Jak założyć sklep na Facebooku? Przewodnik krok po kroku

5
(1)


 

Sklep na Facebooku - zakładanie

Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go bezpośrednio do sprzedaży produktów. Ta doskonała opcja wprowadzona została przez medium Marka Zuckerberga względnie niedawno i można zauważyć, że wielu właścicielom e-commerce możliwość wykorzystania jej do swoich celów gdzieś umknęła.

Spokojnie - nic straconego. Lepiej późno niż wcale. Jeżeli jeszcze nie posiadasz sklepu na Facebooku, to ten przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy jego zakładania. Powodzenia!

Sprzedaż na Facebooku. 3 kroki do własnego sklepu

Aby rozpocząć handel na Facebooku musisz wykonać tylko 3 zadania. Z poniższym poradnikiem staną się one dla Ciebie banalnie proste. Więc jak? Zaczynamy?

1. Dodaj sekcję “sklep” do swojej strony firmowej na Facebooku

Na samym początku musisz posiadać stronę firmową na portalu i być wyposażonym w uprawnienia administratorskie, aby móc nią zarządzać. Bez tego ani rusz! Jeżeli spełniasz te warunki, to kolejnym etapem jest kliknięcie w “Ustawienia”, a następnie “Szablony i karty”.

Do Twojej dyspozycji medium społecznościowe daje kilka gotowych układów stron, z których możesz wybrać najbardziej odpowiadający charakterowi Twojego biznesu i realizowanym celom. Nie martw się - do każdego z nich możesz dodać zakładkę “Sklep”. Odnajdziesz ją po kliknięciu w “Dodaj kartę” na dole strony, ale możliwe, że została ona automatycznie umieszczona w wybranym przez Ciebie szablonie.

Zastanów się, w jakiej kolejności na Twojej stronie mają być wyświetlane poszczególne karty. To ważne, ponieważ decyzja ta rzutuje na ostateczny wygląd Twojej strony i realizowane przez nią hierarchicznie zadania - wyświetlanie wydarzeń, zdjęć, filmów, albo właśnie prezentowanie produktów w sklepie.

2. Skonfiguruj metody płatności

W drugim kroku musisz przejść na stronę główną swojego fanpage’a, a następnie kliknąć wyświetlaną z lewej strony zakładkę “Sklep”. Twoim oczom ukaże się następujące okno:

W tym miejscu decydujesz, czy potencjalny klient ma w celu zakupu wysyłać wiadomość do strony, czy może chcesz przekierować go bezpośrednio do karty produktu w Twoim zewnętrznym sklepie internetowym. To ważna decyzja ze względów logistycznych (ktoś będzie musiał obsługiwać zapytania wysyłane do strony) i biznesowych. Jeżeli nie odpowiesz na oczekiwania większości klientów odwiedzających sklep Twojej marki na Facebooku, możesz spotkać się z niezadowalającym współczynnikiem konwersji, czego oczywiście Ci nie życzymy.

Uwaga! Raz podjęta decyzja będzie obowiązywać już zawsze, a przynajmniej do momentu ponownej konfiguracji sklepu po usunięciu i dodaniu karty raz jeszcze.

Po kliknięciu przycisku “Kontynuuj” pozostaje jeszcze tylko wybrać walutę obowiązującą w sklepie i można zaczynać etap “zatowarowania”.

3. Dodaj produkty do sklepu  

Czas na najbardziej mozolną część pracy nad sklepem. Dodawanie produktów wymaga od Ciebie posiadania zdjęcia lub filmu przedstawiającego towar, ustalenia jego nazwy, ceny i opisu oraz adresu URL, jeżeli kierujesz użytkownika do zewnętrznego sklepu internetowego.

Oznaczanie produktów w postach

Po dodaniu produktów do karty “Sklep” możesz wykorzystać inną, ciekawą funkcję przygotowaną przez Facebook’a, a mianowicie oznaczać dane przedmioty w udostępnianych przez Ciebie postach (można to zrobić również autonomicznie, bez konieczności wcześniejszego uzupełnienia towaru w sklepie, ale ostatecznie proces jest praktycznie ten sam).

Opcja ta jest o tyle przydatna, że zwiększa prawdopodobieństwo zakupu produktów, które chcesz wyeksponować w atrakcyjnym wizualnie i budującym zaangażowanie poście. Przed wprowadzeniem przez Facebook’a sekcji “Sklep”, prowadzący strony musieli umieszczać linki do swojego e-commerce w treści postu, co nie było ani szczególnie efektywne, ani estetyczne.

Tworzenie sklepu na Facebooku. Podsumowanie.

Dzięki powyższemu poradnikowi powinieneś bez problemu poradzić sobie ze stworzeniem własnego sklepu na Facebooku. To najprostsza droga prowadząca do początku przygody ze sprzedażą przez internet i świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy dopiero zamierzają zająć się e-commerce na szerszą skalę. Oprócz tego, jest to doskonały pomysł na wsparcie prowadzonego już handlu elektronicznego, który urozmaica interakcję klienta z firmą i wprowadza dodatkowy kanał sprzedaży.

Powodzenia!

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn