Strona główna / Blog / Wykorzystanie Social Media w świecie mody i kosmetyków
Branża mody na przestrzeni ostatnich latach notuje ciągły wzrost popularności. Mimo olbrzymiej konkurencji, przybywa nowych marek, projektantów oraz stylistów. Do takiej sytuacji niewątpliwie przyczynił się rozwój social media. Łatwo dostępny content wizualny, bezpośredni kontakt z fanami marki, ciekawe formaty reklamowe – to przykłady możliwości, które doskonale wykorzystują przedstawiciele branży. Dowiedz się dlaczego branża tak zabiega o widoczność w mediach społecznościowych?
Przyznanie Internautom możliwości lajkowania i komentowania, zdecydowanie odmieniło sposób decydowania o tym, kto zasługuje na zostanie twarzą marki lub zajęcie miejsca na okładce modowego pisma. Kiedyś decydowały pojedyncze osoby, dziś wybiera społeczność. Zyskuje ten, kto zdobędzie największą popularność wśród Internautów.
Natłok informacji, którymi jesteśmy atakowani w telewizji, gazetach, radiu i Internecie sprawia, że nie mamy czasu ani ochoty na czytanie długich artykułów czy oglądanie kilkunastominutowych relacji wideo. Zmęczeni, szukając wytchnienia po ciężkim dniu w pracy czy szkole, sięgamy do social media, gdzie w łatwy i szybki sposób możemy sprawdzić, co u naszych znajomych lub jaki strój założyła celebrytka podczas telewizyjnej gali. Kuszą nas tematy lekkie, a jednocześnie inspirujące. Tu świetnie wpisuje się otoczony splendorem temat świata mody. Social media zastępują nam okładki kolorowych pism. Dodatkowym atutem jest możliwość zaangażowania się w dyskusję dotyczącą danego stylu oraz możliwość bezpośredniego zakupu.
Popularność marki to jedno, ale tym co najmocniej zachęca marki do aktywności w social media jest realny wzrost sprzedaży. Reklama w kolorowym magazynie nadaje prestiżu, a interesujący post na Facebooku czy Instagramie daje możliwość bezpośredniego przejścia do sklepu w celu dokonania zakupu. Doskonałym przykładem jest pomysł marki Sephora.
Na anglojęzycznej stronie wprowadzono zakładkę Community. W galerii klienci mogą umieszczać swoje zdjęcia, na których prezentują makijaż wykonany kosmetykami dostępnymi w Sephora. Wszystkie fotografie są tagowane i linkowane. Dzięki temu poniżej wyświetla się panel, prezentujący wykorzystane produkty wraz z opisem i ceną. Zakładka połączona jest z kanałami social media, dzięki temu zdjęcie łatwo udostępnić. Dla Internautów udostępniono również różne grupy tematyczne i chat, gdzie można wymieniać się opiniami na temat danego produktu lub inspirować się nawzajem.
Innym przykładem jest Marka Estee Lauder, która wykorzystała kampanię internetową przy okazji wprowadzenia na rynek nowego produktu - pomadki Pure Color Envy. W sieci pojawiły się posty z linkami prowadzącymi bezpośrednio do butiku dedykowanego pomadkom, dodatkowo w promocję zaangażowano fanów. Zachęcano internautów do dzielenia się swoimi zdjęciami z produktem i oznaczonia hashtagiem #LipstickEnvy. Kampania obejmowała również filmy wideo oraz cieszące się dużą popularnością zdjęcia zza kulis.
Przykłady można mnożyć. Trudno dziś wyobrazić sobie markę modową czy kosmetyczną, która nie istnieje w mediach społecznościowych. Jeżeli Ty również chciałbyś rozpromować firmę związaną z tymi tematami, przeanalizuj profile popularnych marek, spisz pomysły, które mogą sprawdzić się również u Ciebie i zacznij działać. Jeżeli nie czujesz się na siłach lub brakuje Ci czasu na aktywne prowadzenie kampanii, poproś o pomoc specjalistów.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Opiekun Klienta
Specjalista PPC
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Doradca Klienta
Sales Development Representative
Spec. SEO
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.