Zwiększony popyt na usługi. Jak go dobrze wykorzystać. Część 2: branża fashion

5
(7)


Masz małą markę modową? Zaczynasz przygodę ze sklepem internetowym oferującym designerskie buty? Jesteś krawcową szukającą pierwszych klientów? Przy planowaniu działań marketingowych miej pod ręką kalendarz i uważnie obserwuj trendy konsumenckie. Dzięki temu nie przepalisz budżetu reklamowego.

Wiosna-lato, jesień-zima

Wrzesień to czas jesiennej wymiany garderoby. Klienci rozglądają się za nowymi kurtkami, płaszczami, swetrami. Kupują nowe buty i jesienne torby. To czas kompletowania całej nowej garderoby dla dzieci, bo z zeszłorocznej przecież wyrosły. Posiadasz jesienne produkty w swoim asortymencie? Nie prześpij początku jesieni. Na poniższym wykresie widać, że płaszczy intensywnie szukamy tylko przez dwa miesiące w ciągu roku.

Drugim okresem, kiedy konsumenci decydują się na duże zakupy ubraniowe to początek wiosny. Wiosna to najodpowiedniejszy czas na kampanię promocyjną letnich sukienek, koszulek i krótkich spodenek – których jesienią i zimą nikt nie wyszukuje.

Zaplanowanie kampanii Google Ads w nieodpowiednich porach roku niepotrzebnie przepali Twój budżet reklamowy. Jeśli specjalizujesz się w pastelowych sukienkach z lekkich materiałów, dużą kampanię produktową zostaw na wiosnę. Nie oznacza to jednak, że zachęcamy do całkowitego zaprzestania działań marketingowych w pozostałych porach roku. Przez cały rok buduj rozpoznawalność swojej marki, utrzymuj kontakt z klientami w mediach społecznościowych, publikuj artykuły na blogu, pracuj nad poprawą widoczności Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. To zaprocentuje. Popularność Twojej marki poza sezonem przełoży się na wysokość sprzedaży w sezonie.

Dni wyjątkowe

Inaczej wygląda sprawa w przypadku ubrań na specjalne okazje np. ślub lub studniówkę. Jeśli masz sklep z eleganckimi garniturami i wizytowymi sukienkami, musisz być widoczny w sieci przez cały rok. O ile termin przyjęcia sylwestrowego i studniówki da się przewidzieć, tak śluby, chrzciny i inne uroczyste okazje, na które klienci szukają ubrań wizytowych, odbywają się przez cały rok. Chcesz, by przyszły pan młody złożył zamówienie na buty w Twoim sklepie internetowym? Daj mu się znaleźć. Twoja strona internetowa musi się wyświetlać w odpowiedzi na wyszukiwane przez niego frazy. Reklamy remarketingowe powinny być stale aktywne.

Trendy

W branży fashion obserwujemy wiele trendów. Część z nich jest z nami już od kilku lat i dość mocno się zadomowiła. Część jest nowa. Przeanalizowanie trendów pozwoli Ci lepiej zrozumieć konsumentów i ich potrzeby. Uwzględnienie ich przy produkcji – i w reklamie – pozytywnie wpłynie na  wskaźniki sprzedaży.

  • Minimalizm - trend zachęcający do kupowania mniejszej ilość rzeczy, ale lepszej jakości. Konsumenci rezygnują z impulsywnych polowań ubraniowych i zamiast tego kompletują tzw. szafę kapsułkową. W tym trendzie wpisane jest dbanie o rzeczy i świadome zakupy, zatem minimalizm mogą wykorzystać w komunikacji nie tylko marki premium, ale również osoby zajmujące się renowacją lub przeróbkami ubrań i butów np. krawcowe, szewcy.
  • Eco-awareness – to trend zbliżony do minimalizmu, ale mocniej stawiający na ekologiczność, modę cyrkularną. Jeśli w produkcji ubrań, które sprzedajesz, zostały wykorzystane materiały z recyklingu – zamieść artykuł na ten temat na swojej stronie. Szyjesz ubrania w Polsce, ograniczając ślad węglowy? Napisz o tym w poście na Facebooku.
  • Old Money – Old Money to przykład trendu krótkotrwałego, spopularyzowanego przez media społecznościowe, w szczególności TikToka. Jego poprzednikiem była moda na ubrania w stylu french chic. Takie trendy nie trwają długo, zwykle kilka sezonów. Ale jeśli tylko mamy w ofercie produkty wpisujące się w popularną w danym momencie estetykę, warto to wykorzystać w działaniach marketingowych.

Prowadzisz firmę w branży fashion i chcesz zwiększyć jej popularność? Skontaktuj się z nami. W trakcie bezpłatnej konsultacji sprawdzimy, co możemy dla Ciebie zrobić. Opracujemy strategię wypozycjonowania Twojej strony oraz zadbamy o jej profile w mediach społecznościowych.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 7


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn