Wykorzystanie Social Media w świecie mody i kosmetyków

0
(0)


 

Branża mody na przestrzeni ostatnich latach notuje ciągły wzrost popularności. Mimo olbrzymiej konkurencji, przybywa nowych marek, projektantów oraz stylistów. Do takiej sytuacji niewątpliwie przyczynił się rozwój social media. Łatwo dostępny content wizualny, bezpośredni kontakt z fanami marki, ciekawe formaty reklamowe – to przykłady możliwości, które doskonale wykorzystują przedstawiciele branży. Dowiedz się dlaczego branża tak zabiega o widoczność w mediach społecznościowych?

 

Przyznanie Internautom możliwości lajkowania i komentowania, zdecydowanie odmieniło sposób decydowania o tym, kto zasługuje na zostanie twarzą marki lub zajęcie miejsca na okładce modowego pisma. Kiedyś decydowały pojedyncze osoby, dziś wybiera społeczność. Zyskuje ten, kto zdobędzie największą popularność wśród Internautów.

 

Skąd taka popularność profili modowych?

 

Natłok informacji, którymi jesteśmy atakowani w telewizji, gazetach, radiu i Internecie sprawia, że nie mamy czasu ani ochoty na czytanie długich artykułów czy oglądanie kilkunastominutowych relacji wideo. Zmęczeni, szukając wytchnienia po ciężkim dniu w pracy czy szkole, sięgamy do social media, gdzie w łatwy i szybki sposób możemy sprawdzić, co u naszych znajomych lub jaki strój założyła celebrytka podczas telewizyjnej gali. Kuszą nas tematy lekkie, a jednocześnie inspirujące. Tu świetnie wpisuje się otoczony splendorem temat świata mody. Social media zastępują nam okładki kolorowych pism. Dodatkowym atutem jest możliwość zaangażowania się w dyskusję dotyczącą danego stylu oraz możliwość bezpośredniego zakupu.

 

Wpływ social media na wzrost sprzedaży

 

Popularność marki to jedno, ale tym co najmocniej zachęca marki do aktywności w social media jest realny wzrost sprzedaży. Reklama w kolorowym magazynie nadaje prestiżu, a interesujący post na Facebooku czy Instagramie daje możliwość bezpośredniego przejścia do sklepu w celu dokonania zakupu. Doskonałym przykładem jest pomysł marki Sephora.

 

Na anglojęzycznej stronie wprowadzono zakładkę Community. W galerii klienci mogą umieszczać swoje zdjęcia, na których prezentują makijaż wykonany kosmetykami dostępnymi w Sephora. Wszystkie fotografie są tagowane i linkowane. Dzięki temu poniżej wyświetla się panel, prezentujący wykorzystane produkty wraz z opisem i ceną. Zakładka połączona jest z kanałami social media, dzięki temu zdjęcie łatwo udostępnić. Dla Internautów udostępniono również różne grupy tematyczne i chat, gdzie można wymieniać się opiniami na temat danego produktu lub inspirować się nawzajem.

 
Sephora - zakładka Community
 

Innym przykładem jest Marka Estee Lauder, która wykorzystała kampanię internetową przy okazji wprowadzenia na rynek nowego produktu - pomadki Pure Color Envy. W sieci pojawiły się posty z linkami prowadzącymi bezpośrednio do butiku dedykowanego pomadkom, dodatkowo w promocję zaangażowano fanów. Zachęcano internautów do dzielenia się swoimi zdjęciami z produktem i oznaczonia hashtagiem #LipstickEnvy. Kampania obejmowała również filmy wideo oraz cieszące się dużą popularnością zdjęcia zza kulis.

 

Przykłady można mnożyć. Trudno dziś wyobrazić sobie markę modową czy kosmetyczną, która nie istnieje w mediach społecznościowych. Jeżeli Ty również chciałbyś rozpromować firmę związaną z tymi tematami, przeanalizuj profile popularnych marek, spisz pomysły, które mogą sprawdzić się również u Ciebie i zacznij działać. Jeżeli nie czujesz się na siłach lub brakuje Ci czasu na aktywne prowadzenie kampanii, poproś o pomoc specjalistów.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.