastelowych sukienkach z lekkich materiałów, dużą kampanię produktową zostaw na wiosnę. Nie oznacza to jednak, że zachęcamy do całkowitego zaprzestania działań marketingowych w pozostałych porach roku. Przez cały rok buduj rozpoznawalność swojej marki, utrzymuj kontakt z klientami w mediach społecznościowych, publikuj artykuły na blogu, pracuj nad poprawą widoczności Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. To zaprocentuje. Popularność Twojej marki poza sezonem przełoży się na wysokość sprzedaży w sezonie.
Inaczej wygląda sprawa w przypadku ubrań na specjalne okazje np. ślub lub studniówkę. Jeśli masz sklep z eleganckimi garniturami i wizytowymi sukienkami, musisz być widoczny w sieci przez cały rok. O ile termin przyjęcia sylwestrowego i studniówki da się przewidzieć, tak śluby, chrzciny i inne uroczyste okazje, na które klienci szukają ubrań wizytowych, odbywają się przez cały rok. Chcesz, by przyszły pan młody złożył zamówienie na buty w Twoim sklepie internetowym? Daj mu się znaleźć. Twoja strona internetowa musi się wyświetlać w odpowiedzi na wyszukiwane przez niego frazy. Reklamy remarketingowe powinny być stale aktywne.
W branży fashion obserwujemy wiele trendów. Część z nich jest z nami już od kilku lat i dość mocno się zadomowiła. Część jest nowa. Przeanalizowanie trendów pozwoli Ci lepiej zrozumieć konsumentów i ich potrzeby. Uwzględnienie ich przy produkcji – i w reklamie – pozytywnie wpłynie na wskaźniki sprzedaży.
Prowadzisz firmę w branży fashion i chcesz zwiększyć jej popularność? Skontaktuj się z nami. W trakcie bezpłatnej konsultacji sprawdzimy, co możemy dla Ciebie zrobić. Opracujemy strategię wypozycjonowania Twojej strony oraz zadbamy o jej profile w mediach społecznościowych.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Content Marketing Manager
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 7
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Opiekun Klienta
Specjalista PPC
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Partnership Manager
Sales Development Representative
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.