Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go bezpośrednio do sprzedaży produktów. Ta doskonała opcja wprowadzona została przez medium Marka Zuckerberga względnie niedawno i można zauważyć, że wielu właścicielom e-commerce możliwość wykorzystania jej do swoich celów gdzieś umknęła.
Spokojnie - nic straconego. Lepiej późno niż wcale. Jeżeli jeszcze nie posiadasz sklepu na Facebooku, to ten przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy jego zakładania. Powodzenia!
Aby rozpocząć handel na Facebooku musisz wykonać tylko 3 zadania. Z poniższym poradnikiem staną się one dla Ciebie banalnie proste. Więc jak? Zaczynamy?
1. Dodaj sekcję “sklep” do swojej strony firmowej na Facebooku
Na samym początku musisz posiadać stronę firmową na portalu i być wyposażonym w uprawnienia administratorskie, aby móc nią zarządzać. Bez tego ani rusz! Jeżeli spełniasz te warunki, to kolejnym etapem jest kliknięcie w “Ustawienia”, a następnie “Szablony i karty”.
Do Twojej dyspozycji medium społecznościowe daje kilka gotowych układów stron, z których możesz wybrać najbardziej odpowiadający charakterowi Twojego biznesu i realizowanym celom. Nie martw się - do każdego z nich możesz dodać zakładkę “Sklep”. Odnajdziesz ją po kliknięciu w “Dodaj kartę” na dole strony, ale możliwe, że została ona automatycznie umieszczona w wybranym przez Ciebie szablonie.
Zastanów się, w jakiej kolejności na Twojej stronie mają być wyświetlane poszczególne karty. To ważne, ponieważ decyzja ta rzutuje na ostateczny wygląd Twojej strony i realizowane przez nią hierarchicznie zadania - wyświetlanie wydarzeń, zdjęć, filmów, albo właśnie prezentowanie produktów w sklepie.
2. Skonfiguruj metody płatności
W drugim kroku musisz przejść na stronę główną swojego fanpage’a, a następnie kliknąć wyświetlaną z lewej strony zakładkę “Sklep”. Twoim oczom ukaże się następujące okno:
W tym miejscu decydujesz, czy potencjalny klient ma w celu zakupu wysyłać wiadomość do strony, czy może chcesz przekierować go bezpośrednio do karty produktu w Twoim zewnętrznym sklepie internetowym. To ważna decyzja ze względów logistycznych (ktoś będzie musiał obsługiwać zapytania wysyłane do strony) i biznesowych. Jeżeli nie odpowiesz na oczekiwania większości klientów odwiedzających sklep Twojej marki na Facebooku, możesz spotkać się z niezadowalającym współczynnikiem konwersji, czego oczywiście Ci nie życzymy.
Uwaga! Raz podjęta decyzja będzie obowiązywać już zawsze, a przynajmniej do momentu ponownej konfiguracji sklepu po usunięciu i dodaniu karty raz jeszcze.
Po kliknięciu przycisku “Kontynuuj” pozostaje jeszcze tylko wybrać walutę obowiązującą w sklepie i można zaczynać etap “zatowarowania”.
3. Dodaj produkty do sklepu
Czas na najbardziej mozolną część pracy nad sklepem. Dodawanie produktów wymaga od Ciebie posiadania zdjęcia lub filmu przedstawiającego towar, ustalenia jego nazwy, ceny i opisu oraz adresu URL, jeżeli kierujesz użytkownika do zewnętrznego sklepu internetowego.
Po dodaniu produktów do karty “Sklep” możesz wykorzystać inną, ciekawą funkcję przygotowaną przez Facebook’a, a mianowicie oznaczać dane przedmioty w udostępnianych przez Ciebie postach (można to zrobić również autonomicznie, bez konieczności wcześniejszego uzupełnienia towaru w sklepie, ale ostatecznie proces jest praktycznie ten sam).
Opcja ta jest o tyle przydatna, że zwiększa prawdopodobieństwo zakupu produktów, które chcesz wyeksponować w atrakcyjnym wizualnie i budującym zaangażowanie poście. Przed wprowadzeniem przez Facebook’a sekcji “Sklep”, prowadzący strony musieli umieszczać linki do swojego e-commerce w treści postu, co nie było ani szczególnie efektywne, ani estetyczne.
Dzięki powyższemu poradnikowi powinieneś bez problemu poradzić sobie ze stworzeniem własnego sklepu na Facebooku. To najprostsza droga prowadząca do początku przygody ze sprzedażą przez internet i świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy dopiero zamierzają zająć się e-commerce na szerszą skalę. Oprócz tego, jest to doskonały pomysł na wsparcie prowadzonego już handlu elektronicznego, który urozmaica interakcję klienta z firmą i wprowadza dodatkowy kanał sprzedaży.
Powodzenia!
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book