Na pewno słyszałeś, że strona internetowa jest wizytówką firmy. Zachęcamy Cię, żebyś spojrzał na nią inaczej. Jak na wirtualny odpowiednik stacjonarnego sklepu lub punktu usługowego.
Wolisz zaprosić swojego klienta do sklepu czy na zagracone zaplecze?
Czy chcesz, by niecierpliwił się długą kolejką? Jej odpowiednikiem na stronie internetowej może być długi czas oczekiwania na załadowanie grafik.
Czy chcesz, by klient znalazł produkt, którego szuka? Pomaga w tym przemyślane menu strony, rozbudowane drzewo kategorii produktów, panel wyszukiwania.
Czy chcesz, by wrócił do Ciebie ponownie? Użytkownik powinien kojarzyć Twoją stronę z pozytywnym doświadczeniem, wtedy chętniej odwiedzi ją kolejny raz
Strona internetowa Twojej firmy powinna być zaprojektowana z myślą o użytkowniku. Zwróć uwagę, czy jest uporządkowana, merytoryczna, pomocna i estetyczna. Jeśli zależy Ci nie tylko na ściągnięciu na stronę internetową potencjalnych klientów, ale chcesz, by na niej pozostali i dokonali konwersji, pamiętaj o SXO.
SXO, czyli skrót od Search Experience Optimization, to połączenie dwóch obszarów: SEO i UX.
SEO (Search Engine Optimization) to działania mające na celu pozyskanie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Wdrożenie SEO pozytywnie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarkach dla wybranych fraz i słów kluczowych.
UX (User Experience) to doświadczenia użytkownika związane z przebywaniem na danej stronie internetowej. To projektowanie strony w oparciu o wzbudzenie pozytywnych reakcji i przyjemnych wrażeń u użytkowników. UX stawia sobie na celu maksymalne zwiększenie komfortu użytkownika w korzystaniu z danego produktu cyfrowego (w naszym przypadku będzie to strona internetowa Twojej firmy). UX bierze pod uwagę m.in. użyteczność strony, intuicyjną nawigację i przyjemną dla oka szatę graficzną.
Doświadczenie użytkownika w kontakcie z Twoją stroną wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Google od pewnego czasu stawia na wysokiej jakości strony z merytorycznym contentem i dobrym user experience, premiując takie witryny lepszą widocznością w wyszukiwarce. To jak szybko strona Twojej firmy się ładuje, jaka jest jej interaktywność i stabilność wizualna po części decyduje, czy strona Twojej firmy pojawi się w TOP10 wyników wyszukiwania. Warto również wspomnieć o kilku ważnych zmianach w algorytmie Google, których nazwy nie pozostawiają wątpliwości, że gigant na rynku wyszukiwarek poważnie chce pokazywać w swoich wynikach przede wszystkim strony o najwyższej użyteczności:
Twoja strona istnieje po to, by pomóc potencjalnemu klientowi znaleźć to, czego szuka.
Zabrzmi to banalnie, ale strona zoptymalizowana wg podejścia SXO powinna być prosta i czytelna. Nie musisz ograniczać się do jednokolumnowych minimalistycznych układów stron, ale nie dręcz użytkowników kilkoma wyskakującymi pop-upami, które trudno zamknąć. Zastanów się, czy Twoja strona jest łatwa w nawigacji, czy może użytkownik czuje się nią przytłoczony. Możesz wykorzystać mapy ciepła i mouse cracking (śledzenie ruchu kursora), by lepiej rozumieć zachowania użytkowników na stronie i poprawić konwersję. Dobrym źródłem informacji o działaniach użytkowników jest także Google Analytics.
Nie mniej ważny jest nowoczesny layout oraz szybkość ładowania grafik. Upewnij się, że Twoja strona jest responsywna i działa na różnych urządzeniach mobilnych. Badania pokazują, że użytkownicy częściej przeglądają strony internetowe na swoich smartfonach niż na desktopach, weź to pod uwagę np. planując wielkość przycisków oraz odstępy między nimi.
Dzięki rozszerzeniu strategii SEO o elementy UX poprawisz widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach i ułatwisz klientom drogę do dokonania konwersji.
Jeśli interesują Cię kompleksowe działania SXO, znajdziesz je w naszych pakietach pozycjonowania. Sprawdź naszą ofertę.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book