Masz małą markę modową? Zaczynasz przygodę ze sklepem internetowym oferującym designerskie buty? Jesteś krawcową szukającą pierwszych klientów? Przy planowaniu działań marketingowych miej pod ręką kalendarz i uważnie obserwuj trendy konsumenckie. Dzięki temu nie przepalisz budżetu reklamowego.
Wrzesień to czas jesiennej wymiany garderoby. Klienci rozglądają się za nowymi kurtkami, płaszczami, swetrami. Kupują nowe buty i jesienne torby. To czas kompletowania całej nowej garderoby dla dzieci, bo z zeszłorocznej przecież wyrosły. Posiadasz jesienne produkty w swoim asortymencie? Nie prześpij początku jesieni. Na poniższym wykresie widać, że płaszczy intensywnie szukamy tylko przez dwa miesiące w ciągu roku.
Drugim okresem, kiedy konsumenci decydują się na duże zakupy ubraniowe to początek wiosny. Wiosna to najodpowiedniejszy czas na kampanię promocyjną letnich sukienek, koszulek i krótkich spodenek – których jesienią i zimą nikt nie wyszukuje.
Zaplanowanie kampanii Google Ads w nieodpowiednich porach roku niepotrzebnie przepali Twój budżet reklamowy. Jeśli specjalizujesz się w pastelowych sukienkach z lekkich materiałów, dużą kampanię produktową zostaw na wiosnę. Nie oznacza to jednak, że zachęcamy do całkowitego zaprzestania działań marketingowych w pozostałych porach roku. Przez cały rok buduj rozpoznawalność swojej marki, utrzymuj kontakt z klientami w mediach społecznościowych, publikuj artykuły na blogu, pracuj nad poprawą widoczności Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. To zaprocentuje. Popularność Twojej marki poza sezonem przełoży się na wysokość sprzedaży w sezonie.
Inaczej wygląda sprawa w przypadku ubrań na specjalne okazje np. ślub lub studniówkę. Jeśli masz sklep z eleganckimi garniturami i wizytowymi sukienkami, musisz być widoczny w sieci przez cały rok. O ile termin przyjęcia sylwestrowego i studniówki da się przewidzieć, tak śluby, chrzciny i inne uroczyste okazje, na które klienci szukają ubrań wizytowych, odbywają się przez cały rok. Chcesz, by przyszły pan młody złożył zamówienie na buty w Twoim sklepie internetowym? Daj mu się znaleźć. Twoja strona internetowa musi się wyświetlać w odpowiedzi na wyszukiwane przez niego frazy. Reklamy remarketingowe powinny być stale aktywne.
W branży fashion obserwujemy wiele trendów. Część z nich jest z nami już od kilku lat i dość mocno się zadomowiła. Część jest nowa. Przeanalizowanie trendów pozwoli Ci lepiej zrozumieć konsumentów i ich potrzeby. Uwzględnienie ich przy produkcji – i w reklamie – pozytywnie wpłynie na wskaźniki sprzedaży.
Prowadzisz firmę w branży fashion i chcesz zwiększyć jej popularność? Skontaktuj się z nami. W trakcie bezpłatnej konsultacji sprawdzimy, co możemy dla Ciebie zrobić. Opracujemy strategię wypozycjonowania Twojej strony oraz zadbamy o jej profile w mediach społecznościowych.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book