Szybsza strona, to lepsze wyniki w Google?

0
(0)


 

Czy prędkość działania witryny może mieć realne przełożenie na wyniki pozycjonowania? Czy bycie o 5 milisekund szybszym od konkurencji zapewni nam lepsze pozycje? Na co faktycznie wpływa czas ładowania się strony, dlaczego jest tak ważny i co na to wszystko Google?

 

Od czego zależy prędkość ładowania się strony?

 

Na to jak szybko załaduje się strona internetowa wpływ ma kilka różnych czynników, np.: hosting, rodzaj i liczba treści w witrynie, zamieszczone grafiki (ich liczba, wielkość, ciężar), skrypty w kodzie źródłowym, liczba wtyczek w CMSie itp.

 

Na większość z nich mamy realny wpływ i sami, lub ze wsparciem programisty, możemy dokonać optymalizacji i skrócić czas potrzebny na załadowanie się strony. Niestety, nie poradzimy jednak nic w przypadku bardzo indywidualnych problemów, takich jak np. szybkość łącza konkretnego użytkownika.

 

Dlaczego szybka strona to więcej konwersji?

 

Od szybkości ładowania się strony w dużym stopniu zależy, czy internauci w ogóle zapoznają się z umieszczonymi na niej treściami. Możemy zadbać o atrakcyjną reklamę, unikatowe opisy w wynikach wyszukiwania, content marketing itp., ale jeśli nasza strona będzie ładować się kilkanaście sekund, to większość użytkowników szybko zrezygnuje z odwiedzin. Szczególnie istotne staje się to w okolicznościach rosnącego znaczenia urządzeń mobilnych. Posiadają one, w porównaniu do komputerów stacjonarnych, zmniejszoną moc obliczeniową, a więc wolniej przetwarzają informacje.

 

Wcale to jednak nie oznacza, że możemy pozwolić sobie na wolniejsze działanie – badania pokazują, że ponad 50% użytkowników telefonów i tabletów opuszcza stronę, jeśli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy!*

 

Tutaj możecie przeczytać więcej o tym, dlaczego przystosowanie strony do urządzeń mobilnych jest takie ważne: Mobile First Index – czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych?

 
* Źródło: www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/data-measurement/mobile-page-speed-new-industry-benchmarks
 

Szybsza strona - skuteczniejsze reklamy i wyższe pozycje

 

Opuszczenie strony przez odwiedzającego z powodu długiego czasu ładowania witryny negatywnie wpływa na współczynnik odrzuceń. Natomiast im wyższy współczynnik odrzuceń, tym gorzej oceniana jest nasza strona, jak również nasze reklamy.

 

Zarówno Google Ads, jak i Facebook faworyzują treści o wysokich wynikach jakości. Jednym z czynników branych pod uwagę podczas oceny jest właśnie współczynnik odrzuceń, a więc w uproszczeniu - jeśli strona ładuje się długo, prawdopodobnie będziemy więcej płacić za kliknięcia.

 

Na podobnych algorytmach opiera się Google, oceniając strony przez pryzmat zachowania użytkowników. Współczynnik odrzuceń jest jednym z czynników rankingowych, który realnie wpływa na pozycje strony internetowej. Natomiast sama prędkość ładowania się strony do tej pory brana była pod uwagę wyłącznie w przypadku desktopowych wyników wyszukiwania, jednak 10 lipca 2018 r. wdrożony został tzw. speed update. Wprowadza on szybkość ładowania się strony jako czynnik rankingowy w przypadku wyników wyszukiwania na tabletach i komórkach.

 

Według oficjalnych komunikatów Google, ma on za zadanie obniżyć wyniki rankingowe stosunkowo niewielkiego procenta stron, które na wersjach mobilnych posiadają zauważalnie wolniejszy czas ładowania. Nie ma jednak na celu wynagradzać sztucznego przyspieszania witryny.  

 

W maju 2018 roku w sieci pojawiła się jeszcze jedna istotna informacja. Z wypowiedzi jednego z pracowników Google (Johna [link: https://twitter.com/JohnMu]) wynika, że im szybciej działa strona, tym szybciej roboty mogą się po niej przemieszczać. W ten sposób, w tym samym przedziale czasu, zindeksowana zostanie większa liczba podstron w obrębie jednej witryny niż w przypadku innych, wolniejszych stron.

 

 

Oznacza to, że jeżeli na stronie zajdą jakieś zmiany (np. cen produktów), to im szybciej działać będzie witryna, tym szybciej nowe treści zostaną zindeksowane, a tym samym wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google.

 

Jak szybka jest Twoja strona www?

 

 

  • Test My Site with Google [link: testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl] sprawdzisz za darmo, jak długo Twoja strona ładuje się na urządzeniach mobilnych i ilu potencjalnie tracisz przez to klientów.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.