Czym są słowa kluczowe i jak je dobierać?

3
(2)


Słowa kluczowe, nazywane także frazami kluczowymi czy hasłami kluczowymi, to absolutna podstawa tworzenia reklamy internetowej z wykorzystaniem wyszukiwarek. Znajdują one szczególne zastosowanie w SEO, czyli w optymalizacji oraz pozycjonowaniu stron www, a także w Google AdWords, czyli kampaniach linków sponsorowanych. Bez odpowiednio dobranych słów kluczowych trudno mówić o skuteczności reklam tego rodzaju!

Słowa kluczowe – co to jest?

Słowami kluczowymi nazywa się takie słowa, które jak najwierniej określają zawartość danej strony internetowej oraz pokrywają się z zapytaniem internauty w wyszukiwarce.

Słowa kluczowe można podzielić na:

  • Brandowe – są to zazwyczaj unikatowe słowa kluczowe, oznaczające markę czy nazwę firmy, wpisywane do wyszukiwarki wtedy, gdy internauta szuka konkretnej strony i dlatego nie ma konieczności prowadzenia działań reklamowych dla słów brandowych.
  • Ogólne słowa kluczowe – to słowa, które składają się najczęściej z 1 lub 2 wyrazów i określają nazwę danego produktu albo usługi. Są one dość ogólne, np. "obuwie męskie", "koszule damskie" i z tego powodu trudniejsze w pozycjonowaniu (ponieważ mają bardzo szeroką konkurencję).
  • Słowa kluczowe typu long tail, czyli tzw. długi ogon – są to słowa zawierające więcej niż 2 człony, np. „buty męskie skórzane letnie”, „czarne damskie kozaki na zimę”. Ich precyzyjność w naturalny sposób zwiększa ich liczbę, co również ułatwia pozycjonowanie – konkurencja jest tu wyraźnie węższa.

Skąd brać słowa kluczowe?

Źródeł słów kluczowych jest bardzo wiele, ale warto pamiętać, że nie wszystkie słowa kluczowe są tak samo skuteczne.

Przy ich doborze warto wziąć pod uwagę:

  • Zakres swoich usług oraz oferowane produkty. Można dodać do nich także nazwę miasta, gdy działalność prowadzona jest stacjonarnie, np. „sklep z obuwiem męskim łódź”, „ładowarka iphone 6 kraków”, czy „naprawa komputerów warszawa”.
  • Sugestie Google – gdy wpisujesz do wyszukiwarki Google dane słowa, sprawdzaj, jakie wyniki pojawiają się poniżej. Zwróć uwagę na te z najniższej pozycji, oznaczonej jako „wyszukiwania podobne” oraz te w polu do wpisywania słów kluczowych. Jeśli korzystasz z AdWords, możesz zobaczyć podpowiedzi na swoim koncie AdWords, korzystając z narzędzia Planer Słów Kluczowych.
  • Narzędzia do wyboru słów – dostępne są różne programy analizujące zawartość strony, które podsuwają najlepsze słowa kluczowe albo wskazują na te najpopularniejsze dla danej branży.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 2


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.