Czy warto współpracować z mikroinfluencerami?

5
(1)


 

Zacznijmy od tego jak definiować mikroinfluencera, bo być może nie dla wszystkich jest to oczywiste. Otóż influencerów umownie dzielimy na Mega influencerów, Makro influencerów oraz Mikro influencerów. Do grupy Mega należą celebryci, aktorzy, modele, sportowcy itp. Mają ogromne zasięgi w mediach społecznościowych i grono wiernych fanów, którzy z chęcią udostępniają posty czy artykuły, w których choćby wspomniano o ich idolu.

Do grupy makroinfluencerów należą osoby, które cieszą się zasięgami w granicach 10 tys. do miliona obserwujących. Tu zaliczymy blogerów, youtuberów, naukowców czy managerów, czyli osoby, które cieszą się dużym zaufaniem wśród odbiorców ze względu na znajomość swojej branży/dziedziny.

Mikroinfluencerzy uzyskują zasięgi w granicach 500 do 10 tys. obserwujących. Dostęp do takich osób jest z zasady dużo łatwiejszy niż w przypadku gwiazd. Mają również mniejsze wymagania co do zasad współpracy.

W przypadku specyficznych branż, warto poszukać mikroinfluencera, który zajmuje się podobnym tematem, być może zwróci uwagę odbiorców na Twoją markę.

Jak influencerzy mogą wpłynąć na Twoje SEO?

Słysząc hasło „współpraca z influencerami”, myślisz zapewne o ładnym zdjęciu na Instagramie celebrytki. Owszem, budowanie wizerunku marki w ten sposób to duża część tego biznesu, ale influencer marketing to również szansa na podniesienie pozycji strony w Google. Dlaczego?

➢ Budowanie profilu linków

Dzięki współpracy z influencerami, również tymi najmniejszymi, zyskujemy szansę na pozyskanie nowych linków, prowadzących do naszej strony internetowej. Część influencerów posiada dodatkowe strony lub dostęp do zaprzyjaźnionych portali, które również mogą opublikować linki. Chyba nie musimy tłumaczyć jak duży wpływ mają unikalne linki na podnoszenie pozycji strony (jeżeli potrzebujesz wyjaśnienia, zapraszamy do artykułu na temat dobrych linków).

➢ Unikalny content

Jak wiesz treści na stronie są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Póki co, roboty lepiej radzą sobie z tekstami niż z wideo czy zdjęciami. Współpraca z influencerem to szansa na zdobycie nowych, unikatowych treści do Twojej witryny.

➢ Zaangażowanie i zasięgi

Influencerzy, dają Ci szansę na poszerzenie grupy odbiorców. Influencerzy ze względu na zaufanie, którym cieszą się wśród swojej społeczności, mogą zwiększyć Twoje zasięgi, udostępniając treści bądź wspominając o Twojej marce we własnych materiałach. Im bardziej zaangażowana społeczność, tym lepiej dla Ciebie. To niewątpliwie przemawia na korzyść współpracy z mikroinfluencerami.

Według statystyk, mikroinfluencerzy cieszą się większą lojalnością swoich obserwującyh. Celebryci cieszą się dużo mniejszym zaufaniem. Trudno uwierzyć w fakt, iż znana gwiazda bezinteresownie pisze o produkcie. Nie przejmuj się również, jeżeli dany influencer nie prowadzi bloga, na którym może zrecenzować Twój produkt czy usługę.

Wpisy w mediach społecznościowych również mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Szczegółowo pisaliśmy o tym w artykule Czy social media mogą wpływać na pozycję strony?

Podsumowanie

Mikroinfluencerzy, mimo mniejszej liczby obserwujących mogą mieć większy wpływ na społeczność niż w przypadku „dużych graczy”. Cieszą się większym zaufaniem i lojalnością ze strony swoich followersów, dlatego nie warto lekceważyć tej grupy. Po za tym, współpraca z influencerami, którzy nie są jeszcze tak rozpoznawalni na rynku, niewątpliwie będzie dla Twojej firmy mniejszym wydatkiem. Sprawdź w sieci przykłady udanych kampanii we współpracy z mikroinfluencerami, być może Cię to zainspiruje.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.